Paprock Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Jeszcze raz i na powoli. Czyżby kolega sad_madman chciał mi wmówić, że niedziałające, niewłączające się światło cofania w przyczepie jest zgodne z tym o czym mówią 'warunki'? A 'warunki' mówią wyraźnie o bezpieczeństwie. To jak zapewnić bezpieczeństwo podczas cofania gdy światło cofania nie działa? Z tego samego 'warunku' wychodzi wprost przekierowanie do NORMY zakładajacej możliwość stosowania złącza, które to światło włącza. Więc jak ma się odnieść diagnosta do haka sprawdzając warunki techniczne tego haka, sprawdzając połączenie elektryczne tego hakowego złacza? Użytkownikom pojazdów wiele rzeczy nie przeszkadza i tylko do kościółka autkiem jeżdżą. Niesprawne światła drogowe nie przeszkadzają, bo ich nie używają. Hamulec ręczny z tego samego powodu nie istnieje dla wielu kierowców. I co, teraz kolejna przyczepowa bajeczka, że zapięta zostanie li tylko lekka? Podsumowując krótko na podstawie normy i warunków: złącze podczas testowania ma wykazywać znamiona, że to światło zadziała! No takie mam, dla niektórych może dziwne zdanie na temat połączeń elektrycznych haka i wiem, że za wiele nie podskoczę, bo jako kara tylko ustereczka drobna została przewidziana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Czyżby kolega sad_madman chciał mi wmówić, że niedziałające, niewłączające się światło cofania w przyczepie jest zgodne z tym o czym mówią 'warunki'? A z czego to wnioskujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Lete złożyć wniosek o nowy dowód, bo nie uśmiecha mi się kar płacić. Narazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekgrem Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 A jak przyjedzie na stację diagnostyczną na badanie haka z 7 pinowym gniazdem to diagnosta ma prawo nie podbić mu badania bo nie może podłączyć przyczepy z 12 pinową wtyką skoro nie ma podstawy prawnej więc badanie powinno być pozytywne z gniazdem 7 i 12 pinowym takie jest moje rozumowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Dobrze, to proszę wytłumaczyć jak ma być spełniony warunek bezpieczeństwa z poniższej podstawy prawnej skoro swiatło cofania w przyczepie/w zespole pojazdów nie pali? 8. Pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy oraz przyczepa powinny być wyposażone w odpowiednie urządzenia sprzęgające, o których mowa w Regulaminie nr 55 EKG ONZ. Połączenia elektryczne urządzeń sprzęgających powinny być wykonane w sposób zgodny z aktualnym poziomem wiedzy inżynierskiej zapewniający bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Poziom wiedzy jest opisany w normach: PN-ISO 1724, PN-ISO 3731, PN-ISO 3732, PN-ISO 1185 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy oraz przyczepa powinny być wyposażone w odpowiednie urządzenia sprzęgające czy gniazdo jest 7 pin, czy 13 pin to są właściwe, ja mam sprawdzić czy odpowiednio działają podpinając przyrząd do sprawdzania połączeń elektrycznych a to jaką przyczepę podepnie użytkownik to nie mój problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Tak? To teraz proszę powiedzieć, czy złącze zapewnia warunek bezpieczeństwa w przypadku nie włączania światła cofania? § 1. Badania techniczne polegają na: 1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w: b) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2015 r. poz. 305), zwanego dalej "rozporządzeniem o warunkach technicznych". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 paradoks jakich wiele, rozumiem, że jak złącze nie ma wyjścia na św. cofania to dajesz N, czy tylko UD - niewłaściwe podłączenie elektryczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Pisałem co robię. Lojalnie uprzedzam klienta, żeby z dużą i nową przyczepą nie pchał się z takim badziewiastym połączeniem elektrycznym na szosę. Lecz nie w tym rzecz i nie wytącać mnie. Sens sprawy jest taki, że jakie w końcu ma być to złącze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 sprawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Bardzo dobrze! Sprawne oraz zapewniające bezpieczeństwo! To jakim cudem światło, które nie pali, nie świeci, nie trybi, nie załącza się w przyczepie zapewnia bezpieczenstwo podczas manewru cofania?