Skocz do zawartości

Wynik 'N" za brak adnotacji "HAK", "GAZ&


danielg539

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, leski66 napisał:

lub odpowiadającym mu dokumencie

Jak by robił badanie na KP to okej Twoje rozumowanie obroni, z tym, że problem mógłby się zrobić jakby po "stempel" przybył. Nie rozwodzę się nad dalszymi kombinacjami.

Miał DR do badania to wymaga stosownego wpisu - nie trzeba tu tworzyć cudów. Pani z okienka dała ciała winna się do błędu przyznać, a nie brnąć w kabaret.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, leski66 napisał:

W KP wpisane to osobiście nie robił bym "pod górkę" klientowi czyli wynik P.

Miałem dziesiątki takich wpisów "P/LPG",,,

Dziwię się, że Was to dziwi ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mirek_handlarz napisał:

Pani z okienka dała ciała winna się do błędu przyznać, a nie brnąć w kabaret.

 

- a może to ta istota z rodziny cudawianek, co to każdemu pojazdowi w Centralnej Bazie przy "Dopalaczu katalicznym"  [N] zapodaję?! :silent:  :hihi:  :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo WK nasze wpisy w DIP mają w głębokim poważaniu - ani kategorii,EURO itd - jak nie widzą homo to zapomnij 

A tak ogólnie to w P.3 P/LPG powinno wystarczyć ale adnotacje ....  coś zawsze muszą przekombinować - łatwo być nie może 

Po hu ta data przy wpisie - wystawiono homologacje na gaz - więc spełnia normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oni kręcą afery, rzucają się o piece, o opał, o węgiel, o duszno wszędzie, o czarno wszędzie, o smog wszędzie...

A w Centralnej Bazie 90% samochodów bez katalizatorów zarejestrowanych w Polsce, albo Baza mówi nieprawdę, czyli Rządowa Baza zawiera i rozsiewa fałszywe dane!

Nie! Nie! Takie rzeczy to nie w Erze! Takie rzeczy to w PL po pierestrojce! Dawniej za wszystko najbliższy sąsiad był odpowiedzialny, a teraz? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Paprock napisał:

 Dawniej za wszystko najbliższy sąsiad był odpowiedzialny, a teraz? :evil:

Teraz to wszystko wina Tuska :evil: Teraz to nawet w kościele zamiast "moja wina, moja wina...", trzeba mówić "Tuska wina, Tuska wina, Tuska bardzo wielka wina" 9_9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, IVVO napisał:

ani kategorii,EURO itd - jak nie widzą homo to zapomnij

Bo inaczej nie mogą tzn. jak mają pełne dane (typ, wariant, wersję i pełny numer homo) to mogą zaciągnąć dane z katalogu ITS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze się da, bo wszystkie warunki muszą być spełnione, a czasem nie ma pełnego numeru homo, albo typ/wariant/wersja wpisane jednym ciągiem (Francja) i wtedy zaczynają się kombinacje. Pół biedy jak to jest produkt niemiecki czy włoski, ale we francuzach np., mimo iż typ/wariant/wersja są najczęściej zakodowane w VIN, to ich rozszyfrowanie nie jest już takie proste. Przykład z dziś: Peugeot 206 i posrane wszystkie masy z wyjątkiem MMC/DMC pojazdu. Oczywiście brak dodatkowych danych w DR, więc zacząłem przeglądać katalog po rozgryzieniu VIN-u. I tu zonk, bo typ może być 2@@@@@ albo 2***** albo 2*8HZ*.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro adnotacja ma określać datę montażu instalacji to co w przypadku gdy pojazd posiada fabryczną instalacje CNG?

A jeszcze ciekawiej sprawa wygląda jak to CNG nie jest paliwem alternatywnym, tylko jedynym źródłem zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, danielg539 napisał:

co w przypadku gdy pojazd posiada fabryczną instalacje CNG?

 

Wtedy moim zdaniem nie należy podawać żadnej daty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, danielg539 napisał:

Ale czy wpis w uwagach ma się znajdować?

 

Moim zdaniem tak. Zresztą program do rejestracji pojazdów w zasadzie go wymusza "z automatu", chociaż nie jestem pewien, czy również w sytuacji kiedy gaz jest jedynym rodzajem paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aboz napisał:

mimo iż typ/wariant/wersja są najczęściej zakodowane w VIN, to ich rozszyfrowanie nie jest już takie proste.

 

Czasami jest tak, że wariant lub wersja maja dodatkowe oznaczenia po znaku "/" - np. "IF". Taki pojazd z takim dodatkowym oznaczeniem ma inne dane niż pojazd bez tego, a w nr VIN tego nie uświadczysz - stąd najczęściej biorą się niezgodności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie danych technicznych (rejestracja po homologacji):

Gdyby diagności odejmowali prawidłowo -75kg od masy własnej to większości w PL było by pojazdów zarejestrowanych po homologacji. (nie dotyczy Francji) bo oni wpisują to w pozycji G1.

 

Odnośnie katalizatora:

Organ rejestrujący chyba nie widzi pojazdu, tylko widzi dokumenty. Jeśli ktoś do rejestracji pojazdu sprowadzonego, przekłada badanie techniczne i na nim nie ma informacji o katalizatorze to ma ten mimo to odnotować że ma? no chyba nie ma podstaw i może się jedynie domyślić że katalizator został "wycięty".

 

Odnośnie GAZ/LPG czy CNG i daty montażu:

Z tego co udało mi się dowiedzieć, to program do rejestracji przy paliwie alternatywny automatycznie generuje to na DR w adnotacjach, jeśli nie ma informacji o dacie montażu, po prostu tego nie wpisuje, zostawia samą adnotacje bez daty. Jeśli jest jednopaliwowy nie będzie tej informacji w adnotacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem jeden z nielicznych przypadków DR pojazdu sprowadzonego z zagranicy, wypełnionego od A do Z. Da się? O dziwo WK, w którym często gęsto giną dane przy wymianie DR tj. F3, O1 czy O2, że o adnotacji hak nie wspomnę :-)

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.09.2018 o 15:52, LimonQ napisał:

przekłada badanie techniczne i na nim nie ma informacji o katalizatorze to ma ten mimo to odnotować że ma? 

Oczywiście, że nie. Ma "odstrzelić" takie zaświadczenie do poprawy a wydającemu dokument bez kompletu danych pogrozić paluszkiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

takie pytanko odnośnie haka, miałem w ostatnim czasie (2 poprzednie tygodnie) 3 przypadki braku adnotacji "hak" w dr, wynik N z obt, klienci nie chcieli  "dodatkowego" na hak, wrócili na poprawkę już z adnotacją w dr i przekazali, że wk nie wymagał badania dodatkowego na hak, wpis wykonali na podstawie obt mimo N-ki, czyżby zmiana na lepsze, oby. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, aboz napisał:

pobrałeś 35 zł?

i tu chyba popełniłem  błąd formalny ponieważ nie pobrałem opłaty  ( nie pobiera się przy obt jak jest adnotacja, ale o tym wie każdy diagnosta), a po  dokonaniu adnotacji przez wk, powrocie klienta na poprawkę, pobrałem jak za poprawkę - 21 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w poprzednim poście napisałem: 

Cytat

wpis wykonali na podstawie obt mimo N-ki

dlatego też, zapytałem czy to obecna reguła w wk, czy tylko kieleckiego ( miejskiego i starostwa ). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.