piesiopl Napisano 27 Grudzień 2017 Share Napisano 27 Grudzień 2017 Witam zakupilem w Dani Forda fieste 2014r pojazd byl uzywany w firmie rozwozil pizze i zarejestrowany byl jako 2 osobowy wiec homologacje pewnie mial jako ciezarowy. Zapytany organ izby celnej czy akcyza jest wymagana odpowiedz byla nastepujaca. Naczelnik urzedu celnego okreslil zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego w wysokości [...] zł. Naczelnik Urzędu Celnego za dowód w sprawie uznał dokumentację fotograficzną, z której wynikało, że samochód stanowi jedną zamkniętą bryłę, jest w pełni przeszklony, ma profilowaną podłogę z siedzeniami, wieszaki, jednolitą podsufitkę. Organ w swych ustaleniach oparł się na informacji zamieszczonej na stronie internetowej - ford fiesta wikipedia, z której wynikało, ze każdy model samochodu tej marki został zaprojektowany przez zakłady Forda jako mały samochód osobowy. Na tej podstawie organ stwierdził, że wszystkie tego rodzaju samochody musiały posiadać albo oryginalne siedzenia z pasami bezpieczeństwa w II rzędzie siedzeń, albo przynajmniej oryginalne punkty kotwiące do mocowania pasów i siedzeń w II rzędzie. No wiec ok akcyza zaplacona bo przeciec izba celna stwierdzila ze to typowe auto osobowe. wiec skoro mam osobowa fieste. Wiec postanowilem odwiedzic zaklad ktory sie tym trudnil PKD 45.20.Z tam zostala zamontowana tylna kanapa plus pasy bezpieczenstwa w miejscu do tego przystosowanym faktycznie nic nietrzeba bylo wiercic wszystkie otwory byly seryjnie zanitowane ktore tylko trzeba bylo wybic. do tego kosmetyka boczki i start na okregowa stacje tam diagnosta zrobil 2 przeglady za ktore dodatkowo zaplacilem stwierdzil ze przeszla tam zmiana konstrukcyjna i z tym kompletem dokumentow do WK. W WK dalem wszystkie papiery dostalem tablice oraz dowod tymczasowy w ktorym juz byly wpisane zmiany oraz liczba miejsc z 2 na 5 teraz po 30 dniach dowodu twardego niemam. Natomiast zostalo przedluzone pozwolenie czasow naczelnik WK przejal sprawe i twierdzi ze to auto to typowo auto ciezarowe kategori N1 i bada sprawe piszac do forda. W dziwnym ja kraju zyje bo teraz to ja juz niewiem co ja mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 27 Grudzień 2017 Share Napisano 27 Grudzień 2017 Ale chwalisz się ? Czy żalisz? Bo jak na razie nawet żadnego pytania nie zadałeś do kolegów diagnostów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piesiopl Napisano 27 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2017 Pytanie jak po tych calych zmainach zarejestrowac to auto jako osobowe bo takim wedle kazdego jest tylko nie wedlug naczelnika WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Grudzień 2017 Share Napisano 27 Grudzień 2017 A skąd się wzięły części do tej Fiesty takie jak siedzenia, oparcia, może zagłowki, pasy bezpieczeństwa, może system ISOFIX? Są na to jakieś potwierdzenia, papiery, faktury, dokumenty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piesiopl Napisano 27 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2017 A skąd się wzięły części do tej Fiesty takie jak siedzenia, oparcia, może zagłowki, pasy bezpieczeństwa, może system ISOFIX? Są na to jakieś potwierdzenia, papiery, faktury, dokumenty? Firma zajmujaca sie montazem zamawiala tak wszystko jest poparte faktura zakupu. Przednie siedzenia tez zmienione na regulowane i uchylane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 27 Grudzień 2017 Share Napisano 27 Grudzień 2017 jak po tych calych zmainach zarejestrowac to auto jako osobowe Najprościej - w wydziale przedstawić dokumenty potrzebne do normalnej rejestracji plus fakturę lub oświadczenie na wykonane zmiany (zmienia się rodzaj pojazdu, więc musi być) i badanie techniczne po zmianach konstrukcyjnych. I tyle. Poza tym auto juz masz zarejestrowane, bo masz blachy i czasówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Grudzień 2017 Share Napisano 27 Grudzień 2017 Swoją drogą z punktu widzenia kpa to WK niewiele w tej akurat sprawie może zrobić, żeby "nie wydać" stałego DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piesiopl Napisano 27 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2017 Swoją drogą z punktu widzenia kpa to WK niewiele w tej akurat sprawie może zrobić, żeby "nie wydać" stałego DR. Czyli co czekac cierpliwie na tego zlosliwego urzednika z WK niech czyni swoje postepowania? Czy sam w tej dziedzinie cos czynic? On twierdzi ze punkty kotwiczenia tylnich pasow musi zbadac pimot ze jest to teraz jedyna instytucja ktora moze to zrobic lecz jest to bardzo kosztowne! Wiec sam napisalem do pimot o co chodzi? Pimot twierdzi ze jest to w kwesti producenta! Ford polska i ze to oni powinni wydac tabliczke ze zmiana homologacji i wiedza ze z punktu widzenia producenta nie opłaca się robić dwóch różnych nadwozi a tzw otwory technologiczne pasuja zarowno do wersji van jak i typowej osobowej fiescinki. Czyli te same informacje dostala izba skarbowa ze tak naprawde jest to jedno i to samo auto w tej samej wersji nadwozia. Piszac do ford polska stwierdzilj ze niewydadza homolovacji na to auto bo to niejest w ich gestji skoro wydali homologacje na ciezarowe to tak musi zostac. I znow kolo sie zamyka! Wiec wedle prawa mam samochod ciezarowy ktory moglem tak zarejestrowac i nieoplacac akcyz przegladow przerobek. Jezdzic i cieszyc sie do momentu az urzad skarbowo celny przyjdzie i zacznie sie domagac akcyzy bo przeciez wedlug nich to auto osobowe. Wiec pytam co ja mam? Nieciezarowka nieosobowka to co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Grudzień 2017 Share Napisano 27 Grudzień 2017 Spokojnie! Tak niestety są postrzegane jasno i prosto przepisy redagowane! Póki Pozwolenie Czasowe ważne to jeździć i nie przejmować się. Jak wszystko zostało poczynione legalnie, to naczelnik nie fiknie raczej za wysoko, w wszystkich decyzji na "nie, nie wiem, nie da się" wymagać na piśmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 28 Grudzień 2017 Share Napisano 28 Grudzień 2017 Piszac do ford polska stwierdzilj ze niewydadza homolovacji na to auto bo to niejest w ich gestji skoro wydali homologacje na ciezarowe to tak musi zostac. Czyli jeśli to samochód ciężarowy to naczelnik ma rację (PIMOT musi wydać stosowne potwierdzenie wytrzymałości siedzeń ich mocowania i kotwiczenia pasów bezpieczeństwa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Grudzień 2017 Share Napisano 28 Grudzień 2017 A jaki rodzaj pojazdu i ile miejsc masz w tej chwili w czasówce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 28 Grudzień 2017 Share Napisano 28 Grudzień 2017 naczelnik ma rację (PIMOT Przy zmianach z ciężarówki na osobówke - nie musi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 28 Grudzień 2017 Share Napisano 28 Grudzień 2017 Śmiem twierdzić, że ten pojazd to dalej samochód ciężarowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Grudzień 2017 Share Napisano 28 Grudzień 2017 Śmiem twierdzić, że ten pojazd to dalej samochód ciężarowy.Na jakiej podstawie, skoro nie spełni definicji ciężarowego po