Skocz do zawartości

Tachograf w ADR i jego oznaczenia


kurant2000

Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, IVVO napisał:

wystarczy pismo do departamentu MON i sprawa będzie jasna

No właśnie to pismo jest po konsultacji z dyrektorem DEPARTAMENTU PRAWNEGO MINISTERSTWA OBRONY NARODOWEJ i w nawiązaniu do jego wypowiedzi nakazują wydać rozkaz , tylko my cywile mamy się do tego dostosować ?

Edytowane przez kurant2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kurant2000 napisał:

wydać rozkaz , tylko my cywile mamy się do tego dostosować ?

Wszystko zależy od tego co będzie ów rozkaz zawierał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, IVVO napisał:

ma być z departamentu

departament napisał to samo co zawsze, czyli tak jak w tym piśmie.

Osobiście zapytałem MON przez e-puap przez profil zaufany o opinie i czekam. 

A tak odpowiedziała nam UE na nasze zapytanie co o tym sądzą.

Szanowny Panie
 
 Art. 3 lit. c) Rozp.  561/2006 stanowi, że zakresem rozporządzenia 561/2006 nie są objęte następujące pojazdy: „pojazdy będące własnością lub wynajmowane bez kierowcy przez siły zbrojne, służby obrony cywilnej, straż pożarną oraz służby odpowiedzialne za utrzymanie porządku publicznego w czasie przewozu  jest podejmowana jako konsekwencja zadań przydzielonych tym służbom i jest pod ich kontrolą”.
 
 W związku z tym na podstawie art. 3 ust. 1 Rozp.  165/2014 pojazdy te są zwolnione z instalowania i używania tachografu.
 
 Należy podkreślić, że wszystkie warunki tego wyjątku muszą być spełnione, aby można było skorzystać z wyłączenia.  Tak więc, jeśli pojazd ten miałby być używany przez służby zbrojne, ale do innych celów niż określony w art. 3 lit. c), wówczas potrzebowałby tachografu, a tachograf musiałby przejść zwykłą kontrolę konserwacyjną.  Decydując się więc na nie przeprowadzanie tych przeglądów serwisowych, służby zbrojne muszą mieć pewność, że pojazd będzie używany wyłącznie w związku z zadaniami przydzielonymi tym służbom i jest pod ich kontrolą.  Ale jeśli przestrzegają wyjątków określonych w art. 3 ust. 1, całkowicie wolno im nie mieć tachografu w pojeździe lub mieć go bez sprawdzania.
 
 
 Pozostaje to bez uszczerbku dla prawa krajowego, ponieważ przepisy krajowe mogą narzucać instalację oraz warunki użytkowania i konserwacji tachografu dla służb zbrojnych podczas działania na danym terytorium.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i się zastanawiam, czemu nikt nie odnosi się do przepisu, który stanowi jednoznacznie o kontroli tacho podczas BT. Wszyscy powołują się na zapisy, które w tym przypadku i tak nie mają zastosowania. Bo wyłączenie SZ z obowiązku montażu i używania tacho ma się nijak do potwierdzenia jego sprawności w przypadku, gdy jest zamontowany w pojeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aboz napisał:

czemu nikt nie odnosi się do przepisu, który stanowi jednoznacznie o kontroli tacho podczas BT

Bo nie czytają ze zrozumieniem i czytają to co chcą.

Reasumując mam problem z kolegą, bo nie wiemy jak czynić dalej, czy kopać się z koniem? czy odejść z firmy co napewno ich zaboli (wiem nie ma ludzi niezastąpionych ),ale idąc do cywila, napewno będę zarabiał więcej kasy. W poniedziałek dostanę rozkaz w tej sprawie a właściwie jego wyciąg. Jestem Cywilem całe życie i defakto zastanawiam się czy muszę się podporządkować do rozkazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.09.2021 o 17:34, kurant2000 napisał:

Bo nie czytają ze zrozumieniem i czytają to co chcą.

Oni wszyscy wiedzą co czytają, tylko nikt nie chce głośno powiedzieć - daliśmy ciała przy zamawianiu tych pojazdów a teraz, żeby to nie wyszło, to załatwimy temat z diagnostami i kabaret będzie trwał dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.09.2021 o 09:46, adam1501 napisał:

to załatwimy temat z diagnostami i kabaret będzie trwał dalej.

I właśnie się zaczęło , dostaliśmy wyciąg z rozkazu

 

A2BE5728-5E0F-4B47-9FB6-4F4D0038606F_1_201_a.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj otrzymałem pismo ze swojego urzędu Miasta ( domyślacie się zapewne o jaki urząd chodzi, po moim logo) 

Nie pomogli (spychologia jak zawsze)

15769655-7667-40A1-9C4C-1785F7FC0CB6_1_201_a.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

"[...] niecelowym i ekonomicznie nieuzasadnionym jest przeprowadzanie legalizacji [...]"

Pod to można podpiąć wszystko. Po co wymieniać zużytą część, przecież znowu się zużyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To  niech w jednej z JW uruchomią punkt legalizacji tachografów, to wtedy pojazdy SZ będą bez kosztów legalizowane, a jeszcze zarobią na cywilnych :hooray:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.09.2021 o 17:49, kurant2000 napisał:

I właśnie się zaczęło , dostaliśmy wyciąg z rozkazu

Kodeks karny stanowi: „Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do wystawienia dokumentu, która poświadcza w nim nieprawdę co do okoliczności mającej znaczenie prawne, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5”

W związku z powyższym UD, jeżeli wystawia zaświadczenia, czyni to na polecenie przełożonego, uznawany jest za inną osobę uprawnioną i podlega odpowiedzialności z tytułu poświadczenia nieprawdy.

