mata04rally Napisano 25 Listopad 2017 Napisano 25 Listopad 2017 Dzis taki przypadek samochod peugeot 307 na tz 2900kg w dr 2300kg chodzi o f3 oczywista omylka w dr? czy wynik badania negatywny niezgodnosc danych jak to widzicie? Cytuj
Marek1 Napisano 25 Listopad 2017 Napisano 25 Listopad 2017 Niezgodność danych teraz jest UD i innej opcji nie zaznaczysz. Zaznaczysz UD i kończysz badanie z wynikiem pozytywnym. Cytuj
Paprock Napisano 25 Listopad 2017 Napisano 25 Listopad 2017 - która niezgodność? No mam trochę zmieszane uczucie co do znowelizowanych niezgodności między danymi a między danymi. Jakoś w samej treści sposobu postępowania przy stwierdzonych niezgodnościach cech identyfikacyjnych i w niezgodnościach uniemożliwiających wprowadzenie danych do centralnej bazy, zapomniano o najpowszechniejszych niezgodnościach spotykanych w naszej pracy, a chodzi o babole techniczne między tabliczką znamionową a rubrykami z danymi technicznymi w dowodzie. Jedyne co, to usterka 0.2. g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym, mogłaby coś zaradzić, tylko weź teraz rozgryź co ten faktyczny stan znaczy. Cytuj
jarek1 Napisano 25 Listopad 2017 Napisano 25 Listopad 2017 Paprock i tu się z tobą kolego bym zgadzał mamy te same myśli,omyłka to omyłka ,a tu też bym dał 0.2.g . Przy drobnej, myślicie że klient to pójdzie i wyjaśni? nigdy POZDRAWIAM Cytuj
michal_k Napisano 25 Listopad 2017 Napisano 25 Listopad 2017 omyłka to omyłka ,a tu też bym dał 0.2.g . A skąd masz pewność, że w DR jest dobrze, a na tabliczce źle? Masz na to jakiś dokument od producenta? Przy drobnej, myślicie że klient to pójdzie i wyjaśni? nigdy I co z tego? Czy to problem diagnosty? Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 25 Listopad 2017 Napisano 25 Listopad 2017 Ale jakby nie patrzył jest to niezgodnośc Cytuj
diagnosta75 Napisano 25 Listopad 2017 Napisano 25 Listopad 2017 Dzis taki przypadek samochod peugeot 307 na tz 2900kg w dr 2300kg chodzi o f3 oczywista omylka w dr? czy wynik badania negatywny niezgodnosc danych jak to widzicie? Ja takie przypadki robie jako UD 0.2e (niezgodość....) Cytuj
kurant2000 Napisano 26 Listopad 2017 Napisano 26 Listopad 2017 oczywista omylka w dr skąd ta pewność że to omyłka?`ja bym zrobił to usterka 0.2. g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 26 Listopad 2017 Napisano 26 Listopad 2017 No przecież jak jest niezgodność to gdzieś jest pomyłka. Cytuj
piter1973 Napisano 26 Listopad 2017 Napisano 26 Listopad 2017 skąd ta pewność ,że dane na tabliczce są niezgodne ? sugerujesz "oszustwo" tabliczki ... Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 26 Listopad 2017 Napisano 26 Listopad 2017 ,że dane na tabliczce są niezgodne ? A są zgodne? Co jest na TZ a co jest w DR? sugerujesz "oszustwo" tabliczki ... Jak jest błąd w DR sugerujesz "oszustwo" DR ? Cytuj
cezary Napisano 26 Listopad 2017 Napisano 26 Listopad 2017 czy to ma jakikolwiek sens żeby roztrząsać się nad takimi pierdołami? Cytuj
