Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

arekkos

Wózki do przewozu drzewa

Polecane posty

Jacdiag

raczej to

 

§1. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016r. poz. 2022) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 7:

a) w ust.8 dodaje się zdanie drugie w brzmieniu:

„Wyposażenie przyczepy dłużycowej w urządzenie sprzęgające nie jest wymagane, jeżeli zespół pojazdów składający się z samochodu ciężarowego i przyczepy połączony jest ładunkiem.”

 

http://legislacja.gov.pl/docs//523/12305955/12476075/12476076/dokument320128.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Demart
raczej to

 

No dokładnie. Poprawiłem. Teraz link się otwiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nie lepiej rozporządzenie zmieniające rozporządzenie zmienić na rozporządzenie zmieniające rozporządzenie o treści:

W rozporządzeniu zmieniającym rozporzadzenie wprowadza się następujące zmiany:

Każdy pojazd mus być poskładany zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy inżynierskiej w Polskich Normach zawartych. Dostęp do biblioteczki wiedzy intelektualnej jest płatny. :evil: :evil: :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Brak przepisów regulujących poruszanie się pojazdów bez urządzenia sprzęgającego uniemożliwiało przewóz niektórych rodzajów ładunków tj. drewno dłużycowe, słupy, śmigła elektrowni wiatrowych
Art. 61.1.Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu.

 

7.Przy przewozie drewna długiego dopuszcza się wystawanie ładunku z tyłu za przyczepę kłonicową na odległość nie większą niż 5 m.

Długość zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy to 18,75 m;

zabierzmy z tego 1,75m na kabinę i dodajmy wystające 5m to będą przewożone 22m klocki

A jeżeli śmigło nie mieściło się na zwykłej naczepie (>15m) to i tak musiało jechać jako transport nienormatywny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

Jacdiag -Bardziej chodzi o to :

50) przyczepa – pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym

pojazdem.

Chociaż znam właściciela stacji pod Poznaniem któremu to nie robiło problemu . Do czasu, później szybko tworzyli fotki z wózkami z dorobionymi dyszlami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
50) przyczepa – pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym

pojazdem.

zespół pojazdów składający się z samochodu ciężarowego i przyczepy połączony jest ładunkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

aboz - nie za bardzo rozumiem sens twej wypowiedzi . Mój cytat to przepisy obowiązujące, drugi to projekt.

A jeżeli śmigło nie mieściło się na zwykłej naczepie (>15m) to i tak musiało jechać jako transport nienormatywny

- I dalej tak pojedzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

duchu, projekt zakłada spełnienie warunku z ustawy ładunkiem przy przyczepie kłonicowej. I to chciałem przekazać 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
I dalej tak pojedzie...

Ale pojedzie z pilotem przed pojazdem z pilotem za pojazdem z lampami błyskowymi i z prędkością nie powodującą zagrożenia. W odróżnieniu od chłopka z lasu, który naładował ile wlazło i pojechał ile fabryka dała i skończyło się tragedią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

+ lub ew odpowiednie zezwolenie czyli jak do tej pory w przypadku ponadnormatywu . Pilot /piloci nie zawsze.

 

[ Dodano: 08-12-2017, 17:30 ]

duchu, projekt zakłada spełnienie warunku z ustawy ładunkiem przy przyczepie kłonicowej. I to chciałem przekazać 8)

jakiego warunku? , czego dotyczy ten warunek? cytowałeś żeby cytować? Projekt brzmi:

„Wyposażenie przyczepy dłużycowej w urządzenie sprzęgające nie jest

wymagane, jeżeli zespół pojazdów składający się z samochodu ciężarowego

i przyczepy połączony jest ładunkiem.”,

 

Jacdiag podawał w swojej wypowiedzi wymiary i domieszał do tego jeszcze ponadnormatywy-a nie tego dotyczy projekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
chodzi o to :

50) przyczepa – pojazd bez silnika, ...

:shock:

 

A widziałeś kiedyś, żeby rozporządzenie ingerowało w przepisy ustawy :?::?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

Jacdiag , piszesz żeby pisać? Gdzieś tak napisałem? -podaj całość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

W tym temacie, kilka postów wyżej

Wysłany: Dzisiaj 14:54

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

dalej nie widzę, ślepy jestem? Napiszę ci jeszcze raz- zacytuj całość , podkreśl , albo nie wciskaj drugiemu i ładnie przeproś .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Fakt jest jeden. Śmigła do wiatraków były i są wożone tak jak dłużyca (ta sama zasada) i nikt problemu nie widział i nie widzi. Czyli zgoda na przejazd gabarytowy w zasadzie zwalnia od obowiązku prowadzenia go sprzętem formalnie dopuszczonym do ruchu drogowego.

A na drogach dwujezdniowych pilot wystarczy z tyłu, ale to bardziej ze względu na szerokość skrzydła (zajmuje półtora pasa). Dłużyca z drewnem nie jest tak szeroka, zatem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973
Czyli zgoda na przejazd gabarytowy w zasadzie zwalnia od obowiązku prowadzenia go sprzętem formalnie dopuszczonym do ruchu drogowego.

 

 

A odstępstwo od warunków technicznych ? przecież na naciski na osie , DMC , długości , szerokość itd można wystąpić o odstępstwa . zezwolenie na przejazd oczywiście jest potrzebne .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ale po co występować o odstępstwa? Wiele specjalistycznych wózków jezdnych wykorzystywanych w transporcie gabarytowym nie jest nawet do końca pojazdami drogowymi w pełnym tego słowa znaczeniu, więc po co je rejestrować?

 

Poza tym na dzień dzisiejszy czego miałoby dotyczyć odstępstwo na taki wózek do przewozu takiej czy innej dłużycy? Już nie wspomnę o takich szczegółach jak oświetlenie takich transportów (światła robocze w trakcie jazdy etc..)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
na dzień dzisiejszy czego miałoby dotyczyć odstępstwo na taki wózek

Jeżeli nie załadowany wózek nie przekracza wymiarów określonych w rozporządzaniu to było trudno wnioskować o jakiekolwiek odstępstwo. Po załadowaniu w większości przypadków parametry administracyjne zostaną przekroczone a wtedy potrzebna będzie zgoda na przejazd a nie odstępstwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.