Skocz do zawartości

Problem ze zmniejszeniem ilości miejsc w samochodzie osobowy


exacto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

prawdopodobnie było to już wałkowane milion razy, lecz mam problem odnośnie zmiany miejsc siedzących z 5 na 2 w pojeździe samochodowym. Byłem na dwóch stacjach w tym jedna okręgowa, panowie powiedzieli mi, że nie da się przekształcić pojazd osobowy z 5 miejsc siedzących w dowodzie rejestracyjnym na 2 poprzez samo wyrzucenie siedzeń z tyłu. Z tyłu kanapa już nigdy nie będzie montowana, a także po moich "przeróbkach" nie będzie nawet możliwości zamontować. Przeglądu nie chcą zrobić, ponieważ fizycznie z tyłu siedzeń nie ma. Nie wiem co robić w tej sytuacji... Da się w ogóle coś z tym zrobić? Czy faktycznie nie ma szans. Czytałem przepisy z 2016 roku ale jeżeli dobrze je rozumiem to dotyczą pojazdow ciężarowych. Dzięki z góry za odpowiedzi Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu będzie zabudowa audio i nie będzie już możliwości na demontaż, jedynie bedzie mozna wejść na przód gdzie są dwa fotele. Opel Frontera B. Jechać na inną stacje i co powiedzieć? jakieś badania mają zrobić czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie po zmianach konstrukcyjnych. Zmieni się liczba miejsc i prawdopodobnie masa własna. Przeglądu nie chcą zrobić bo nie widzą zmian tylko pojazd niekompletny. Trzeba zamontować co tam ma być i dopiero wnioskować o badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko stacja okręgowa . Zmiany konstrukcyjne , zmiana pojazdu z osobowego 5 miejsc na ciężarowy 2 miejsca . Zmiana ma być wykonana i potwierdzona dokumentem przez upoważniony warsztat . Za fotelami ma być przegroda rozdzielająca przestrzen pasażerską od ładunkowej .

Może jeszcze przeszłaby zmiana na specjalny - kod 511 radiofoniczny / telewizyjny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z osobowego 5 miejsc na ciężarowy 2 miejsca

a po co, skoro ma zostać osobowy :?:

pojazd osobowy z 5 miejsc siedzących w dowodzie rejestracyjnym na 2

 

a "telewizyjny" to :shock:

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę jechać na okręgówkę wymontowując sam fotele z tyłu oraz pasy bezpieczeństwa czy muszę jechać do osoby, która to zrobi i wystawi papier czy paragon potwierdzający demontaż tyłu przez osobę upoważnioną. Dziękuje. uspokoiliście mnie, miałem już zmieniać auto na jakiegoś dostawczaka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Paragon potwierdzający" jest potrzebny w przypadku, gdy zachodzi zmiana rodzaju pojazdu. Zmiana z rodzaju osobowego na rodzaj ciężarowy, a czasami miesza się na odwrót rodzajami.

Tu, rodzaj pojazdu pozostanie bez zmian, a przynajmniej tak mi się wydaje, tak?

Czyli, bez tylnych miejsc siedzących udajemy się na stację kontroli celem dodatkowego badania potwierdzającego zakres dokonanych zmian, oraz dane techniczne pojazdu, które mogły ulec zmianie przy tematycznej modyfikacji. Czyli, po pierwsze, to liczba miejsc do siedzenia. Po drugie, masy, bo nie wiadomo ile ten zestaw dla audiofili waży. (A ino podstaw mi się w nocy pod oknem! ;-) )

Można założyć jakąś podłogę, wyłożyć to materiałem dywanopodobnym, żeby łatwiejszy był opis. Przykładowy fragment: w wyniku wprowadzonych zmian pojazd posiada dwa miejsca do siedzenia oraz powiększoną przestrzeń bagażnika. Nikogo nie powinno obchodzić jakie znaczki, albumy, klasery, dwa psy rasy bernardyn, lub parę gołębi pocztowych będzie się w tej przestrzeni przewozić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dziękuję poraz kolejny :) teraz już wszystko wiem. Autkk robione jest bardziej na pokazy oraz zawody także pod okna podjeżdżać nie mam zamiaru :) jesteście wielcy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej - podczas badania pojazd ma być kompletny. Jeśli ma tam być zabudowa audio, to trakcie badania ma już tam być i diagnosta wtedy ocenia całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No żeby istniało jeszcze dla takiego czegoś wydumane przeznaczenie jak filharmonia/techno/dyskoteka, to kompletność bym zrozumiał. A tu bywa, że i domek kempingowy ładunkiem się nazywa. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No żeby istniało jeszcze dla takiego czegoś wydumane przeznaczenie jak filharmonia/techno/dyskoteka, to kompletność bym zrozumiał.
Specjalny/inny wystarczy.

Nie żebym był złośliwy, ale bez opinii właściwego rzeczoznawcy bym nie podszedł do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ, żadne tam takie. Tu bardziej narodowa przywara pasi 'Polak potrafi', a nie uszczypliwości. Jest jak jest. Ty wołałbyś o opinie, Kolega blakop uznałby (może) zabudowę wykonaną przez audiofilską firmę. A ja wyłożyłbym sklejką przestrzeń po siedzeniach i też byłoby dobrze.

