Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

marwer

Przyczepa + domek

Polecane posty

marwer

Cześć wszystkim!

 

Nie wiem, w którym dziale ten post umieścić, dlatego poproszę administratora o przeniesienie go do odpowiedniego miejsca, za co z góry dziękuję :)

 

Zwracam się do Was z pewnym problemem. Otóż chcę sobie sam dla siebie zbudować domek na przyczepie, która ma homologację. Domek będzie ważyć <3.5tony.

 

W załączniku znajdują się dwa zdjęcia: na jednym jest przyczepa + pierwsza część szkieletu, na drugim przykładowy domek (mój na pewno nie będzie tak wyglądać, bo będzie mniejszy, czego powodem są finanse, ale to tak nawiasem mówiąc ;)).

 

Pytanie jest następujące: czy na takiej przyczepie mogę sobie zbudować taki domek, który przymocuję do przyczepy śrubami? (Przyczepa ma homologację). Jeśli mogę, to czy muszę gdzieś rejestrować ten domek, czy jest to traktowane jako ładunek? Niestety, ale nigdzie w Internecie nie mogę znaleźć żadnej odpowiedzi w tym temacie.. nie wiem, jak miałaby wyglądać cała procedura od zakupu przyczepy do wyjechania z domkiem na ulicę, czyli:

1. zakup przyczepy z homologacją

2. rejestracja przyczepy - tablice rejestracyjne

3. budowa domku

4. kolejny krok?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam serdecznie! :)

25360697_2012742852074710_1719306545_n.png.0cb0b4549c5b1318feccddb5b0e751ee.png

25323395_2012388592110136_1210435617_n.png.f0cfd81d430c2c03b6a268f3e02475de.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
czy na takiej przyczepie mogę sobie zbudować taki domek

Nie

Jeśli mogę, to czy muszę gdzieś rejestrować ten domek
Nie
czy jest to traktowane jako ładunek?

TAK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Najprościej potraktować domek jako ładunek. Zachować wymiary tak aby nie przekroczyć dopuszczalnych wymiarów i nacisków na drodze. Trzeba pamiętać o rozmieszczeniu oświetlenia, tablicy rejestracyjnej tak aby nie były przesłonięte konstrukcją. Dobrze by było pomyśleć o okiennicach na czas transportu i ogólnej budowie coby deski nie latały po trasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marwer
czy na takiej przyczepie mogę sobie zbudować taki domek

Nie

Czy mógłbym prosić o uzasadnienie?

Kolega poniżej napisał, że nie ma problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Czy mógłbym prosić o uzasadnienie?

Zbudować domku na przyczepie nie można,ponieważ wtedy to będzie "domek na kółkach".

Możesz natomiast taki domek przewozić na przyczepie.

Tak obrazowo- widziałeś lawetę która przewoziła samochód? Czy widziałeś lawetą na której zbudowany był samochód?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Zbudować domku na przyczepie nie można,ponieważ wtedy to będzie "domek na kółkach"

 

Tu bym polemizował, czy nie powstanie przyczepa kempingowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

No właśnie-a jak powstanie to co wtedy :?

SAM :?

Pół na pół :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Zależy czy domek potraktujemy jako nadwozie, czy "zabudowę".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Jak dla mnie próba obejścia dopuszczenia jednostkowego poprzez zmiany konstrukcyjne .

Następny poradnik się robi .

Jeszcze kilka uwag mi się ciśnie patrząc na pierwszą fotkę ale poczekam co na to blakop .

A na temat mocowania ładunku to możecie sobie poczytać ,co czym i z jaką siłą .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

a ZK ? z przyczepy ciężarowej na przyczepę specjalną - kemping ? SAM to nie będzie bo przyczepa kupiona z homo , nr vin będzie , TZ bedzie .

 

najprościej jednak potraktować domek jako ładunek ale jak ten ładunek ma być zamocowany aby policmajstry się nie czepiały ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
próba obejścia dopuszczenia jednostkowego poprzez zmiany konstrukcyjne .

 

Zgodna z prawem. Wystarczy zarejestrować pojazd "zgodnie z homo", a potem dowolnie sobie go modyfikować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
czy "zabudowę".

A taka zabudowa nie podlega przepisom homologacyjnym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
jak ten ładunek ma być zamocowany aby policmajstry się nie czepiały ?

 

Raczej nie śrubami, bo wtedy wskazuje to raczej na zabudowę pojazdu.

