mirek_handlarz Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Pytanie czy rama przyczepy - może nosić na sobie taką zabudowę - chodzi tu o kwestię przesunięcia środka ciężkości względem chociażby dyszla - dalej sposób mocowania tej zabudowy do samej ramy - z całym szacunkiem - autor sam chce to zrobić - może ma wiedzę i sprzęt. Druga sprawa bo konstrukcja wsparta jest na profilach metalowych. - tego nie wiemy - boję się, że więźba tego daszku z filmu może być całkiem tradycyjna o ile nie cała konstrukcja (sic!) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 danielg539 napisał/a: bo konstrukcja wsparta jest na profilach metalowych. - tego nie wiemy - boję się, że więźba tego daszku z filmu może być całkiem tradycyjna o ile nie cała konstrukcja (sic!) Chyba masz racje, bo wystarczy popatrzeć na zdjęcia z pierwszego posta. Pytanie czy rama przyczepy - może nosić na sobie taką zabudowę - chodzi tu o kwestię przesunięcia środka ciężkości względem chociażby dyszla - dalej sposób mocowania tej zabudowy do samej ramy Czy może to okaże się po dopuszczeniu jednostkowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 więźba tego daszku z filmu może być całkiem tradycyjna Typowy domek, jaki można sobie kupić gotowy do złożenia, na pewno nie nadaje się do takiego celu. Jak napisałem wyzej: Będzie to nie mała batalia na OSKP, a potem jeszcze większa w WK. Jest to do zrobienia zgodnie z przepisami, ale na pewno nie tanio... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Można wzorować się np Albo na tym ... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=5900 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Nie przyglądnąłem się zdjęciom z początku tematu - widziałem drewno, ale to w tle, teraz to uważam, że dyskusja w tym temacie ma wartość wyłącznie akademicką - równie dobrze moglibyśmy dyskutować tu o zabudowie z Ytonga (też lekka by była) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 (Przyczepa ma homologację). - co to znaczy, na co ta homologacja była, na kompletną przyczepę, czy na ten szkielet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Na podwozie z ramą pewnie ma homologację ( I ETAP) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Jak tylko na to, to może być za mało. Ciekawi mnie czy jest w tej homo zawarte klasyczne zdanie o niemożliwości zarejestrowania pojazdu bez dalszych procedur homologacyjnych. No czy jakoś tak treść podobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marwer Napisano 15 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2017 Te zdjęcia były przykładowe, ponieważ nie zaczęliśmy tego. Wpierw muszę dowiedzieć się, co trzeba zrobić, aby móc z tym jeździć. Przyczepa, jako sama przyczepa, która jest na zdjęciu, ma homologację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 No i co w tej homologacji napisali o możliwości rejestracji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marwer Napisano 15 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2017 Przyczepy nie mam jeszcze. Nie będę kupować rzeczy, jeśli nie wiem, czy mogę z czymś takim wyjechać na ulicę. Dowiadywałem się, ile kosztuje taka przyczepa.. i kosztuje okolo 12k. Homologacja też jest, ale szczegółów, niestety, nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Tak. Tylko na pojazdy niekompletne homologacja też jest 'niekompletna'. I owszem, można zakupić taką przyczepę i poddać ją zabudowie przez przedsiębiorcę, który ma takie sprawy 'obhomologowane' i nie będzie problemów z rejestracją i przyszłymi wizytami na stacji. A zabudowa wykonana hobbystycznie też jest do zarejestrowania, ale najpierw należałoby się o dopuszczenie jednostkowe wystarać. Jest klika instytucji, które się tym zajmują i tam pytać o koszty i możliwości. Przemysłowy Instytut Motoryzacyjny - PIMOT, Instytut Transportu Samochodowego - ITS. To są właściwe adresy. Z pozycji stacji/diagnosty raczej nic tu nie załatwi i trudno cokolwiek doradzić. W pierwszej chwili odebrane to zostało jako przekonstruowanie już zarejestrowanej przyczepy na kemping, ale to też nie jest takie proste, bo tak jak wcześniej cytowałem przepis, zmienę rodzaju pojazdu może wykonać przesiębiorca prowadzący w danym zakresie działalność gospodarczą. Cokolwiek to znaczy. Podsumowując: opcja 1 - na homologowanym podwoziu należy dokonać kompletacji w taki sposób aby pojazd moża było zarejestrować i może tego dowolny podmiot dokonać, który na zabudowy ma homologowane