adam1501 Napisano 28 Luty 2023 Share Napisano 28 Luty 2023 Godzinę temu, czerk20 napisał: mam teraz dostarczyć wyciąg od producenta z homologacji tej i zlozyc do Wk Wszystko co jest Ci potrzebne masz w ZDR. Tam stoi kategoria homologacyjna + numer świadectwa homologacji, złóż normalnie dokumenty "na dziennik" i czekaj cierpliwie na odpowiedź urzędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Luty 2023 Share Napisano 28 Luty 2023 1 godzinę temu, czerk20 napisał: Kolego jak miałeś wypisane zaświadczenie i jakie dokumenty do Wk?? Nie ważne co kolega Rura miał wpisane. Twoje zaświadczenie wypełnione jest dobrze. Problem stwarza jakaś niechęć urzędnicza i spychologia na diagnostę i petenta, żeby jego jaśnie "widzimisię" spałniać, bo on inny widok ma na sprawę z drugiej strony okienka, począwszy od poprawy zaświadczenie, a kończąc na dostarczeniu homologacji w zębach. Nie ma potrzeby o takie dokumenty zabiegać, bo po pierwsze primo; ustawa Prawo o Ruchu Drogowym wdraża postanowienia z unijnych dyrektyw tak w zakresie samochodów jak i motocykli oraz czterokołowców. Po drugie primo; już tu padło, że roporządzenia unijne mają pierwszeństwo przed krajowymi. Po trzecie primo; kategorie homologacyjne są ładnie rozpisane na ostatniej stronie we wspomnianej ustawie i takie skróty/kody wydział komunikacji w dowód rejestracyjny zapodaje. Co prawda nie wiem jakim cudem w przypadku samochodów wskakuje do dowodu kod M1G lub N1G, ale wskakuje. Natomiast rozwinietego kodu w motocyklu lub czterokołowcu jakoś nie spotkałem. Nie ważne. Po czwrte primo; diagnosta ma obowiązek wpisania do zaświadczenia kodem kategorię homologacyjną pojazdu pod warunkiem, że ustalił ją na podstawie dowodu rejestracyjnego pojazdu (tu francuskiego), świadectwa zgodności WE, świadectwa zgodności, wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu, itp. W omawianym przypadku wystarczy sam dowód, bo wiadomo, że nic więcej nie potrzeba. Sporadycznie występują przypadki kiedy sprzedający posiada i przekaże nabywcy wyciąg/świadectwo zgodności/homologacji. Po piąte primo; z racji tego, że ani przepisy, ani wytyczne, ani słowniki programów do obsługi badań na stacji nie przewidują rozbudowanych kodów, jak to podano w unijnym rozporządzeniu, dlatego wpisujemy tylko trzy znaki L7e. Na resztę, na opisy, na wyjaśnienia są przewidziane "uwagi do zaświadczenia". Podsumowując. W ustawie Prawo o Ruchu Drogownym na samym początku odszukać sobie: Niniejsza ustawa wdraża postanowienia następujących dyrektyw Unii Europejskiej: dyrektywy 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającej dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 29, str. 399, z późn. zm.); Art. 72. 1. Rejestracji dokonuje się na podstawie: 1) dowodu własności pojazdu lub dokumentu potwierdzającego powierzenie pojazdu, o którym mowa w art. 73 ust. 5; 2) 2) (uchylony) 3) świadectwa zgodności WE albo świadectwa zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu, decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu – jeżeli są wymagane; 4) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane albo dowodu rejestracyjnego pojazdu lub innego dokumentu wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego, potwierdzającego wykonanie oraz termin ważności badania technicznego; 5) dowodu rejestracyjnego, jeżeli pojazd był zarejestrowany; Z rozporządzenia, na podstawie którego pojazd był homologowany (ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców) odszukać sobie: Artykuł 2 Zakres stosowania 1. Niniejsze rozporządzenie ma zastosowanie do wszystkich pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców sklasyfikowanych w art. 4 i załączniku I („pojazdy kategorii L”), które przeznaczone są do jazdy po drogach publicznych, łącznie z tymi zaprojektowanymi i skonstruowanymi na jednym lub kilku etapach, oraz do układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych, a także części i wyposażenia, zaprojektowanych i skonstruowanych dla takich pojazdów. Załącznik dotyczący kategorii L7e na końcu wkleje, bo teraz wisienka na torcie. DESER! Wejście w życie i stosowanie 1. Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 2. Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 1 stycznia 2016 r. Od dnia 22 marca 2013 r. organy krajowe nie mogą odmówić udzielenia homologacji typu UE ani krajowej homologacji typu ani zakazać rejestracji, wprowadzania do obrotu ani dopuszczania nowego pojazdu, w przypadku gdy producent złoży taki wniosek, a pojazd ten spełnia wymogi niniejszego rozporządzenia oraz aktów delegowanych i wykonawczych przyjętych na mocy niniejszego rozporządzenia. Skoro nie można odmówic rejestracji nowych to i tym bardziej używanych! KLASYFIKACJA L7e 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czerk20 Napisano 28 Luty 2023 Share Napisano 28 Luty 2023 (edytowane) Dzięki, będę czekał na odpowiedz Edytowane 28 Luty 2023 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Luty 2023 Share Napisano 28 Luty 2023 Mamy tu regulaminowy zwyczaj, żeby ostatnich postów nie kopiować po całości. Do ostatniej wypowiedzi odpowiadamy bezpośrednio, bo inaczej ... Banik! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czerk20 Napisano 28 Luty 2023 Share Napisano 28 Luty 2023 Sorki 🤭🤫🤫 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 1 Marzec 2023 Share Napisano 1 Marzec 2023 11 godzin temu, Paprock napisał: Twoje zaświadczenie wypełnione jest dobrze. Czyli jak w katalogu ITS nie ma jakiegoś Modelu to wpisujemy byle co ?? Czy przypadkiem w Modelu nie wpisujemy rubryki D3 ?? Typ/Wariant/Wersja też się nie wypełnia ?? Moim zdaniem zaświadczenie jest wypełnione źle. Nie powiem bo nie idzie po tym numerze homologacji coś wyszukać i pasowałoby się kontaktować z producentem aby rozszyfrować poprawnie Typ itd... ale nie powiem żeby wpisanie "-" było dobre i załatwiało sprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 1 Marzec 2023 Share Napisano 1 Marzec 2023 Parę postów wyżej było o tym gadane. Proszę nie przypierniczać się do błahostek a sedno rozkminiać. Akurat "podmiotem lirycznym" problemu jest parametr mocy powiązany bezpośrednio z (pod)kategorią homologacji. Moje "dobrze" dotyczyło tego, czego autor wątku Rury dopytywał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 1 Marzec 2023 Share Napisano 1 Marzec 2023 To że diagnosta wymyślił nowy model pojazdu to błahostka ^^ Problemem jest kategoria pojazdu. Znalazł ktoś w ogóle jakąś homologacje 168/2013 dla tego producenta ?? Ja w homologacjach ITS znalazłem tylko takie z 2002/24... czyli takie z kategorią homologacji L7e i mocą do 15 kW... Może problemem jest, że w naszej bazie nie ma tego pojazdu ?? I pewnie pasowałoby tą bazę uzupełnić... a do tego zapewne trzeba wpisać poprawne dane pojazdu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 1 Marzec 2023 Share Napisano 1 Marzec 2023 4 godziny temu, Logen napisał: Może problemem jest, że w naszej bazie nie ma tego pojazdu ?? To zakichanym obowiązkiem WK jest zwrócić się do ITS. Czy się komuś to podoba czy nie, jest tylko jeden słuszny katalog. I faktycznie w katalogu nie ma tej homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 1 Marzec 2023 Share Napisano 1 Marzec 2023 No właśnie, dziwne że jak nie mają tej pozycji w katalogu to nie zwrócą się do ITS. Może jakby dostali od ITS potwierdzenie danych technicznych na wyższą moc niż 15 kW to by pomyśleli że wszystko zgodne a nie szli w zaparte że tak nie może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czerk20 Napisano 2 Marzec 2023 Share Napisano 2 Marzec 2023 Witam dziś złożyłem dokumenty teraz czekam na ich odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czerk20 Napisano 24 Marzec 2023 Share Napisano 24 Marzec 2023 Witam sprawa zakończyła się pozytywnie. Dzwonili z wydziału komunikacji abym przyszedł i zarejestrował quada. Po rejestracji dam znać co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.