Skocz do zawartości

HUMMER


OLEK

Rekomendowane odpowiedzi

Hummer tuż, tuż

Amerykańskie siły inwazyjne zbliżają się do Europy. Znamy już te pojazdy z telewizji CNN. To Hummery, które już niebawem trafią do dealerów. Czy posiadanie największej terenówki na tej planecie będzie jak wyzwolenie, czy raczej stwierdzimy, że jest ona zbyt ogromna i za dużo pali?

Hummer to idol. Gwiazdy sportu, ekranu i rapu czekają w kolejce, żeby kupić ten samochód. Fani Hummera mają nawet swoje strony internetowe, np. www.humvee.net. Pojazd ten pojawia się w filmach, serialach telewizyjnych i na wideoklipach.

 

Za Hummera dla cywili możemy podziękować pewnemu austriackiemu kulturyście. Arnold Schwarzenegger pomógł producentowi, firmie AM General, przekonać firmę-matkę, czyli GM, że dobrym pomysłem byłoby zaoferowanie klientom cywilnej wersji owego wojskowego pojazdu. Miał też spory udział w powstaniu dwóch mniejszych modeli Hummera, H2 i H3. „Byłem w to zaangażowany na każdym etapie” – powiedział Arnie podczas premierowego pokazu H2 na nowojorskim Times Square. Jako gubernator Kalifornii musi trzymać w garażu swoje paliwożerne terenówki i jeździ hummerem „ekologicznym”, napędzanym wodorem.

 

Wielka Brytania nie dostanie wielkiego Hummera, przynajmniej w oficjalnym imporcie, lecz wersję mniejszą – H3 – o szerokości około 190 cm plus lusterka. To pojazd nadal duży, ale nie monstrualny.

 

Nazwę Hummer nosi pięć aut i cała sztuka polegała na tym, by wyglądały one tak samo. Ten samochód dla armii firma AM General zaprojektowała jako pojazd wielozadaniowy, zwany HMMWV. Wkrótce otrzymał on nazwę Humvee. Pierwsze egzemplarze wyjechały z fabryki w 1985 roku. Potwór zyskał rozgłos podczas pierwszej wojny w Zatoce Perskiej.

 

Z AM General zaczęli kontaktować się cywile, chcąc kupić sobie Humvee lub jakąś jego wersję. I tu wkroczył Arnie. Zadzwonił do szefa firmy, Jima Armoura i na spotkaniu z zarządem przekonał kierownictwo, że warto zainwestować w wersję cywilną pojazdu. Tak oto w 1992 r. na rynku pojawił się Hummer.

W roku 1999 AM General zawarł porozumienie z General Motors, by połączyć siły w celu opracowywania cywilnych wersji pojazdu. GM przejął markę Hummer i pierwszy model otrzymał nazwę H1. Obecnie produkowany nazywa się H1 Alpha. Ma 4,70 m długości, 2,20 m szerokości i waży 3500 kilogramów. Napędzany ośmiocylindrowym silnikiem turbodiesel o pojemności 6,6 litra i mocy 300 KM, pozostaje ulubionym samochodem miłośników jazdy terenowej, których stać na wyłożenie 125 tysięcy dolarów.

 

W 2002 roku GM w porozumieniu z AM General (i Arnoldem) wypuścił bardziej przyjazny dla miejskich ulic model, H2. Wygląda tak jak Hummer, ale zbudowany jest na podwoziu Chevroleta Tahoe i Cadillaca Escalade. Napędza go silnik benzynowy o pojemności 6 litrów. Aby podtrzymać renomę Hummera, H2 może pokonywać przeszkody o wysokości 40 cm i przeprawiać się przez wodę o głębokości do pół metra.

Początkowa reakcja na H2 była entuzjastyczna, ale użytkownicy szybko zaczęli narzekać na ciasną kabinę, niewielki bagażnik i słabą widoczność z tyłu. Kolejnym problemem było to, że auto paliło około 20 litrów na setkę.

 

Nowy H3 będzie praktyczniejszy, a jego wnętrze bardziej komfortowe. Zużycie paliwa przez 3,5-litrowy silnik określono: „do 12 litrów na 100 km”. Silnik turbodiesel pojawi się później, w wersji na rynek europejski. H3 to niemal wyłącznie produkt General Motors, zbudowany na ramie Chevroleta Colorado. W USA samochód ten kosztuje od 30 do 35 tys. dolarów.

 

Firma uważa H3 za krok w kierunku uczynienia Hummera marką światową. Może to jednak nie być łatwe, ponieważ amerykańskie produkty nie są już tak popularne w Europie jak przed wojną w Iraku. Co ciekawe, kiedy widzi się Hummery H2 w Ameryce, na ogół stoją one na parkingu, a kierowcami często są kobiety. Być może zatem właśnie od pań – a nie od typów macho – zależy, czy H3 wygra batalię o serca i umysły Europejczyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

W tym temacie nie może również zabraknąć strony domowej producenta samochodów marki HUMMER Znajdziemy na niej m.in. wszystkie dane techniczne poczególnych modeli. Poza tym stronka posiada możliwość wizualizacji modelu , który uprzednio sobie upatrzyliśmy dobierając doń takie parametry jak rodzaj nadwozia, kolor, wys.zawieszenia, relingii i wiele wiele innych. Polecam!

Nieprzypadkowo z resztą strona ta znalazła się w śród pięciu najlepszych stron o tematyce motoryzacyjnej na świecie.

 

klik...klik...STRONA GŁÓWNA HUMMER.com..klik.klik..

