Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

klient

Zmiana konstrukcyjna

Polecane posty

klient

Witam. Panowie mamy klienta który posiada roczne Daily skrzynia otwarta a chciałby zrobić zmianę zabudowy na kontener (chłodnia). Sęk w tym że ta zabudowa jest z pojazdu po szkodzie całkowitej (pojazd również Daily rozbita całkowicie kabina ale kontener cały).Czy dopuszczalna jest taka zmiana czy w świetle przepisów jest to zmiana konstrukcyjna przełożenie zabudowy ? Nasz klient był się dowiadywać w jakiejś skp ale nie dostał konkretnej odpowiedzi i na razie czekamy za jego decyzją a w między czasie sami szukamy info w tym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Sęk w tym że ta zabudowa jest z pojazdu po szkodzie całkowitej

Wcale nie musiał Ci o tym mówić :lol:

 

Czy dopuszczalna jest taka zmiana czy w świetle przepisów jest to zmiana konstrukcyjna przełożenie zabudowy ?

 

Tak dopuszczalna zmiana konstrukcyjna. Przekłada zabudowy waży pojazd (chyba że masz wagę u siebie) a Ty robisz zdjęcia, badanie po zmianach i określasz nowe dane techniczne i masz określić czy to jest zgodne z PoRD. Jeśli masz trudności to możesz poprosić o opinię rzeczoznawcy i tyle :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Zmieni się też podrodzaj pojazdu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Śmiało można przekonstruować. Na dzisiaj nikt nie pyta o 'rodowód użytego materiału'.

Rodzaj pojazdu bez zmian pozostaje, czyli nawet nie bardzo jest jak o tak zwane 'oświadczenie zmian' wołać. Mimo wszystko ja bym chciał mieć czarno na białym, że wprowadzona modyfikacja wpłynęła na klasyfikację pojazdu (furgon, chłodnia, czy jak tam...). Parametry techniczne takie jak wymiary, masy, naciski uległy/nie uległy zmianie i tak dalej.

A jak komuś pod górkę wystawić taki kwit, to jest jeszcze rzeczoznawca na ministerialnej liście, który odpowiednią opinię wypisze. I cacy. I tyle. ;-)

 

W warunkach stacji i tylko po grubości ścianek uznać konstrukcję za izotermiczną to troszkę za mało. Podobnie jak po samym agregacie trudno podstawową funkcję tej maszyny zgadnąć, która może chłodzić, mrozić lub za lodownię robić. Tekże dla mnie poprawna klasyfikacje na podstawie organoleptyki nie wydaje się taka łatwa.

Pozostaje papier!

 

Powód badania, jego zakres, czynności kontrolne wraz z opłatami powinien być znany i chyba nie trzeba będzie bić piany. A jakby co, to wszystko można wyszukać tu na forum w podobnych wątkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yatsek

Może zrobić. Natomiast nie będzie mógł prawdopodobnie odliczać sobie podatku VAT. Będzie to z tego co pisałeś zabudowa chłodnia. Należy poinformować o tym klienta bo może być w przyszłości zdziwiony. Oczywiście jeżeli mu na tym zależy i odliczał go do tej pory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973
nie będzie mógł prawdopodobnie odliczać sobie podatku VAT

 

Oczywiście ,że będzie mógł odliczać . podlegać będzie pod VAt 2 , pod warunkiem ,że kabina ma 1 rząd siedzeń .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Paprock - skoro nie znasz się na klasyfikacji to mam rozumieć że wszystko można Ci wcisnąć i przyjmiesz? :)

A tak poważnie - było o tym nie raz, że nie ma jednolitej klasyfikacji i wyraźnej granicy pomiędzy izotermą, chłodnią, a mroźnią. Każdy producent ma swoje kryteria w kontekście stosowanej technologii, a do tego dochodzi jeszcze kwestia warunków użytkowania pojazdu i wszystko się rozmywa...

 

A opisana zmiana jak najbardziej "legalna" i normalna. Pozostaje kwestia dobrego określenia nowej masy własnej, a tym samym ładowności, bo to będzie tu kluczowe i najbardziej istotne - bardziej niż to, czy zakwalifikujesz to jako chłodnie czy izotermę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Natomiast nie będzie mógł prawdopodobnie odliczać sobie podatku VAT

 

Aś pojechał :lol: To jeszcze napisz dlaczego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yatsek

No może przekombinowałem ok. Ale gdy założy "pakę" typu chłodnia to będzie miał auto o przeznaczeniu chłodnia lub izotermiczny a podrodzaj furgon (nie van ani wielozadaniowy) oczywiście nadal ciężarowy. Tak to sobie sprytnie wykombinowałem he, he. :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Co nie zmienia stanu rzeczy, że bedzie mógł odliczać VAT, przy założeniu że kabina z jednym rzędem. Vany i wielozadaniowe nie mają nic do tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yatsek

Wydaje mi się jednak że mają. Ale to inny temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A konkretnie co mają?

I niby jaki podrodzaj Twoim zdaniem był w tym aucie z zabudową skrzyniową do tej pory? :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Oj, zapewne niepotrzebnie się tu wkradł wstęp do wyliczenia (wielozadaniowy lub van) z ustawy o VAT, przywołujący na myśl klasycznego blaszaka z wkładką izetormiczną plus agregat na dachu.

