Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

mata04rally

Niezgodnosc f3 2900 a DR cepik 2.0

Polecane posty

mata04rally

Dzis taki przypadek samochod peugeot 307 na tz 2900kg w dr 2300kg chodzi o f3 oczywista omylka w dr? czy wynik badania negatywny niezgodnosc danych jak to widzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

Niezgodność danych teraz jest UD i innej opcji nie zaznaczysz.

Zaznaczysz UD i kończysz badanie z wynikiem pozytywnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- która niezgodność?

 

No mam trochę zmieszane uczucie co do znowelizowanych niezgodności między danymi a między danymi.

Jakoś w samej treści sposobu postępowania przy stwierdzonych niezgodnościach cech identyfikacyjnych i w niezgodnościach uniemożliwiających wprowadzenie danych do centralnej bazy, zapomniano o najpowszechniejszych niezgodnościach spotykanych w naszej pracy, a chodzi o babole techniczne między tabliczką znamionową a rubrykami z danymi technicznymi w dowodzie.

Jedyne co, to usterka 0.2. g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym, mogłaby coś zaradzić, tylko weź teraz rozgryź co ten faktyczny stan znaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek1

Paprock i tu się z tobą kolego bym zgadzał mamy te same myśli,omyłka to omyłka ,a tu też bym dał 0.2.g .

Przy drobnej, myślicie że klient to pójdzie i wyjaśni? nigdy POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
omyłka to omyłka ,a tu też bym dał 0.2.g .

 

A skąd masz pewność, że w DR jest dobrze, a na tabliczce źle? Masz na to jakiś dokument od producenta?

 

Przy drobnej, myślicie że klient to pójdzie i wyjaśni? nigdy

 

I co z tego? Czy to problem diagnosty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Ale jakby nie patrzył jest to niezgodnośc :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
diagnosta75
Dzis taki przypadek samochod peugeot 307 na tz 2900kg w dr 2300kg chodzi o f3 oczywista omylka w dr? czy wynik badania negatywny niezgodnosc danych jak to widzicie?

 

Ja takie przypadki robie jako UD 0.2e (niezgodość....)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurant2000
oczywista omylka w dr
skąd ta pewność że to omyłka?

`ja bym zrobił

to usterka 0.2. g) Dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

No przecież jak jest niezgodność to gdzieś jest pomyłka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

skąd ta pewność ,że dane na tabliczce są niezgodne ? sugerujesz "oszustwo" tabliczki ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
,że dane na tabliczce są niezgodne ?

A są zgodne? Co jest na TZ a co jest w DR?

sugerujesz "oszustwo" tabliczki ...

Jak jest błąd w DR sugerujesz "oszustwo" DR ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezary

czy to ma jakikolwiek sens żeby roztrząsać się nad takimi pierdołami? :mad:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MsD

Witam

 

Sam ITS lata do tyłu narobił takich błędów w katalogach że ręce opadają.

Pierwszy z brzegu przykład z katalogu ITSu to Fiat Cinqucento i nacisk na osi podany w kilogramach 630 kg, a potem przeliczony na 6.30kN.

I co teraz zrobić na badaniu jak prawidłowy nacisk to 6.178 kN, a w dowodzie wpisane 6.30kN bo tak Wydział Komunikacji wpisał, a opierał się na katalogach, homologacji itp.

Takich błędów jest cała masa.

Tego się nie da poprawić to musi samo się wykruszyć poprzez wymieranie tych starych pojazdów.

W załączniku potwierdzenie tego i jest nawet zdjęcie ori TZ.

Pozdrawiam

 

MsD

17.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Sam ITS lata do tyłu narobił takich błędów w katalogach że ręce opadają.

Pierwszy z brzegu przykład z katalogu ITSu to Fiat Cinqucento i nacisk na osi podany w kilogramach 630 kg, a potem przeliczony na 6.30kN.

Gdzie tu widzisz błąd? Taki kiedyś obowiązywał przelicznik.

Tego się nie da poprawić

To akurat da- stosować obowiązujący przelicznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ja powiem tak... Ja sobie pozwolę powiedzieć tak...

Ustereczkę 0.2. e) będę stosował do tych niezgodności opisanych w paragrafie 5 pod ustępem 6a i/lub 8.

Natomiast w przypadku każdej innej niezgodności będę się starał przynajmniej postępować bliźniaczo jak w przypadkach opisanych w paragrafie 5 pod ustępem 6.

I za bardzo nie mam zamiaru się rozwodzić co stan faktyczny znaczy. Widać, wychodzi, że raz stan faktyczny to żywy obraz samochodu i danych na jego tabliczce, a innym razem prawdziwy stan faktyczny może zaistnieć w dowodzie właśnie, bo pokiepszczone dane na jego tabliczce znamionowej.

Samo życie.

Podejrzewam, że co przypadek, to indywidualna sprawa potraktowania tych niedomagań. Koniec dowodu i jego wymiana, ładna pani, młokos pyskaty... - to taki żarcik. ;-)

----------------------------------------------------------------------

W załączniku potwierdzenie tego i jest nawet zdjęcie ori TZ.

Ostrożnie, bo coś mi się zdaję, że te żółte karteczki są takim znakiem obwarowane: tam.gif©

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
A skąd masz pewność, że w DR jest dobrze, a na tabliczce źle?

 

Że tak zacytuję...

 

Czy to problem diagnosty?

