Skocz do zawartości
nowicjusz55555

Zmiany konstrukcyjne z ciężarowy na pogotowie techniczne

Rekomendowane odpowiedzi

aboz
I dlatego nie bardzo wiem co masz na myśli, że tylko PSP jest w systemie. Nie jest tak.
Nigdzie tak nie napisałem. Akurat strukturę KSRG trochę znam. W krakowskim systemie jest duże zróżnicowanie jednostek w tym kilka OSP i zakładowe JRG. Najciekawszym przykładem są pojazdy MPL Balice, które w systemie są do szybkiego reagowania w obrębie lotniska, włącznie z autostradową obwodnicą i fragmentem A4 pod zarządem Stalexportu.

LSP.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
U mnie karetki 'niepaństwowe' takie decyzje posiadają. Mus kiedyś dokładnie przeanalizować jej treść.

- No! I jakoś tak się szarpię i szarpię z tymi decyzjami i zaczyna mi wychodzić pomału, że te decyzje dotyczą bardziej podmiotów niż pojazdów.

Czyli, danemu podmiotowi decyzją taką a taką zezwala się na uprzywilejowanie w ruchu drogowym i tak już ustawą uprzywilejowanego pojazdu, oczywiście w przepisowych sytuacjach.

Czyli, konkretny podmiot używa konkretnego pojazdu w konkretnych okolicznościach.

 

Coś jak z decyzjami TDT wystawianymi doraźnie/ponownie na zbiorniki LPG, gdzie to z imienia i nazwiska zezwala się konkretnemu 'Kowalskiemu' na eksploatację konkretnego urządzenia zamontowanego w konkretnym pojeździe. No tak czy nie?!

Czyli tak samo, czyli konkretny podmiot/właściciel/użytkownik, konkretny pojazd, konkretny zbiornik.

 

Na dzisiaj dalej mogę się poszarpać, pogdybać. Nie idzie się dodzwonić, żeby ktoś wyjaśnienia udzielił skąd w prywatnych karetkach ta decyzja. :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Wszystkie posiadają pojazdy uprzywilejowane z mocy ustawy, mimo iż nie są jednostkami systemowymi.

No tutaj napisałeś, że np. lotniskowe nie są w systemie, a ja twierdzę, że są. Coś się chyba nie zrozumieliśmy.

 

żeby ktoś wyjaśnienia udzielił skąd w prywatnych karetkach ta decyzja

 

Nie rozumiem. No to jak prywatna karetka ma być uprzywilejowana bez takiej decyzji?

 

Natomiast te decyzje/zezwolenia których przykłady podajesz to albo ktoś wydał nadgorliwie, albo są to pojazdy nie będące wykorzystywane przez ZRM (wtedy muszą mieć zezwolenie), nawet jeśli są "państwowe".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Mniej więcej kapuję czym w strukturach państwa są organa policji, inspekcji, skarbówki, parków narodowych i tak dalej jak w punktach od jeden do jedenaście zapodano, gdyby nie 'jednostki ochrony przeciwpożarowej' i 'zespoły ratownictwa medycznego'.

Nie wiem, czy pod hasłem jednostek ochrony przeciwpożarowej rozumie się każdą straż pożarną, a jak wiadomo są ochotnicze, zakładowe, państwowe.

Podobnie jest z zespołami ratownictwa medycznego: czy każda karetka pod to się łapie, czy tylko ta co śmiga na sygnale w ramach 'państwowego pogotowia ratunkowego'.

Zapisy w ustawie ewoluowały wprost proporcjinalnie do zmian 'ustrojowych' w państwie. I na dzisiaj trudno zgadąc, czy dawne Państwowe Pogotowie Ratunkowe to dzisiejsze zespoły ratownictwa medycznego? Czy dawny zapis o uprzywilejowaniu pojazdów Straży Pożarnej odnosił się i odnosi dziś do wszystkich jej odłamów?

