Skocz do zawartości

Lanos na Vat


JANUSZ60

Rekomendowane odpowiedzi

Lanos

grudzień 99, ciężarowy 4 os., furgon

klient wymontował kanapę

i chciałby cięż. 2 os. plus Vat ,

co wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak był ciężarowy i rodzaj się nie zmienia, bo dalej zostanie ciężarowym, to ja bym się bez PIMOTU obył i jakoś Lanosa opisał, że: Przedstawiony do badania pojazd nie posiada drugiego rzędu siedzeń. Pierwszy rząd siedzeń wyposażony jest w dwa fotele zamontowane w punktach przewidzianych konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu, a każde z tych miejsc wyposażone jest w zagłówek oraz trzypunktowy pas bezpieczeństwa. Przestrzeń ładunkowa/towarowa oddzielona jest trwałą ścianą/kratą/przegrodą, o której mowa w ustawie o VAT.

 

I dalej klops, bo trzeba uzgadniać z WK, czy zaakceptują zmianę podrodzaju na wielozadaniowy lub van. Powinno się udać, bo nie takim graczom homo w tej kwestii korygowano. ;-)

Seicenta "eltela" do tej pory śmigają z VATEM jako ciężarowe (prawdopodobnie) furgony. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja bym się bez PIMOTU obył i jakoś Lanosa opisał

 

paragraf 9c na to pozwala ( zmniejszenie liczby miejsc bez zmiany położenia pozostawionych siedzeń ) tylko czy ten lanos to nadwozie BB ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro był furgonem, to na bank po dzisiejszemu jest vanem. :evil:

Mówimy o podrodzaju pojazdu po polskiej klasyfikacji, która nie używa skrótów od homologacyjnych definicji rodzajów nadwozi samochodowych. ;-)

No tak modyfikują nam rozporządzenia, aby ułatwić życie. :?

 

Zawsze można się wymądrzyć i dodać, że należałoby dostosować klasyfikację pojazdu do obecnie obowiązującej i tak, zgodnie z definicją rodzaju nadwozia pojazd spełnia wytyczna dla wielozadaniowy,van (do wyboru, do koloru) oraz zgodnie z klasyfikacją rodzajów i podrodzajów pojazdów podaną w rozporządzeniu... spełnione są wymagania dla podrodzaju wielozadaniowy, van (też do wyboru, do koloru).

A jeszcze mądrzejsze wydumki jakie spotkałem to były mniej więcej takie: na potrzeby ustawy o VAT pojazd zakwalifikowano do podrodzaju wielozadaniowy, van.

I nikt nie krzyczał, że coś nie teges. Wszystko OK było. ;-)

 

 

sa jeszcze wytyczne na temat wymiarów otworu załadunkowego ( szerokość , wysokość ).

- spełniał dwadzieścia lat temu, to i teraz spełni.

Poza tym, nie ma jakby wskazania, aby do dzisiejszych wymiarów mus się odnosić przy tej modyfikacji pojazdu.

 

 

Jak na razie wszystko z górki, dopóki mister Czacha z czymś nie wypali! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu, w temacie raczej nie. Tak tylko się śmieję, bo jemu zdarzają się takie odpały burzące cały zamysł poukładany. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze mądrzejsze wydumki jakie spotkałem to były mniej więcej takie: na potrzeby ustawy o VAT pojazd zakwalifikowano do podrodzaju wielozadaniowy, van.

 

Robiłem kiedyś badania przed 1 rej w PL . Opel Astra z 2013 r z Włoch . przede mną jak drut stoi hatchback (AB ) a w papierach włoskich jest AF ( wielozadaniowy ). sprawdzam katalogi , nr homo itd. - więcej było AF niż AB . Chodziło o to ,że z Astry można zrobić ciężarowego i odliczyć VAT ( wielozadaniowy ) a hatchback nie spełnia wymogów . Czym się rózni AB od AF ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piter1973, ale ZK są po to żeby to zmienić. Pierwotna homologacja nie ma tu znaczenia. Na dzień dzisiejszy z osobowego AB, AC i AF robisz ciężarowy o podrodzaju VAN, bo tak stoi w rozporządzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piter1973

Sorry, ja Ci na to pytanie nie odpowiem, tak samo jak nie odpowiem na pytanie dlaczego wszystkie hatchbacki z kompanii VAG homologują jako kombiaki. Brak dostępu do norm, to pierwsze utrudnienie w rozwikłaniu tej zagadki.

A drugie zakręcone primo jest takie, że implementują, procedują, stabilizują, a i tak trudno połapać się w związkach pomiędzy rodzajami nadwozi z podrodzajami pojazdów.

Ciekawe, że w rodzajach nadwozi osobowych nie występuje BB-VAN. Natomiast w rodzajach nadwozi ciężarowych nie ma Wielozadaniowego-AF.

A polska klasyfikacja po swojemu i tak do kupy to pozbierała dublując podrodzaj van i wielozadaniowy w obu rodzajach. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak to zawsze diagnosta się nie zna i żle napisał :D a urzędnik ma rację .

 

z osobowego AB, AC i AF robisz ciężarowy o podrodzaju VAN, bo tak stoi w rozporządzeniu.

 

sorry ale nie doczytałem , jakaś podpowiedź z nr paragrafu ? poproszę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.