nhl4 Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 Pomocy. Czy opony spełniają wymagania dla autobusu tempo 100 jeżeli; 1. Na oponie nieczytelny jest indeks nośności przy widocznym oznakowaniu homologacyjnym. 2. Na dwóch/trzecich szerokości bieżnika wysokość wynosi 5mm., a na krawędzi wewnętrznej tej opony 1.6mm. W wystawionym Zaświadczeniu wynik zaznaczysz cyfrą 1 czy 0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 . Na oponie nieczytelny jest indeks nośności przy widocznym oznakowaniu homologacyjnym Taka nie spełnia wymagań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nhl4 Napisano 29 Styczeń 2018 Autor Share Napisano 29 Styczeń 2018 . Na oponie nieczytelny jest indeks nośności przy widocznym oznakowaniu homologacyjnym Taka nie spełnia wymagań No OK. Ale jakieś uzasadnienie poparte przepisami do pkt. 1 i 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 Ad. 1 5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; Ad. 2 2. Na dwóch/trzecich szerokości bieżnika wysokość wynosi 5mm., a na krawędzi wewnętrznej tej opony 1.6mm. Opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki – o rzeźbie bieżnika mniejszej niż 1,6 mm na 3/4 szerokości środkowej części opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 Ad. 1 - [0] - Opony mają mieć nośność odpowiadająca naciskowi osi (z warunków technicznych) i samo oznaczenie homologacyjne nic tu nie pomoże. Opony są homologowane wg tego samego regulaminu ale mogą posiadać różną nośność. Przy braku możliwości odczytania nośności opony (indeksowego), można się posilić ewentualnie oznaczeniem po "murzyńsku" gdzie będzie stało napisane jaka jest maksymalna nośność, ciśnienie itd. Gdyby i to było przytarte to wówczas nie ma możliwości określenia nośności opony a co za tym idzie brak możliwości potwierdzenia spełnienia wymagań. Ad. 2 - [0] - Odnośnie głębokości bieżnika zastosowałbym tylko warunki techniczne, które mówią o co najmniej 3 mm (tym bardziej, że w pytaniu mowa jest tylko 2/3). Czyli w żadnym miejscu bieżnika nie może być mniej niż podana wartość. Zagadnienie o 3/4 szerokości bieżnika jest użyte w stosunku do opon o nieposiadających wskaźnika TWI i minimalnej grubości 1,6 mm (zakres i sposób wykonywania badań) czyli tak jak użyte określenie z zastrzeżeniem co do wysokości bieżnika dla BUS100 w warunkach technicznych. Ponadto tak znaczne zużycie opon (nawet po naprawie zawieszenia, ukł. kierowniczego, które spowodowało takie podcięcie) będzie się pogłębiało i w efekcie finalnym zanim pozostała wysokość zejdzie do minimalnej dopuszczalnej to w podciętych rejonach może dojść do znacznego osłabienia opony grożącego jej rozerwaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 nieczytelny jest indeks nośności Przy braku możliwości odczytania nośności opony bo po kilku przejazdach np. po takiej drodze i kontakcie opony z krawężnikiem napisy zewnętrzne "się ulotniły" ale na oponie oznaczenia są umieszczone po obu stronach a problem był omawiany http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=181742#181742 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.