ZK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 28 Grudzień 2017 Share Napisano 28 Grudzień 2017 To na jakiej podstawie WK kieruje właściciela pojazdu na badania do PIMOT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 28 Grudzień 2017 Share Napisano 28 Grudzień 2017 Śmiem twierdzić, że ten pojazd to dalej samochód ciężarowy. Twierdzić sobie możesz, jednak na jakiej podstawie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Grudzień 2017 Share Napisano 28 Grudzień 2017 To na jakiej podstawie WK kieruje właściciela pojazdu na badania do PIMOT? Mogę się tylko domyślać, że naciągają ten przypadek jako zwiększenie liczby miejsc w ciężarowym VAN-ie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 28 Grudzień 2017 Share Napisano 28 Grudzień 2017 jakim Vanie ? fiesta van ? rozumiem ,że jako ciężarowy mógł mieć wpisane - fiesta van - ale po ZK diagnosta powinien zostawić samo - fiesta - . zresztą rodzaj nadwozia fiesty to nie VAN tylko htb . oj cięzki żywot miałby taki urzędnik ze mną jako petentem . [ Dodano: 28-12-2017, 22:30 ] a co ma WK do badania w PIMOT ? do czego im ten papier potrzebny ? jeśłi już byłby takowy to i tak u diagnosty zostanie . WK ma zaświadczenie z ZK z opisem zmian , oświadczenie z warsztatu o dokonanej przeróbce , może jeszcze dostać wypis z CEDIG warsztatu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piesiopl Napisano 28 Grudzień 2017 Autor Share Napisano 28 Grudzień 2017 Tak po zmianach konstrukcyjnych diagnosta wpisal poprostu Ford fiesta 1,6tdci i tak mam w czasowce samochod osobowy liczba miejsc 5, Co do tego vana to faktycznie w dowodzie Dunskim bylo wpisane Ford Fiesta VAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Grudzień 2017 Share Napisano 29 Grudzień 2017 fiesta van ? rozumiem ,że jako ciężarowy mógł mieć wpisane - fiesta van - ale po ZK diagnosta powinien zostawić samo - fiesta Zmiany konstrukcyjne nie powodują zmiany nazwy handlowej, więc jeśli producent określił Fiesta VAN to powinno tak zostać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Grudzień 2017 Share Napisano 29 Grudzień 2017 zresztą rodzaj nadwozia fiesty to nie VAN tylko htb A co to ma do rzeczy? Nazwa handlowa, a klasyfikacja RPP czy nawet określenia homologacyjne rodzaju nadwozia nie mają tu nic do rzeczy. To są różne pojęcia i powinieneś to wiedzieć. W zasadzie zmiany konstrukcyjne nie powinny prowadzić do zmiany nazwy handlowej, tylko, że jest pewne ale: - nie zawsze do końca wiadomo, co jest nazwą handlową dla danego pojazdu jeśli nie mamy dostępu do pierwotnej homo, - nazwa handlowa może wskazywać cechy konstrukcyjne - typu typ silnika etc i jest dyskusyjne czy jej pozostawienie w pierwotnym brzmieniu jest zasadne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Grudzień 2017 Share Napisano 29 Grudzień 2017 w czasowce samochod osobowy liczba miejsc 5 Więc po skończeniu ważności grzecznie poproś o dowód stały - po problemie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 13 Czerwiec 2018 Share Napisano 13 Czerwiec 2018 Chciałem się upewnić , czy dalej przy zmianie konstrukcyjnej samochodu ciężarowego N1 ( Fiat Panda , S1-2.) na osobowy (S1 - 5) , posiada fabryczne punkty kotwiczenia pasów i siedzeń , nie jest wymagane badanie i opinia PIMOT ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 13 Czerwiec 2018 Share Napisano 13 Czerwiec 2018 Nie jest wymagana opinia Piomot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 13 Czerwiec 2018 Share Napisano 13 Czerwiec 2018 Dzięki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.