Skocz do zawartości

BUS 100 a miejsca stojące


ciapa111

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie stąd moje pytanie do szanownego grona doświadczonych diagnostów. Nigdzie nie znalazłem przepisów za ani przeciw BUS 100 dla miejsc stojących. I to jest dziwne ponieważ bardzo dokładnie te wytyczne są opisane dla miejsc siedzących. Dziękuję bardzo za tak szybkie odpowiedzi i zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale nie chwytam. Czy do tych miejsc przy BUSIE-100 mam podchodzić podobnie jak do samochodowego ciągnika (z siodłem), który za Samochód Specjalny Pomocy Drogowej chce uchodzić? Na zasadzie "nie, bo nie". Nie, bo siodło jest.

Czy tu też autobus warunków dodatkowych dla BUSA-100 nie spełnia z tej samej zasadny "nie, bo nie"? Nie, bo są stojące miejsca?

Do tego ciągnika jest przynajmniej z ministerstwa jakieś pisemko/wykładnia/opinia, a tu, to na razie tyle co michal_k napisał:

W zaświadczeniu z 100 jest mowa tylko o miejscach siedzących i tylko z tego punktu wynika to co wcześniej napisałem

 

Czyli de facto to żadna podstawa prawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do ITS-u , zobaczymy czy powiedzą to samo co tamtym roku .

 

Co może ITS w tej sprawie ? to jakas wyrocznia ? Jak ITS poda podstawe prawna z zakazem to OK . Swój program do badan zj...li , nie można łączyc badań . mnie osobiście to nie przeszkadza ale przydatne by było

 

.

Byłeś uprzejmy przeczytać od początku wątek?

 

Tak , byłem . Sorry ale nie miało to być ściśle i wyłącznie do Ciebie , tylko tak ogólnie . Nie zapytałem o prawa autorskie cytatów ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawa autorskie są uwolnione, idzie tylko o wolną przstrzeń na forum. To narzędzie prywane, jestem tu gościem i staram się jak mogę przestrzegać zasad. Podejrzewam, że z tego powodu jeden z moderatorów straszy czerwonym paskiem, żeby nie cytować w całości ostatnich postów, bo najzwyczajniej w świecie zapycha się serwer, czy jak tam się to nazywa, na czym toto śmiga.

Niestety, też się leczę z pewnej wytykanej mi maniery, aby z zasadniczego tematu nie zbaczać w krzaki. No ale jak na wstępie zdania zaznaczyłem 'niestety' ten proces trwa i trwa. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario - to zadzwoń do ITS dlaczego ładowności w osobówkach nie uwzględniają, skoro wszyscy tu mnie przekonują, że KAŻDY pojazd winien mieć ładowność...

ITS... Sobie Bożka znaleźliście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadzwoń do ITS dlaczego ładowności w osobówkach nie uwzględniają

Po co ? Zdaje się że kiedyś wrzucałem ichniego informatora do katalogu(twój ulubiony furgon zintegrowany też był tam opisany) .

Jak widzę nie zrozumieliście o co mi chodzi .

zobaczymy czy powiedzą to samo co tamtym roku

W naszych przepisach praktycznie nie ma nic ,o czym pisałem . Dzwoniłem do nich bo nie wszystkie rozumy pozjadałem i może jest coś unijnego ,niestety nie ma.

A wiem że oni też czasami mówią co innego ,zależy kto kiedy i z kim rozmawia . Chcę zweryfikować czy będą mówili to samo tzn. że poza zaświadczeniem nie ma nic .

Ale widzę że niektórzy wolą pitolić na forum niż coś zrobić .

Miał aboz dylemat , on ze swojej strony złapał kontakt z producentem , ja szukałem gdzie się dało podstawy prawnej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Nie. Nie. Gdyby w homo były takie dane, to zbędne byłoby dodatkowe badanie.

Najpierw ja zobaczę świadectwo/wyciąg/certyfikat, w którym są takie dane, a następnie wkleję swoje całe. Zgoda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mamy taką samą sytuację jak w przypadku homo "merca" lub "reno" kiedy pierwotnie były to furgony a potem cudownie stały się vanami. Tu zwykły pks międzymiastowy a następnie cudownie staje się BUS100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stały się vanami za aprobatą słusznej władzy, która to pokiepściła wymagania co do tych pojazdów w vatowskich paragrafach.

A tu, w przypadku BUSA-100, ta sama słuszna władza opisała kto, co i jak ma wystawić, w sensie dokumentacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd konkretnych dodatkowych warunków, o których mowa w rozporządzniu zwanym "warunkami technicznymi pojazdów" i w rozporządzeniu na podstawie, którego badania techniczne się przeprowadza - zwanym "zakresem". I w tych aktach ani pół słowa żeby podpierać się homo. Można, lecz przymusu nie ma!

