Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Bratus2000

Pojazd + przyczepa specjalna - Pomoc drogowa

Polecane posty

Bratus2000

Witam .

Czy pojazd specjalny ( ciągnik siodłowy ) i przyczepa specjalna ( niskopodwoziowa ) spełniają

warunki dla pojazdów pomocy drogowej ?

Zgłosił się do mnie właściciel takiego zestawu i stwierdził że już w kilku stacjach odmówiono mu przeprowadzenie OBT z wynikiem pozytywnym ze względu na zmianę w przepisach warunków dotyczących pojazdów pomocy drogowej.

 

Jakie są wasze opinie ?

 

zdjęcie poglądowe.

gal_900x600_2055735131550c2ab14b1a8.jpg.63d0b7ce3193cb68d243bae03f34f4fa.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Temat był chyba na obu forach parę tygodni temu. Ciągnik siodłowy nie występuje jako specjalny. Naczepa - no cóż - to już kwestia kreatywności diagnosty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Czy ten samochód (ciągnik?) posiada hol sztywny do holowania pojazdów bez użycia kierownicy i hamulców?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Pojazdem specjalnym to to (ciągnik) nie może być. Co innego pojazd wykonujący czynności na drodze, bo jak widać wyposażenie posiada. O naczepie nie wspominam, bo to zwykła laweta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Każda pomoc drogowa to zwykła laweta ;)

A tak poważnie - warunki dodatkowe dla pomocy drogowej są tak napisane, że dotyczą wyłącznie pojazdów silnikowych, zatem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rewers

Zdaniem radców prawnych z PISKP, ciągnik samochodowy może być pojazdem pomocy drogowej (plik w załączeniu).

Badanie pojazdów specjalnych.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Zdaniem ministerstwa NIE. A to oni są autorami :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bratus2000

Rozumiem że zostaje tylko i wyłącznie ponownie zrobić zmiany konstrukcyjne i powrócić do stanu pierwotnego . Oczywiście oświadczenie z zakładu z przeróbki musi być. :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rewers

Dlaczego robić zmiany konstrukcyjne, skoro nic się konstrukcyjnie w pojeździe nie zmieniło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Ja widzę ciekawą klasyfikację "ciągnik siodłowy - pomoc drogowa" :razz:

 

A tak przy okazji, publikowanie materiałów PISKP, wymaga chyba ich zgody :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

To jakim cudem ciągnik siodłowy stał się pomocą drogową? Wskutek czego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rewers

A tak przy okazji, publikowanie materiałów PISKP, wymaga chyba ich zgody :x

Materiały były ogólnodostępne na płytkach przekazanych mi podczas szkoleń organizowanych przez PISKP w 2014r. Płytki nie zawierały informacji dotyczących umów licencyjnych, oraz zastrzeżeń co do praw autorskich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ale super ten materiał PISKP. Buehehe :evil: Widzę tam zdjęcie ciągnika siodłowego i napis "pomoc drogowa"- i to jest ten materiał, z którego ma wynikać, że ciągnik może być pomocą drogową? Nie no super...

No ale najważniejsze, że jest opinia tzw.rzeczoznawcy... :)

 

Jak dla mnie w sprawie obowiązuje to pismo:

https://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?p=15423#15423

 

A żeby teraz odwrócić tą bzdurę to wiadomo - albo fikcyjne zmiany na ciężarowe wg schematu "...pojazd pozbawiono atrybutów pojazdu specjalnego...", albo w ogóle zakwestionować poprzednie badania/badanie z rejestracją włącznie... Czego wiadomo nikt nie lubi robić. Bo na chwilę obecną to pojazd jest niezgodny z warunkami technicznymi.

 

Ale jak nowo-moda forumowa uczy możesz też dać wynik "P", napisać, że zła klasyfikacja w DR, przy czym potraktować ją jako "oczywistą" pomyłkę co skutkuje jedynie UD, zatem... 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rewers

Ja bym postąpił:

 

albo w ogóle zakwestionować poprzednie badania/badanie z rejestracją włącznie... Czego wiadomo nikt nie lubi robić. Bo na chwilę obecną to pojazd jest niezgodny z warunkami technicznymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Zdaniem radców prawnych z PISKP,

W 2014 roku,ciekawe czy nadal są tego samego zdania . Były zmiany przepisów w 2016 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A w tym względzie co niby w 2016 się zmieniło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
hol sztywny do holowania pojazdów bez użycia kierownicy i hamulców?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rewers
A w tym względzie co niby w 2016 się zmieniło?

 

Stanowisko Departamentu Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 14 grudnia 2016r. zawarte w piśmie jak wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ja pytam jakie warunki dla pomocy drogowej się zmieniły w 2016.

 

Dario - to wcześniej tego holu w warunkach nie było?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
to wcześniej tego holu w warunkach nie było?

Z naciskiem na słowo "tego", tak nie było . Była mowa o holu ,dopiero w 2016 dołożyli o kierownicy itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

BYŁO:

2. Pojazd pomocy drogowej powinien posiadać:

1) kabinę kierowcy lub nadwozie barwy żółtej lub oznaczone pasem wyróżniającym barwy żółtej spełniającym warunki, o których mowa w § 36;

2) nadwozie konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu uszkodzonych pojazdów lub być wyposażony w:

a) hol giętki do holowania motocykla i hol sztywny do holowania pojazdu,

b) ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, o konstrukcji umożliwiającej umieszczenie na pojeździe holowanym,

c) dodatkowy zestaw świateł tylnych przeznaczony do umieszczania na pojeździe holowanym w przypadku tymczasowego zakrycia świateł pojazdu holującego.

 

JEST:

2. Pojazd pomocy drogowej powinien posiadać:

1) kabinę kierowcy lub nadwozie barwy żółtej lub oznaczone pasem wyróżniającym barwy żółtej spełniającym warunki, o których mowa w § 36;

2) nadwozie konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu uszkodzonych pojazdów lub być wyposażony w:

a)49) hol giętki do holowania motocykla i hol sztywny do holowania pojazdu, o konstrukcji wykluczającej potrzebę użycia niesprawnego układu kierowniczego lub niesprawnych hamulców uszkodzonych pojazdów,

b) ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, o konstrukcji umożliwiającej umieszczenie na pojeździe holowanym,

c) dodatkowy zestaw świateł tylnych przeznaczony do umieszczania na pojeździe holowanym w przypadku tymczasowego zakrycia świateł pojazdu holującego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dzięki :)

 

Tylko co jak on ma jakiś tam "motylek" z tyłu doczepiany? 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No o motylkach już było. Jacdiag wklejał przykłady. No i te motylkowe wynalazki mogą... :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.