Skocz do zawartości

golf hatchback


zenon 100

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pierwsze badanie przed rejestrajcą - samochod osobowy golf VI hatchback" jak byk"

W niemieckim briefie widnieje AC {kombi}

Ja według Was należy wypełnić dip

Pani w wydziale komunikacji domaga sie kombi, co nie jest zgodne ze stanem faktycznym co Wy na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja według Was należy wypełnić dip

Zgodnie z tym co widzisz podczas BT.

Pani w wydziale komunikacji domaga sie kombi,

Zatem klient ma problem z powodu niezgodności pomiędzy DR a stanem faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pani w wydziale komunikacji domaga sie kombi, co nie jest zgodne ze stanem faktycznym co Wy na to.

Opisz i wykorzystaj tą usterkę

"e) Oczywiste omyłki, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu"-UD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz podać więcej danych? Może masz informację o nr homologacji, wariancie i wersji w DR?

Nieraz różnica pomiędzy AB i AC w autach jest bardzo płynna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w ZDR są dane dotyczące homologacji to ma być kombi. Miałem kilka takich przypadków m. in. z BMW X3, które są homologowane w niektórych wersjach jako sedan. Po konsultacji z michał_k (bo to do niego szedł pierwszy taki egzemplarz) zostało po homo. Jako ciekawostkę dodam, że w przypadku BMW trzeba przepisywać model z ZDR słowo w słowo, bo one są dziwnie oznaczane np. X3 XDRIVE30D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zenon 100, podaj 7 ostatnich znaków nr VIN może uda się ustalić typ nadwozia po kodzie produkcyjnym. Może być na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej w VW Golfie może być rozbieżność w deklaracji nadwozia przez producenta z tego co pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod typu SK13G2 ale rodzaju nadwozia nie podają. Może po tym kodzie w katalogu ITS-u coś da sie ustalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też tak pamiętam, że na przełomie dekady golfy zaczęły być dziwnie klasyfikowane przez VW i wszystko stało się w nich bardzo umowne. Chyba nawet lata temu pisaliśmy o tym na forum. A przecież jeszcze AF wchodzi w grę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli powiedzmy jak był homologowany na kombi to wpisujemy do dip-u kombi, chociaż widzimy hatchbacka. A co będzie jak za rok pojedzie na badanie techniczne w dowodzie kombi a diagnosta widzi hatchbacka /niezgodność ze stanem faktycznym/ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym zapodał do uwag definicja hatcbacka i już. Oni mają jakiś dziwny system klasyfikowania samochodów. Sedana ni razu nie spotkałem. Zawsze stało limousine, a jak wklepałem w DiP limuzynę to i tak źle było bo w WK nie przechodziło. Bliźniacza sytuacja jak przy Mercedesach. Zawsze dylemat czy wpisać markę Mercedes, czy producenta Daimler-Chryslera.

No i co pan panie zrobisz jak nic nie zrobisz. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo jak golf jest sedanem to w zależności od rocznika nie nazywa się już golf :) A jeszcze jak dodamy do tego zmianę nazw na rynek USA to mamy mały galimatias...

 

Poza tym jeśli w DR jest pełna klasyfikacja, która po porównaniu z katalogiem ITS daje informacje, że to jednak AC, to z kim chcesz walczyć? Jeszcze nie słyszałem o przypadku, żeby ktoś z poziomu SKP/WK homologację podważył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o walkę, lecz o ludzkie wyjaśnienie. Jak trafię na mur, to odpuszczę. Dla mnie ta niemiecka klasyfikacja tyle samo oznacza co z francuska fourgone przy vanach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co chcesz wyjaśniać? Tak jest w homologacji i tyle. nie dziwię się, że WK obstaje, że taka klasyfikacja ma być zachowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest w homologacji i tyle
z ostatniego półrocza mam bodajże 3 lub cztery homologowane mówiąc nieznanym językiem "look a like". Przy pierwszym dziwiłem się, przy następnych przywykłem nawet do "kolegi Łysego" dzwoniłem czy aby pomyłki nie ma ale...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Ale...

Ale ja staram się przerabiać wszystko na nasze, żeby uniknąć późniejszych konfliktów. Nie widziałem homo do tego Golfa, a coś mi się zdaje, zdaje znaczy strzelam, że po jednym i tym samym typie idzie kilka wersji nadwozia zakwalifikować. Więc nie ma co traktować homologacji jak święty obrazek, bo przy rejestracji nowych samochodów w Polsce wymagany jest dodatkowy dokument określający niektóre dane po ustawie. Wszystkie fourgony opisuję jako vany, wszystkie masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy przerabiam ma własne masy, wszystkie Daimler-Chryslery na Mercedesy i tak dalej. Wcześniejszej wzmianki o modelu BMW też nie kapuję, w sensie dlaczego ma być toćka w toćkę jak w zagranicznym dowodzie. Już narobili furgonów, że jednym wczoraj mi się odbiło. Wiadomo, że chodzi o wpis vat, a zarazem o odliczenia nieprzysługujące dla tego podrodzaju. Ktoś wcześniej pewnie uznał, że nie ma co walczyć z homologacją lub z WK, a użytkownik vat odlicza i odlicza, a skarbówka czyha... Już narobili słowników, że samej Laguny nie ma, za to wszystkie są 1,8/16V...

 

Przy takich operacjach trzeba się trochę natrudzić, powyjaśniać, poopisywać, a wiadomo, że to trwa. Niestety, dla niektórych diagnostyków najważniejsza jest ilość podstemplowanych dowodów, a nie tam jakieś kombi, furgon, vat, van... Chociaż ostatnimi czasy zalękli się jakby, bo im na ekran wywalili zegar z zapisem czasu. :evil:

 

Takie jest moje zdanie i starałbym się przepchnąć sprawę. Od czasu kiedy potrafią w homo ograniczyć prędkość i moc, a nawet Quada przemianować na traktor, to ten dokument stracił swą wiarygodność. Nie tak dawno była mowa o jednym aucie i dwóch homologacjach nawet.

Także każdy ma swój rozum i robi tak, aby było dobrze. I nie widzę sensu naciskać o konkretne usterki z zakresu.

Poza tym, niemiecki ordnung, to już nie ten sam niemiecki ordnung. To tak, czy nie tak? Kto tak pisał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy rejestracji nowych samochodów w Polsce wymagany jest dodatkowy dokument określający niektóre dane po ustawie

 

I zdziwiłbyś się, bo w tym dokumencie również będzie kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po typie może i są różne. Ale jeszcze jest wariant i wersja. I tu już miejsca na różne opcje nie ma. A w przypadku tego co w CoC, a tego co w oświadczeniu to zawsze się zgadzało AA-sedan/kareta, AB-hatchback, AC-kombi, AF-wielozadaniowy, AD-kabriolet. Nie ma co tutaj teorii tworzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.