Skocz do zawartości

Wynik 'N" za brak adnotacji "HAK", "GAZ&


danielg539

Rekomendowane odpowiedzi

O instalacji dowiedział się w trakcie przeprowadzania przeglądu, mam nadzieję. Bo inaczej jaki był sens rozpoczęcia przeglądu.

Edytowane przez luk_wski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, adamos napisał:

obowiązek ustawowy odstąpienia od BT.

Podasz numer artykułu ustawy bo nie mogę namierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PoRD

Art 81.

12. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu, ja nie  mam wątpliwości co w przypadku jego braku, egzaminatorzy TDT również. 

Wpis w DR oczywiście nie ma tu znaczenia, moja odpowiedź dotyczy wątku o braku zalegalizowanej butli.

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak uważam,że jest zasadnicza różnica między "może być przeprowadzone" (nie przystępuję do badania) a "odstąpienie od badania" (przystępuję do badania ale go nie kończę)

Ale to tylko takie tam moje zdanie i mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w powyższym przypadku nie przystępuję w ogóle do badania, więc może niejasno się wyraziłem. Choć odstąpienie od wykonania podobnie mi się kojarzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak chcesz nie przystąpić do badania jak klient nie przyzna się "do gazu", a wyjdzie podczas badania ?

Wtedy tylko usterka o braku decyzji i braku adnotacji. Jednak tutaj usterka dana tylko za brak adnotacji, a co z decyzją, to już cicho ...

 

Bo skoro klient nie przyznał się do instalacji, to marne szanse na decyzję na zbiornik.

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Mecher napisał:

Wtedy tylko usterka o braku decyzji i braku adnotacji.

I wtedy badanie wykonane niezgodnie z ustawą... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim wypadku czy są jakieś przeciwwskazania ,aby anulować rozpoczęte badanie np z komentarzem "czynnik wyższy" (U mnie w SKP PRO jest tylko 3 lub 4 powody anulowania badania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby dlaczego anulować ? Czynności wykonane ? wykonane...

A że klient, zataił ...

Dlatego, ja zawsze przed pobraniem opłaty pytam, czy jest hak, gaz, czy inne dozorowe. Jeśli by mnie klient oszwabił, nie miałbym skrupułów. Póżniej ładnie opisał w zaświadczeniu i niech się dzieje wola nieba, z nią się zgadzać trzeba :razz:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię, że zwalnia. Jednak wychodzę z założenia, iż z takiego postępowania szłoby się wybronić. 

 

W wielu tematach, diagnosta to taki saper-miner. Mnie może łatwiej, bo miałem taką specjalizację  :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Rodzaj pojazdu nie ma znaczenia. Dla przykładu Kamper do 3,5 t d.m.c. z hakiem musi mieć w dowodzie stosowną adnotację!

USTAWA ARTYKUŁ 71 USTĘP 4

4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Logen napisał:

pojazdów specjalnych do 3,5 tony

Jeżeli jest to pojazd samochodowy to tak.

33) ,,pojazd samochodowy" - pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego; 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Podłącze się.

Taka sytacja, przyjechał klient w DR pieczątka GAZ-LPG w CEP brak informacji o paliwie alternatywnym. Co począć w takiej stacji? Telefon to WK? Czy kontakt z helpdeskiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Czolgista napisał:

Telefon to WK?

Zacząłbym od tego. :smile:

13 minut temu, Czolgista napisał:

Co począć w takiej stacji?

Usiąść i płakać. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Paprock napisał:

(...)czyli nic nie znaczy

No... dobra, ale jak " psiarnia " zatrzyma pojazd i w CEPiK'u brak info o gazie to nie będzie kłopotu dla " drajwera i diagnosty " ? :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Paprock napisał:

Już dawno przestały mnie obchodzić takie kłopoty.

Kurde.... też już chciałbym być na takim " poziomie ". :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź leski! Na jakim poziomie! Mi się robić nie chce, to wymyślam. :evil:

Szkoła jest taka:

Nawiązujesz kontakt, bo wiadomo paragon/faktura, karta/gotówka i takie tam gadki. Potem delikatnie podpytujesz jak klient stan pojazdu czuje. Najczęściej pada, że panie jak prosto od mechanika jadę. Wszystko git! Wszystko super! No to wtedy diagnosta pod auto i wychodzi z listą usterek z kanału i grzecznie upomina klienta, że dopuścił się niecnego kłamstwa, wprowadzenia w błąd, wręcz oszustwa. Bo silnik leje, wahacze powybijane, więc lipa drogi kliencie. Auto badania pozytywnie nie przejdzie.

A druga gadka bywa taka, że ja się nie znam, ja tylko jeżdżę. No i sytuacja po wyjściu z kanału się powtarza: usterka goni usterkę. Jak się klient o tym dowiaduje to nagle go wiedza oświeca, i zaczyna się fikanie, że takie ustereczki to przecież nic nieznaczące uchybienia. No i pada odpowiedź diagnosty: proszę pana, pan się zaklinał dziesięć minut temu, że na niczym się nie zna, więc o co kaman teraz? Ja natomiast, jako diagnosta, mam wiedzę i się znam. 

A trzecia sprawa, to jak najmniej z klientem gadać. Z własnego doświadczenia wiem, że to, co zrobiły zasady covidowe o dystansie, o maseczkach, o plexach, w moim odczuciu wpłynęły na plus jeżeli chodzi o życzeniowość klienta.

A teksty typu, że tylko do pracy, kościoła, muszę dzieci do szkoły wozić, jeszcze rok a potem na złom, nie mam kasy na naprawy... No to sorry, auto odstawić i tramwajem załatwiać sprawy.

Starczy tego pitu-pitu! :meditate:

Nawijam. Nara! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Czolgista napisał:

w CEP brak informacji o paliwie alternatywnym

zadzwoń do WK, ja już miałem takich kilka przypadków. Po kilku minutach od rozmowy z WK wpis o LPG już się w cepie pojawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.