Skocz do zawartości

Przyczepa + domek


marwer

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie czy rama przyczepy - może nosić na sobie taką zabudowę - chodzi tu o kwestię przesunięcia środka ciężkości względem chociażby dyszla - dalej sposób mocowania tej zabudowy do samej ramy - z całym szacunkiem - autor sam chce to zrobić - może ma wiedzę i sprzęt.

 

Druga sprawa

bo konstrukcja wsparta jest na profilach metalowych.
- tego nie wiemy - boję się, że więźba tego daszku z filmu może być całkiem tradycyjna ;) o ile nie cała konstrukcja (sic!)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 105
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Paprock

    16

  • Grzegorz Łódź

    16

  • blakop

    11

  • piter1973

    11

danielg539 napisał/a:

bo konstrukcja wsparta jest na profilach metalowych.

- tego nie wiemy - boję się, że więźba tego daszku z filmu może być całkiem tradycyjna o ile nie cała konstrukcja (sic!)

Chyba masz racje, bo wystarczy popatrzeć na zdjęcia z pierwszego posta.

 

Pytanie czy rama przyczepy - może nosić na sobie taką zabudowę - chodzi tu o kwestię przesunięcia środka ciężkości względem chociażby dyszla - dalej sposób mocowania tej zabudowy do samej ramy

Czy może to okaże się po dopuszczeniu jednostkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więźba tego daszku z filmu może być całkiem tradycyjna

 

Typowy domek, jaki można sobie kupić gotowy do złożenia, na pewno nie nadaje się do takiego celu.

 

Jak napisałem wyzej:

Będzie to nie mała batalia na OSKP, a potem jeszcze większa w WK. Jest to do zrobienia zgodnie z przepisami, ale na pewno nie tanio...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przyglądnąłem się zdjęciom z początku tematu - widziałem drewno, ale to w tle, teraz to uważam, że dyskusja w tym temacie ma wartość wyłącznie akademicką - równie dobrze moglibyśmy dyskutować tu o zabudowie z Ytonga (też lekka by była) :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko na to, to może być za mało. Ciekawi mnie czy jest w tej homo zawarte klasyczne zdanie o niemożliwości zarejestrowania pojazdu bez dalszych procedur homologacyjnych. No czy jakoś tak treść podobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zdjęcia były przykładowe, ponieważ nie zaczęliśmy tego. Wpierw muszę dowiedzieć się, co trzeba zrobić, aby móc z tym jeździć.

 

Przyczepa, jako sama przyczepa, która jest na zdjęciu, ma homologację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepy nie mam jeszcze. Nie będę kupować rzeczy, jeśli nie wiem, czy mogę z czymś takim wyjechać na ulicę.

Dowiadywałem się, ile kosztuje taka przyczepa.. i kosztuje okolo 12k. Homologacja też jest, ale szczegółów, niestety, nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Tylko na pojazdy niekompletne homologacja też jest 'niekompletna'. I owszem, można zakupić taką przyczepę i poddać ją zabudowie przez przedsiębiorcę, który ma takie sprawy 'obhomologowane' i nie będzie problemów z rejestracją i przyszłymi wizytami na stacji.

A zabudowa wykonana hobbystycznie też jest do zarejestrowania, ale najpierw należałoby się o dopuszczenie jednostkowe wystarać. Jest klika instytucji, które się tym zajmują i tam pytać o koszty i możliwości. Przemysłowy Instytut Motoryzacyjny - PIMOT, Instytut Transportu Samochodowego - ITS. To są właściwe adresy. Z pozycji stacji/diagnosty raczej nic tu nie załatwi i trudno cokolwiek doradzić.