MsD Napisano 26 Listopad 2017 Napisano 26 Listopad 2017 Witam Sam ITS lata do tyłu narobił takich błędów w katalogach że ręce opadają. Pierwszy z brzegu przykład z katalogu ITSu to Fiat Cinqucento i nacisk na osi podany w kilogramach 630 kg, a potem przeliczony na 6.30kN. I co teraz zrobić na badaniu jak prawidłowy nacisk to 6.178 kN, a w dowodzie wpisane 6.30kN bo tak Wydział Komunikacji wpisał, a opierał się na katalogach, homologacji itp. Takich błędów jest cała masa. Tego się nie da poprawić to musi samo się wykruszyć poprzez wymieranie tych starych pojazdów. W załączniku potwierdzenie tego i jest nawet zdjęcie ori TZ. Pozdrawiam MsD 17.pdf Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 26 Listopad 2017 Napisano 26 Listopad 2017 Sam ITS lata do tyłu narobił takich błędów w katalogach że ręce opadają.Pierwszy z brzegu przykład z katalogu ITSu to Fiat Cinqucento i nacisk na osi podany w kilogramach 630 kg, a potem przeliczony na 6.30kN. Gdzie tu widzisz błąd? Taki kiedyś obowiązywał przelicznik. Tego się nie da poprawić To akurat da- stosować obowiązujący przelicznik. Cytuj
Paprock Napisano 26 Listopad 2017 Napisano 26 Listopad 2017 Ja powiem tak... Ja sobie pozwolę powiedzieć tak... Ustereczkę 0.2. e) będę stosował do tych niezgodności opisanych w paragrafie 5 pod ustępem 6a i/lub 8. Natomiast w przypadku każdej innej niezgodności będę się starał przynajmniej postępować bliźniaczo jak w przypadkach opisanych w paragrafie 5 pod ustępem 6. I za bardzo nie mam zamiaru się rozwodzić co stan faktyczny znaczy. Widać, wychodzi, że raz stan faktyczny to żywy obraz samochodu i danych na jego tabliczce, a innym razem prawdziwy stan faktyczny może zaistnieć w dowodzie właśnie, bo pokiepszczone dane na jego tabliczce znamionowej. Samo życie. Podejrzewam, że co przypadek, to indywidualna sprawa potraktowania tych niedomagań. Koniec dowodu i jego wymiana, ładna pani, młokos pyskaty... - to taki żarcik. ---------------------------------------------------------------------- W załączniku potwierdzenie tego i jest nawet zdjęcie ori TZ. Ostrożnie, bo coś mi się zdaję, że te żółte karteczki są takim znakiem obwarowane: © Cytuj
Psuj Napisano 27 Listopad 2017 Napisano 27 Listopad 2017 A skąd masz pewność, że w DR jest dobrze, a na tabliczce źle? Że tak zacytuję... Czy to problem diagnosty? To nie mój problem. Niech sobie klient wyjaśnia... Niezgodność danych teraz jest UD Niezgodność danych w dowodzie. A parafrazując : A skąd masz pewność, że w DR jest źle, a na tabliczce dobrze Masz na to jakiś dokument od producenta? Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
jarek1 Napisano 27 Listopad 2017 Napisano 27 Listopad 2017 Tak najlepiej by było dla WK, usterka UD bo nie muszą wyjaśniać tej sytuacji, bo klient dostaje pięczątke i do WK już nie pójdzie ,bo WK taką sprawę wyjaśnia nawet miesiąc .A w czerwcu wywalą pukt 0,2.g UD i będą tel. z WK a wzeszłym roku Panie Diagnosto było ok? znamy to z życia Michał Cytuj
aboz Napisano 27 Listopad 2017 Napisano 27 Listopad 2017 Podam swoje przykłady kiedy 0.2.e, a kiedy 0.2.g. Pierwszy to opel, sprowadzony z Włoch, gdzie w ZDR F3 oznacza DMC zespołu i jest różnica pomiędzy TZ np. 55 kg (więcej na TZ), bo opel w homologacji podaje w F3 dopuszczalny nacisk na urządzenie sprzęgające. Pojazd został zarejestrowany w RP bez OBT przed pierwszą rejestracją i urzędnik WK wpisał F3 z ZDR, mimo, że w uwagach była podana MMC zespołu. Na pierwszym OBT wychodzi niezgodność TZ z DR, wtedy UD:0.2.e. Drugi przykład to VW, zarejestrowany po raz pierwszy w RP, gdzie w DR są wszystkie dane identyfikujące pojazd (typ, wariant, wersja, nr św. homologacji). Różnica pomiędzy DR a TZ to 10 kg. Po sprawdzeniu danych w katalogu ITS wychodzi, że w DR parametry zgodne ze św. homologacji, więc w tym przypadku mamy niezgodność TZ ze stanem faktycznym, czyli UI:0.2.g. [ Dodano: 27-11-2017, 09:54 ] A w czerwcu wywalą pukt 0,2.g UD i będą tel. z WK a wzeszłym roku Panie Diagnosto było ok?Nic nie wywalą, bo ta usterka pozostanie (prawdopodobnie) taka jak jest na dzień dzisiejszy. Różnica będzie taka, że od 4 czerwca to diagności będą nanosili w CEP-ie poprawki dotyczące danych. Cytuj