Kiedyś była tu polemika o Żuku ze Straży Ogniowej w prywatnym posiadaniu zdaje się i ciekawe bardzo, czy taki prywatny bojowy wóz strażacki byłby uprzywilejowanym w ruchu drogowym ot tak sobie po wygladzie, a wiadomo, że wszystko ma i wszystko działa, czy też musiałby się wpierwej o stosowne zezwolenia wystarać do zabawy w strażaka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

mam jedno pytanie odnośnie tego tematu : czy mnie jako diagnostę ma interesować czy dany pojazd jest,będzie pojazdem uprzywilejowanym w ruchu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No coś tam powinno interesować, chociażby minimum aby wiedzieć jaki wynik przypasować. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary
powinno

aha, rozumiem powinno = musi, w slangu prawniczym, dobrze, że do mnie takie sprzęty nie przyjeżdżają bo bym zaś pewnie gafę strzelił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No widzisz, a do mnie takie wynalazki wbijają i jedna karetka decyzję ma, a druga karetka nigdy o takim dokumencie nie słyszała i weź zgadnij dlaczego tak się sprawa z karetkami ma! A mowa jest o sprzęcie, którego używanie jest zakazane!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Nie wiem, czy pod hasłem jednostek ochrony przeciwpożarowej rozumie się każdą straż pożarną, a jak wiadomo są ochotnicze, zakładowe, państwowe.

 

Nawet w tym temacie jest to wyjaśnione (z podaniem podstaw prawnych) co do joty i nie ma tu żadnych niedopowiedzeń, więc nie wiem skąd wątpliwości.

 

To raz. Dwa - faktycznie sprawa komplikuje się przy karetkach, bo użyto nieco lapidarnego określenia. Zespół ratownictwa medycznego jest nim tylko w określonym składzie i sytuacji, a korzystać może z różnych pojazdów, co rodzi poważne trudności interpretacyjne - tu się zgodzę.

 

Ale jest też trzeci aspekt. Odkąd z zaświadczenia o badaniu zniknął "art.66" można całkiem poważnie odnieść się do tezy @cezarego, że nie do końca zasadne jest, aby diagnosta dochodził do tego, czy użytkownik pojazdu ma stosowne zezwolenia.

Rolą diagnosty na badaniu jest ocenić sprawność tych urządzeń, jeśli są zamontowane, a nie wnikanie w jaki sposób będą używane.

Oczywiście rodzi to też pewne skrajności, bo zaraz pojawi się pytanie co jak na badanie przyjedzie zwykła prywatna osobówka z kogutami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
§ 35. Inny pojazd uprzywilejowany na podstawie zezwolenia wydanego przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych powinien być oznakowany pasem wyróżniającym barwy pomarańczowej.

§ 37. Oznakowanie określone w § 27-35 (karetki, straż, policja itd) lub oznakowanie do niego podobne nie może być stosowane na pojeździe innym niż pojazd, dla którego zostało ono określone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
To raz. Dwa - faktycznie sprawa komplikuje się przy karetkach, bo użyto nieco lapidarnego określenia. Zespół ratownictwa medycznego jest nim tylko w określonym składzie i sytuacji, a korzystać może z różnych pojazdów, co rodzi poważne trudności interpretacyjne - tu się zgodzę.

Trzy!

Okazuje się, że lapidarne określenie jest bardzo konkretne. Po części odwołuje się i do składu zespołu, a określona sytuacja uprzywilejowania i tak z decyzji wynika, więc nie ma sensu jej przywoływać. Jednak nie skład zespołu medycznego, nie medyczne wyposażenie pojazdu jest sednem. Szukam rozwiązania dlaczego jedna karetka ma decyzje na uprzywilejowanie, a druga nie ma. I czy musi mieć, a może nie musi. I okazuje się, że bardziej tu idzie o pojazd, o karetkę, o ambulans, o samochód, o środek transportu i jego przynależność do systemu. Przynależność do systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego. Coś na zasadzie, że każda naczepa jest przyczepą ale nie każda przyczepa jest naczepą. Tu zachodzi podobna zależność: każde systemowe pogotowie ratunkowe jest karetką, jednak nie każda karetka jest pogotowiem.

