Skocz do zawartości

Dziwne pytania o dziwnych pojazdach


soraj

Rekomendowane odpowiedzi

Taki pojazd nie podlega żadnemu badaniu na SKP.

 

jak jets nowy, a jezeli ktoś zakupił używane auto z samą ramą i chce zrobić przegląd, bo np planuje jego uzupełnienie i wykonanie najazdu - lawety ?

 

 

Drugie pytanie odnosnie kiedy okresowe a kiedy dodatkowe.

 

Pryzjeżdza autobus, chce zostać autobusem na 100, tylko ddoatkowe jeżeli ma wazne okresowe czy okresowe również ?

 

Przyjeżdza na oskp auto po wymianie silnika na wiekszy:

 

co jest wymagane:

 

faktura zakupu ?

Faktura z zakladu mechanicznego na jego montaż?

kiedy opinia rzeczoznawcy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie jak nowy, bo nowy niekompletny to nawet nie podlega rejestracji, a co dopiero mówić o badaniu. Taka "sama rama' co ma prawo wjechać na SKP celem badania, to może być samochód lub przyczepa/naczepa przystosowana do przewozu kontenerów. Ona (rama) tylko pozornie wygląda jak goła, bo jest w specjalne uchwyty wyposażone służące do mocowania kontenerów lub nadwozi zwanych z niemiecka BDF. BDF to taki kontener, który z samochodu można zdjąć i postawić na czterech rozkładanych nogach.

Także sama rama pod zabudowę jakąkolwiek nie ma co szukać na stacji kontroli. Jak wykona zabudowę, to owszem.

 

2. Badanie BUS-100 jest badaniem dodatkowym i w zależności od sytuacji lub dyspozycji klienta wykonuje się je jako pojedyncze lub w parze z okresowym. Jedni robią to jako solo badanie podwójne składające się z okresowego plus dodatkowego, a inni takie czynności wpisują osobno do rejestru jako badania rozdzielone. Może być najpierw okresowe, a następnie dodatkowe.

 

3. Należy sprawdzić czy takie monstrum się nadaje. Masakryczne parametry takiego silnika wiążą się z możliwościami układu zawieszenia jak i wydolnością hamulcowego. Nie wspominając o sztuce zamocowania czegoś takiego.

W sumie, jeżeli chodzi o zbliżone parametry, to należy sprawdzić czy zamontowany poprawnie i określić jego moc oraz pojemność. Żadnych faktur, żadnych papierów na pochodzenia. Może być opinia co do danych technicznych samego silnika lub opinia co do całej wymyślnej konstrukcji.

 

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jets nowy, a jezeli ktoś zakupił używane auto z samą ramą i chce zrobić przegląd,

Pojazd nie kompletny nie podlega rejestracji. Po co komu przegląd na taki pojazd jak i tak musi go wyposażyć w jakąś zabudowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to tylko w celu dojazdu do firmy dokonującej zabudowy. Inna sprawa, że w takim przypadku badanie techniczne nie jest potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarejestrowany musiał mieć jakąś zabudowę, więc jeśli pojawia się na badaniu bez niej to jest niekompletny/zdekompletowany, więc wynik badania N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy przeprowadzamy:

 

1.tylko badanie dodatkowe ( bez okresowego itp)

Np chcę zrobić sobie Taxi lub L . wyposażyłem odpowiednio pojazd ( taksometr czy dodatkowe pedały ) i chcąc otrzymać wpis w DR proszę o badanie dodatkowe taxi lub L bo okresowe mam ważne.

 

2.badanie okresowe plus dodatkowe np powypadkowe

tu już zależy... samo powypadkowe tylko po to aby odebrać zatrzymany DR i nie przedłuża okresowego. jeśli wiemy ,że skończyło się już okresowe (np z cepiku , z naszego rejestru ) to powinno się wykonać i powypadkowe i okresowe .

 

3.czy jest badanie tylko powypadkowe bez okresowego ?

tak , patrz wyżej pkt 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosił bym po pdesłanie badań pojazdów niekompletnych , chciałem poczytać o ich przeprowadzeniu

 

Powtarzasz się :?

Takie pytanie na SKP się nie trafiają. To tak jak byś chciał z SKP przykład badania pojazdu z wynikiem N rozbitego po wypadku i nienaprawionego 8) Naprawdę sądzisz, że są takie badania?

 

1.tylko badanie dodatkowe ( bez okresowego itp)

 

Np chcę zrobić sobie Taxi lub L . wyposażyłem odpowiednio pojazd ( taksometr czy dodatkowe pedały ) i chcąc otrzymać wpis w DR proszę o badanie dodatkowe taxi lub L bo okresowe mam ważne.

 

Jak zapytasz czwarty raz to uwierzysz, czy dopiero za piątym? Bo wszyscy Ci już to opisali a ja podałem nawet podstawę prawną. Czego jeszcze oczekujesz? Czego nie rozumiesz? Opisz może swój problem inaczej, bo na razie się zwyczajnie powtarzasz.

 

Cała reszta została już też rozbita na atomy. Czego Ty jeszcze chcesz? :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałbym wiedzieć dlaczego

 

Prosił bym po pdesłanie badań pojazdów niekompletnych , chciałem poczytać o ich przeprowadzeniu

 

Prosił bym po pdesłanie badań pojazdów niekompletnych , chciałem poczytać o ich przeprowadzeniu

 

Obaj zadali identyczne pytanie ? To mógł być przypadek...

 

Obaj mają podobny sposób pisania

 

Obaj popełnili ten sam błąd w słowie podesłanie

 

Różną ich co prawda miejscowości te wpisane w stopkę- ale czy to problem tak wpisać.

Może być zasada kopiuj wklej.

Ale może tez to jeden i ten sam człowiek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piter odpowiada na pytania Soraja, tylko jakby z cytowaniem nie ten teges!

 

 

właśnie , pisałem z telefonu i miałem kłopoty z cytatem selektywnym . za zamieszanie pokłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba powtarzać jak przedszkolakom :faint:

 

przed naciśnięciem "Wyślij" zalecam zrobić "podgląd" posta ...

 

przeczytać, popatrzeć,

i gdy :ok

to wysłać ...

 

download.php?id=6895

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
wiem, ale wytłumacz mi jak ktos wyliczył , że prawidłowa jest odpowiedz B 12% , skoro jedno koło ma stopien przylegania jednego koła wynosi 30% drugiego 40%...

 

Jeżeli przyjać , że wartośc przelgania 40 to 100% ( wiem to dziwne i głupie) to druga wartośc jest mniejsza 0 15%.. a nie 12%... :shock:

 

tu jeszcze raz załączam pytanie

 

8. Przy zmierzonym przyleganiu koła lewego 40% i prawego 30%, różnica stopnia przylegania kół wynosi:

 

A. 9%

B. 12%

C. 15%

 

prawidłowa niby b...

 

Jeśli się nie mylę, bo sam się uczę do teoretycznego to to raczej jest proste:

 

Jeżeli mniejsza wartość przylegania na jednej osi nie przekracza 35% to liczymy względną wartość różnicy przylegania i nie może ona przekroczyć 30% wartości większej przylegania na tej osi. Czyli 12% (max różnica).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.