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 nie załącza się w przyczepie zapewnia bezpieczenstwo podczas manewru cofania?? w takim przypadku trzeba obowiązkowo skorzystać z pomocy drugiej osoby a jak nie ma takiej możliwości, nie cofać, jechać tylko do przodu odpowiednią drogą i dojedzie się do celu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 No OK. To jest rada dla klienta, dla szofera. W temacie mowa jest o badaniu technicznym, o sprawdzeniu warunków technicznych. Kity też potrafię wciskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Panowie pojazd ma być sprawny a nie zespół pojazdów. Nie wchodźcie w nie swoje kompetencje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Mowa o sprawnym złączu samochodu z zachowaniem wytycznych z warunków technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Oba złącza są dopuszczone i sprawiają, że pojazd jest sprawny technicznie. Co klient zrobi na drodze nie nasze zmartwienie. My badamy pojazd nie zespół więc nie ma sensu bić piany co klient będzie podłączał a już broń Boże karać saganem za to co może zrobić lub nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 To wszystko to takie dywagacje, bo ponad 90% samochodów osobowych ma złącza 7 pinowe. Może 1-2 % przyczep ma złącza 13 pinowe (w tym nie widziałem żadnej lekkiej ze złączem 13 pinowym). W praktyce, to tylko w przyczepach kempingowych stosowane są złącza 13 pinowe i to nie tylko ze względu na światło cofania a ze względu na potrzebę zasilenia wyposażenia przyczepy. Przyczep bagażowych o DMC pow. 750 kg wyprodukowanych po 2009 r jest znikoma ilość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Badamy złącze, a złącze ma zapewnić bezpieczeństwo i nikt z klientem nie musi rozmawiać, żadnego wywiadu środowiskowego przeprowadzać kto kiedy i jaką przyczepę zapnie. Złącze podczas badania ma zapewnić warunek bezpieczeństwa bez rozdrabniania się na datę pierwszej rejestracji przyczepy i jej dopuszczalną masę! Nie zgadujemy, nie pytamy, nie rozmawiamy. Badamy! Badamy zgodnie z tym co słuszny paragraf mówi! Statystyk, których i jakich złącz na rynku jest też nie prowadzimy. To nie argument. Badamy! To tyle i ja dziękuję. Dla mnie sprawa jasna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Przyczepa też ma zapewniać bezpieczeństwo ale w jakichś określonych ramach czyli jeżeli ma ładowność 500 kg a ktoś załaduje 1000 to nie jest wina przyczepy jak się koło urwie. Podobnie z podpięciem złącza elektrycznego, samochód ma złącze inne niż przyczepa to powinno to dać do myślenia kierującemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Ale diagnosta nie sprawdza warunków rzeczywistych na drodze jak ktoś załadował przyczepę sobie, tylko ocenia podczas badania czy ładowność pojazdu poprawnie została opisana. A robi to po to, żeby pojazd nie stwarzał zagrożenia na drodze. Podobna zasada obowiązuje podczas sprawdzania złacza elektrycznego haka. Sprawdzić tak aby pojazd/złącze zagrożenia nie stwarzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 No i nie stwarza, bo bezpośrednio nie da się spiąć 13 pinowej wtyczki z 7 pinowym gniazdem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 A zamiast 'nie da się' są jakieś inne rozwiazania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Zamiast "nie da się", inne rozwiązania opisane są w dziale "Druciarstwo...". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Są przejściówki ale czy z homologacją??? Jak do osobówki, która ma masę przyczepy określona na 1000 kg podepniesz taką o masie 2000 kg to też nie będzie to zgodne z przepisami a jechać się da. Nic nie zastąpi logicznego myślenia! Nie ma rozwiązań idioto odpornych! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 12 Styczeń 2018 Share Napisano 12 Styczeń 2018 Jak do osobówki, która ma masę przyczepy określona na 1000 kg podepniesz taką o masie 2000 kg To nie ma żadnego problemu. Rodzi się problem jak tą przyczepę ZAŁADUJESZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.