Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
zenon 100

golf hatchback

Polecane posty

zenon 100

Witam, pierwsze badanie przed rejestrajcą - samochod osobowy golf VI hatchback" jak byk"

W niemieckim briefie widnieje AC {kombi}

Ja według Was należy wypełnić dip

Pani w wydziale komunikacji domaga sie kombi, co nie jest zgodne ze stanem faktycznym co Wy na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Ja według Was należy wypełnić dip

Zgodnie z tym co widzisz podczas BT.

Pani w wydziale komunikacji domaga sie kombi,

Zatem klient ma problem z powodu niezgodności pomiędzy DR a stanem faktycznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Pani w wydziale komunikacji domaga sie kombi, co nie jest zgodne ze stanem faktycznym co Wy na to.

Opisz i wykorzystaj tą usterkę

"e) Oczywiste omyłki, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu"-UD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A możesz podać więcej danych? Może masz informację o nr homologacji, wariancie i wersji w DR?

Nieraz różnica pomiędzy AB i AC w autach jest bardzo płynna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

Jeśli w ZDR są dane dotyczące homologacji to ma być kombi. Miałem kilka takich przypadków m. in. z BMW X3, które są homologowane w niektórych wersjach jako sedan. Po konsultacji z michał_k (bo to do niego szedł pierwszy taki egzemplarz) zostało po homo. Jako ciekawostkę dodam, że w przypadku BMW trzeba przepisywać model z ZDR słowo w słowo, bo one są dziwnie oznaczane np. X3 XDRIVE30D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenon 100

niestety nie mam juz dokumentów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

zenon 100, podaj 7 ostatnich znaków nr VIN może uda się ustalić typ nadwozia po kodzie produkcyjnym. Może być na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Jak najbardziej w VW Golfie może być rozbieżność w deklaracji nadwozia przez producenta z tego co pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenon 100

KZBP064311 podaje ostatnie cyfry vin golfa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Kod typu SK13G2 ale rodzaju nadwozia nie podają. Może po tym kodzie w katalogu ITS-u coś da sie ustalić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
W niemieckim briefie widnieje AC {kombi}

 

Na 99,9% tak był homologowany i tak powinno zostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No właśnie też tak pamiętam, że na przełomie dekady golfy zaczęły być dziwnie klasyfikowane przez VW i wszystko stało się w nich bardzo umowne. Chyba nawet lata temu pisaliśmy o tym na forum. A przecież jeszcze AF wchodzi w grę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenon 100

czyli powiedzmy jak był homologowany na kombi to wpisujemy do dip-u kombi, chociaż widzimy hatchbacka. A co będzie jak za rok pojedzie na badanie techniczne w dowodzie kombi a diagnosta widzi hatchbacka /niezgodność ze stanem faktycznym/ ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
w dowodzie komb

W dowodzie nie będzie widział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram
W dowodzie nie będzie widział

 

Ale w CEPie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A ja bym zapodał do uwag definicja hatcbacka i już. Oni mają jakiś dziwny system klasyfikowania samochodów. Sedana ni razu nie spotkałem. Zawsze stało limousine, a jak wklepałem w DiP limuzynę to i tak źle było bo w WK nie przechodziło. Bliźniacza sytuacja jak przy Mercedesach. Zawsze dylemat czy wpisać markę Mercedes, czy producenta Daimler-Chryslera.

No i co pan panie zrobisz jak nic nie zrobisz. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

No bo jak golf jest sedanem to w zależności od rocznika nie nazywa się już golf :) A jeszcze jak dodamy do tego zmianę nazw na rynek USA to mamy mały galimatias...

 

Poza tym jeśli w DR jest pełna klasyfikacja, która po porównaniu z katalogiem ITS daje informacje, że to jednak AC, to z kim chcesz walczyć? Jeszcze nie słyszałem o przypadku, żeby ktoś z poziomu SKP/WK homologację podważył...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nie chodzi o walkę, lecz o ludzkie wyjaśnienie. Jak trafię na mur, to odpuszczę. Dla mnie ta niemiecka klasyfikacja tyle samo oznacza co z francuska fourgone przy vanach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

To co chcesz wyjaśniać? Tak jest w homologacji i tyle. nie dziwię się, że WK obstaje, że taka klasyfikacja ma być zachowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Chyba prościej wykonać zmiany konstrukcyjne niż wyjaśniać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
Tak jest w homologacji i tyle
z ostatniego półrocza mam bodajże 3 lub cztery homologowane mówiąc nieznanym językiem "look a like". Przy pierwszym dziwiłem się, przy następnych przywykłem nawet do "kolegi Łysego" dzwoniłem czy aby pomyłki nie ma ale...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- Ale...

Ale ja staram się przerabiać wszystko na nasze, żeby uniknąć późniejszych konfliktów. Nie widziałem homo do tego Golfa, a coś mi się zdaje, zdaje znaczy strzelam, że po jednym i tym samym typie idzie kilka wersji nadwozia zakwalifikować. Więc nie ma co traktować homologacji jak święty obrazek, bo przy rejestracji nowych samochodów w Polsce wymagany jest dodatkowy dokument określający niektóre dane po ustawie. Wszystkie fourgony opisuję jako vany, wszystkie masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy przerabiam ma własne masy, wszystkie Daimler-Chryslery na Mercedesy i tak dalej. Wcześniejszej wzmianki o modelu BMW też nie kapuję, w sensie dlaczego ma być toćka w toćkę jak w zagranicznym dowodzie. Już narobili furgonów, że jednym wczoraj mi się odbiło. Wiadomo, że chodzi o wpis vat, a zarazem o odliczenia nieprzysługujące dla tego podrodzaju. Ktoś wcześniej pewnie uznał, że nie ma co walczyć z homologacją lub z WK, a użytkownik vat odlicza i odlicza, a skarbówka czyha... Już narobili słowników, że samej Laguny nie ma, za to wszystkie są 1,8/16V...

 

Przy takich operacjach trzeba się trochę natrudzić, powyjaśniać, poopisywać, a wiadomo, że to trwa. Niestety, dla niektórych diagnostyków najważniejsza jest ilość podstemplowanych dowodów, a nie tam jakieś kombi, furgon, vat, van... Chociaż ostatnimi czasy zalękli się jakby, bo im na ekran wywalili zegar z zapisem czasu. :evil:

 

Takie jest moje zdanie i starałbym się przepchnąć sprawę. Od czasu kiedy potrafią w homo ograniczyć prędkość i moc, a nawet Quada przemianować na traktor, to ten dokument stracił swą wiarygodność. Nie tak dawno była mowa o jednym aucie i dwóch homologacjach nawet.

Także każdy ma swój rozum i robi tak, aby było dobrze. I nie widzę sensu naciskać o konkretne usterki z zakresu.

Poza tym, niemiecki ordnung, to już nie ten sam niemiecki ordnung. To tak, czy nie tak? Kto tak pisał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
przy rejestracji nowych samochodów w Polsce wymagany jest dodatkowy dokument określający niektóre dane po ustawie

 

I zdziwiłbyś się, bo w tym dokumencie również będzie kombi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Coraz mniej mnie rzeczy dziwi, chociaż wiele jeszcze pewnie zadziwi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Po typie może i są różne. Ale jeszcze jest wariant i wersja. I tu już miejsca na różne opcje nie ma. A w przypadku tego co w CoC, a tego co w oświadczeniu to zawsze się zgadzało AA-sedan/kareta, AB-hatchback, AC-kombi, AF-wielozadaniowy, AD-kabriolet. Nie ma co tutaj teorii tworzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.