Skocz do zawartości

Wózki do przewozu drzewa


arekkos

Rekomendowane odpowiedzi

raczej to

 

§1. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016r. poz. 2022) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 7:

a) w ust.8 dodaje się zdanie drugie w brzmieniu:

„Wyposażenie przyczepy dłużycowej w urządzenie sprzęgające nie jest wymagane, jeżeli zespół pojazdów składający się z samochodu ciężarowego i przyczepy połączony jest ładunkiem.”

 

http://legislacja.gov.pl/docs//523/12305955/12476075/12476076/dokument320128.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej rozporządzenie zmieniające rozporządzenie zmienić na rozporządzenie zmieniające rozporządzenie o treści:

W rozporządzeniu zmieniającym rozporzadzenie wprowadza się następujące zmiany:

Każdy pojazd mus być poskładany zgodnie z aktualnym poziomem wiedzy inżynierskiej w Polskich Normach zawartych. Dostęp do biblioteczki wiedzy intelektualnej jest płatny. :evil: :evil: :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak przepisów regulujących poruszanie się pojazdów bez urządzenia sprzęgającego uniemożliwiało przewóz niektórych rodzajów ładunków tj. drewno dłużycowe, słupy, śmigła elektrowni wiatrowych
Art. 61.1.Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu.

 

7.Przy przewozie drewna długiego dopuszcza się wystawanie ładunku z tyłu za przyczepę kłonicową na odległość nie większą niż 5 m.

Długość zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy to 18,75 m;

zabierzmy z tego 1,75m na kabinę i dodajmy wystające 5m to będą przewożone 22m klocki

A jeżeli śmigło nie mieściło się na zwykłej naczepie (>15m) to i tak musiało jechać jako transport nienormatywny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacdiag -Bardziej chodzi o to :

50) przyczepa – pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym

pojazdem.

Chociaż znam właściciela stacji pod Poznaniem któremu to nie robiło problemu . Do czasu, później szybko tworzyli fotki z wózkami z dorobionymi dyszlami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50) przyczepa – pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym

pojazdem.

zespół pojazdów składający się z samochodu ciężarowego i przyczepy połączony jest ładunkiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aboz - nie za bardzo rozumiem sens twej wypowiedzi . Mój cytat to przepisy obowiązujące, drugi to projekt.

A jeżeli śmigło nie mieściło się na zwykłej naczepie (>15m) to i tak musiało jechać jako transport nienormatywny

- I dalej tak pojedzie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dalej tak pojedzie...

Ale pojedzie z pilotem przed pojazdem z pilotem za pojazdem z lampami błyskowymi i z prędkością nie powodującą zagrożenia. W odróżnieniu od chłopka z lasu, który naładował ile wlazło i pojechał ile fabryka dała i skończyło się tragedią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+ lub ew odpowiednie zezwolenie czyli jak do tej pory w przypadku ponadnormatywu . Pilot /piloci nie zawsze.

 

[ Dodano: 08-12-2017, 17:30 ]

duchu, projekt zakłada spełnienie warunku z ustawy ładunkiem przy przyczepie kłonicowej. I to chciałem przekazać 8)

jakiego warunku? , czego dotyczy ten warunek? cytowałeś żeby cytować? Projekt brzmi:

„Wyposażenie przyczepy dłużycowej w urządzenie sprzęgające nie jest

wymagane, jeżeli zespół pojazdów składający się z samochodu ciężarowego

i przyczepy połączony jest ładunkiem.”,

 

Jacdiag podawał w swojej wypowiedzi wymiary i domieszał do tego jeszcze ponadnormatywy-a nie tego dotyczy projekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt jest jeden. Śmigła do wiatraków były i są wożone tak jak dłużyca (ta sama zasada) i nikt problemu nie widział i nie widzi. Czyli zgoda na przejazd gabarytowy w zasadzie zwalnia od obowiązku prowadzenia go sprzętem formalnie dopuszczonym do ruchu drogowego.

A na drogach dwujezdniowych pilot wystarczy z tyłu, ale to bardziej ze względu na szerokość skrzydła (zajmuje półtora pasa). Dłużyca z drewnem nie jest tak szeroka, zatem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zgoda na przejazd gabarytowy w zasadzie zwalnia od obowiązku prowadzenia go sprzętem formalnie dopuszczonym do ruchu drogowego.

 

 

A odstępstwo od warunków technicznych ? przecież na naciski na osie , DMC , długości , szerokość itd można wystąpić o odstępstwa . zezwolenie na przejazd oczywiście jest potrzebne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co występować o odstępstwa? Wiele specjalistycznych wózków jezdnych wykorzystywanych w transporcie gabarytowym nie jest nawet do końca pojazdami drogowymi w pełnym tego słowa znaczeniu, więc po co je rejestrować?

 

Poza tym na dzień dzisiejszy czego miałoby dotyczyć odstępstwo na taki wózek do przewozu takiej czy innej dłużycy? Już nie wspomnę o takich szczegółach jak oświetlenie takich transportów (światła robocze w trakcie jazdy etc..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dzień dzisiejszy czego miałoby dotyczyć odstępstwo na taki wózek

Jeżeli nie załadowany wózek nie przekracza wymiarów określonych w rozporządzaniu to było trudno wnioskować o jakiekolwiek odstępstwo. Po załadowaniu w większości przypadków parametry administracyjne zostaną przekroczone a wtedy potrzebna będzie zgoda na przejazd a nie odstępstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.