markes30 Napisano 16 Grudzień 2005 Share Napisano 16 Grudzień 2005 Na pierwszym mam terenówkę Opel Monterey napisy na tylnej klapie znaczek opla na atrapie a w Brefie ISUZU Na tabliczce znaminowej na górze Isuzu na dole Opel jak to wpisać w zaświadczenie ( Isuzu/Opel)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 16 Grudzień 2005 Share Napisano 16 Grudzień 2005 Poczytaj tu,podobna sytuacja. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=1386&highlight=opel+mowano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontroler2 Napisano 16 Grudzień 2005 Share Napisano 16 Grudzień 2005 Zawsze wpisywałem Opel Monterey jeżeli był zarejestrowany w EU Jak trafi prosto z Japonii To Isuzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 16 Grudzień 2005 Share Napisano 16 Grudzień 2005 Podobna sytuacja Honda Concerto i Rover jakiś tam (zapomniałem ). Jeśli są znaczki Hondy to pisze Honda jeśli Rovera to Rover, podobnie jest w innych przypadkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 16 Grudzień 2005 Share Napisano 16 Grudzień 2005 Na tabliczce znaminowej na górze Isuzu na dole Opel jak to wpisać w zaświadczenie ( Isuzu/Opel)? Tabliczka jest święta. Nadał ją producent. Tylko jeśli jest tak jak mówisz, czyli na tej samej tabliczce jest i opel i isuzu to spróbowaółbym jeszcze z rozkodowaniem VIN w pozycji producenta. Przedewszystkim skontaktowałbym się z dealerem opla i isuzu. Odczytał numer VIN. Skorzystał z materiałów pomocniczych czyli dotychczasowych dowodów rejestracyjnych i kart pojazdu zagranicznych. Wiem, że citroen C1 ma zamontowany silnik od Toyoty bo powstał w korporacji, ale marka to citroen. Spewnością można wpisać tylko 1 markę. Jeśli w brieff było to Isuzu to może jest to Isuzu, chociaż z pierwszego zdania wynika jasno, że jest to opel monterey. Doradzam ci kontakt z dealerem opla (najlepiej diagnostami) i później trzeba to mądrze napisać po konsultacji z osobą nadzorującą SKP by ta uzgodniła to z kier rejestracji ponieważ będzie niezgodność między brieff a badanierm technicznym. Nieangażowałbym do tej sprawy rzeczoznawcy, bo to diagnosta decyduje. Z ciekawości a klient twiedzi że kupił opla czy isuzu? Tym znaczkiem na klapie to bym się nie przejmował, gorzej, że na tabliczce jest wpisanych 2 producentów. O ile się nie mylę w nowym dzienniku o homologacjach przedostatni załącznik to wzór tabliczki znamionowej. Myślę że warto tam zajżeć ponieważ jak napisałeś na tabliczce opel jest w innym miejscu niż izuzu. Sprawdziłbym w którym miejscu widnieje producent na tabliczce i który z producentów jest tam wbity. Biorąc pod uwagę, że producent występuje na górze tabliczki a w Twoim przypadku ISUZU jest u góry ja stawiałbym, że jest to ISUZU. Ale nie chce nic sugerować Ty podejmujesz decyzje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 16 Grudzień 2005 Share Napisano 16 Grudzień 2005 Powoli, powoli -- W polskich dowodach wpisywan jest Marka a nie producent - tu jest chyba w miarę oczywiste kto jest producentem a jak marka. Producent - isuzu Marka - Opel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abc Napisano 16 Grudzień 2005 Share Napisano 16 Grudzień 2005 dzU2003_227_2250 DOKUMENT IDENTYFIKACYJNY POJAZDU*) - zarejestrowanego po raz pierwszy za granica - nowego pojazdu nowego typu wyprodukowanego lub importowanego w ilosci jednej sztuki rocznie Załacznik do zaswiadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu nr ...... z dnia ............. 1. Numer rejestracyjny pojazdu ......................................... 2. Kraj poprzedniej rejestracji ........................................ 3. Kraj producenta ..................................................... 4. Numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy) .................................................................. 5. Numer silnika .... (nie) istnieje mo_liwosc odczytania*).............. 6. Marka pojazdu ....................................................... 7. Model pojazdu ....................................................... 8. Typ pojazdu: wariant/wersja1) .................../ ................... 