 

[ Dodano: 14-12-2017, 22:16 ]

zabudowa nie podlega przepisom homologacyjnym?

 

Jeśli pojawi się w pojeździe zarejestrowanym to nie. A zakładam, że ta przyczepa jest pojazdem kompletnym z homo i tak zostanie zarejestrowana, a następnie powstanie na niej zabudowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
a następnie powstanie na niej zabudowa.

Czyli w oknach "zwykłe" szyby wystarczą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Tak samo jak kontenery/BDF-y. :x

Poza tym nie idzie o to aby do tabliczki i pola numerowego całą resztę dokoptować!

Przyczepa owszem z VIN-em, z tabliczką i z homologacją... Z rodzajem, podrodzajem i co z niej zostało?

Nie ma co do samiuśkiego dyszla całej reszty dobudowywać, bo SAM wychodzi albo lewizna!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

fajny ten domek, zabudowa itp ale pewnie przy każdej kontroli będzie sto pytań jak to powstało i będzie się rodzić myśl u f-sza dokonującego kontroli jak ten DR i za co zabrać ;)

 

Bo (nie jestem diagnostą) wg mnie to nie powinno jeździć po drogach typu autostrada, ekspresówka itp

Co najwyżej z działki pod dom i z domu na działkę nad jeziorem zakładając że dom jest blisko jeziora ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Może trzeba zagłębić się bardziej w ten przepis:

"4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów."

 

I w ten:

Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego:

1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;

 

4. Zabrania się:

1) umieszczania wewnątrz i zewnątrz pojazdu wystających spiczastych albo ostrych części lub przedmiotów, które mogą spowodować uszkodzenie ciała osób jadących w pojeździe lub innych uczestników ruchu;

 

2) stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Tak mi się przypomniało, że jak się tnie Mini na pick-up'a i gigantyczną puszkę Red Bulla wozi, która sterczy jak armata... :-?

 

[ Dodano: 14-12-2017, 22:41 ]

Nie ma co przepisów zgłębiać, bo straszniejsze konstrukcje można spotkać na drodze, tylko że...

No właśnie. Te wszystkie cudaczne wynalazki, sprzety, maszyny, urządzenia jakoś do ruchu zostały dopuszczone przez słuszną władzę i inne słuszne jednostki badawcze.

A tu mamy kaprys ocenić w zakresie warunków technicznych i bezpieczeństwa.

Za trudne to trochę jak na moją głowę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Widzę że moda na to przyszła , a jak moda to pewnie i kasa z tego jest .

Wpiszcie w wujka "domek na przyczepie " ,zobaczycie ile tego jest .

Tylko że jak to zwykle bywa hobby kosztuje, ktoś wyłożył kasę i zrobił zgodnie ze sztuką ,a ktoś inny podpatrzył i robi dla sztuki aby kasę zarobić .

 

[ Dodano: 14-12-2017, 22:49 ]

Zdaje się że moda wyszła z kraju wolności czytaj quadów byków

http://www.przejdznaswoje.pl/artykuly/luksusowa-przyczepa-kempingowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No jest, jest, a nawet jeszcze wiecej.

Tylko nie może być tak, że w dowodzie VIN z przyczepki N126, typ, model, nazwa handlowa N126, tabliczka znamionowa N126, a na przyczepie wesoły domek...

 

4c2229f6c7394_o.jpg?1420066800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973

dlaczego nie może być ? zdejmujesz zabudowę N126 i przerabiasz na lawete . robisz Zk a marka i model jaki zostanie ?

 

[ Dodano: 15-12-2017, 08:29 ]

Nie ma co do samiuśkiego dyszla całej reszty dobudowywać, bo SAM wychodzi albo lewizna!

 

jaki SAM ? Sam to pojazd złożoany poza wytwórnią , ma nadany przez starostwo nr vin ( podwozia , ramy ) . zwykłe ZK , oczywiście z wymogiem spełnienia warunków technicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- Taki sam SAM jak z Poloneza zrobić Małego Fiata!

 

Od samego poczatku przy zmianie rodzaju pojazdu na osobowy, głupotą jest pozostawiać nazwę handlową ciężarową. Ale to moje zdanie. I pomijam takie sufixy jak VAN i jakoś dział rejestracji pojazdów się nie zawalil. Cofnietych zaświadczeń nie miałem, ale i też informacji zwrotnej jaką w końcu nazwę przypasowali. A po historiipeel nie chciało mi się latać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Oj nie tak panowie nie tak...