 

Mniejsza o to, co i jak było. Sensem wątku są miejsca stojące w BUSIE-100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja mam dowód, mam CEPiK, mam pojazd, mam pisemka od producenta/przedstawiciela producenta na to co potrzeba, więc po co mi homo do szczęścia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy lub prawie każdy autobus ma w homo wpisaną prędkość max 100 - a czy odpowiada warunkom na 100 to bez dalszej części homo zapodanej przez Paprock, nie da się określić - podanie tej prędkości nie oznacz warunków dla tempa 100 - ogranicznik czy ma setkę czy nie jest ustawiony na tą wartość nawet w PKS-owskiej H9 - dla tego mało kto robi badanie dodatkowe a powinno być - masz dodatkowe na setkę to zapierdzielasz - nie masz to kaganiec na 80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy lub prawie każdy autobus ma w homo wpisaną prędkość max 100 - a czy odpowiada warunkom na 100 to bez dalszej części homo zapodanej przez Paprock, nie da się określić

Dokładnie tak. Ogranicznik w autobusie ustawia się na 100 km/h i to niezależnie od kategorii autobusu.

 

[ Dodano: 29-01-2018, 16:44 ]

Do zagadnienia można podejść jeszcze z innej strony:

w przypadku pojazdów o pojemności większej niż 22 pasażerów, poza kierowcą, występują trzy klasy pojazdów:

2.1.1.1.

„klasa I”: pojazdy, w konstrukcji których przewidziano przestrzeń dla pasażerów stojących, umożliwiającą częste przemieszczanie się pasażerów;

2.1.1.2.

„klasa II”: pojazdy przeznaczone zasadniczo do przewozu pasażerów siedzących, o konstrukcji umożliwiającej przewóz pasażerów stojących w przejściach lub na powierzchni nie większej niż powierzchnia przeznaczona dla dwóch siedzeń podwójnych;

2.1.1.3.

„klasa III”: pojazdy przeznaczone wyłącznie do przewozu pasażerów siedzących.

2.1.1.4.

Pojazd może być zaliczony do więcej niż jednej klasy. W takim przypadku dany pojazd może uzyskać homologację w każdej klasie, do której został zaliczony.

Pytanie, czy w przepisach unijnych nie ma zapisu, że BUS100 musi być autobusem III klasy, lub ewentualnie klasy B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla tempa 100 - ogranicznik czy ma setkę czy nie jest ustawiony na tą wartość nawet w PKS-owskiej H9 -

 

H9 to akurat raczej 100 km nie rozwinie , a jeśli już to ja bym wolał w niej nie siedzieć . nie przypominam sobie aby autosan h9 miał ogranicznik. one konstrukcyjnie nie rozwijały tej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz dodatkowe na setkę to zapierdzielasz - nie masz to kaganiec na 80

 

ale co nas diagnostów obchodzi jak szybko jedzie szofer drogą publiczną ? jego problem podczas kontroli prędkości a nie nasz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H9 to akurat raczej 100 km nie rozwinie

.. i dlatego mógł nie posiadać ogranicznika. PR110 już przekraczał setkę i miał ogranicznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbym się dowiedzieć co ma prędkość maksymalna pojazdu podana w jego świadectwie homologacji do warunków dodatkowych dla BUSA-100?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się zacząłeś... wklejając kwit potwierdzający głupoty przedstawiciela, który zanim napisał swoje wypociny powinien tam zajrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Adam. Nie wiem o co kaman, nie wiem o jakie głupoty i wypociny chodzi. Dla mnie to homo jest OK, chociaż na dodatkowym BUS-100 nie muszę go mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby przedstawiciel zajrzał do homo, to by wiedział co napisać w swoim oświadczeniu i nie pisałby bzdur. Na badaniu dodatkowym ten dokument nie jest obowiązkowy ale jest pierwszym o którego istnienie powinien zapytać diagnosta, ponieważ w nim są informacje z "pierwszej ręki".

Sam w sobie dokument jest ok. Niestety potwierdza, że przy takiej konfiguracji miejsc nie spełnia warunków na BUS100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy tak debatujecie o tych prędkościach ? Rozumiem, że każdy z was sprawdził jak to jest z tym ogranicznikiem w naszym prawie. Wrzucę tutaj cytat mojej wypowiedzi jaka padła w innym temacie:

 

Wysłany: 24-11-2017, 19:07

Z jednej strony w dziennikach ustaw masz napisane że każdy autobus (prawo o ruchu drogowym) ma ogranicznik do 100km/h a znowu w warunkach technicznych ogranicznik prędkości występuje tylko w sekcji "Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.