 

To nie mój problem. Niech sobie klient wyjaśnia...

 

Niezgodność danych teraz jest UD

 

Niezgodność danych w dowodzie. A parafrazując :

 

A skąd masz pewność, że w DR jest

źle,

a na tabliczce

dobrze

Masz na to jakiś dokument od producenta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek1

Tak najlepiej by było dla WK, usterka UD bo nie muszą wyjaśniać tej sytuacji, bo klient dostaje pięczątke i do WK już nie pójdzie ,bo WK taką sprawę wyjaśnia nawet miesiąc .A w czerwcu wywalą pukt 0,2.g UD i będą tel. z WK a wzeszłym roku Panie Diagnosto było ok? znamy to z życia Michał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Podam swoje przykłady kiedy 0.2.e, a kiedy 0.2.g. Pierwszy to opel, sprowadzony z Włoch, gdzie w ZDR F3 oznacza DMC zespołu i jest różnica pomiędzy TZ np. 55 kg (więcej na TZ), bo opel w homologacji podaje w F3 dopuszczalny nacisk na urządzenie sprzęgające. Pojazd został zarejestrowany w RP bez OBT przed pierwszą rejestracją i urzędnik WK wpisał F3 z ZDR, mimo, że w uwagach była podana MMC zespołu. Na pierwszym OBT wychodzi niezgodność TZ z DR, wtedy UD:0.2.e.

Drugi przykład to VW, zarejestrowany po raz pierwszy w RP, gdzie w DR są wszystkie dane identyfikujące pojazd (typ, wariant, wersja, nr św. homologacji). Różnica pomiędzy DR a TZ to 10 kg. Po sprawdzeniu danych w katalogu ITS wychodzi, że w DR parametry zgodne ze św. homologacji, więc w tym przypadku mamy niezgodność TZ ze stanem faktycznym, czyli UI:0.2.g.

 

[ Dodano: 27-11-2017, 09:54 ]

A w czerwcu wywalą pukt 0,2.g UD i będą tel. z WK a wzeszłym roku Panie Diagnosto było ok?
Nic nie wywalą, bo ta usterka pozostanie (prawdopodobnie) taka jak jest na dzień dzisiejszy. Różnica będzie taka, że od 4 czerwca to diagności będą nanosili w CEP-ie poprawki dotyczące danych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BarAnt

Według mnie, żeby zastosować usterkę 0.2g (dane zawarte na tabliczce znamionowej są niezgodne ze stanem faktycznym) trzeba mieć podstawę w postaci homologacji, ponieważ w innym przypadku nie mozemy stwierdzić tej niezgodności. Jest tu mowa o danych na tabliczce znamionowej, a nie porównaniu tabliczki z dowodem rejestracyjnym. Natomiast jeżeli są jakiekolwiek niezgodności, czy omyłki to ustarka 0.2e (oczywiste omyłki, niezgodnosci w dowodzie rejestracyjnym zwiazane z danymi technicznymi pojazdu). Tak chyba należy to rozumieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roki212

Bo właśnie wszystkie dane jakie wprowadza WK do dowodu powinny pochodzić od diagnosty czyli tego co zostanie ustalone podczas badania czy to z TZ ( oczywiście nie zawsze z tabliczką jest co porównać bo o ile wiem są jeszcze tabliczki zastępcze i tam nie ma z czym porównać) czy katalogu ITS i co diagnosta wpisze w zaświadczeniu powinno być wyłącznie brane pod uwagę przez WK o ile zostanie stwierdzona niezgodność danych.

A nie tak jak jest teraz że diagnosta widzi podczas badania jedno i wpisuje, a WK w swoich katalogach co innego. Przy takim czymś nigdy nie będzie porządku w danych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek1

Właśnie, ta usterka 0.2.e pozostanie i ten klient z nią też pozostanie za rok znów usterka UD?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
A nie tak jak jest teraz że diagnosta widzi podczas badania jedno i wpisuje, a WK w swoich katalogach co innego. Przy takim czymś nigdy nie będzie porządku w danych

Nie bierzesz pod uwagę sporej niesolidności wśród sprzedawców nowych pojazdów. Miałem kilkaset przypadków, gdzie pojazd podlegał homologacji dwuetapowej i salon nie nakleił tabliczki znamionowej z drugiego etapu. Tabliczka nie jest wyrocznią !!! Świadectwo homologacji (COC, WE...) jest wyrocznią co ma być w DR i na tabliczce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gerdek
Właśnie, ta usterka 0.2.e pozostanie i ten klient z nią też pozostanie za rok znów usterka UD?

Jeżeli ta sama ud jest za rok to kwalifikuję ją już jako ui i już...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Jeżeli ta sama ud jest za rok to kwalifikuję ją już jako ui i już...
na podstawie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roki212

Markes30 zgadza się nie jestem diagnostą więc nie wypowiem się dokładnie co i jak, znam sytuacje z własnego doświadczenia i z tego co się słyszy.

Wiem tylko jedno żeby był jakiś porządek to WK powinien wpisywać te dane jakie zostały ustalone przez diagnostę czy to z TZ czy katalogu ITS czy świadectwa homologacji.

A najlepiej, aby to właśnie diagnosta wprowadzał dane do cepu zachodzisz potem do WK i pobierają z systemu i nanoszą poprawki w DR .

Co do nowych pojazdów właśnie to inna bajka bo pojazd nie trafia do diagnosty tylko od razu do WK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.