Grzegorz Łódź Napisano 30 Grudzień 2017 Share Napisano 30 Grudzień 2017 Zgodnie z rozporządzeniem, połączenie z CEP realizujesz tylko i wyłącznie na potrzebę przeprowadzenia konkretnego badania. Moim zdaniem jesteś w błędzie. A jeśli tak twierdzisz zacytuj proszę paragraf z tego rozporządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 30 Grudzień 2017 Share Napisano 30 Grudzień 2017 Masz rację mój błąd - nie chodzi o rozporządzenie, a o ustawę: "3. Podmioty wymienione w ust. 1 pkt 1-4, 6 i 7 wprowadzają dane do ewidencji w czasie wykonania czynności skutkującej koniecznością przekazania danych do ewidencji, za pomocą systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję lub za pomocą systemów teleinformatycznych obsługujących zadania realizowane przez te podmioty." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 30 Grudzień 2017 Share Napisano 30 Grudzień 2017 Masz rację mój błąd - nie chodzi o rozporządzenie, a o ustawę: Mniejsze z tym....ale ja cały czas nie widzę że połączenie z CEP realizujesz tylko i wyłącznie na potrzebę przeprowadzenia konkretnego badania. z Twojego cytatu wynika tylko wprowadzają dane do ewidencji w czasiewykonania czynności skutkującej koniecznością przekazania danych do ewidencji, Połączyć się z CEP a wprowadzić dane do CEP to różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 30 Grudzień 2017 Share Napisano 30 Grudzień 2017 Okey ale wprowadzenie danych jest możliwe tylko po uprzednim pobraniu danych - jest to nie rozłączne (za wyjątkiem prerejestracji) - w patronacie nie da się zestawić tylko połączenia bez pobrania danych na komputer klienta. Chyba, że chodzi o połączenie przez Cisco - które stale wisi w tle z cepik.gov.pl ? Bronie zdania, że każdorazowe zassanie danych pojazdu - to wprowadzenie jakiejś porcji danych do bazy (nr rejestracyjny, marka itp.) oraz nie jawnych dla każdego użytkownika - jak chociażby identyfikator sprzętowy urządzenia z którego łączy się z CEP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 30 Grudzień 2017 Share Napisano 30 Grudzień 2017 Bronie zdania, że każdorazowe zassanie danych pojazdu - to wprowadzenie jakiejś porcji danych do bazy (nr rejestracyjny, marka itp.) oraz nie jawnych dla każdego użytkownika - jak chociażby identyfikator sprzętowy urządzenia z którego łączy się z CEP. Jeśli zassiesz dane pojazdu to masz np.nr rej,markę. To co chcesz wprowadzać do bazy danych?? Chyba, że zmieniasz nr rej- i to jest wprowadzenie danych.(w naszym przypadku wprowadza się:przebieg ,rodzaj badania,termin badania....) Myślę,że mylisz pojęcia- dane pojazdu (w naszym przypadku) z danymi informatycznymi. Do tych drugich nie wypowiadam się bo nie znam się. To będzie wiedział informatyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 30 Grudzień 2017 Share Napisano 30 Grudzień 2017 Możliwe, że się mylę - nie upieram się. Po przeczytaniu ustępu, który zacytowałem, uważam (prywatnie -moje zdanie), że wyczerpuje on w całości sposób w jakim celu i zakresie stacja kontroli uzyskuje dostęp do CEP, wydaje mi się (znów chodzi wyłącznie o moją osobę), że sprawdzanie czegokolwiek innego w CEP poza zakresem z ustawy może być nie legalne (chociażby ze względu na ochronę danych osobowych czy prawa do prywatności). Ale to tylko moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 30 Grudzień 2017 Share Napisano 30 Grudzień 2017 że sprawdzanie czegokolwiek innego w CEP poza zakresem z ustawy może być nie legalne Ale co inne chcesz sprawdzić? Widzisz tylko to co CEPiK umożliwi i nie ma tam danych osobowych. Sprawdzałeś kiedyś pojazd na historiapojazdu.gov.pl ? To są praktycznie te same dane. Czy to też jest nielegalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 30 Grudzień 2017 Share Napisano 30 Grudzień 2017 Nie wiem na jakim programie pracujesz - w patronacie - widać dane osobowe, w wielu przypadkach poprzednich właścicieli z adresami i nr pesel, dodatkowo przy takim "sprawdzeniu" serwer już generuje iD, które jest zapisywane jako unikatowy identyfikator zapytania. PS. Ale ja nic sprawdzać nie chcę - nie rozumiem pytania do mnie -swoje zdanie w odpowiedzi na post cezarego wyraziłem i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 30 Grudzień 2017 Share Napisano 30 Grudzień 2017 Ale ja nic sprawdzać nie chcę a ja i owszem, sprawdzam nawet tak dla treningu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 2 Styczeń 2018 Share Napisano 2 Styczeń 2018 Sprawdzałeś kiedyś pojazd na historiapojazdu.gov.pl ? Tylko że tu, nie jest potrzebny kod dostępu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Styczeń 2018 Share Napisano 2 Styczeń 2018 W obecnej sytuacji, gdy nie jest aktualizowana Historia pojazdu to nawet w przypadku chęci sprawdzenia ważności BT trzeba skorzystać z CEP2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 2 Styczeń 2018 Share Napisano 2 Styczeń 2018 Jak to trzeba skorzystać ? Rozwiń swoją myśl. W dowodzie rejestracyjnym nie widać TNBT ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Styczeń 2018 Share Napisano 2 Styczeń 2018 Chodzi o przypadki gdy na badaniu NIE MASZ DR i dla identyfikacji pojazdu musisz korzystać z danych informatycznych (pokwitowanie z policji np.