Skocz do zawartości

Tachograf w ADR i jego oznaczenia


kurant2000

Rekomendowane odpowiedzi

Dozór również nic sensownego nie odpowie. Dla nich mylą się tematy - mieć - używać- sprawność. My sami wiemy, że te pojazdy nie muszą ich posiadać a nawet jak są zamontowane, to nie muszą ich używać, natomiast na BT mamy sprawdzić sprawność tego urządzenia. Sprawnością tego ustrojstwa jest legalizacja i żadne wywody tego nie zmienią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, adam1501 napisał:

Sprawnością tego ustrojstwa jest legalizacja i żadne wywody tego nie zmienią.

Jednak OKIKO zmieniło zdanie

Witam, czy pojazd wojskowy np. MAN, który jest wyposażony fabrycznie w tachograf powinien przechodzić co dwa lata legalizację tachografu?
 
sob., 21:37
Ponawiam pytanie.
 
Czy pojazd wojskowy np. autobus MAN, który jest wyposażony fabrycznie w tachograf powinien przechodzić co dwa lata legalizację tachografu?
pon., 12:13

OKIKO Eksperci Transportu Drogowego

 
OKIKO  Eksperci Transportu Drogowego
Dzień dobry, zgodnie z rozp. 561/2006 taki pojazd nie ma obowiązku rejestrowania zapisów czasu pracy pracy. jednak wiemy, że diagności wymagają legalizacji tachografów jako urządzeń rejestrujących zintegrowanych z pojazdem. Dlatego proponujemy wystąpić o opinię do Transportowego Dozoru Technicznego.
pon., 14:45
Dzień dobry, rozp. 561/2006 mówi, że taki pojazd nie ma obowiązku rejestrowania zapisów czasu pracy pracy w pojazdach służb i nie ma konieczności montowania tachografów a kierowcy nie muszą rejestrować czasu pracy i z tym się zgadzam. Nie zgadzam się w sprawie legalizacji-kalibracji o którą pytałem, gdzie wyraźnie w przepisach jest zaznaczone, że jeżeli pojazd ma zamontowany fabrycznie tachograf podlega sprawdzeniu tabliczki kalibracyjnej(legalizacja) obowiązkowo. Dozór nic sensownego nie odpowie. Dla nich mylą się tematy - mieć - używać- sprawność. My sami jako diagności wiemy, że te pojazdy nie muszą ich posiadać a nawet jak są zamontowane, to nie muszą ich używać, natomiast na BT mamy obowiązek sprawdzić sprawność tego urządzenia. Sprawnością tego ustrojstwa jest legalizacja i żadne wywody tego nie zmienią. Potwierdzeniem sprawności zamontowanego w pojeździe tachografu jest między innymi jego legalizacja. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. załącznik nr 1 dział I punkt 7.9 e brak tabliczki legalizacyjnej skutkuje negatywnym wynikiem badania technicznego. .
 
09:09

OKIKO Eksperci Transportu Drogowego

 
OKIKO  Eksperci Transportu Drogowego
Konsultowaliśmy ten temat z diagnostami i tak jak Pan to wyczerpująco to opisał jest tu pewna nieścisłość. Jedynym rozwiązaniem byłoby wymontowanie tachografów.
09:59
Witam ponownie, dziękuję za szybką odpowiedź. Zgadzam się z Pana wypowiedzią, że "Jedynym rozwiązaniem byłoby wymontowanie tachografów." albo dokonać kalibracji (legalizacja).Pozdrawiam serdecznie.
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Ty, to pierwszy lepszy z kanału a ekspert to ekspert - jak brzmi. Tam gdzie się o to rozchodzi, to im więcej ochó i achów przed nazwiskiem wówczas jest prestiż, a nie tam jakiś diagnostyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pismo potwierdza tylko od dawna znaną prawdę: gdzie zaczyna się wojsko tam kończy się logika

Konkluzja jest taka, że z ekonomicznego punktu widzenia to badań technicznych w pojazdach MON najlepiej było by nie przeprowadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, danielg539 napisał:

gdzie zaczyna się wojsko tam kończy się logika.

A najważniejszy jest rozkazik

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym rozkazie niech napiszą czarno na białym, że nigdy nie zostanie diagnosta pociągnięty do odpowiedzialności z tego tytułu i nie ma zastosowania klauzula "...Stacja kontroli pojazdów ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowość przeprowadzanych badań technicznych pojazdów oraz zgodność wystawianych dokumentów ze stanem faktycznym. ..." - zawarta w upoważnieniu do przeprowadzania badań technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawię się w adwokata diabła.