Czy po zabudowie bagażnika dużymi głośnikami Extra Bass Perversum wychodzi od razu pojazd specjalny? Po mojemu i tylko po mojemu taka zabawka nie wnosi nic specjalnego do motoryzacji, do ruchu drogowego. A może bywać uciążliwa. Bardziej złożone konstrukcje jak śmieciarki i betoniarki nie łapią się na specjalny. A tu wychodzi, że audio zestaw dałby radę zmienić klasyfikację.

Oczywiście, że problem można gmatwać bez końca. Ale co zrobić, żeby uprościć? Jest osobowa pięciosiedzeniowa Frontiera i ma zostać osobowa, z tym że dwumiejscowa. Idzie to wykonać?

Zapomnijmy o głośnikach na dzisiaj. Głośniki może kiedyś, może później, ale jak już ktoś cały bagażnik zarzuci głośnikami, to czy taką audio-zabudowę należy zgłaszać komukolwiek? Jak diagnosta ma się zachować widząc takiego decybelowego potwora? Z resztą,mniejsza o dźwięki. Był bagażnik - nie ma bagażnika. Czy w jego zabudowaną przestrzeń należy wnikać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock, z wzoru wyjdzie, że nalezy taki pojazd po ujęciu miejsc zaklasyfikować do rodzaju ciężarowy, a to już przegroda musi być jako dodatek. I jak najbardziej interesuje mnie co jest w bagażniku, jeśli jest to stała zabudowa zmieniająca jego funkcję. O opinię zawołam chociażby z tego względu, że muszę mieć pewność co do trwałości tejże zabudowy w przypadku np. hamowania. Poza tym, jeśli funkcją tego pojazdu staje się bycie demo carem, to nie służy on już ani do przewozu ładunku, ani pasażerów z bagażem, więc klasyfikacja na specjalny/inny jak najbardziej słuszna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale samochód może być i jednoosobowy. Założenie o bagażu jest ogólne, że osobowy musi pełnić taką extra funkcje. Jakoś w roadsterach i kabrioletach nikt nie wnika w brak bagażnika. Poza tym, jakie są wytyczne żeby osobowy był osobowym? Ten wzór stosuje się do ciężarowych. No tak, czy nie tak? Demontuję z żółtego seicenta tylne miejsca do siedzenia i mam robić z tego autka od razu ciężarówkę?

No czegoś nie kumam, no coś mi tu nie gra. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. O jaki wzór chodzi?

Jeśli ten sprzęt audio ma być zamocowany trwale, to zgłosić to trzeba bo zmienia się masa własna pojazdu.

Co do specjalnego. Nie mi oceniać, ale wobec braku wytycznych co do niektórych pozycji w katalogu RPP to wiele rzeczy da się obronić. No bo co to jest samochód radiofoniczny w dzisiejszych czasach? Ta klasyfikacja powstawała w czasach, kiedy faktycznie dla wysłania transmisji radiowej trzeba było całego robura zabudować różną aparaturą. Dziś to wszystko zrobi dobry smartfon.

Pozostaje zdrowy rozsądek.

Ale na pewno samo wyjęcie foteli z auta zmiana konstrukcyjna nie jest - tylko zdekompletowaniem pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzór, to coś na podobieństwo dawnych wymysłów Lisaka. W dyrektywie jest, ale long długi.

Masa własna może, ale nie musi ulec zmianie. Na pewno korekcie podlega ilości miejsc do siedzenia, którą należy wpisać do dowodu oficjalnie po dodatkowym badaniu technicznym przeprowadzonym też oficjalnie. Cała audiofilska reszta, hmmm...

Ja tam umiem włożyć do bagażnika nesesery, potrafię bez rzeczoznawcy zamontować platformę na rowery i box na relingach. Myślę, że i z prostą zabudową audio też bym poradził. Widziałem nawet takie gotowce w markiecie. Na stacji tylko robię Golfy trzy w tedei. :(

Ciągnik siodłowy pojazdem specjalnym być nie da rady, to samo betoniara, to samo śmieciara. A tu subwoofer z głośnikami poradzi. No nie wiem... nie wiem...

 

Miał ktoś kiedyś z diagnostów na badaniu auto z zabudowanym bagażnikiem zestawem audio sklasyfikowanym jako samochód specjalny?

 

A ten Mini jako reklamówka oranżady, to niby jaki po braku wytycznych w klasyfikacji?

images?q=tbn:ANd9GcT0E3XRcBHLx5FkayU-n_1SuTVDqSP8PmBPPOtEuGTvlAvJ0HdLIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu subwoofer z głośnikami poradzi. No nie wiem... nie wiem...

Był bym skłonny uznać go za specjalny gdyby służył on do nagłośnienia imprez (oczywiście bez demontażu głośników z samochodu) a w innym przypadku to ciągle jest auto osobowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock, z wzoru wyjdzie, że nalezy taki pojazd po ujęciu miejsc zaklasyfikować do rodzaju ciężarowy, a to już przegroda musi być jako dodatek.

Jeżeli te "głośniki" to stała zabudowa pojazdu (przykręcona i nie ma możliwości jej demontażu w jednym kawałku) to raczej zdolności do przewozu ładunków ten pojazd nie ma więc dla mnie to jest "M". Jakby to była "N" to musiałaby mieć przestrzeń ładunkowej odpowiedniej długości i odpowiednie drzwi do załadunku (obecne spełniają wymóg ale zawsze można coś "zaślepić").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.