 Elementem niezbędnym do przypisania odpowiedzialności UD jest wykazanie istnienia tzw. strony podmiotowej, czyli prosto mówiąc winy. 

Strona podmiotowa przestępstwa określonego w art. 271 polega na umyślności. Oznacza to więc, iż osoba, która wypełniła dany dokument, musiała mieć świadomość, iż poświadcza w nim nieprawdę.

Niech szukają nieświadomych, a dla płk. medal z buraka za pomysłowość.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przechwytywanie.PNG.0f3ba00cc9b8049956c523ec4ec6e6e3.PNG

Proponuję zatem Prezydentowi Miasta przesłać opinię prawną wydaną swego czasu przez MI, z której wynikało, że Ministerstwo nie jest od wydawania opinii pranych a od tego są adwokaci i radcowie prawni. Tym sposobem problem zatoczy koło i powróci do punktu wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Ciąg dalszy Walki z Tachografem 

Dzisiaj otrzymałem urzędowe pismo oto fragment

w odpowiedzi na Pana zapytanie z dnia 13 września 2021 r. w sprawie obowiązkowej legalizacji tachografów w pojazdach Ministerstwa Obrony Narodowej Rzeczypospolitej Polskiej, …. przekazuje następujące informacje.

Przepisy rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z 2015 r. poz. 776, z późn. zm.) wskazują sposób postępowania diagnosty w zakresie oceny stanu technicznego pojazdów. Zgodnie z § 2 ust. 1 ww. rozporządzenia zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje m.in. sprawdzenie dodatkowego wyposażeniapojazdu, w tym tachografu cyfrowego albo samochodowego (jeżeli jest zamontowany/wymagany), na podstawie wymagań dotyczących kontroli oraz wytycznych dotyczących oceny usterek podczas przeprowadzania okresowego badania technicznego pojazdu określonych w załączniku 1 dział 1 pkt 7.9.

Należy jednak zauważyć, że zgodnie z § 1 ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (rozporządzenia stosowanego przy badaniach technicznych do sprawdzenia, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym) przepisów rozporządzenia nie stosuje się do: pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, jak również pojazdu specjalnego lubużywanego do celów specjalnych Policji, Służby Ochrony Państwa, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, kontroli skarbowej i Służby Celnej, Służby Więziennej i straży pożarnej, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego.

Warunki techniczne dla tych pojazdów określa rozporządzenie Ministrów Obrony Narodowej oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 9 czerwca 2005 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. 2005 nr 116 poz. 974) oraz rozporządzenie Ministrów: Spraw Wewnętrznych i Administracji, Obrony Narodowej, Finansów oraz Sprawiedliwości z dnia 22 marca 2019 r. w sprawie pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Ochrony Państwa, Krajowej Administracji Skarbowej, Służby Więziennej i straży pożarnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 594).

W odniesieniu do badań technicznych pojazdów służb obecnie funkcjonuje rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministra Finansów oraz Ministra Obrony Narodowej z dnia 7 marca 2019 r. w sprawie badań technicznych pojazdów służb (Dz. U. 2019 poz. 448).

Mając na względzie powyższe przepisy, to kierownicy jednostek organizacyjnych, którym podlega stacja kontroli pojazdów przeprowadzająca badania techniczne pojazdów służb, podejmują decyzję o zakresie stosowania rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.

Jednocześnie pragnę zastrzec, że przedstawione stanowisko nie stanowi interpretacji obowiązującego prawa, ani wiążącej wykładni prawa, a jedynie pogląd … na sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pismo niczego nie wnosi, ponieważ:

"...4. Wzór zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z 2015 r. poz. 776 i 1076, z 2016 r. poz. 1075 oraz z 2017 r. poz. 2089). Przepisy § 6 rozporządzenia, o którym mowa w zdaniu pierwszym, stosuje się odpowiednio. ..." - Dz.U. 448 z 2019

To jest kluczowe w całym tym kabarecie. Skoro zapisy cywilnego zakresu stosuje się odpowiednio a jest to odniesienie do sposobu przeprowadzania OBT - tabelka, to diagnosta ma to sprawdzić, czy się mu to podoba czy nie. Żadne warunki techniczne, regulaminy i rozporządzenia odnośnie posiadania tachografu nie mają tu nic do powiedzenia w odniesieniu do sprawdzania wyposażenia pojazdu. Diagnosta nie wymaga jego posiadania tylko sprawdza czy urządzenie zamontowane jest sprawne i dopóki nie zmieni się ten zapis dopóty będzie to wymagane.

Kurant2000, otrzymałeś rozkaz, to się jego trzymaj. Pamiętaj aby przy zmianie wodza znów otrzymać stosowny rozkaz i masz to w czapce. Cywilna kontrola Cię nie dosięgnie a z resortową sobie poradzisz podpierając się stosownym rozkazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemu nie ma, jeśli diagnosta jest mundurowy, bo odpowiedzialność spada na wydającego rozkaz. Chociaż można odmówić wykonania rozkazu niezgodnego z prawem. Inaczej sytuacja wygląda względem cywilnych diagnostów, bo tu rozkaz nie działa. Może zostać wydane polecenie służbowe, ale ono w żaden sposób nie może łamać prawa.

Edytowane przez aboz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
W dniu 14.04.2023 o 11:57, bigfacet napisał:

Legalizacja tacho wymagana w MON czy nie?

Diagnosta nie wie jak się weryfikuje sprawność poszczególnych urządzeń zamontowanych w pojeździe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.