blakop Napisano 6 Lipiec 2020 Share Napisano 6 Lipiec 2020 No widzisz - gadasz głupoty, bo się nie znasz. Pozycji katalogowych WK nie może edytować w żaden sposób. Więc coś jeśli już jest niekompletnie wpisane w katalogu ITS. I stąd pytanie do Michała jak widzą to w WK, bo czegokolwiek zmienić, usunąć, dopisać to w WK w takich przypadkach NIE MAJĄ FIZYCZNEJ MOŻLIWOŚCI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 (edytowane) 18 godzin temu, sebaqgti napisał: ale wróci jutro i chce albo P albo N z podstawą prawną... Jeżeli klient nie zrozumie tematu problemu, nie przedstawi homologacji, że jest to B1 - WK również nie da jasnej dyspozycji (w uwagach chyba można by to umieścić dla jasności sprawy) to może by to potraktować jako brak możliwości ustalenia danych technicznych - o ile można podkategorie L7e- B1 podkategorii L7e-B kategorii L7e traktować jako parametr techniczny - i nie przystąpić do badania ( mam wrażenie że klient jest zbyt agresywny w tym co robi - chyba ta moc została ukryta na pierwszym badaniu..:(( ) Dz.. 155, Dział II, Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu § 3. 3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach - dodatkowo odpowiednio innej specjalności. No - chyba że po telefonie do WK pozostanie wystawić N.... Edytowane 7 Lipiec 2020 przez nesiasps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaqgti Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 dzisiaj klient już trochę ochłonął posiada homologacje w której jest wpis L7e B1 dziękuję kolegom za pomoc, myślę temat nie jednemu się przyda i wiele rozjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 4 godziny temu, sebaqgti napisał: posiada homologacje w której jest wpis L7e B1 17 godzin temu, blakop napisał: No widzisz - gadasz głupoty, bo się nie znasz. To ciekawe kto zapomniał B1 dopisać skoro na homo jest a w DR nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 W "J" (DR) jest kategoria czyli L7e - natomiast L7e-B1 to podkategoria od podkategorii L7e-B i może "by żyło się łatwiej" gdyby to mogło znaleźć się w uwagach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 3 godziny temu, Rafi90 napisał: To ciekawe kto zapomniał B1 dopisać skoro na homo jest a w DR nie? ITS. To jest ich katalog i to oni decydują co trafi do DR. Z poziomu WK nie można dla takiej pozycji absolutnie nic zmienić ani wyedytować. 2 godziny temu, nesiasps napisał: może "by żyło się łatwiej" gdyby to mogło znaleźć się w uwagach Pewnie tak, ale póki co brak ku temu podstawy prawnej, a większość pracowników WK, jak i diagnostów i tak nie wie o co w tym wszystkim chodzi, więc trudno oczekiwać, żeby taka niepisana praktyka się upowszechniła szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 8 Lipiec 2020 Dla takich pojazdów wpisuje się tylko kategorię L7e bez podkategorii B1. Nikt w WK niczego nie zapomniał i DR został wydany prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 Niestety prowadzi to później do istotnej kolizji bo L7e bez B1 nie jest pojazdem który może mieć kilowatów ile chce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 8 Lipiec 2020 Dlatego warto mieć świadectwo zgodności. Można też rozumować inaczej - skoro jest numer świadectwa homologacji to oznacza, że podkategoria jest prawidłowa (B1) i dane są prawidłowe. W WK nie można sobie ot tak zmieniać danych (tzn. można, ale wtedy używa się tzw. katalogu generycznego i nie będą wypełnione pola J i K). