Skocz do zawartości

Niezgodność danych


wrc69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam CITROEN BERLINO VAN, 1,9 D; Duński

Na tabliczce:

1955

3055

1-930

2-1080

W DR F.1: 2025

F.2: 2025

W pozycji G: nic nie ma napisane, ale oddzielnie:

Masa własna (kg): 1175

Największy nacisk osi (kg): 1075

Jako J.: ma wpisany:

Rodzaj pojazdu: Dostawczy

Przeznaczenie: Przewóz towarów prywatnie/służbowo.

Pojazd jest dwumiejscowy z płaską podłogą przedziału ładunkowego, trzydrzwiowy.

Jak byście to rejestrowali?

Jak na tabliczce czy jak w dowodzie.

W DR ma wpisany: "Numer zgłoszenia typu pojazdu: A12309"

W "zwyczajowym miejscu", obok tabliczki znamionowej ma drugą, identyczną aluminiową z napisami:

AUTOMOBILES CITROEN

GCWJYB

HOMOLOGATION

IT NA/N2049

ES C-1974

BE PVA U/00343

DE ABE L080

 

Edit:

Zapomniałem dopisać, na boku pojazdu za drzwiami z obu stron są nalepione jakby tabliczki z następującymi danymi:

T2025

L 850

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T -total (MMC) ? pewnie - ja bym obstawał przy tabliczce - najpewniejsza jet ona w tym momencie - na podniesienie MMC nie masz nic więcej pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód homologowany/dopuszczony dwuetapowo w Danii.

I w duńskim dowodzie są zawarte parametry z drugiego etapu.

Liczy się ostatnie słowo. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawniej robiłem trochę badań aut z Danii. Większość samochodów posiadała zmienione tabliczki znamionowe z innymi masami. Nie były to tabliczki wydawane przez producentów aut a raczej przez jakąś jednostkę homologacyjną. Czasami samochody miały 2 tabliczki znamionowe (oryginalna i tą drugoetapową). Dane z DR zawsze pokrywały się z jedną z tabliczek - z reguły była to tabliczka drugoetapowa ale były przypadki, że w DR były dane z pierwotnej tabliczki (coś na kształt powrotu do pierwotnej homologacji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego temat ma wrócić? Zostawić w spokoju to co jest na samochodzie, bo to co jest na samochodzie również pokrywa się z duńskim dowodem, a wszystko będzie dobrze.

Pozostaje problem kraty/przegrody. :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tabliczce:

1955

3055

1-930

2-1080

W DR F.1: 2025

 

Zostawić w spokoju to co jest na samochodzie, bo to co jest na samochodzie również pokrywa się z duńskim dowodem

 

No to chyba się nie zgadza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DR wystawiony na podstawie homologacji (COC WE...) to dane tam zawarte są najważniejsze. Trzeba udać się do najbliższego serwisu i w dziale części zamówić TZ zgodną z duńskim DR. Koszt uwaga 78 groszy!!! Musi być pojazd przy zamówieniu i odbiorze bo sami naklejają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba się nie zgadza ?

- no i co z tego wynika skoro kolega wspomina też i o innych naklejkach/tabliczkach.

Nie wiadomo po jakich wytycznych zostało to zarejestrowane w kraju unijnym. Co prawda nigdy nie rozszyfrowywałem tej drugiej citroenowskiej tabliczki, bo może w niej rozwiązanie jest - choć wątpię. Ale nie zaraz, że wszystko źle i niezgodne jest. No na podstawie czegoś te dane do dowodu zapodali, tylko teraz pytanie, czy te dane zawarte są też na aucie i w jakiej formie są podane na samochodzie. Do dzisiaj spotyka się samochody z wiele mówiącą srebrzystą nalepką [FASE 2] i nikt afery nie kręci.

 

[ Dodano: 27-02-2018, 16:32 ]

DR wystawiony na podstawie homologacji (COC WE...) to dane tam zawarte są najważniejsze.

- nic nie wiadomo jakie jest homo w duńskim dowodzie, a numer homo zapodany z tej drugiej tabliczki jakby daleki był od obecnie spotykanego. Bardziej pasuje na jakieś wewnętrzne dopuszczenia/homologacje, coś na kształt naszego PL*...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj! Trzymam kciuki, że ktoś to rozszyfruje. Kiedyś takie często się w tej marce spotykało. Parę tworzyła z tą, na której VIN i parametry podano.

To jest jakieś homo na Hiszpanię, Włochy, Belgię, Niemcy. Licho wie co to jest.

Co z kratą? :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krata, jeśli była, została zdemontowana. Jest konstrukcyjnie zmieniona podłoga zaraz za przednimi siedzeniami "na płasko". Pokryta matą gumową, na ścianach, po rogach przestrzeni ładunkowej tuż nad podłogą są oczka (D-ringi) do mocowania bagażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczka oznakowane, homologowane? :x

To raczej kilkuletnie auto sądząc po tabliczkach i wątpię aby na uchwyty się łapało.

Halo! Mister Czacha, jak to te uchwyty do mocowania ładunku po dyrektywach rozpisano?

 

Bez kraty/przegrody, to ani VAT, ani ciężarowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to auta PSA miewały 2 TZ. Na jednej był VIN i masy a na drugiej numery homologacyjne. Ta tabliczka z nr VIN była nitowana podczas produkcji samochodu a ta druga gdy było wiadomo na jaki rynek auto ma trafić. Chyba dopiero po wprowadzeniu CoC zniknął wariant z dwiema tabliczkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.