MON wychodzi z założenia że tachografy są jasno wymagane w dwóch przypadkach:

"4. Autobus powinien być wyposażony w:
1) przyrząd kontrolny - tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h - o ile jest wymagany"

(Przypis: tu jest "wymaganie" warunkowe)

oraz:

"§ 43.
1. Pojazd silnikowy przeznaczony do nauki jazdy i egzaminowania, z zastrzeżeniem ust. 2, powinien być wyposażony w:
1) przyrząd kontrolny - tachograf samochodowy; przepis stosuje się do pojazdów wymienionych w ust. 4 pkt 5-8 i 11;"

To są cytaty z 2022

Do tego mamy 776, kryteria oceny sprawności pojazdu:

obraz.thumb.png.92c6642ce680655c46f79162b2eb88f5.png

tu też jest wymaganie warunkowe.

I dążąc do konkluzji, on sobie właśnie umyślili, że w MON tachograf nie jest wymagany i nie powinien być wogóle sprawdzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, wrc69 napisał:

MON wychodzi z założenia że

nie ma pojęcia co to znaczy wymagać, posiadać, używać i sprawność urządzenia. Wszyscy wiemy, że te pojazdy nie muszą posiadać tego urządzenia, a nawet jak jest zamontowany, to nie muszą go używać. Natomiast skoro już jest zamontowany, to jak każde inne wyposażenie ma być sprawny. Sprawnością tachografu jest jego legalizacja czy to się komuś podoba czy nie. 

"...pracownik naraża się na ryzyko odpowiedzialności materialnej za szkodę jaka powstaje w mieniu pracodawcy w postaci nieuzasadnionych wydatków dokonywanych na legalizację tachografów..." - a ja się pytam, kto poniósł odpowiedzialność za wyposażenie pojazdów w zbędne urządzenie, które generuje koszty jego utrzymania??? Gdzie wówczas byli MON, Żandarmeria, IW SZ? 

KG ŻW polecił zaprzestanie sprawdzania kontroli legalizacji tachografów, więc pytam co się zmieniło w związku z tym w prawie, że dokonano takich posunięć? Chyba, że KG ŻW został usunięty ze stanowiska za nieprzestrzeganie obowiązującego prawa... 

To postępowanie jest celowe w poszukiwaniu oszczędności tam gdzie ich nie ma. Niech zmienią rozporządzenie i dodadzą jedno zdanie, że zamontowany tachograf w pojazdach SZ i resortowych nie podlega kontroli na SKP i problem przestaje istnieć i jest załatwiony raz na zawsze w świetle prawa. To jest jedno zdanie, które może się ukazać już jutro w Dz.U. i wszyscy są szczęśliwi.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 minutę temu, adam1501 napisał:

Niech zmienią rozporządzenie i dodadzą jedno zdanie, że zamontowany tachograf w pojazdach SZ i resortowych nie podlega kontroli na SKP i problem przestaje istnieć i jest załatwiony raz na zawsze w świetle prawa.

:piwo GIT !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, kurant2000 napisał:

CYWIL całe życie 

 

25 minut temu, wrc69 napisał:

A jak spreparują ten swój rozkaz to będzie Ciebie obowiązywał?

Też byłem tego ciekaw i dlatego pytam.

16 minut temu, Mecher napisał:

Wcielą  do OTK i będzie obowiązywał ?

Co to jest OTK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, adam1501 napisał:

Wszyscy wiemy

Wiem i ja.

Nie zmienia to faktu, że przy takich a nie innych zapisach w prawie i dostępie do dyspozycyjnych "papug" mogą płodzić długo i namiętnie nakazy pasujące ich narracji.

Z ŻW sobie poradzili, wybździli rozkaz, ruki po szwam, sprawa załatwiona. Z cywilnym pracownikiem może być kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znając ich realia, to szybciej zrobią z tych etatów etaty podoficerskie, posadzą jakiego sierżanta tudzież chorążego i będą się bawić w rozkazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, adam1501 napisał:

posadzą jakiego sierżanta tudzież chorążego i będą się bawić w rozkazy.

Osiem lat prowadziłem PSO i powiem tak - nikt nie próbował ingerować w moje decyzje ani diagnostów/cywili/ - były oczywiście naciski logistyka i różnych szefów służb - ale jak się raz pokaże że się da - to potem lipa 

W tym wypadku wystarczy pismo do departamentu MON i sprawa będzie jasna - po co się kopać - oczywiście drogą służbową - bo jak "na gębę" to życzę powodzenie na kilka lat - są odpowiednie S-y które za to biorą żołd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, IVVO napisał:

jak się raz pokaże że się da - to potem lipa

Tu mamy właśnie taki przypadek. Ktoś wymyślił oszczędności kosztem decyzji diagnosty. W razie W to wszyscy czyści, tylko diagnosta ugotowany, a wówczas powiedzą, że przecież zna pan przepisy i to na panu spoczywał obowiązek wykonywania BT z godnie z przepisami. A jak stanie się jeszcze bardziej niewygodny, to będzie haczyk do szantażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.