Link jako przykład: https://www.mascus.pl/transport/uzywane-chlodnia-samochody-dostawcze-i-vany/volkswagen-crafter-furgon-chlodnia-1-c-servis-aso/hcgdrngg.html

 

volkswagen-crafter-furgon-chlo,dce81fff.jpg

 

I powiem szczerze, że klasyfikacja takiego auta całkowicie jest rozjechana, a dyskusja już się odbyła: http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=14957

 

Poza tym, święta słowa:

Wydaje mi się jednak że mają. Ale to inny temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laptop

Witam,

znalazłem w zasadzie cztery wątki z takim lub podobnym tematem, więc wybrałem ten z najświeższą datą. Ale do rzeczy.

Pojazd to Renault Master, fabrycznie nowy-2018r, podrodzaj VAN. Aktualnie na PC, dealer przebudował pojazd montując izolację przestrzeni bagażowej i oczywiście agregat na dach. Potrzebny opis zmian na chłodniczy i oczywiście VAT 1.

Czy na dzień dzisiejszy jest możliwość wykonania takiej konfiguracji? Czy aktualny jest załącznik nr 4 do poz. 1088 ? Bo nijak nie widzę 06/11/chłodnia, a po tel. do WK celem ustalenia podrodzaju uzyskałem info, że w katalogu takowy jest. :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No jest, jest. Niżej w przeznaczeniach :D

Tylko UWAGA, bo przeznaczenie chłodnia występuje przy podrodzaju FURGON, a furgon na VAT się nie łapie i odliczenia mogą być pozamiatane. :x

 

[ Dodano: 05-03-2018, 12:31 ]

I tu jest właśnie ZONK między podrodzajami pojazdów a typami nadwozi samochodowych.

Nie ogarniam. :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laptop

Furgon to furgon, mi tu się wpycha rodowity VAN :D

Jaki to magiczny katalog mają w WK, który wskazuje im zasadność bytu VANa chłodniczego? Sam już nie ogarniam bo informacji wyczerpującej udzieliłem klientowi, że gdyby stało się to furgonem, to po Vat-cie, o który tak zabiega sen pozostanie.

A pozostawienie: ciężarowy/VAN/ bez przeznaczenia mowy nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Jak się znam, to nikt tego nie zmienia na furgon/chłodnia. Większość uniwersalne przeznaczenie zostawia. I takie jest po prawdzie. co nie. Raz chłodnia, raz pieczywo, a czasem ciuchy i szmaty przetranspotrować się trafi. ;-)

DZIENNIK USTAW

RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

Warszawa, dnia 22 lipca 2016 r.

Poz. 1088

OBWIESZCZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1)

z dnia 16 czerwca 2016 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury

w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu

oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Wszystkie VAN-y z zabudową chłodniczą powinny zostać VAN-ami. Kiedyś gryzłem temat dla pojazdu z zagranicy i podzwoniłem po firmach robiących zabudowy nowych pojazdów i wszyscy mówili, że pozostaje VAN w homo. Zmieniają się tylko masy (G, ładowność).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Wszystko OK, tylko jakby poprawna klasyfikacja tego nie przewiduje, za tym nie nadąża.

Ja bym zostawił rodzaj ciężarowy, podrodzaj van i przeznaczenie uniwersalne - jak już ktoś ma parcie na to ostatnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laptop

No dobra zakładamy, że zostaje VANem. Co z przeznaczeniem? Klientowi podejrzewam, że to lotto. Na vacie zależy.

Zmiana MW jak się okazuje, różnie z tym bywa. Tu dealer twierdzi, iż masa całej zabudowy mieści się w normach, jak to nazwali, tolerancji błędu? :D Na chwilę obecną nie zagłębiam się dalej, jak na starcie jest gwóźdź. :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Po mojemu taka przestrzeń do wszystkiego się nadaje. Nie ma żadnego przymusu używać paki tylko do transportu w obniżonej temperaturze. Podobnie jak TAXI nie musi być przez 24 godziny na dobę TAXI.

Przeznaczenie: UNIWERSALNE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
podrodzaj van i przeznaczenie uniwersalne

 

VAN nie posiada przeznaczenia - ani chłodni ani uniwersalnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ups! :(

Racja, racja. Nie posiada. Zapatrzyłem się w tego nieszczęsnego chłodniczego/uniwersalnego furgona.

Sorka! I dzięki.

:piwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Witam,

znalazłem w zasadzie cztery wątki z takim lub podobnym tematem, więc wybrałem ten z najświeższą datą. Ale do rzeczy.

Pojazd to Renault Master, fabrycznie nowy-2018r, podrodzaj VAN. Aktualnie na PC, dealer przebudował pojazd montując izolację przestrzeni bagażowej i oczywiście agregat na dach. Potrzebny opis zmian na chłodniczy i oczywiście VAT 1.

Czy na dzień dzisiejszy jest możliwość wykonania takiej konfiguracji? Czy aktualny jest załącznik nr 4 do poz. 1088 ? Bo nijak nie widzę 06/11/chłodnia, a po tel. do WK celem ustalenia podrodzaju uzyskałem info, że w katalogu takowy jest. :razz:

W/g mnie to żadna przebudowa - jeśli dealer zrobił jakieś tam docieplenie paki i założył agregat - to się zmieniła MW i ładowność i na to powinni wystawić kwit aby zmienić w DR - Pojazd jest Van-em z izolowaną paką i agregatem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Kolejny to już raz jak przepisy nie nadążają za postępem technicznym. Nie bardzo wiem dlaczego zdaniem ustawodawcy VAN musi być pojazdem uniwersalnym i nie może mieć przeznaczenia :? Inna sprawa, że większość przeznaczeń wymienionych w rozporządzeniu pamięta czasy świetności epoki komunistycznej :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.