Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzis taki przypadek samochod peugeot 307 na tz 2900kg w dr 2300kg chodzi o f3 oczywista omylka w dr? czy wynik badania negatywny niezgodnosc danych jak to widzicie?

  • Odpowiedzi 65
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    10

  • michal_k

    8

  • Grzegorz Łódź

    7

  • jarek1

    6

Napisano

Niezgodność danych teraz jest UD i innej opcji nie zaznaczysz.

Zaznaczysz UD i kończysz badanie z wynikiem pozytywnym.

Napisano

- która niezgodność?

 

No mam trochę zmieszane uczucie co do znowelizowanych niezgodności między danymi a między danymi.

Jakoś w samej treści sposobu postępowania przy stwierdzonych niezgodnościach cech identyfikacyjnych i w niezgodnościach uniemożliwiających wprowadzenie danych do centralnej bazy, zapomniano o najpowszechniejszych niezgodnościach spotykanych w naszej pracy, a chodzi o babole techniczne między tabliczką znamionową a rubrykami z danymi technicznymi w dowodzie.

Jedyne co, to usterka 0.2. g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym, mogłaby coś zaradzić, tylko weź teraz rozgryź co ten faktyczny stan znaczy.

Napisano

Paprock i tu się z tobą kolego bym zgadzał mamy te same myśli,omyłka to omyłka ,a tu też bym dał 0.2.g .

Przy drobnej, myślicie że klient to pójdzie i wyjaśni? nigdy POZDRAWIAM

Napisano
omyłka to omyłka ,a tu też bym dał 0.2.g .

 

A skąd masz pewność, że w DR jest dobrze, a na tabliczce źle? Masz na to jakiś dokument od producenta?

 

Przy drobnej, myślicie że klient to pójdzie i wyjaśni? nigdy

 

I co z tego? Czy to problem diagnosty?

Napisano
Dzis taki przypadek samochod peugeot 307 na tz 2900kg w dr 2300kg chodzi o f3 oczywista omylka w dr? czy wynik badania negatywny niezgodnosc danych jak to widzicie?

 

Ja takie przypadki robie jako UD 0.2e (niezgodość....)

Napisano
oczywista omylka w dr
skąd ta pewność że to omyłka?

`ja bym zrobił

to usterka 0.2. g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym
Napisano

No przecież jak jest niezgodność to gdzieś jest pomyłka.

Napisano

skąd ta pewność ,że dane na tabliczce są niezgodne ? sugerujesz "oszustwo" tabliczki ...

Napisano
,że dane na tabliczce są niezgodne ?

A są zgodne? Co jest na TZ a co jest w DR?

sugerujesz "oszustwo" tabliczki ...

Jak jest błąd w DR sugerujesz "oszustwo" DR ?

Napisano

czy to ma jakikolwiek sens żeby roztrząsać się nad takimi pierdołami? :mad:

Napisano

Witam

 

Sam ITS lata do tyłu narobił takich błędów w katalogach że ręce opadają.

Pierwszy z brzegu przykład z katalogu ITSu to Fiat Cinqucento i nacisk na osi podany w kilogramach 630 kg, a potem przeliczony na 6.30kN.

I co teraz zrobić na badaniu jak prawidłowy nacisk to 6.178 kN, a w dowodzie wpisane 6.30kN bo tak Wydział Komunikacji wpisał, a opierał się na katalogach, homologacji itp.

Takich błędów jest cała masa.

Tego się nie da poprawić to musi samo się wykruszyć poprzez wymieranie tych starych pojazdów.

W załączniku potwierdzenie tego i jest nawet zdjęcie ori TZ.

Pozdrawiam

 

MsD

17.pdf

Napisano
Sam ITS lata do tyłu narobił takich błędów w katalogach że ręce opadają.

Pierwszy z brzegu przykład z katalogu ITSu to Fiat Cinqucento i nacisk na osi podany w kilogramach 630 kg, a potem przeliczony na 6.30kN.

Gdzie tu widzisz błąd? Taki kiedyś obowiązywał przelicznik.

Tego się nie da poprawić

To akurat da- stosować obowiązujący przelicznik.

Napisano

Ja powiem tak... Ja sobie pozwolę powiedzieć tak...

Ustereczkę 0.2. e) będę stosował do tych niezgodności opisanych w paragrafie 5 pod ustępem 6a i/lub 8.

Natomiast w przypadku każdej innej niezgodności będę się starał przynajmniej postępować bliźniaczo jak w przypadkach opisanych w paragrafie 5 pod ustępem 6.

I za bardzo nie mam zamiaru się rozwodzić co stan faktyczny znaczy. Widać, wychodzi, że raz stan faktyczny to żywy obraz samochodu i danych na jego tabliczce, a innym razem prawdziwy stan faktyczny może zaistnieć w dowodzie właśnie, bo pokiepszczone dane na jego tabliczce znamionowej.

Samo życie.

Podejrzewam, że co przypadek, to indywidualna sprawa potraktowania tych niedomagań. Koniec dowodu i jego wymiana, ładna pani, młokos pyskaty... - to taki żarcik. ;-)

----------------------------------------------------------------------

W załączniku potwierdzenie tego i jest nawet zdjęcie ori TZ.

Ostrożnie, bo coś mi się zdaję, że te żółte karteczki są takim znakiem obwarowane: tam.gif©

Napisano
A skąd masz pewność, że w DR jest dobrze, a na tabliczce źle?

 

Że tak zacytuję...