 

hummerh3tconcept200401m9tt.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mnie się zdaje, że ma szyby boczne przyciemniane więc niestety negatyw :D

Jak już takiego sobie kupię to mam takiego znajomego diagnostę z Wklp. Paweł mu na imię. Pojadę tam, wezmę ze sobą opasłe tomisko i pogdamy, poczytamy i sprawa przeglądu będzie załatwiona. ;)

"No co? Z kolegą nie...poczytasz? Koledze nie podbijesz" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to jest TEN Paweł - to z nim załatwisz wszystko.

Przynajmniej taką ma opinię w środowisku ;)

Czasami tylko tak głupio się sztaluje ... :D:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u nas byo takie cos i byl negatyw ale za brak nr silnka /jescze jak obowiazywaly/ piekny samochod kamerka w lusterku wewnetrznym itp bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Znany raczej dość wtajemniczonym niemiecki tuner aut - Geiger Cars - stworzył Hummera H2 przeznaczonego dla oficerów policji. Silnik powiększony do 7 litrów, turboładowany. Daje to 700KM i 870Nm. Prędkość max. ograniczona elektronicznie do 250km/h, do 100km/h w 6.5s.

Nie próbujcie uciekać będąc przejazdem w Stanach.

Czekam tylka aż polska policja zmieni stare passaty na te cuda. Wtedy sam zatrzymam się przy najbliższym patrolu i poprosze o wlepienie mandatu tylko po to by przyjżeć się bliżej tym ogromnym obręczom. :)

 

geigerhummer15005le.jpg

 

geigerhummer25008rk.jpg

 

geigerhummer35007cc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Ładne koła na równe amerykańskie drogi i autostrady.

Ale wyobraźcie sobbie to ponad 3-tonowe monstrum 100km/h na naszych wertepach zwanych drogami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Nie ma się czym podniecać. To tylko kupa chromu.

Prawdziwy jest tylko HMMWV znany z armii US.

Ma zwolnice na kołach , CTIS ( central tire inflation system ) , Hamulce tarczowe przy dyfrach.

Jest na prawdę dobry. I dla koneserów i dla twardzieli.

 

Wersja cywilna to już nie to samo. Zrezygnowano z możliwości terenowych na rzecz komfortu.

W obecnej z tyłu zobaczymy co najwyżej sztywny most, hamulce są przy piastach zamiast przy mechanizmie różnicowym. Jedynie karoseria i rozmiary przypominają oryginał.

 

A tak poza tym upadające GM próbowało niedawno sprzedać markę Hummer .Niestety Chińczycy nie kupili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle postrzegasz ten pojazd. Oryginalnie nie miał służyć jako bulwarówka tylko pojazd wojskowy. Hamulce przy mechanizmach różnicowych miały minimum 2 zalety:

-dawały mniejszą awaryjność ponieważ były lepiej chronione

-zmniejszały masę amortyzowaną ( pamiętaj że hmmwv miał ciężkie zwolnice). Ponadto nie było miejsca już.

 

Wpisz w grafice google 'hummer geared hub'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja cywilna to już nie to samo. Zrezygnowano z możliwości terenowych na rzecz komfortu.

 

:) o możliwościach terenowych też jest temat rzeka. Zaczynając od tego, że nie jest to auto terenowe, tylko wojskowe wielozadaniowe.

Jaka różnica?

Ano zasadnicza, dobrze się sprawdza w warunkach otwartych przestrzeni, a w typowym europejskim terenie, gęsto zalesionym lepiej sprawdzają się lekkie i przede wszystkim mniejsze pojazdy i byle gelenda (nie obrażając auta admina :) ) albo landek rozłoży hummera na łopatki.

 

Co nie zaprzecza temu, że jest to świetne auto i jestem jego wielbicielem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Proszę zauważyć, że żadna armia na kontynencie nie korzysta z H. Rozmiary auta niestety kładą je na łopatki w starciu z Gelendą czy Defenderem (które to auta dominują w wojskach w Europie). Co innego pustynia w Iraku czy inny Afganistan...

A kwestia hamulców bezdyskusyjna. Ich przeniesienie to był strzał w dziesiątkę. Klasyczne ich umiejscowienie przy użytkowaniu w terenie błotnym to nie najlepszy pomysł... Tarczowe to jeszcze jeszcze - ale przy bębnach - tragedia - pół godziny zabawy w błocie i zestaw do wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-zmniejszały masę amortyzowaną ( pamiętaj że hmmwv miał ciężkie zwolnice). Ponadto nie było miejsca już.

 

Raczej zwiększały masę amortyzowaną (co nie jest najważniejsze) i zmniejszały masę nieamortyzowaną - co na pewno jest korzystne. A powiedzcie mi ile doskonałych pojazdów terenowych ma hamulce umieszczone w sposób tradycyjny i nie jest z tego powodu przekleństwem dla użytkownika? Ja dostrzegam pozytywy w przeniesieniu elementów hamujących wyżej od grząskiego terenu ale jeśli to rozwiązanie ma być wartością samą w sobie to już mam wątpliwości. Ten system ma jedną dość istotną wadę (pewnie o niej wiecie), a mianowicie ilość elementów skrajnie obciążanych podczas hamowania i związaną z tym konieczność przewymiarowania pewnych elementów co powoduje, że ten zysk masy nieamortyzowanej jest problematyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Ten system ma jedną dość istotną wadę (pewnie o niej wiecie), a mianowicie ilość elementów skrajnie obciążanych podczas hamowania i związaną z tym konieczność przewymiarowania pewnych elementów co powoduje, że ten zysk masy nieamortyzowanej jest problematyczny.

 

Dodatkowo należy zastanowić się czy europejskie przepisy homologacyjne zezwalaja na takie rozwiązania konstrukcyjne ::? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.