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 2 Styczeń 2018 Share Napisano 2 Styczeń 2018 A to spoko - z kontekstu wątku do tej pory, odebrałem wypowiedź Daniela opacznie Mea culpa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Styczeń 2018 Share Napisano 2 Styczeń 2018 W obecnej sytuacji, gdy nie jest aktualizowana Historia pojazdu to nawet w przypadku chęci sprawdzenia ważności BT trzeba skorzystać z CEP2. Historia ruszyła już pewien czas temu - jeden dzień poślizgu od wprowadzenia do wyświetlenia - widać N i poprawki [ Dodano: 02-01-2018, 17:02 ] Sprawdzam sobie N-ki które nie wróciły - i większość niestety "gdzieś" przeszła i to w ten sam dzień - tragedia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Styczeń 2018 Share Napisano 2 Styczeń 2018 A podobno ten CEPiK2 miał właśnie wyeliminować turystykę przeglądową. No to jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Styczeń 2018 Share Napisano 2 Styczeń 2018 Sam się już kilka razy natknąłem iż do końca nie ma co wierzyć danym ścięgnistym z CEP - dla tego każdy pojazd sprawdzam jeszcze przez Historię - w CEP brak usterek a w Historii są i na odwrót - N - tylko nie wiadomo za co bo nie ma kodów - a ogólnie to .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Styczeń 2018 Share Napisano 2 Styczeń 2018 na badaniu NIE MASZ DR Historia ruszyła już pewien czas temu Faktycznie ruszyła i widzę "swoje" pojazdy z ubiegłego tygodnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 2 Styczeń 2018 Share Napisano 2 Styczeń 2018 niestety "gdzieś" przeszła i to w ten sam dzień To samo u mnie i do tego z niższym wskazaniem drogomierza - pewnie na "wstecznym" ode mnie jechali ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof plus Napisano 2 Styczeń 2018 Autor Share Napisano 2 Styczeń 2018 Witam ponownie w temacie nadgorliwość cepikowa. W Patronacie w procesie preinstalacji pojazdu pozostał mi rok produkcji innego poprzednio wprowadzonego pojazdu z 2008r .W DIP wpisałem jednak prawidłowy 2007. Wydział Komunikacji w formie papierowej DIP też dostał prawidłowy rok 2007 ale ma zastrzeżenia że w systemie Cepik widnieje data produkcji 2008.Próbowałem już kilkakrotnie to poprawić ale nie daję rady. Czy jest możliwość korekty tej pozycji gdyż z tego co wnioskuję na te pozycje nie mamy już wpływu.(W informacjach Patronatu piszą że korekty w tych oknach lecą w powietrze) Zamieszczam tu zdjęcie pozycji roku produkcji której nie umiem skorygować w Cepiku. Czy ktoś wie jak z tego wybrnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 3 Styczeń 2018 Share Napisano 3 Styczeń 2018 Ja nie wpisuje przy prerejestracji praktycznie żadnych informacji - tylko kraj poprzedniej rejestracji, podrodzaj, silnik i to wszytko. Żadnych mas, wymiarów, roku produkcji - to wszytko do DIP ląduje. Teraz chyba z Twojej pozycji nie uda się nic poprawić bo urząd już coś na tym pojeździe robił. Gdyby nie tykał wpisu wtedy aktywny by był u Ciebie przycisk korekta prerejestracji, ale pewnie jest już za późno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 3 Styczeń 2018 Share Napisano 3 Styczeń 2018 Czy ktoś wie jak z tego wybrnąć? Przede wszystkim nie korygujesz tego w pokazanym przez Ciebie oknie cepiku, lecz w oknie patronatu. Widniejący rok 2008 podpowiedział Ci prawdopodobnie patronat, jako rok modelowy, ale nieważne,,, Wchodzisz przez F6 - włącz tryb korekcji wchodzisz do tego badania - wyślij do Cep - wydruki F3 - dip zmieniasz rok na 2007 wysyłasz do cepiku,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 3 Styczeń 2018 Share Napisano 3 Styczeń 2018 Krzysztof plus, możesz anulować prerejestrację i wprowadzić pojazd od nowa, o ile WK już go nie zarejestrował. Ewentualnie sami mogą poprawić dane w CEP. Ja nie wpisuje przy prerejestracji praktycznie żadnych informacji - tylko kraj poprzedniej rejestracji, podrodzaj, silnik i to wszytko.Ja wpisuję tylko kraj rejestracji. Reszta do DIP-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof plus Napisano 3 Styczeń 2018 Autor Share Napisano 3 Styczeń 2018 Dzięki za rady. Jak na razie to w tej sprawie dzwonił tylko klient który kupił z komisu ten samochód.Też myślałem żeby anulować preinstalację ale to radykalne rozwiązanie. Wstrzymam się i poczekam na jakiś oficjalny telefon z Wydziału .Bo jak na razie to tylko nabywca pojazdu robił szum komisowi.Mam cichą nadzieję że Wydział poradzi sobie sam, bo DIP który wystawiałem jest przecież poprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 3 Styczeń 2018 Share Napisano 3 Styczeń 2018 preinstalację Prerejestrację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.