 

Czy to problem diagnosty?

 

To nie mój problem. Niech sobie klient wyjaśnia...

 

Niezgodność danych teraz jest UD

 

Niezgodność danych w dowodzie. A parafrazując :

 

A skąd masz pewność, że w DR jest

źle,

a na tabliczce

dobrze

Masz na to jakiś dokument od producenta?

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Tak najlepiej by było dla WK, usterka UD bo nie muszą wyjaśniać tej sytuacji, bo klient dostaje pięczątke i do WK już nie pójdzie ,bo WK taką sprawę wyjaśnia nawet miesiąc .A w czerwcu wywalą pukt 0,2.g UD i będą tel. z WK a wzeszłym roku Panie Diagnosto było ok? znamy to z życia Michał

Napisano

Podam swoje przykłady kiedy 0.2.e, a kiedy 0.2.g. Pierwszy to opel, sprowadzony z Włoch, gdzie w ZDR F3 oznacza DMC zespołu i jest różnica pomiędzy TZ np. 55 kg (więcej na TZ), bo opel w homologacji podaje w F3 dopuszczalny nacisk na urządzenie sprzęgające. Pojazd został zarejestrowany w RP bez OBT przed pierwszą rejestracją i urzędnik WK wpisał F3 z ZDR, mimo, że w uwagach była podana MMC zespołu. Na pierwszym OBT wychodzi niezgodność TZ z DR, wtedy UD:0.2.e.

Drugi przykład to VW, zarejestrowany po raz pierwszy w RP, gdzie w DR są wszystkie dane identyfikujące pojazd (typ, wariant, wersja, nr św. homologacji). Różnica pomiędzy DR a TZ to 10 kg. Po sprawdzeniu danych w katalogu ITS wychodzi, że w DR parametry zgodne ze św. homologacji, więc w tym przypadku mamy niezgodność TZ ze stanem faktycznym, czyli UI:0.2.g.

 

[ Dodano: 27-11-2017, 09:54 ]

A w czerwcu wywalą pukt 0,2.g UD i będą tel. z WK a wzeszłym roku Panie Diagnosto było ok?
Nic nie wywalą, bo ta usterka pozostanie (prawdopodobnie) taka jak jest na dzień dzisiejszy. Różnica będzie taka, że od 4 czerwca to diagności będą nanosili w CEP-ie poprawki dotyczące danych.
Napisano

Według mnie, żeby zastosować usterkę 0.2g (dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym) trzeba mieć podstawę w postaci homologacji, ponieważ w innym przypadku nie mozemy stwierdzić tej niezgodności. Jest tu mowa o danych na tabliczce znamionowej, a nie porównaniu tabliczki z dowodem rejestracyjnym. Natomiast jeżeli są jakiekolwiek niezgodności, czy omyłki to ustarka 0.2e (oczywiste omyłki, niezgodnosci w dowodzie rejestracyjnym zwiazane z danymi technicznymi pojazdu). Tak chyba należy to rozumieć.

Napisano

Bo właśnie wszystkie dane jakie wprowadza WK do dowodu powinny pochodzić od diagnosty czyli tego co zostanie ustalone podczas badania czy to z TZ ( oczywiście nie zawsze z tabliczką jest co porównać bo o ile wiem są jeszcze tabliczki zastępcze i tam nie ma z czym porównać) czy katalogu ITS i co diagnosta wpisze w zaświadczeniu powinno być wyłącznie brane pod uwagę przez WK o ile zostanie stwierdzona niezgodność danych.

A nie tak jak jest teraz że diagnosta widzi podczas badania jedno i wpisuje, a WK w swoich katalogach co innego. Przy takim czymś nigdy nie będzie porządku w danych

Napisano

Właśnie, ta usterka 0.2.e pozostanie i ten klient z nią też pozostanie za rok znów usterka UD?

Napisano
A nie tak jak jest teraz że diagnosta widzi podczas badania jedno i wpisuje, a WK w swoich katalogach co innego. Przy takim czymś nigdy nie będzie porządku w danych

Nie bierzesz pod uwagę sporej niesolidności wśród sprzedawców nowych pojazdów. Miałem kilkaset przypadków, gdzie pojazd podlegał homologacji dwuetapowej i salon nie nakleił tabliczki znamionowej z drugiego etapu. Tabliczka nie jest wyrocznią !!! Świadectwo homologacji (COC, WE...) jest wyrocznią co ma być w DR i na tabliczce.

Napisano
Właśnie, ta usterka 0.2.e pozostanie i ten klient z nią też pozostanie za rok znów usterka UD?

Jeżeli ta sama ud jest za rok to kwalifikuję ją już jako ui i już...

Napisano
Jeżeli ta sama ud jest za rok to kwalifikuję ją już jako ui i już...
na podstawie???
Napisano

Markes30 zgadza się nie jestem diagnostą więc nie wypowiem się dokładnie co i jak, znam sytuacje z własnego doświadczenia i z tego co się słyszy.

Wiem tylko jedno żeby był jakiś porządek to WK powinien wpisywać te dane jakie zostały ustalone przez diagnostę czy to z TZ czy katalogu ITS czy świadectwa homologacji.

A najlepiej, aby to właśnie diagnosta wprowadzał dane do cepu zachodzisz potem do WK i pobierają z systemu i nanoszą poprawki w DR .

Co do nowych pojazdów właśnie to inna bajka bo pojazd nie trafia do diagnosty tylko od razu do WK

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.