Skocz do zawartości

BUS 100 a miejsca stojące


ciapa111

Rekomendowane odpowiedzi

9.6.c ...  bo jak sam napisałeś

W dniu 28.07.2019 o 22:59, piter1973 napisał:

wychodzi z przepisu ,że dotyczy tylko pierwszych rzędów foteli i ew  rzędu zaraz za tylnymi drzwiami oraz środkowego w ostatnim rzędzie

brak pasów dla miejsc (i w miejscach), przed którymi nie ma innych  siedzeń B|

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, piter1973 napisał:

podaj proszę twardy przepis zakazujący stojaków w bus 100 . przyjadę do ciebie takim i co wpiszesz mi w usterkach ?

1. Nie zapominaj o "*" pod tabela usterek.

2. Uwalę każdy autobus kat III za brak uchwytów dla pasażerów stojących. Dla jasności uchwyt ma być taki aby mogło z niego skorzystać zarówno osoba dorosła jak i dziecko w wieku lat 2. W zasadzie to tylko rurka od podłogi do dachu jest w stanie spełnić ten warunek a takiej w autobusie kat III jak żyję nie widziałem.

3. Teoria z brakiem pasów na miejscach przed którymi nie ma innych foteli tez jest do obronienia.

Ustawodawca nie zawarł w tym kierunku żadnych wytycznych, gdyż pomysł z miejscami stojącymi w busie tempo 100 jest tak absurdalny, że nikt nie brał pod uwagę takiej opcji opracowując przepisy.

 

Prośba do kolegów mających wgląd do katalogi ITS, aby spróbowali wyszukać autobusy mające w homo miejsca stojące. Jestem prawie pewien, że oprócz autobusów typowo miejskich (kat I i A i ewentualnie kat II) żaden inny autobus nie posiada miejsc stojących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BUS-100 nie ma miejsc stojących także jakiekolwiek wymagania związane z pasami tracą sens tym samym.

Autobus jako BUS-100 może mieć miejsca stojące, ale wiadomo przecież, że są one niewykorzystywane w trakcie pracy BUSA-100.

No trochę zdrowego rozsądku, no. Spełnienie dodatkowych warunków dla BUSA-100 nie wymusza pozbywania się miejsc stojących z autobusu. Tak jak zapodał @piter1973 wyżej: nie ma żadnego prawnego przymusu jeździć tym sprzętem tylko po autostradach lub ekspresówkach. Takie ciśnienie, że nie, bo nie jest wprost proporcjonalne do pojazdu z HAKIEM, że bez przyczepy za żadne skarby nie może wyruszyć w trasę.

Mam gdzieś rodzynka takiego, którego fragment homo wcześniej zapodałem. Może później i coś więcej znajdę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Paprock napisał:

Autobus jako BUS-100 może mieć miejsca stojące, ale wiadomo przecież, że są one niewykorzystywane w trakcie pracy BUSA-100.

Poproszę na potwierdzenie przez jakiś przepis!

To tak jak byś kpił 7 osobową zafirę i twierdził, że po autostradzie tylko 5 osób możesz wozić!

3 minuty temu, Paprock napisał:

nie ma żadnego prawnego przymusu jeździć tym sprzętem tylko po autostradach lub ekspresówkach.

Tym bardziej nie ma takiego przymusu aby autobus korzystał z przywileju tempo 100!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy pierwsze homo autobus klasy II z liczba miejsc 35 siedzących i 25 stojących. Prędkość maksymalna 100 km/h, czyli jest to maksymalna wartość na jaką może być nastawiony ogranicznik prędkości w autobusie. Ta wartość nie jest uzależniona od klasy i typu autobusu - każdy autobus może mieć tak ustawiony ogranicznik. Niewątpliwie nie jest to autobus tempo 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, danielg539 napisał:

Niewątpliwie nie jest to autobus tempo 100.

bo do tego jest potrzebne dodatkowe badanie bus 100 . żaden autobus nie jest dopóki nie przejdzie pozytywnie dodatkowego badania

tak samo żaden samochód mający "koguta "na dachu nie jest taxi dopóki nie przejdzie pozytywnie dodatkowego badania

Edytowane przez piter1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkleiłem przykład Setry S 417 GT HD. Miałem w ręce oświadczenie producenta do takiej Setry że została przebadana na warunki dod. tempo 100 (rozerwalność , abs itd) i spełnia właśnie te warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No! A teraz poproszę o negatywne zaświadczenie z dodatkowego badania dla BUSA-100 z powodu braku pasów bezpieczeństwa przy stojących miejscach! 

:evil: :evil: :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, danielg539 napisał:

Mimo wszystko ja obstaję przy swoim stanowisku.

z jednej strony słusznie boja też uważam ,że jeśli bus 100 to bez stojaków ale niestety prawo jest prawo ( co nie jest zakazane - jest dozwolone ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje też już wyraziłem.

Zawsze może na inną stacje zajechać.