papiery, albo dopuszczeniu jednostkowemu poddaje, opcja 2 - na homologowanym podwoziu można dokonać zabudowy we własnym zakresie, lecz potem zamiast homologacji, coś na kształt homologacji, to dopuszczenie jednostkowe będzie potrzebne do rejestracji, opcja 3 - przebudować zarejestrowaną przyczepę i jechać na stację zrobić badanie, lecz wątpię aby któryś diagnosta przyjął to na klatę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 opcja 3 - przebudować zarejestrowaną przyczepę i jechać na stację zrobić badanie, lecz wątpię aby któryś diagnosta przyjął to na klatę. Czyli da się, a jednak nie da się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 a jednak nie da się jak nie da się jak się da , dziś miałem aveo 7 letnie, podobno z fabrycznym gazem, wpisu w dr nie było, jak poprosiłem o papiery na gaz to pani , panie przecież od początku ten gaz jest i nikt nigdy o to nie pytał a pan się czepiasz, ręce opadają ale odbiegłem od tematu sorki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 nie szkodzi - codzienność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Czyli da się, a jednak nie da się... No! Jak u Zenka! I chcę... I nie mogę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 opcja 3 - przebudować zarejestrowaną przyczepę i jechać na stację zrobić badanie, lecz wątpię aby któryś diagnosta przyjął to na klatę. A co takiego niezwykłego jest w tej zabudowie, żeby miała nie przejść? Swoją drogą - jeśli gotowa przyczepka kosztuje 12 tysięcy, to nie widzę ekonomicznego sensu w budowaniu jej metodą chałupniczą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 Dla tych, co twierdzą, że nie można, to uświadamiam, że można. Ja tierdzę ,że można Nie chcę kupować, bo cena jest z kosmosu, dlatego, wraz ze znajomym, chcemy sobie sami coś takiego zrobić I zapraszam do mnie na Zmiany Konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marwer Napisano 15 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2017 Dla tych, co twierdzą, że nie można, to uświadamiam, że można. Ja tierdzę ,że można Nie chcę kupować, bo cena jest z kosmosu, dlatego, wraz ze znajomym, chcemy sobie sami coś takiego zrobić I zapraszam do mnie na Zmiany Konstrukcyjne. Też wiem, że można, bo takie domki jeżdżą po drogach. W Niemczech jest tego sporo, w Holandii od groma. W Polsce są już firmy produkujące takie rzeczy, więc nie rozumiem tego, że ktoś mówi, że nie da rady. Piotrek, możesz sprawdzić PW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Grudzień 2017 Share Napisano 15 Grudzień 2017 takie domki jeżdżą po drogach ... więc nie rozumiem tego, że ktoś mówi, że nie da rady. a gdzieś w świecie jeżdżą też "troszke" inne ... to może u nas takie dopuścić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Grudzień 2017 Share Napisano 16 Grudzień 2017 I zapraszam do mnie na Zmiany Konstrukcyjne. Lepszy jestem, bo zrobię coś takiego bez żadnych zmian konstrukcyjnych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 16 Grudzień 2017 Share Napisano 16 Grudzień 2017 W Niemczech jest tego sporo, w Holandii od groma. To akurat nie jest argumentem . Pojazd zarejestrowany w PL ma spełniać nasze polskie przepisy . np. w Pl autobus może ciągnac przyczepkę max DMC 3,5 t a są kraje w których mogą być przyczepy dużo cięższe. Możesz zarejestrować przyczepkę w D lub NL i legalnie jeździć nawet w PL choćby nie spałniała naszych warunków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 16 Grudzień 2017 Share Napisano 16 Grudzień 2017 Wsadzić sobie ten domek na przyczepkę - na czas transportu "zabezpieczyć" dwoma pasami i jeździć - korzystać z życia - a w razie kontroli - to przewożę zabezpieczony ładunek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Grudzień 2017 Share Napisano 16 Grudzień 2017 Wskażcie może koledze konkretnie, których warunków technicznych ten pojazd może nie spełniać. Wtedy na etapie "planów" będzie wiedział, na co zwrócić uwagę od strony dopuszczenia do ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 16 Grudzień 2017 Share Napisano 16 Grudzień 2017 jeśli zmieści się w wdopuszczalnych wymiarach , masach , naciskach na osie , będą wszystkie światła , odblaskowe trójkątne to problemem mogą tylko szyby . Nie mogą być ze zwykłego szkła okiennego , muszą być "ocechowane " .ważne też jak będzie zarejestrowana pierwotna przyczepka , jeśli jako ciężarowa inna lub uniwersalna to nie robiłbym żadnych zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.