Skocz do zawartości

Czterokołowiec L7e-B1


michal_k

Rekomendowane odpowiedzi

No widzisz - gadasz głupoty, bo się nie znasz. Pozycji katalogowych WK nie może edytować w żaden sposób. Więc coś jeśli już jest niekompletnie wpisane w katalogu ITS.

I stąd pytanie do Michała jak widzą to w WK, bo czegokolwiek zmienić, usunąć, dopisać to w WK w takich przypadkach NIE MAJĄ FIZYCZNEJ MOŻLIWOŚCI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, sebaqgti napisał:

ale wróci jutro i chce albo P albo N z podstawą prawną...

Jeżeli klient nie zrozumie tematu problemu, nie przedstawi homologacji, że jest to B1 - WK również nie da jasnej dyspozycji (w uwagach chyba można by to umieścić dla jasności sprawy) to może by to potraktować jako brak możliwości ustalenia danych technicznych - o ile można podkategorie L7e- B1 podkategorii L7e-B kategorii  L7e traktować jako parametr techniczny - i nie przystąpić do badania ( mam wrażenie że klient jest zbyt agresywny w tym co robi - chyba ta moc została ukryta na pierwszym badaniu..:((  )

Dz.. 155,  Dział II, Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

§ 3. 3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach - dodatkowo odpowiednio innej specjalności.

No - chyba że po telefonie do WK pozostanie wystawić N....

 

Edytowane przez nesiasps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj klient już trochę ochłonął

posiada homologacje w której jest wpis L7e B1

dziękuję kolegom za pomoc, myślę temat nie jednemu się przyda i wiele rozjaśni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sebaqgti napisał:

posiada homologacje w której jest wpis L7e B1

 

 

17 godzin temu, blakop napisał:

No widzisz - gadasz głupoty, bo się nie znasz.

To ciekawe kto zapomniał B1 dopisać skoro na homo jest a w DR nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W "J" (DR) jest kategoria czyli L7e - natomiast  L7e-B1 to podkategoria od podkategorii L7e-B  i może "by żyło się łatwiej" gdyby to mogło znaleźć się w uwagach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rafi90 napisał:

To ciekawe kto zapomniał B1 dopisać skoro na homo jest a w DR nie?

ITS. To jest ich katalog i to oni decydują co trafi do DR. Z poziomu WK nie można dla takiej pozycji absolutnie nic zmienić ani wyedytować.

2 godziny temu, nesiasps napisał:

może "by żyło się łatwiej" gdyby to mogło znaleźć się w uwagach

Pewnie tak, ale póki co brak ku temu podstawy prawnej, a większość pracowników WK, jak i diagnostów i tak nie wie o co w tym wszystkim chodzi, więc trudno oczekiwać, żeby taka niepisana praktyka się upowszechniła szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla takich pojazdów wpisuje się tylko kategorię L7e bez podkategorii B1. Nikt w WK niczego nie zapomniał i DR został wydany prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety prowadzi to później do istotnej kolizji bo L7e bez B1 nie jest pojazdem który może mieć kilowatów ile chce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego warto mieć świadectwo zgodności.

Można też rozumować inaczej - skoro jest numer świadectwa homologacji to oznacza, że podkategoria jest prawidłowa (B1) i dane są prawidłowe. W WK nie można sobie ot tak zmieniać danych (tzn. można, ale wtedy używa się tzw. katalogu generycznego i nie będą wypełnione pola J i K).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w CEP czy gdzieś tam nie można podglądnąć, że tam jest ta podkategoria?

Czyli dla ciągników rolniczych te słynne "b" tez się nie drukują w DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na stację, ale i w razie kontroli de facto też, jak będzie bystrzejszy kontrolujący.

Pytanie jednak, czy nie należy dać wiary dokumentom i zapisom urzędowym, że skoro zarejestrowano wg takiej, a takiej homologacji, tzn. że tak ma być i jest dobrze...

Logika nakazuje przyjęcie tezy, że homologacja ta na pewno zawiera omawianą podkategorię, bo inaczej auta by nie zarejestrowano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, blakop napisał:

zapisom urzędowym, że skoro zarejestrowano wg takiej, a takiej homologacji

Nie, a już na pewno nie, jeśli mowa o pojeździe z importu z drugim ręki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu się zgodzę, bo w takim pojeździe nie będzie homologacji w DR.

Jeśli jednak homologacja jest, to auto pochodzi z katalogu ITS i w zasadzie musi być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, blakop napisał:

A w CEP czy gdzieś tam nie można podglądnąć

Nie można.

4 godziny temu, blakop napisał:

dla ciągników rolniczych te słynne "b" tez się nie drukują w DR?

Litera "b" występuje w kategorii, więc jest w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurczę - to kategoria może być, a podkategoria już nie, choć tak samo istotna? Może ktoś powinien to zgłosić do ITS?? To faktycznie powinno być W DR myślę.

Nawet ten sam nr homo może przecież przewidywać (teoretycznie) warianty/wersje gdzie to będzie ok, a gdzie indziej nie.

No ja nie mogę się wszystkim zajmować... Ogarnij to Michał!! :)

Bo jak nie Ty to kto...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, blakop napisał:

Może ktoś powinien to zgłosić do ITS??

Do tych głupków, którzy nie widząc pojazdu, wszystko wiedzą lepiej? To jest instytucja-beton, która nie wydając żadnej decyzji (brak możliwości odwołania) de facto decyduje za organy rejestrujące, czy dany pojazd zostanie zarejestrowany z odpowiednimi danymi (np. rodzaj pojazdu).

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Witam Panowie mam taki problem zakupiłem quada z Francji, który posiada kategorie L7e-B1 oraz moc 19.1 kw. Homologacja rozporządzenie parlamentarne e9*168/2013*11044*01 i mam problem z rejestracja tego quada gdyż uważają ze moc przekraca 15 kw. Tłumaczę im że to jest L7e-B1 który nie ma ograniczenia mocy a oni że to jest L7e i musi mieć. Diagnosta na pierwszym przeglądzie zaznaczył że to jest samochodowy inny i podrodzaj czterokolowiec. Możecie mi poradzić co zrobić w takiej sytuacji??

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie sprawdzić czy wszystko jest dobrze z przeglądu. Czy w uwagach powinno być dopisane ze to czterokolowiec Kat L7eB1 homologowany 168/2013??

20230227_120704.jpg

20230227_120644.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.