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 A w CEP czy gdzieś tam nie można podglądnąć, że tam jest ta podkategoria? Czyli dla ciągników rolniczych te słynne "b" tez się nie drukują w DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 Jesli nie można to na dobrą sprawę wypadało by na każde BT wozić papierek z homo jak TDT do gazu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 I na stację, ale i w razie kontroli de facto też, jak będzie bystrzejszy kontrolujący. Pytanie jednak, czy nie należy dać wiary dokumentom i zapisom urzędowym, że skoro zarejestrowano wg takiej, a takiej homologacji, tzn. że tak ma być i jest dobrze... Logika nakazuje przyjęcie tezy, że homologacja ta na pewno zawiera omawianą podkategorię, bo inaczej auta by nie zarejestrowano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 Tak na marginesie może ktoś ma warunki dla czterokołowców spisane w jednym miejscu? Może z jakimś komentarzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czolgista Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 11 minut temu, blakop napisał: zapisom urzędowym, że skoro zarejestrowano wg takiej, a takiej homologacji Nie, a już na pewno nie, jeśli mowa o pojeździe z importu z drugim ręki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 No tu się zgodzę, bo w takim pojeździe nie będzie homologacji w DR. Jeśli jednak homologacja jest, to auto pochodzi z katalogu ITS i w zasadzie musi być dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 @mirek.g, czy takie jak w załączniku na coś Ci się przyda? Rozporządzenie PE - QUADY 2017.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 https://www.prawo.pl/akty/dz-u-ue-l-2013-60-52,68293684.html Załącznik nr 1, jest pod koniec, powinien tez pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 8 Lipiec 2020 4 godziny temu, blakop napisał: A w CEP czy gdzieś tam nie można podglądnąć Nie można. 4 godziny temu, blakop napisał: dla ciągników rolniczych te słynne "b" tez się nie drukują w DR? Litera "b" występuje w kategorii, więc jest w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 No kurczę - to kategoria może być, a podkategoria już nie, choć tak samo istotna? Może ktoś powinien to zgłosić do ITS?? To faktycznie powinno być W DR myślę. Nawet ten sam nr homo może przecież przewidywać (teoretycznie) warianty/wersje gdzie to będzie ok, a gdzie indziej nie. No ja nie mogę się wszystkim zajmować... Ogarnij to Michał!! Bo jak nie Ty to kto...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 8 Lipiec 2020 8 godzin temu, blakop napisał: Może ktoś powinien to zgłosić do ITS?? Do tych głupków, którzy nie widząc pojazdu, wszystko wiedzą lepiej? To jest instytucja-beton, która nie wydając żadnej decyzji (brak możliwości odwołania) de facto decyduje za organy rejestrujące, czy dany pojazd zostanie zarejestrowany z odpowiednimi danymi (np. rodzaj pojazdu). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 9 Lipiec 2020 Share Napisano 9 Lipiec 2020 Tak ten " sprzęt traktorowy " wygląda po dostępnej ( instytutowej ) homo kategorii : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czerk20 Napisano 27 Luty 2023 Share Napisano 27 Luty 2023 Witam Panowie mam taki problem zakupiłem quada z Francji, który posiada kategorie L7e-B1 oraz moc 19.1 kw. Homologacja rozporządzenie parlamentarne e9*168/2013*11044*01 i mam problem z rejestracja tego quada gdyż uważają ze moc przekraca 15 kw. Tłumaczę im że to jest L7e-B1 który nie ma ograniczenia mocy a oni że to jest L7e i musi mieć. Diagnosta na pierwszym przeglądzie zaznaczył że to jest samochodowy inny i podrodzaj czterokolowiec. Możecie mi poradzić co zrobić w takiej sytuacji?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 27 Luty 2023 Share Napisano 27 Luty 2023 zażądać odmowy na piśmie i się wyjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Luty 2023 Share Napisano 27 Luty 2023 Złóż formalnie dokumenty na dziennik i czekaj odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czerk20 Napisano 27 Luty 2023 Share Napisano 27 Luty 2023 Możecie sprawdzić czy wszystko jest dobrze z przeglądu. Czy w uwagach powinno być dopisane ze to czterokolowiec Kat L7eB1 homologowany 168/2013?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.