Skocz do zawartości

Oświadczenie producenta


kurant2000

Rekomendowane odpowiedzi

Przyjechało do mnie na badanie ADR IVECO do 16 t w dowodzie rejestracyjnym jest 32500 jako zespół pojazdów , natomiast w oświadczeniu producenta jest napisane, że pojazd jest fabrycznie wyposażony w zwalniacz spełniający wymagania typu IIA do masy całkowitej zespołu pojazdów 28000 kg.

Jak postąpić teraz zaznaczam ,że dane z tabliczki znamionowej są zgodne z danymi w dowodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ja bym wpisał w zaświadczenie ADR, że zwalniacz spełnia wymagania dla jednostki transportowej o dopuszczalnej masie całkowitej wskazanej w oświadczeniu.

Mowa jest o jednostce transportowej ADR po spełnieniu odpowiednich wymagań. A to że d.m.c. wskazana na tabliczce jest inna nie powinno w niczym przeszkadzać. Czasami tak bywa, że pojazd nie tylko po publicznych drogach śmiga, ale może przykładowo pracować po kopalniach lub portach, gdzie zwalniacza się nie wymaga.

No takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wpisał tylko tak jak radzi Paprock w zaświadczeniu ADR pkt III, 2) odpowiednią masę całkowitą tj. 28000 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale czytając 13 regulamin EKG ONZ można z deka się zakręcić. Zadzwoniłbym do TDT-u po szczegóły.

W regulaminie jest takie 'dziwne' zdanie:

1.8.2.1. Skuteczność układu hamulcowego o długotrwałym działaniu jest badana przy maksymalnej masie pojazdu lub zestawu pojazdów.

I zaś lataj po regulaminach zamiast badanie wykonywać! :-?

 

Ma/miał może wcześniejsze świadectwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badasz jednostkę transportową o dmc 32 500kg. Skoro zwalniacz jest do 28 000 kg to jest nie wystarczający dla danej jednostki transportowej. W zaświadczeniu masz podać dmc jednostki transportowej a nie wytrzymałość faktyczną zwalniacza. W przypadku braku wymogu zwalniacza ma być całe to zdanie skreślone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bada IVECO jako jednostkę transportową!

Jednostka transportowa nie musi składać się z zespołu pojazdów!

W zupełności mu ten zwalniacz dla solówki wystarczy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma/miał może wcześniejsze świadectwo?
nie nie ma

miał stare badanie ADR z innej stacji gdzie wpisane miał zwalniacz spełniający wymagania typu IIA do masy całkowitej zespołu pojazdów 28000 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem. Dla mnie, dla pojazdu to oświadczenie wystarczy. Badamy pojazd, wystawiamy zaświadczenie wraz z załącznikami dla tego konkretnego pojazdu, o konkretnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu, dla którego zwalniacz spełnia takie a takie wymagania, co producent/przedstawiciel producenta stosownym oświadczeniem potwierdza.

Mowa jest o pojeździe, a nie o zestawie pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednostka transportowa to pojazd bez przyczepy lub pojazd z przyczepą zgodnie z definicją ADRowską. Skoro badany pojazd może ciągać przyczepy, to jest jednostką transportową jako zespół pojazdów i ta masa musi być brana pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z definicji ADR „Jednostka transportowa” oznacza pojazd samochodowy bez przyczepy lub zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego i dołączonej do niego przyczepy.

 

Czyli dla tego pojazdu zwalniacz jest wystarczający, a dla zespołu pojazdów dla których wymagany jest zwalniacz DMC zestawu może wynosić max. 28000 kg. Dlatego ja bym wpisał w pkt III, 2) 28000 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock - czyli jeśli dobrze rozumiem, chcesz powiedzieć, że kierowca sam musi uważać z jaką przyczepą pojedzie w tym przypadku, tak? Bo nie z każdą będzie mógł w przypadku ADR - dobrze rozumuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja do tego w ten sposób bym podszedł. Interesuje mnie to co stoi na stanowisku, a na stanowisku jest sam pojazd, a nie zespół pojazdów. Splątałem się trochę adeerowskim nazewnictwem, które podświadomie zespół pojazdów u mnie wywołuje. A jak sama nazwa wskazuje, jednostka to jednostka a nie zespół jednostek.

Jak przyjadą dwie jednostki transportowe tworzące zestaw pojazdów to i tak każdy pojazd będzie rozpatrywany (badany) osobno. I nie widziałbym nic zdrożnego w tym, aby przyczepę na dodatkowe adeerowskie badania przyciągnął pojazd nie mający nic wspólnego z ADR-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz mi wytłumacz dlaczego jak stoi auto z gniazdem 7-pin przy haku to już nie widzisz tej analogii, że właściciel ma pilnować jaką przyczepę podłącza 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest żadna analogia. Nikt nie wymaga potwierdzeń producenta dla dodatkowych badań haka.

I nie od dziś wiadomo, że nadajemy na różnych falach, więc nie ma co tematu ciągnąć.

Tam cisnąłem, żeby nie montować, nie zakładać czegoś co może się okazać w skutkach przykre.

Tu natomiast i szofer i doradca DGSA i firma transportowa ma czarno na białym w zaświadczeniu z przeprowadzonego badania i w świadectwie ADR co dany pojazd może i w jakiej konfiguracji wykonywać to może. Mają to na piśmie i ja jestem czysty. Ale co oni zrobią jest i tak poza mną. Tam, z uporem maniaka klientom zalecałem i zalecam, żeby pomyśleli o instalacji takiej, która każdej przyczepie poradzi ze światełkami. Może czasem i coś w zaświadczenia wpisywałem, że wtyk 7-PIN wszystkiego nie odpali. Nie mam wytycznych co do dodatkowego badania haka, dlatego tylko zalecenia i pełna improwizacja.

 

[ Dodano: 06-02-2018, 15:17 ]

A co do haka, to jest jeszcze taka sprawa, że zalecenia opisane są w instrukcji obsługi. Ale nie widzę przeszkód, żeby z zapytaniem do producenta bezpośrednio się zwrócić. Bardzo ciekawe co by w sprawie 7-PIN na dzisiaj odpowiedział, biorąc pod uwagę przyczepy inne niż lekkie i nowsze troszeczkę. Tak, wiem i znam wypowiedzi, że instrukcja to instrukcja, a nie żaden akt prawny, ale w przypadku haków do instrukcyjnych stron kierują wytyczne z dyrektywy akurat.

 

[ Dodano: 07-02-2018, 09:12 ]

Jednostka transportowa to pojazd bez przyczepy lub pojazd z przyczepą zgodnie z definicją ADRowską. Skoro badany pojazd może ciągać przyczepy, to jest jednostką transportową jako zespół pojazdów i ta masa musi być brana pod uwagę.

 

2) Zamontowany zwalniacz spełnia wymagania badania typu ..................... i posiada skuteczność wystarczającą dla jednostki transportowej o dopuszczalnej masie całkowitej ................... ton5).

 

5) W przypadku pojazdów samochodowych, dla których wymagany jest zwalniacz, wpisać właściwą wartość. W pozostałych przypadkach skreślić całe zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.