 

Sprawa jest z pozoru prosta i w zasadzie rozmywa się tylko w jednym aspekcie, który oczywiście wyłuskał już dla Was między wierszami @michal_k. reszta z Was w dużej mierze myli się albo błądzi w chmurach.

 

Po kolei.

Można taki domek zbudować sobie i załadować na jakąś przyczepkę i traktować to jako przyczepkę z ładunkiem, ale jest parę ale do tego wariantu.

Po pierwsze - bazą musiałaby być KOMPLETNA przyczepka - burtowa, względnie platforma, laweta etc. (ze zdjęć wygląda, że WCALE NIE O TO CHODZI). Na taką KOMPLETNĄ przyczepkę należałoby załadować kompletny domek - kompletny jako całościowy element-ŁADUNEK. No i tu powstaje kwestia czy byłoby to funkcjonalne, ale przede wszystkim jak to zamocować. Zawsze może być tak, że przytwierdzenie go w taki czy inny sposób na stałe (stałe elementy konstrukcyjne i mocowania) będzie uznane za zmianę konstrukcji, a nie mocowanie ładunku - i o tym wspomniał Michał. Pasy, kliny, odciągi, szyny mocujące, uchwyty - to są przykładowe elementy służące do mocowania ładunku. Stałe połączenia śrubowe to... Hmmm... To pewnie zawsze będzie kwestia dalece uznaniowa w takim przypadku - a zatem i kłopotliwa w codziennym użytkowaniu dla właściciela (od rejestracji, poprzez badania techniczne na kontrolach drogowych skończywszy).

 

Po drugie jednak, ja tu widzę z tych zdjęć coś absolutnie innego.

Bazą do zabudowy wg co wkleił autor jest RAMA przyczepki, a więc pojazd niekompletny, na podstawie którego dokonuje się takiej, a nie innej zabudowy.

I powiem szczerze nie rozumiem kompletnie dlaczego koledzy w tej zabudowie nie widzą oczywistej klasyfikacji jaką jest PRZYCZEPA SPECJALNA KEMPINGOWA. Bo co? Bo odbiega od standardów? Bo daszek inny? Rozumiem kolegów starszej daty dla których świat kempingów zaczął się i skończył na przyczepach NIEWIADÓW N126 i wojażach do Bułgarii, ale świat jednak nie stoi w miejscu. Jak klient ma taką fantazję to niech sobie nawet ten kemping w kształcie i formie hot-doga na kółkach zrobi - jego prawo, a dla motoryzacji plus za ciekawy pomysł.

Oczywiście w tym kształcie dopuszczenie takiego pojazdu do ruchu wiąże się z dopuszczeniem jednostkowym, jeśli pojazd miałby być zabudowany na bazie nowej, homologowanej ramy (większość producentów ma takowe w ofercie). I tu jest oczywiście haczyk, a w zasadzie hak, bo koszty będą kto wie czy nie wyższe niż koszt samej budowy, a nawet jeśli nie to na pewno znaczne.

 

Dlatego pozostaje trzecie rozwiązanie, które wcale w mojej ocenie nie jest kombinatorstwem.

 

Natomiast jak najbardziej pojazd taki można zarejestrować, dopuścić do ruchu, czy co tam jeszcze z zachowaniem oczywiście ogólnych warunków technicznych dotyczących m.in. mas, wymiarów etc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piter1973
- Taki sam SAM jak z Poloneza zrobić Małego Fiata!

 

ok. Polonez miał nadany fabrycznie nr VIN , przerobiles go ZK na 126 p . Vin nadal zostanie polonezowski SUPB>>>>> , czyli po vinie zawsze będzie to polonez , fso a nie 126 p . marka zostanie polonez a typ , model - tu zgoda - można zmienić.

 

głupotą jest pozostawiać nazwę handlową ciężarową.

 

Fakt ale marki pojazdu nie zmieniamy , np. z cieżarowgo FOrda robimy osobwego Forda ( marka bez zmiany ) , możemy usunąć człon VAN , societte ( w renault ) , z wielozadoniowego ciężarowego , zrobimy na kombi . marka się nie zmieni .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Możecie nie zaśmiecać tematu?

 

Nazwa handlowa "ciężarowa" - co to w ogóle jest? Jakieś masło maślane :razz:

 

Ten pojazd to nie będzie raczej SAM. A jeśli już rozwodzić się nad tym, czym SAM jest, a czym nie, to BYŁ I JEST stosowny wątek na ten temat... Poszukajcie i tam drążcie temat proszę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.