Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
darekr216

Analiza spalin i zadymienie pojazdów z dwoma tłumikami.

Polecane posty

darekr216

Podzielcie się swoimi doświadczeniami w takich przypadkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezary

pomiar z każdego wylotu a wynik wiążący ten który jest wyższy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Doświadczenie mikre niestety. Raptem kilka aut spotkałem w karierze wyposażone w dwa wydechy.

Bo chodzi o dwudrożny układ wydechowy, a nie po dwie końcówki z każdej rury. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cezary
Bo chodzi o dwudrożny układ wydechowy

rozmawiamy między diagnostami, to każdy powinien wiedzieć o co chodzi i nie widzę potrzeby pisania epistoł na jakikolwiek temat :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
evolution

Poz. 776

OBWIESZCZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU1)

z dnia 21 kwietnia 2015 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów

stosowanych przy tych badaniach

 

Dział IV

Szczegółowy sposób pomiaru emisji zanieczyszczeń gazowych oraz zadymienia spalin podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

 

Wykonanie pomiaru

§ 3. 5 W silnikach wyposażonych w dwudrożny układ wydechowy pomiar powinien być dokonany w obu wylotach, a za wynik przyjmuje się uzyskaną wartość większą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No OK, a własnymi słowami coś więcej można poprosić?

Chociażby wyjaśnić po co zostało to wklejone, bo nie ukrywam, że ten zapis jest mi znany. No chyba żeby dla przypomnienia tak tylko...

O! A najlepiej opisać na podstawie poniższego przykladu:

 

sprzedam-fiata-seicento-tuning-zarejestrowany-w-polsce-lodz-452272460.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jast

To, że ma cztery wyloty nie znaczy, że wszystkie są czynne, mogą być atrapami. Ja w pojeździe, który ma dwa wyloty z tłumika jeden z nich zapycham np. rękawicą taki korek, a sondę kładę w drugi wylot. Gdy są dwa tłumiki badam każdy z osobna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Dwudrożny układ wydechowy to nie koniecznie dwa tłumiki/wyloty spalin. Przykład Honda Civic posiada układ jednodrożny z dwoma wylotami. Tu bardziej chodzi o pojazdy z silnikami typu V lub bokser, choć duże rzędówki też potrafią mieć układ dwudrożny. I teraz pytanie. Czy V8 Hemi z pojedynczy tłumikiem środkowym jest układem jedno czy dwudrożnym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Dla nas nie jest dwudrożnym układ, w którym spaliny mają możliwość wymieszania się ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Czy V8 Hemi z pojedynczy tłumikiem środkowym jest układem jedno czy dwudrożnym?

To zależy, czy:

dwudrożnym układ, w którym spaliny mają możliwość wymieszania się

Jeżeli jeden wylot spalin da się zatknąć podczas pracy silnika, to układ należy potraktować jak jednodrożny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dalkowiak

Kiedyś miałem klienta z audi co życzył sobie pomiaru z obu końcówek wychodzących z jednego wydechu...Nie miałem ochoty dyskutować i zrobiłem jak chciał, wynik był ten sam z każdej rurki... Nie miał katalizatora, pomyślał że może pozajączkuje a może się uda przystawić pieczęć, ale sie nie udało-czyli N za uciążliwość(klienta i pojazdu rzecz jasna :evil: )...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

I tu zaczynają się schodki, a nawet schody. Otóż w wielu dużych silnikach V8 jest łącznik krzyżowy i spaliny się mieszają. Są natomiast tłumiki wystepujące w miejscu łącznika, które mogą być jedno lub dwudrożne, ale po ich obudowie nie jesteśmy w stanie sprawdzić czy mają dwie komory czy jedną wspólną. Dlatego dla bezpieczeństwa lepiej takie "bydle" badać jako układ dwudrożny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Są natomiast tłumiki wystepujące w miejscu łącznika, które mogą być jedno lub dwudrożne,

Wyżej opisałem jak to sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Wyżej opisałem jak to sprawdzić.
A, Ty od tej strony. Ok. Przyjąłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.