BarAnt Napisano 27 Listopad 2017 Napisano 27 Listopad 2017 Według mnie, żeby zastosować usterkę 0.2g (dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym) trzeba mieć podstawę w postaci homologacji, ponieważ w innym przypadku nie mozemy stwierdzić tej niezgodności. Jest tu mowa o danych na tabliczce znamionowej, a nie porównaniu tabliczki z dowodem rejestracyjnym. Natomiast jeżeli są jakiekolwiek niezgodności, czy omyłki to ustarka 0.2e (oczywiste omyłki, niezgodnosci w dowodzie rejestracyjnym zwiazane z danymi technicznymi pojazdu). Tak chyba należy to rozumieć. Cytuj
roki212 Napisano 27 Listopad 2017 Napisano 27 Listopad 2017 Bo właśnie wszystkie dane jakie wprowadza WK do dowodu powinny pochodzić od diagnosty czyli tego co zostanie ustalone podczas badania czy to z TZ ( oczywiście nie zawsze z tabliczką jest co porównać bo o ile wiem są jeszcze tabliczki zastępcze i tam nie ma z czym porównać) czy katalogu ITS i co diagnosta wpisze w zaświadczeniu powinno być wyłącznie brane pod uwagę przez WK o ile zostanie stwierdzona niezgodność danych. A nie tak jak jest teraz że diagnosta widzi podczas badania jedno i wpisuje, a WK w swoich katalogach co innego. Przy takim czymś nigdy nie będzie porządku w danych Cytuj
jarek1 Napisano 27 Listopad 2017 Napisano 27 Listopad 2017 Właśnie, ta usterka 0.2.e pozostanie i ten klient z nią też pozostanie za rok znów usterka UD? Cytuj
markes30 Napisano 27 Listopad 2017 Napisano 27 Listopad 2017 A nie tak jak jest teraz że diagnosta widzi podczas badania jedno i wpisuje, a WK w swoich katalogach co innego. Przy takim czymś nigdy nie będzie porządku w danych Nie bierzesz pod uwagę sporej niesolidności wśród sprzedawców nowych pojazdów. Miałem kilkaset przypadków, gdzie pojazd podlegał homologacji dwuetapowej i salon nie nakleił tabliczki znamionowej z drugiego etapu. Tabliczka nie jest wyrocznią !!! Świadectwo homologacji (COC, WE...) jest wyrocznią co ma być w DR i na tabliczce. Cytuj
gerdek Napisano 27 Listopad 2017 Napisano 27 Listopad 2017 Właśnie, ta usterka 0.2.e pozostanie i ten klient z nią też pozostanie za rok znów usterka UD? Jeżeli ta sama ud jest za rok to kwalifikuję ją już jako ui i już... Cytuj
biker100 Napisano 27 Listopad 2017 Napisano 27 Listopad 2017 Jeżeli ta sama ud jest za rok to kwalifikuję ją już jako ui i już... na podstawie??? Cytuj
roki212 Napisano 27 Listopad 2017 Napisano 27 Listopad 2017 Markes30 zgadza się nie jestem diagnostą więc nie wypowiem się dokładnie co i jak, znam sytuacje z własnego doświadczenia i z tego co się słyszy. Wiem tylko jedno żeby był jakiś porządek to WK powinien wpisywać te dane jakie zostały ustalone przez diagnostę czy to z TZ czy katalogu ITS czy świadectwa homologacji. A najlepiej, aby to właśnie diagnosta wprowadzał dane do cepu zachodzisz potem do WK i pobierają z systemu i nanoszą poprawki w DR . Co do nowych pojazdów właśnie to inna bajka bo pojazd nie trafia do diagnosty tylko od razu do WK Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.