Sk88 Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 Witam ciągnik na tablicze znamionowej i numerze ramy posiada nr p1234567890c (cyfry przykładowe) a w dowodzie rejestracyjnym polskim posiada same cyfry, ciągnik sprowadzany był z irlandi,, właściciel ciągnika twierdzi że nie będzie problemu z kolejnymi przeglądami, czy ma racje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 Tu podobny temat http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=20313 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sk88 Napisano 13 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2017 No tak temat podobny ale w dowodzie irlandzkim też był nr z samymi cyframi,właścicie ciągnika mówi że tak wpisują w Irlandii i tu tak musiało zostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Grudzień 2017 Share Napisano 13 Grudzień 2017 Nie szkoda aby naciskać klawy i dublować tematy skoro właściciel i tak wie lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olo1988 Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Witam chciałbym się dowiedzieć a jeśli ciągnik rolniczy ma w tablicy znamionowej masę maszyny od 5000 od 8000 i wdowodzie angielskim wpisali 5000, czy istnieje możliwość zmiany tego na 8000.w wydziale komunikacji powiedzieli ze musza się sugerować dowodem angielskim ponieważ teoretyczne na tablicze znamionowej jest ta liczba, a jeśli chce zmienić to muszę udać się do Anglii i tam wyprostować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Masę włąsną tak podali? To może wypadałoby go zważyć. Te widełki mogą wskazywać ile z danym osprzętem może ważyć. No od gołego poprzez coś z przodu i z tyłu domontowanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olo1988 Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Tak to są widełki masy ciągnika po załadowaniu, tylko anglicy wpisali zamiast 8000 to 5000, i dane teoretycznie się zgadzają tz, i nie wiem czy tak zostawić z niższa wartością bo i tak będę ciągnął tylko przyczepę nim , bo nie uśmiecha mi się latać po WB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Po czego załadowaniu? Po jakim załadowaniu? Ja bym zrobił tak, że masę własną ustaliłbym po polskiemu, czyli paliwo i płyny do pełna plus normalne/standardowe wyposażenie bez żadnego dodatkowego osprzętu. Żadnych TUZÓW, żadnych TURÓW i temu podobnych urządzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Masę włąsną tak podali? Tak to są widełki masy ciągnika po załadowaniu Chyba jednak nie piszecie o tym samym Kolego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olo1988 Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Dane z tabliczki Masa własna ciągnika 3980 kg masa dopuszxzalna ciągnika 5000,-8000 masa przyczepy z hamulca 12000 a w dowodzie angielskim mam masa dopuszxzalna ciagnika 5000 a cały zestaw 17000, [ Dodano: 14-12-2017, 11:26 ] I ja chcę żeby zamiast 5000 w dowodzie było 8000 a w sugeruje się dowodem z anglika i zmienić każą najpierw w papierach angielskich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Rozumiem, że tak miałoby wyjść: [G] = 3980 kg [F.1] = 8000 kg [F.2] = 8000 kg [F.3] = 20000 kg [O.1] = 12000 kg No to sorry, ja tego nie widzę, żeby tak bez szemrania dało radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 A widzisz - już coś jaśniej widać. A teraz dopowiedz jeszcze bo nie bardzo kumam - ten pojazd nie jest jeszcze w PL zarejestrowany, tak? No to moim zdaniem na pierwszym badaniu diagnosta mógłby opisać w tym wypadku, że zgodnie z TZ podał wariant maksymalny z tabliczki bo w Polsce podajemy wartości maksymalne, a nie zakres jakiś. Ale to raczej uznaniowość WK wtedy będzie.W końcu na podstawie czegoś anglicy jednak takie, a nie inne parametry wpisali. Być może jakaś informacja pisemna od przedstawiciela producenta mogłaby coś wnieść do sprawy? Bo generalnie to dwie sprawy: 1. Wartości podawane w "widełkach" na TZ nie są standardem - może w tym układzie pierwszy parametr traktować jako dopuszczalny (F2), a drugi jako maksymalny (F3)? 2. TZ oo takiej treści jak podajesz to w ogóle nie jest standardowa... [ Dodano: 14-12-2017, 11:38 ] [G] = 3980 kg[F.1] = 8000 kg [F.2] = 8000 kg [F.3] = 20000 kg [O.1] = 12000 kg A tak: [F.1] = 8000 kg [F.2] = 5000 kg [F.3] = 17000 kg [O.1] = 12000 kg ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olo1988 Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Czyli najlepiej dać sobie spokój i zostawić tak jak jest i go rejestrować, szkoda nerwów i latania a tak tylko z przyczepa będzie smigal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 No jak uważasz. Pamiętaj tylko, że o ile teraz "odkręcenie" tego choć trudne być może byłoby możliwe, to po zarejestrowaniu w PL zazwyczaj rzeczywiście staje się to a'wykonalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olo1988 Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Aha to dzięki za informację udam się do wk i pogadam jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Trzeba jeszcze sprawdzić jaka jest nośność opon w tym ciągniku. DMC ciągnika często jest limitowane nośnością ogumienia, jeżeli złożono koła do uprawy międzyrzędowej to najprawdopodobniej DMC 8000 jest nieosiągalna. Ja bym zastanowił się czy warto zwiększać DMC, bo potem po zmianie ogumienia na węższe o miejszej nośności może być problem z uzyskaniem P na przeglądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olo1988 Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Aha ,. Opony też mają widełki dla przodu od 2180 do 3400 a tyl. Od 3400-5500 czyli może. U nich rejestrowali na najmniejszych oponach i dlatego tak wpisali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 Czyli jak założysz najmniejsze opony z dopuszczonych to DMC max 5580. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olo1988 Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 no tak dla najmniejszy nacisk to 5580 a najwiekszy to 8900 weedlug specyfikacji opon a masa dopuszczalna ciagnika od 5000-8000 i pewnie te najmniejsze w dowod wpisali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Grudzień 2017 Share Napisano 14 Grudzień 2017 No ale jak dla najmniejszych czy tam najniższych parametrów dowód wydali i tak ciągnik skonfigurowali, to nawet po zmianie ogumienia całą resztę parametrów ciężko będzie podnieść do wartości najwyższych. Widać święte to, co w dowodzie i na tym jakby sprawy koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Dlatego producenci ciągników rolniczych stosują widełki dotyczące mas i nacisków osi ale niestety nasze przepisy nie dopuszczaja takiego rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olo1988 Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Czyli jak zarejestruje tak jak jest czyli na 5100 zz dowodu zagranicznego a na tz jest przedzial to będę miał kłopoty z przeglądem co 2 lata? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Kłopot jest dzisiaj, że ktoś nie przyjmuje danych z dowodu właśnie. Można się bawić i pisać rózne opinie, że producent gwarantuje, że rzeczoznawca, że opony założone do wskazań tabliczkowych największych. No można to robić, bo niby dlaczego nie? W każdym razie pojazd na badaniu musi być we właściwym stanie, bo oprócz mas i nacisków to i parametry ogumienia podaje się do DiP-u. A za niezgodność danych technicznych to już sam nie wiem jaki wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olo1988 Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 To jak mam zarejestrowany ciągnik na 5100 i założę opony o większej dopuszczalnej masie to nie przejdę przeglądu? Mimo tego że masy dopuszczalnej ciągnika 5100 nie przekrocze?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 a jak w samochodzie założysz o większej nośności to nie przejedziesz badania z "P" ? Masz mieć nośność "wystarczającą" - możesz mieć większą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.