9. Rodzaj pojazdu ...................................................... oraz Dziennik Ustaw Nr 211, poz. 2247 z 2004 r. załącznik nr 1 § 11 4) w rubryce przy kodzie D - wpisuje się: a) za kodem D.1 - dane określone jako marka pojazdu, b) za kodem D.2 - dane określone jako typ pojazdu oraz dane określone jako: - wariant w ramach typu pojazdu, jeżeli występuje w wyciągu ze świadectwa homologacji albo odpisie decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, - wersja w ramach typu pojazdu, jeżeli występuje w wyciągu ze świadectwa homologacji albo odpisie decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, c) za kodem D.3 - dane określone jako model (nazwa handlowa) pojazdu; czyli wpisujemy MARKE POJAZDU - ale jaką wracamy do punktu wyjścia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 17 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 17 Grudzień 2005 Kilka dodatkowych informacji: po wpisaniu w program rozkodowuje go jako Isuzu Troper na pierwszej stronie brefu ma wpisane Isuzu (J) a na ostatniej Adam OPEL GMBH Ruselchaim i data wyjścia z fabryki i nie wiem czy (J) Japonia czy Niemcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 18 Grudzień 2005 Share Napisano 18 Grudzień 2005 Według mnie nie ma tu zagadki. Należy zauważyć podstawową różnicę pomiędzy polskimi a niemieckimi dokumentami: niemcy w brief wpisują PRODUCENTA, a w naszych dokumentach wpisujemy MARKĘ. Na tabliczce znaminowej oczywiście jest PRODUCENT i producentem w/w opla jest ISUZU, producentem DODGE jest Chrysler a producentem LANC'I jest FIAT. Tak więc bezwzględnie w Twoim przypadku wpisujemy MARKĘ czyli OPEL i oczywiście bardziej istotne są oznaczenia MARKI na samochodzie ponieważ teoretycznie w VIN marka może nie zostać zakodowana. Taki mamy system rejestracji w Polsce i tyle !!!! Wpisujemy MARKĘ-MODEL-TYP a nie producenta. Teraz żeby było śmiesznej i dla odmiany w DIP mamy pole "kraj producenta" i tu nie mam 100% pewności ale chyba należałoby skorzystać z pierwszego członku VIN i taki kraj wpisać. Może być z tym śmiesznie bo np. Ford Mondeo wg VIN byłoby Niemcy a produkowany jest w Belgii, ale już Fiesta z I połowy lat 90 będzie miała VIN Hiszpański. Albo też skoro na tabliczce znamionowej jest literkami wypisany producent (w tym wypadku ISUZU) a ISUZU powszechnie uznawany jest za producenta JAPONSKIEGO to zostać przy tym. Ja w każdym razie dla wszystkich europejskich fordów piszę NIEMCY bo to jest kraj producenta w moim mniemaniu i ignoruję fakt ze krajem produkcji jest Belgią czy Hiszpania. Tu mała uwaga w NORCOM jest błąd bo pole oznaczone na DIP "Kraj producenta" w NORCOM ma nazwę "Kraj produkcji" Z tym, że o ile MARKA jest istotna w procesie rejestracji o tyle kraj producenta znacząco mniej. Podsumowując: 1. Nie można przepisywać dokładnie brief bo jest w nim, co innego niż powinno być w polskim dowodzie. 2. Należy odróżniać pojęcie MARKA od pojęcia PRODUCENT i ewentualnie upewnić się, że WK tez odróżnia te pojęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 18 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 18 Grudzień 2005 Tabliczka jest święta. Nadał ją producent. mam co do tego coraz większe wątpliwości ostatni 3 Laguny mniały 2 pozycje(masa zestawu) "0000" i wpisuję w DPI XXX a w uwagach że pojazd( Renault laguna 2.0) nie może ciągnąć przyczep. papier przyjmie wszystko ale ile ludzie to wytrzymają? Podsumowując:1. Nie można przepisywać dokładnie brief bo jest w nim, co innego niż powinno być w polskim dowodzie. 2. Należy odróżniać pojęcie MARKA od pojęcia PRODUCENT i ewentualnie upewnić się, że WK tez odróżnia te pojęcia. Jak na razie twoja opinia przekonuje mnie najbardziej ale poproszę jeszcze o kilka komentarzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 18 Grudzień 2005 Share Napisano 18 Grudzień 2005 Co do tabliczek tez mam kilka rewelacji Na początek - "XXX" czy "------" na tabliczce oznacza jedynie ze czegoś nie ustalono, gdyby było "0" to już coś znaczy. Poza tym na tabliczce jest PRODUCENT a nie MARKA [ Dodano: Nie Gru 18, 2005 2:56 pm ] Zapomniałem dodać marka może pozostać nie ustalona - np. PPUH Samniemyty@&kompany produkuje przyczepki pod marką- ZOFIA, ale rówie dobrze może tej przyczepce nie nadać marki. Więc producentem będzie jak wyzej ale marki nie ma i do dip nie wpiszemy marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 10 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 10 Styczeń 2006 Jeśli kogoś interesuje wynik to informuje; pojazd został zarejestrowany jako UWAGA Isuzu Monterey ponieważ po rozkodowaniu vinu wychodzi Isuzu moja rada konsultować z WK i robic tak jak ustalicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.