Juźwa Napisano 10 Grudzień 2017 Share Napisano 10 Grudzień 2017 Witam W dniu 20.12.2017 roku jadę na egzamin praktyczny, który odbędzie się w Domasławiu koło Wrocławia. Może ktoś niedawno był w tej miejscowości na egzaminie i wie jakie tam są podstawiane pojazdy (ewentualnie jakie "HAKI" przygotowują egzaminatorzy . Byłem już na egzaminie w Warszawie, gdzie są cztery pojazdy: Autobus tempo 100, pojazd cysterna FL, przyczepa cysterna FL oraz Lanos z gazem. Z góry dziękuję za wszystkie przydatne informacje dotyczące egzaminu praktycznego. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prospector Napisano 10 Grudzień 2017 Share Napisano 10 Grudzień 2017 Szukaj... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=19623 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Grudzień 2017 Share Napisano 10 Grudzień 2017 Z góry dziękuję za wszystkie przydatne informacje dotyczące egzaminu praktycznego. Byłem już na egzaminie w Warszawie, gdzie są cztery pojazdy: Autobus tempo 100, pojazd cysterna FL, przyczepa cysterna FL oraz Lanos z gazem. No to Kolego bardzo prosiłbym o wszystkie przydatne informacje na temat egzaminu w Warszawie. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 10 Grudzień 2017 Share Napisano 10 Grudzień 2017 a wtrącę swoje trzy grosze choć to nic nie zmieni, zadaje pytanie człowiek przerażony, zestresowany, pełen obaw o swoją przyszłość i co go spotyka, ... , może jak nie ma się nic do powiedzenia to lepiej a gdzie motto : najpierw coś od siebie, a potem może ten człowiek komuś też w czymś pomoże, coś da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 10 Grudzień 2017 Share Napisano 10 Grudzień 2017 a gdzie motto o tutaj http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=290006#290006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keymil7 Napisano 11 Grudzień 2017 Share Napisano 11 Grudzień 2017 29.11 był autobus 100, FL-ka, mercedes chyba C (albo E) klasa z gazem, i motocykl chyba 125CC. Wiedzą trzeba się wykazać jak wszędzie, Egzaminatorzy z dobrym pozytywnym nastawieniem do zdającego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luca Napisano 11 Grudzień 2017 Share Napisano 11 Grudzień 2017 Również prosiłbym o informacje na ten egzaminu we Wrocławiu, jak zdawalność? FL ile ton, autobus z którego roku? Ewentualnie jakieś przykładowe pytania, byłbym wdzięczny, btw przetrzepałem już całe forum z każdej możliwej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juźwa Napisano 11 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2017 Grzegorz Łódź, Kolego, w Warszawie na pewno pomocne będzie to, że Lanos nie ma kratki a jest w dowodzie jako ciężarowy, wbity ma w dowodzie VAT a ma dwa rzędy siedzeń. Przy instalacji gazowej musisz zwrócić uwagę na korek od zaworu tankowania, czy nie wystaje zbyt dużo poza obrys pojazdu, pokrywę wielozaworu (uszczelka), pocięta lub odizolowana instalacje elektryczna przy wielozaworze, luźna masę przykręcona do wielozaworu zamiast do budy, reduktor zamontowany w poprzek zamiast wzdłużnie, przewody instalacji pod maską ocierające o elementy metalowe, brak opasek na listwie wtryskowej, zbyt wysoko zamontowana listwa. Ale do następnego egzaminu trochę może się zmienić. Życzę powodzenia i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 11 Grudzień 2017 Share Napisano 11 Grudzień 2017 Dziękuję Kolego w imieniu adeptów,którzy będą się wybierać do Warszawy na egzamin. Myślę,że Twoje informacje będę im pomocne. Ode mnie masz "piwo" za chęć podzielenia się tym co doświadczyłeś. Jest to taka mała lekcja dobrego wychowania jak należy zachować się na forum. A teraz będzie miło jak inni wypowiedzą się o to co prosił Kolega Juźwa, i zechcą w ten sposób pomóc Koledze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chosa Napisano 11 Grudzień 2017 Share Napisano 11 Grudzień 2017 Grzegorz Łódź, reduktor zamontowany w poprzek zamiast wzdłużnie, zbyt wysoko zamontowana listwa. mozesz cos wiecej o tym powiedziec ? bo nie wydaje mi sie zeby to byla prawda ... [ Dodano: 11-12-2017, 21:37 ] a kolo Wrocławia bylo tak: Nacisk