 

 

To tak jak z "przyczepą specjalną - pomoc drogowa". Ktoś na takie coś badanie zrobił, WK DR wydał, co nie znaczy, że i ja mam badanie z wynikiem pozytywnym wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozsądek jest po Waszej stronie, jak najbardziej. Ale jest jak jest i do tego należałoby podchodzić jak takie wirtualne ograniczenie, taki pomijany parametr. Nikt nie każe, jak na razie, wymieniać tabliczek z powodów parametrów konstrukcyjnych odbiegających od administracyjne - wiadomo. I tu jest podobnie. Konstrukcyjnie autobus jest przystosowany do miejsc siedzących i stojących, a warunek dla BUSA-100 miejsca stojące do zera ogranicza. Dowód rejestracyjny wydawany jest na pojazd i na parametry dotyczące pojazdu jako całości, a adnotacja "---BUS 100 km/h---" tylko zwiększa tego pojazdu możliwości. W tym przypadku szybko i bardziej komfortowo po przystosowanych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paprock napisał:

a adnotacja "---BUS 100 km/h---" tylko zwiększa tego pojazdu możliwości

Raczej zmniejsza - przynajmniej w kwestii liczby miejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polemika bez końca... Mi smakuje kaszanka a komuś pasztet. Mi zwiększa bo mam autobus plus BUSA-100, a komuś zmniejsza bo ma tylko BUSA. Życie! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wiem jedno. Dawno, dawno temu, grupa najbardziej światłych forumowiczów, w skład której wchodził przekrój całego środowiska (diagności, pracownicy WK, przedsiębiorcy z branży transportowej) wybrała się na spacer po najwyższych partiach polskich gór. Po kilkudziesięciu kilometrach w takim terenie i praktycznie całym dniu wędrówki z realnym ukojeniem skorzystali z miejscowego busa, aby dotrzeć na kwaterę, bo wycieńczenie było już znaczne, a aura kompletnie się załamała.

Bus ten był zatem prawdziwym wybawieniem. I wiecie co? Mimo, że ławki w nim wyglądały na wypożyczone z kościółka na Krzeptówkach, a wszystko było poskręcane śrubkami z marketu do dykty na podłodze, to jakoś nikt nie protestował, nikt nie negował bezpieczeństwa, zasadności itd... Tylko każdy z uśmiechem na twarzy jechał :)

 

Życie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, danielg539 napisał:

Raczej zmniejsza - przynajmniej w kwestii liczby miejsc.

prawo tych miejsc nie wyklucza , daje za to legalną możliwość jechać 100 km/h po Autostradach i Skach  czego zwykły autobus nie może . jeszcze przykład z przepisów odnośnie przewozu osób - autobus z miejscami stojącymi jadąc zwykłą linię ( np. warszawa - Sochaczew ) może te stojaki mieć  ale ten sam autobus wykonujący linię pospieszną  już stojaków mieć nie może pomimo ,że  ma miejsca stojące  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2019 o 09:15, piter1973 napisał:

autobus z miejscami stojącymi jadąc zwykłą linię ( np. warszawa - Sochaczew ) może te stojaki mieć  ale ten sam autobus wykonujący linię pospieszną  już stojaków mieć nie może pomimo ,że  ma miejsca stojące 

Jeszcze raz proszę mi wyjaśnić z jakiego przepisu wynika, że w jednym przypadku może być dostępna inna liczba miejsc niż w drugim?

Formalnie nie ma takiej możliwości i jest to koronny argument za tym, że BUS 100 nie może mieć miejsc stojących!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2019 o 21:22, blakop napisał:

każdy z uśmiechem na twarzy jechał

Zgadza się , przy tak dużym wysiłku jakie ich spotkało to radość płynie , że można podjechać chodź kawałek.

IMG_2910.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, danielg539 napisał:

że w jednym przypadku może być dostępna inna liczba miejsc niż w drugim?

źle zrozumiałeś - autobus ma cały czas tą samą liczbę miejsc  , np S.1 51  S.2 = 10  .  przepisy o transporcie drogowym ( nie dotyczą one diagnostów tylko przewoźników )  nie pozwalają na liniach pospiesznych czy przyspieszonych  przewozić stojaków . ale ten sam autobus robiący linię zwykłą  już może stojaki mieć .

8 minut temu, danielg539 napisał:

to koronny argument za tym, że BUS 100 nie może mieć miejsc stojących!!!

się uśmiałem . kończę dyskusję bo przeciwnik , z braku twardych dowodów , stosuje zasadę nie bo nie i już .  przyznam ,że  osobiście  uważam  - powinien być zakaz miejsc stojących w bus 100 ale nie ma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, danielg539 napisał:

Formalnie nie ma takiej możliwości i jest to koronny argument za tym, że BUS 100 nie może mieć miejsc stojących!!!

 

No ale przecież nauka jazdy nie przeprowadzająca szkolenia jest zwykłym samochodem osobowym. Samochodem,który w zależności od potrzeby spełnia dodatkowy warunek dla "L".

To samo z taksówką. Zwykła osobówka spełniająca dodatkowy warunek dla "TAXI".

Podobnie z pojazdem uprzywilejowanym. Póki nie gna na sygnałach, to przecież zwykły samochód. I tak samo jest z autobusem, który może spełniać dodatkowe warunki dla "BUSA-100".

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Paprock napisał:

No ale przecież nauka jazdy nie przeprowadzająca szkolenia jest zwykłym samochodem osobowym. Samochodem,który w zależności od potrzeby spełnia dodatkowy warunek dla "L".

Ta kwestia jest uregulowana w przepisach i jak nauką jazdy nie jedzie kursant to oznaczenia maja być zasłonięte lub zdemontowane.

Z Taxi było podobnie.

38 minut temu, Paprock napisał:

Podobnie z pojazdem uprzywilejowanym. Póki nie gna na sygnałach, to przecież zwykły samochód.

Właśnie te sygnały czynią go niezwykłym.

39 minut temu, Paprock napisał:

tak samo jest z autobusem, który może spełniać dodatkowe warunki dla "BUSA-100".

A co jest wyznacznikiem spełnienia tych warunków? Czyżby rodzaj drogi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.