Skocz do zawartości

Egzamin praktyczny Luboń k. Poznania 20.12.2017 r.


grzes_98

Rekomendowane odpowiedzi

Samochody na egzaminie:

skoda fabia

renault kangoo ( z instalacją gazową)

volvo fl (autocysterna)

solaris (autobus miejski)

 

Zadania oraz pytania jakie były i jakie zapamiętałem to:

1. Czytanie oznaczenia opon w autobusie, samochodzie osobowym (najczęściej pojawiające się pytanie)

2. Umiejętność wypełniania zaświadczeń na podstawie usterek: brak gaśnicy, brak odmgławiania szyby, przekroczone wartości CO i lambda, brak wpisu GAZ w DR

3. Wypełnić zaświadczenie okresowego badania technicznego na podstawie wartości CO 0,1 na biegu jałowym, CO 0,17 przy 2700 obr/min, lambda 1,01 w samochodzie osobowym 2014 r. zasilanym benzyną bezołowiową (wynik pozytywny czy negatywny), jak przygotować samochód do pomiaru, kiedy możemy odstąpić od badania analizatorem spalin (ODB,EOBD), jakie wartości gdy będzie samochód wyposażony w LPG

4. Czytanie ocechowania szyb plus jaka przepuszczalność światła szyb przednich.

5. Z autobusu miejskiego zrobić autobus szkolny.

6. Pełne badanie dodatkowe ADR co musi mieć, pytania o uziemienie, o stopień ochrony głównego wyłącznika prądu (podobnież brak naklejki o IP 65), ilość gaśnic i środka gaśniczego w pojazdach do 3,5 tony, od 3,5 do 7,5 tony i powyżej 7,5 tony, zderzak ochrony (100 mm od obrysu) odległość układu wydechowego od zbiornika paliwa, brak ważności gaśnic.

7. Badanie powypadkowe ale nie wiem jakiego pojazdu dotyczyło.

8. Umieć wypisać numer zaświadczenia OBT według nowego wzoru.

9. W autobusie jak sprawdzić samemu luzy w zawieszeniu bez użycia szarpaków, jak sprawdzić luz na kole kierownicy

 

Kilka osób poległo na wypisywaniu zaświadczeń (zapomnieli bądź też nie wiedzieli jak wpisać odpowiedni numer usterki).

Dziennik ustaw 776 z usterkami jest do dyspozycji.

Egzaminatorzy nastawieni pozytywnie do zdających trzeba się wykazać podstawową wiedzą na temat szyb, opon, autobus 100, autobus szkolny, analiza spalin, ADR, wypisywanie zaświadczeń.

 

Egzamin zdałem także dzielę się wiedzą i myślę iż komuś się przydadzą te informacje.

Gdyby ktoś potrzebował jakiejś pomocy to służę pomocą posiadam wiele materiałów mogących przydać się do nauki oraz przygotowania się do egzaminu praktycznego.

Piszcie na priv bez nakłaniania do zakupu materiałów za przysłowiowe czekolady wpłacając pieniądze na konto czy też odwoływania do jakiś starych postów do czego inni nakłaniają nie radząc pomocą.

Życzę wszystkim powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie. Jestem tu nowy i też przygotowuję się do praktycznego.

Pomóżcie,mam mały problem z odpowiedzią na

 

8. Umieć wypisać numer zaświadczenia OBT według nowego wzoru.

 

9. W autobusie jak sprawdzić samemu luzy w zawieszeniu bez użycia szarpaków, jak sprawdzić luz na kole kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8. Umieć wypisać numer zaświadczenia OBT według nowego wzoru.

 

Struktura numeru badania technicznego powinna

mieć następującą budowę:

1) XXXXXI)/XXX/YYY/PII)/XXXXIII) – dla podstawowej stacji kontroli pojazdów

2) XXXXXI)/XXX/YYYII)/XXXXIII) – dla okręgowej stacji kontroli pojazdów

I) Pięcioznakowy numer badania zaczynający się z prawej strony, np. 00001.

II) Kod rozpoznawczy stacji kontroli pojazdów:

XXX – właściwy wyróżnik województwa i powiatu oznaczony według przepisów dotyczących

rejestracji i oznaczania pojazdów (dwie lub odpowiednio trzy litery),

YYY – numer kolejny stacji kontroli pojazdów (dla stacji działających w dniu wejścia w życie

rozporządzenia – numer nadany na podstawie dotychczasowych przepisów),

P – stały element kodu rozpoznawczego podstawowych stacji kontroli pojazdów.

III) Czterocyfrowe pełne oznakowanie roku, np. 2016.

 

Przykład:

-okręgowa 00050/EL/150/2017

-podstawowa 00050/EL/150/P/2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9. W autobusie jak sprawdzić samemu luzy w zawieszeniu bez użycia szarpaków, jak sprawdzić luz na kole kierownicy

Trzeba unieść oś dźwignikiem kanałowym. Asystent, pomocnik, klient albo drugi diagnosta może być wykorzystany do pomocy. Potrzebujesz praktyki na SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9. W autobusie jak sprawdzić samemu luzy w zawieszeniu bez użycia szarpaków, jak sprawdzić luz na kole kierownicy

Myślę, że o układ kierowniczy chodzi bardziej. A jak o zawieszenie, to w punkcie piątym tabeli jest wszystko opisane. Kiedy, co i jak obowiązkowe, a kiedy zalecane. Po mojemu ograniczać pytanie tylko do samego luzu na kole to lekka przesada. Ale może idzie o to, że jak ktoś to zna, to i z całym układem kierowniczym poradzi. Nie wiem, nie ja redaguje pytania.

Po mojemu idzie o to, aby znać zakres badania układu kierowniczego, którego organoleptyka jest opisana w punkcie drugim 'usterkowej tabeli'. Mało tego, w tym punkcie ani słowa o szarpakach, a większość czynności możliwa jest w pojedynkę do wykonania. Cóż, trzeba się nalatać.

Tu mechanizm egzaminu jest prosty. Nie mieszać układu kierowniczego z tym o czym mówi punkt piąty tej samej tabeli, a więc z osiami, kołami, zawieszeniami, gdzie użycie 'szarpaka' jest zalecane, a obowiązkowe w pojazdach powyżej 3,5 t masy całkowitej.

To jest też częsty chwyt podczas kontroli stacji kontroli. 'Zalecane' użycie szarpaka stało się 'normalką' i wyparło ze stosowania cały punkt drugi. Co nie. ;-)

Należy też zwróćić uwagę na umiejscowienia pojazdu podczas sprawdzania układu kierowniczego, no w którym miejscu auto stoi na stanowisku. Stare wygi całą tą organoleptykę ogarniają jak auto stoi kołami właśnie na szarpaku. Ale zaręczam, że nie o to chodzi egzaminatorom.

A 'autobus' chyba specjalnie został użyty aby podnieść rangę pytania, a na bank ciśnienie adeptom. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, a większość czynności możliwa jest w pojedynkę do wykonania. Cóż, trzeba się nalatać.

 

nie tylko nalatać ale ile siły trzeba mieć . nie wiadomo o jaki kontretnie autobus chodzi ale w turystycznych , które maja z przodu układ niezależny , po kilka drążków i wahaczy , samemu , bez szarpaków , raczej luzów zawieszenia nie sprawdzi . kto ma tyle siły aby z kanału ruszać kołem w płaszczyźnie pionowej lub poziomej jednoczesnie patrząc na wszystkie połączenia ruchome . o bliźniaczych kołach napedowych nie wspominam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.