A dokładniej problem wyjaśnia: tam.gifhttp://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20102091382

I cała sprawa się rozkomplikowała za pomoca znaczka:

5ae1a81e6a5a1_PastwoweRatownictwoMedyczne.gif.2ab6959d7955b8d0a4c8b69e88751e5c.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
dlaczego jedna karetka ma decyzje na uprzywilejowanie, a druga nie ma

 

Bo nie każdy pojazd PRM jest pojazdem ZRM - tak jak nie każdy pojazd straży pożarnej jest samochodem pożarniczym. A już nie wspomnę o karetkach "prywatnych".

Do pojazdów ZRM zaliczamy karetki "S" i "P" - ale "T" już nie!! Choć zdarza się, że i one mają oznakowanie PRM z tego co widzę. Dodatkowo karetki prywatne w ramach okresowych umów mogą w pewnym okresie funkcjonować w ramach PRM jako ZRM, a za chwilę już nie.

Dlatego problem jest, bo diagnosta w ramach badania nie jest od badania takich umów czy wręcz prawa własności w określonych przypadkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurant2000

Czy wykonując badanie dla pojazdu uprzywilejowanego jest obowiązek żądania zezwolenia np dla

karetki, straż, policja? gdzie taki zapis znajdę

Bo przecież wykonując dodatkowe badanie sprawdza sie czy pojazd odpowiada na Rozdział 8 Warunki dodatkowe dla pojazdu samochodowego uprzywilejowanego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

W tym temacie jest już napisane wszystko na ten temat. Wystarczy przejrzeć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No właśnie. Wszystko rozkomplikowałem z podaniem podstawy prawnej. Pojazdy należące do jednostek Państwowego Ratownictwa Medycznego powinny być oznakowane zgodnie z linkowanym rozporządzeniem i to jest sedno. Po co jakieś okresowe umowy jeszcze tu wrzucać i inne takie. Każda karetka oznakowana zgodnie z rozporządzeniem decyzji nie musi mieć, a każda inna karetka o taką decyzję powinna się wystarać.

Innym tematem jest, czy diagnosta na tych medycznych symbolach musi się znać i czy tej decyzji powinien domagać się okazania. Co z resztą też już zostało poruszone i wyjaśnione. A kto co robi u siebie podczas badania, kto jak i czego wymaga...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

To pytam - co zrobisz z karetką z symbolem PRM i oznaczoną jako "T" - bo takowe są w obiegu!!

Sama naklejka PRM na aucie wiosny ne czyni i nie o wszystkim przesądza. A na pewno nie o tym, czy jest to POJAZD ZESPOŁU RATOWNICTWA MEDYCZNEGO.

A okresowe umowy mają znaczenie, bo dziś pojazd prywatnego przewoźnika jest zakontraktowany przez NFZ i jest w systemie jako pojazd ZRM, ale na podobnym badaniu za rok umowa się skończy akurat i ten pojazd już nie jest pojazdem ZRM. Nawet jeśli mu nalepka została na drzwiach.

A jeszcze ciekawiej rzecz ma się z motocyklami. Nie są z pewnością klasycznymi pojazdami ZRM, ale jak najbardziej mogą być włączone do systemu np. zarządzeniem wojewody itp. itd. etc.

 

I tak - zgadzam się bo sam o tym pisałem - trudno, żeby diagnosta takie rzeczy badał i sprawdzał, choć samo szukanie odpowiedniej naklejki na pojeździe też nie bardzo mi pasuje...

 

KONKLUDUJĄC

Nie każdy pojazd oznaczony logo PRM jest pojazdem zespołu ratownictwa medycznego - a tylko takie w literalnym brzmieniu ustawy są z automatu pojazdami uprzywilejowanymi.

 

Nie umiem już tego prościej wytłumaczyć :?

 

Uważam, iż w praktyce diagności nie powinni sobie zaprzątać tym głowy bo rolą użytkownika jest użytkowanie pojazdu zgodnie z przepisami i na określonych zasadach.

Być może odstępstwo od tej reguły sugerował bym jedynie w przypadkach, kiedy już sama klasyfikacja pojazdu jako takiego czy innego ambulansu budzi wątpliwość, co jak wiadomo może się zdarzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Konkluzja jest błędna!