na tabliczke znamionowa : producent , nr homologacji, masy , naciski dokumenty pozmieniane od gazu. koles dostal papier od innego zbiornika gazu i powiedzial ze odstepujemy od egzaminu - oblał drugi ze konczymy badanie i negatyw -oblał trzeba dokonczyc badanie , wykryc wszystkie usterki i dopiero negatyw za butle + ewentualnie inne Podobno bylo pytanie " ratunkowe " o budowe elektrozaworu gazowego- 7 zaworow sie znajduje w tym zaworze gazowym( zawor zwrotny tankowania żeby gaz nie wydostawał się ze zbiornika , elektrozawór gazowy ten z cewka , zawor odcinający dopływ gazu po zatankowaniu do pełna, zawór topikowy, zawór ręczny, zawór upustowy który otwiera się jeśli ciśnienie w zbiorniku będzie większe niż dopuszczalne, zawór zamykający wypływ gazu jeśli jest nadmierny wypływ gazu) autobus- pytania o zawieszenie ( rodzaje przekladni w autobusie jakie sa, jaka jest ta) okład kierowniczy co to za drążki wszystkie wymieniać po kolei co to za drążek jest ten co to za te co za ten , ogólnie prawy wahacz górny był spawany i zakonserwowany ( slabo widoczne trzeba się przypatrzyć) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes_98 Napisano 11 Grudzień 2017 Share Napisano 11 Grudzień 2017 Wielozawór umieszczony jest na zbiorniku LPG. Odpowiada za prawidłową pracę instalacji kontrolując przepływ gazu do zbiornika oraz ze zbiornika do dalszej części systemu. Główne zadania to zapewnienie bezpieczeństwa podczas tankowania oraz w sytuacjach awaryjnych (wypadek, pożar samochodu). Budowa: 1. zawór zwrotny - pilnuje by po tankowaniu gaz nie cofną się ze zbiornika 2. zawór 80% - pilnuje by nie dało się zatankować więcej niż 80 % geometrycznej pojemności zbiornika 3. zawór elektromagnetyczny - który otwiera się gdy silnik pracuje na gazie, otwieraniem i zamykaniem steruje centrala sterująca LPG 4. ręczny zawór roboczy - za pomocą którego można zamknąć wypływ gazu ze zbiornika 5. zawór nadmiernego wypływu - który ogranicza wypływ gazu ze zbiornika w przypadku przerwania przewodu pod samochodem 6. ciśnieniowy zawór bezpieczeństwa - którego zadaniem jest redukowanie nadmiernego ciśnienia w zbiorniku które może powstać np. po nadmiernym zatankowaniu zbiornika, pozostawienia auta na słońcu, podczas pożaru samochodu 7. zawór termiczny - który podczas pożaru topi się by wypuścić bezpiecznie cały gaz ze zbiornika Wielozawór mierzy także orientacyjnie poziom gazu w zbiorniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelbis Napisano 12 Grudzień 2017 Share Napisano 12 Grudzień 2017 Też mnie czeka ten praktyczny we Wrocławiu i w związku z tym mam pytanie. Jak to jest z tym brakiem właściwych dokumentów na zbiornik z TDT-u? Chosa powyżej pisze, że gość który odstąpił od badania oblał egzamin a tutaj http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=20149 wygląda na to że wszyscy się zgadzają z pożegnaniem klienta i odstąpieniem od badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 12 Grudzień 2017 Share Napisano 12 Grudzień 2017 może egzaminujący tak "kombinują" - wykonujesz kolejne czynności ( tak jak w przywoływanym linku ) bo "papier' formalnie jest i dlatego nie odstępujesz od badania tylko musisz zrobić całość, na końcu N bo papier nie od tej butli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Grudzień 2017 Share Napisano 12 Grudzień 2017 pawelbis, jak takie coś akurat przypadnie, to opowiedz szanownej komisji, że szkoły są dwie, o czym informowano na kursie i którą opcję Szanowna Komisja wykonać sobie życzy. Ustawa PoRD wskazuje na ważność dokumentu, w domyśle właściwego i od właściwego auta dokumentu jeszcze przed badaniem. Natomiast rozporzadzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań uwzględnia opcję negatywnego wyniku za badanie z niewłaściwymi/nieważnymi papierami. I GAZ masz zdany! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelbis Napisano 12 Grudzień 2017 Share Napisano 12 Grudzień 2017 Tak zrobię . Mam też inne pytanie. Kąt opasania błotnika w motocyklu powinien mieć 30 i 50 stopni odchylenia o osi pionowej w przód i w tył. Czyli w sumie 80 stopni. Tymczasem coraz więcej motocykli jest fabrycznie wyposażanych w dużo mniejsze błotniki (np. Ducati Scrambler). Co powinien zrobić diagnosta w takim wypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Grudzień 2017 Share Napisano 12 Grudzień 2017 W punkcie 10 mówiącym o błotnikach jest także wzmianka o innych elementach. Może być tak, że funkcję błotnika na ogonie pełni siedzenie i tablica rejestracyjna. Po mojemu większość scramblerów łapie się w przepisowych kątach, a na extremy rady nie ma. Na egzaminie komisję dopytać. I zaś egzamin zdany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaandee Napisano 12 Grudzień 2017 Share Napisano 12 Grudzień 2017 Jak wam się nie uda to walcie na stolice i dajcie znać jak wyniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelbis Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 W punkcie 10 mówiącym o błotnikach jest także wzmianka o innych elementach. Może być tak, że funkcję błotnika na ogonie pełni siedzenie i tablica rejestracyjna. Po mojemu większość scramblerów łapie się w przepisowych kątach ... Chodziło mi o błotnik przedni (nie wyraziłem się jasno). Nawet gdyby ramę z silnikiem potraktować jako część błotnika to i tak ten szczątkowy, który jest założony fabrycznie w wymienionym modelu nie jest wysunięty w przód na 30 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom12356 Napisano 18 Grudzień 2017 Share Napisano 18 Grudzień 2017 Może kolega keymil17 pamięta jakie pytania zadawali egzaminatorzy do tego motocykla 125cc ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keymil7 Napisano 19 Grudzień 2017 Share Napisano 19 Grudzień 2017 Dokładnie nie pamiętam bo ze zdających którzy wychodzili wcześniej ode mnie tylko jeden facet mówił że coś tam miał powiedzieć o motocyklu , ale to było coś naprawdę banalnego i na chłopski rozum dało się bez problemu odpowiedzieć... jak Macie jakieś konkretne pytania co do Domasławia to piszcie, może sobie coś jeszcze przypomnę... Powodzenia Życzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelbis Napisano 19 Grudzień 2017 Share Napisano 19 Grudzień 2017 No teraz to już na naukę za późno. Wszystko się miesza. Daty , wzory. Masakra. Trzeba iść wieczorem na rynek i na jakimś proteście się odstresować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzejcop Napisano 8 Styczeń 2018 Share Napisano 8 Styczeń 2018 Mam egzamin praktyczny we Wrocławiu 31 stycznia. Mógłbym prosić o informacje jakie były ostatnio pojazdy i przykładowe pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes_98 Napisano 8 Styczeń 2018 Share Napisano 8 Styczeń 2018 Myślę że pytania mogą być podobne do tych co napisałem w poście dotyczącym Lubonia z dnia 20 grudnia 2017 roku, pewnie wszystko działa na podobnej zasadzie bez względu na miasto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzejcop Napisano 8 Styczeń 2018 Share Napisano 8 Styczeń 2018 Też tak myślę ale kiedyś rozmawiałem z jednym po egzaminie i mówił że we Wrocławiu nie było wypełniania dokumentów niewiem czy to wiarygodne źródło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
road-service Napisano 9 Styczeń 2018 Share Napisano 9 Styczeń 2018 @0.12.2017R. nie było wypełniania dokumentów. Pytania: tabliczka znamionowa, budowa dyfra, amortyzatora, automatycznej skrzyni biegów, opony, Bus100, zwalniacz, wielozawór, układ pneuamtyczny w autobusie, dodatkowo, w kanale pokazać i nazwać elementy zawieszenia. Pojazdy na egzaminie: ADR Volvo FL7 solówka, Autobus -Mercedes 3 osiowy, Z gazem Peugeot 207- chyba i to wszystko. Komisja ok, normalni ludzie, sprawdzają czy wiesz o czym mówisz, wszystko tak jak powiedzieli na wstępie przed egzaminem- muszą być przekonani że "to" wiesz. Zdawalność 30-50% Najlepsze jest to, że osoby które nie zdały, po wyjściu,miały pretensję do samych siebie! Nie było opinii że te ch...je mnie oblały, tylko K...wa tabliczki nie wiedziałem! itp. I to jest sztuka według mnie - tak przeprowadzić egzamin aby osoba która nie zdała miała świadomość braków swojej podstawowej wiedzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.