W pierwszej chwili odebrane to zostało jako przekonstruowanie już zarejestrowanej przyczepy na kemping, ale to też nie jest takie proste, bo tak jak wcześniej cytowałem przepis, zmienę rodzaju pojazdu może wykonać przesiębiorca prowadzący w danym zakresie działalność gospodarczą. Cokolwiek to znaczy. ;-)

 

Podsumowując:

 

opcja 1 - na homologowanym podwoziu należy dokonać kompletacji w taki sposób aby pojazd moża było zarejestrować i może tego dowolny podmiot dokonać, który na zabudowy ma homologowane papiery, albo dopuszczeniu jednostkowemu poddaje,

 

opcja 2 - na homologowanym podwoziu można dokonać zabudowy we własnym zakresie, lecz potem zamiast homologacji, coś na kształt homologacji, to dopuszczenie jednostkowe będzie potrzebne do rejestracji,

 

opcja 3 - przebudować zarejestrowaną przyczepę i jechać na stację zrobić badanie, lecz wątpię aby któryś diagnosta przyjął to na klatę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opcja 3 - przebudować zarejestrowaną przyczepę i jechać na stację zrobić badanie, lecz wątpię aby któryś diagnosta przyjął to na klatę.

Czyli da się, a jednak nie da się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jednak nie da się

jak nie da się jak się da :x , dziś miałem aveo 7 letnie, podobno z fabrycznym gazem, wpisu w dr nie było, jak poprosiłem o papiery na gaz to pani 8/, panie przecież od początku ten gaz jest i nikt nigdy o to nie pytał a pan się czepiasz, ręce opadają :evil: ale odbiegłem od tematu sorki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opcja 3 - przebudować zarejestrowaną przyczepę i jechać na stację zrobić badanie, lecz wątpię aby któryś diagnosta przyjął to na klatę.

 

A co takiego niezwykłego jest w tej zabudowie, żeby miała nie przejść?

 

Swoją drogą - jeśli gotowa przyczepka kosztuje 12 tysięcy, to nie widzę ekonomicznego sensu w budowaniu jej metodą chałupniczą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych, co twierdzą, że nie można, to uświadamiam, że można.

 

Ja tierdzę ,że można

 

Nie chcę kupować, bo cena jest z kosmosu, dlatego, wraz ze znajomym, chcemy sobie sami coś takiego zrobić

 

I zapraszam do mnie na Zmiany Konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych, co twierdzą, że nie można, to uświadamiam, że można.

 

Ja tierdzę ,że można

 

Nie chcę kupować, bo cena jest z kosmosu, dlatego, wraz ze znajomym, chcemy sobie sami coś takiego zrobić

 

I zapraszam do mnie na Zmiany Konstrukcyjne.

 

Też wiem, że można, bo takie domki jeżdżą po drogach. W Niemczech jest tego sporo, w Holandii od groma. W Polsce są już firmy produkujące takie rzeczy, więc nie rozumiem tego, że ktoś mówi, że nie da rady.

 

Piotrek, możesz sprawdzić PW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie domki jeżdżą po drogach

...

więc nie rozumiem tego, że ktoś mówi, że nie da rady.

a gdzieś w świecie jeżdżą też "troszke" inne ...

 

1442697153_yyteam_600.jpg

 

to może u nas takie dopuścić :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech jest tego sporo, w Holandii od groma.

 

To akurat nie jest argumentem . Pojazd zarejestrowany w PL ma spełniać nasze polskie przepisy . np. w Pl autobus może ciągnac przyczepkę max DMC 3,5 t a są kraje w których mogą być przyczepy dużo cięższe.

Możesz zarejestrować przyczepkę w D lub NL i legalnie jeździć nawet w PL choćby nie spałniała naszych warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadzić sobie ten domek na przyczepkę - na czas transportu "zabezpieczyć" dwoma pasami i jeździć - korzystać z życia - a w razie kontroli - to przewożę zabezpieczony ładunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskażcie może koledze konkretnie, których warunków technicznych ten pojazd może nie spełniać. Wtedy na etapie "planów" będzie wiedział, na co zwrócić uwagę od strony dopuszczenia do ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli zmieści się w wdopuszczalnych wymiarach , masach , naciskach na osie , będą wszystkie światła , odblaskowe trójkątne to problemem mogą tylko szyby . Nie mogą być ze zwykłego szkła okiennego , muszą być "ocechowane " .ważne też jak będzie zarejestrowana pierwotna przyczepka , jeśli jako ciężarowa inna lub uniwersalna to nie robiłbym żadnych zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.