I nie ma co tłumaczyć, bo już wytłumaczyłem!

A nawet więcej, zdaję się że ktoś na szczeblu wojewódzkim jest zobowiązany prowadzić rejestr tych zespołów/pojazdów. No, ale to tylko wzmianka poza problemem.

 

Przekomarzać się (klepać bez sensu) można bez końca. Ja dziękuję. Temat wyczerpałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

To wskaz błąd!! Bo na razie coś tam o naklejkach piszesz i tyle.

 

Tradycyjnie na podstawowe przykłady i jasne pytania NIE ODPOWIADASZ.

 

Ale wszystko jest jasne - oczywiście... I to pisze człowiek który dwa dni temu nie wiedział nawet czy samochód OSP jest pojazdem ochrony przeciw-pożarowej :razz:

 

Nie - nie jest jasne i stąd np. był problem ostatnio poruszany na forum z motocyklem do transportu krwi.

 

Niektórym nie da się udowodnić, że białe jest białe, a czarne jest czarne... :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

poczytałem te przewody udowadniające Waszą wiedzę i wynikające z tego wnioski dla diagnosty dokonującego badania technicznego i przyjąłem zasadę, jak się trafi pojazd z atrybutami uprzywilejowania pobiorę kasę za obt i badanie dodatkowe, niezależnie od posiadania lub nie jakiś zezwoleń, cyrografów, czy innych papierów. :D

i za badanie dodatkowe pobiorę w/g cennika:

6.3 który ma być używany jako uprzywilejowany (za warunki dodatkowe) - 50,00

nawet w cenniku napisano, "ma być" a nie "jest" więc w chwili badania jakieś papiery mogą jeszcze nie istnieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Moja, inna, kogoś, cudza wiedza nie stanowi tu sedna! I kto, co, jaki człowiek na forum się udziela nie należy do oceny drugiego usera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Tylko po co ludziom w głowie mieszasz jak z wiedzą na temat badań i homologacji zamiatają Cię tu nawet "nie diagności", a najbardziej logiczne argumenty skrzętnie omijasz bo wiesz, że nie jesteś w stanie na nie odpowiedzieć. Takie pisanie dla pisania.

 

Cóż Cezary - pewnikiem robisz najlepiej. Tak jak pisałem problem pojawi się przy pseudo-karetkach na siłę podciągniętych pod specjalne. Tam wymagał bym wszystkiego na miejscu diagnosty.

W pozostałych przypadkach jak piszesz - przepisy dość niejasno w kwestii "karetek" są skonstruowane, ale to już nie problem diagnosty jak na moje oko. Przynajmniej od czasu zmiany wzoru zaświadczenia :)

 

Pozostałe przypadki (łącznie ze strażą) jasne jak słońce, względnie niszowe, więc temat można zakończyć... do następnego razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

I tak to z pogotowia technicznego zrobiliście pogotowie ratunkowe "karetkę"

 

Jakby nie patrzeć, jedno i drugie to pogotowie :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu
W dniu 17.01.2018 o 09:28, aboz napisał:
danielg539 napisał:
A w pewnej sytuacji może być to nawet pojazd uprzywilejowany np. Pogotowie Gazowe lub Pogotowie Energetyczne.

Ale te muszą mieć zezwolenie ministra, bo nie są wpisane w PORD jako uprawnione. Mam kilka takich pojazdów u siebie.

Trochę odświeżę-  jeżeli masz  takie u siebie to może pomożesz. Przeglądałem dr z jednej z powyższych instytucji auto  prawie 4 lata, ciężarowe, wg pieczątki z WK na 3 lata  , po pół roku okresowe + dodatkowe ,następnie po roku okresowe + dodatkowe , od nowości z kogutami i  na pogotowiu - nie powinno mieć czegoś wpisanego?. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Jeżeli to pogotowie techniczne, to powinno być pojazdem specjalnym.

Jako takiej adnotacji o uprzywilejowaniu pojazdu w DR się nie zamieszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Powinno mieć wpisane w DR rodzaj pojazdu - samochód specjalny, a w przeznaczeniu - pogotowie techniczne. I tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.