Skocz do zawartości

Pytania (opony) z egzaminu Autobus tempo-100.


nhl4

Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy.

 

Czy opony spełniają wymagania dla autobusu tempo 100 jeżeli;

1. Na oponie nieczytelny jest indeks nośności przy widocznym oznakowaniu homologacyjnym.

2. Na dwóch/trzecich szerokości bieżnika wysokość wynosi 5mm., a na krawędzi wewnętrznej tej opony 1.6mm.

 

W wystawionym Zaświadczeniu wynik zaznaczysz cyfrą 1 czy 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Na oponie nieczytelny jest indeks nośności przy widocznym oznakowaniu homologacyjnym

Taka nie spełnia wymagań

 

No OK. Ale jakieś uzasadnienie poparte przepisami do pkt. 1 i 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1

5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu;

Ad. 2

2. Na dwóch/trzecich szerokości bieżnika wysokość wynosi 5mm., a na krawędzi wewnętrznej tej opony 1.6mm.
Opony, których wskaźniki pokazują graniczne zużycie, a w odniesieniu do opon niezaopatrzonych w takie wskaźniki – o rzeźbie bieżnika mniejszej niż 1,6 mm na 3/4 szerokości środkowej części opony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1 - [0] - Opony mają mieć nośność odpowiadająca naciskowi osi (z warunków technicznych) i samo oznaczenie homologacyjne nic tu nie pomoże. Opony są homologowane wg tego samego regulaminu ale mogą posiadać różną nośność. Przy braku możliwości odczytania nośności opony (indeksowego), można się posilić ewentualnie oznaczeniem po "murzyńsku" gdzie będzie stało napisane jaka jest maksymalna nośność, ciśnienie itd. Gdyby i to było przytarte to wówczas nie ma możliwości określenia nośności opony a co za tym idzie brak możliwości potwierdzenia spełnienia wymagań.

Ad. 2 - [0] - Odnośnie głębokości bieżnika zastosowałbym tylko warunki techniczne, które mówią o co najmniej 3 mm (tym bardziej, że w pytaniu mowa jest tylko 2/3). Czyli w żadnym miejscu bieżnika nie może być mniej niż podana wartość. Zagadnienie o 3/4 szerokości bieżnika jest użyte w stosunku do opon o nieposiadających wskaźnika TWI i minimalnej grubości 1,6 mm (zakres i sposób wykonywania badań) czyli tak jak użyte określenie z zastrzeżeniem co do wysokości bieżnika dla BUS100 w warunkach technicznych. Ponadto tak znaczne zużycie opon (nawet po naprawie zawieszenia, ukł. kierowniczego, które spowodowało takie podcięcie) będzie się pogłębiało i w efekcie finalnym zanim pozostała wysokość zejdzie do minimalnej dopuszczalnej to w podciętych rejonach może dojść do znacznego osłabienia opony grożącego jej rozerwaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieczytelny jest indeks nośności
Przy braku możliwości odczytania nośności opony

bo po kilku przejazdach np. po takiej drodze

 

witosa_kraweznik_1.jpg

i kontakcie opony z krawężnikiem napisy zewnętrzne "się ulotniły"

 

 

ale na oponie oznaczenia są umieszczone po obu stronach

 

 

a problem był omawiany http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=181742#181742

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.