andy143 Napisano 7 Marzec 2018 Share Napisano 7 Marzec 2018 Witam was Mam małe pytanie czy można zrobić zmiany konstrukcyjne z ciągnika samochodowego na wywrotke ? Czy jest jakaś przeszkoda ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Marzec 2018 Share Napisano 7 Marzec 2018 Nie ma żadnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy143 Napisano 7 Marzec 2018 Autor Share Napisano 7 Marzec 2018 wolałem się zapytać ale dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Marzec 2018 Share Napisano 7 Marzec 2018 Trzeba wymalować numery na burcie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Marzec 2018 Share Napisano 7 Marzec 2018 Trzeba wymalować numery na burcie Na pewno? Może nie jest płaszczyzną jak na zdjęciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Marzec 2018 Share Napisano 7 Marzec 2018 Zmienił mi się światopogląd w tym zakresie. Tam uzasadnienie: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=267635#267635 To jest dobre do rozbijania na atomu wątku: bez tablic / bez numeru / brak numeru! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Marzec 2018 Share Napisano 7 Marzec 2018 Wywrotka solo -nie ma problemu - gorzej z zestawem - tylna belka może nie być przystosowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Marzec 2018 Share Napisano 7 Marzec 2018 Wywrotka solo -nie ma problemu Raczej tylko tak bez określania mas przyczep i masy zestawu. gorzej z zestawem - tylna belka może nie być przystosowana Prawie zawsze tak jest że tylna belka nie jest przystosowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Marzec 2018 Share Napisano 7 Marzec 2018 'Prawie' robi różnicę, bo te ciągniki przebudowane albo zagraniczne z konstrukcją LOHR do przewożenia pojazdów, to przyczepy targają śmiało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roman1234 Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 Dzień dobry, lekko podepnę się pod temat: W dniu 7.03.2018 o 11:58, IVVO napisał: Wywrotka solo -nie ma problemu - gorzej z zestawem - tylna belka może nie być przystosowana Jak wygląda prawnie temat zmiany danych technicznych sam. ciężarowego aby mógł legalnie ciągnąć przyczepy? Fabrycznie brak odpowiedniej belki, zaczepu, wyprowadzeń elektryki/pneumatyki/ABS. Zakładając, że elementy te zostaną zamontowane "jak w fabryce" przez serwis mający PKD 45.20z, czy jest możliwość zmiany danych technicznych - MMC przyczepy z 3500kg na np 23700 kg (taka jest wartość dla samochodu z zaczepem z fabryki) i DMC zestawu z 29500 kg na 40000 kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 Coś mi się zdaje, że zdolność pojazdu do ciągnięcia odpowiednich mas/ciężarów jest domeną producenta tylko i wyłącznie. Skoro opuścił bramy fabryki jako nieprzystosowany do 23700 kg, to raczej ze zmian wyjdzie ZONK! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 4 minuty temu, roman1234 napisał: czy jest możliwość zmiany danych technicznych - MMC przyczepy z 3500kg na np 23700 kg (taka jest wartość dla samochodu z zaczepem z fabryki) Jest taka możliwość. Serwis dokonuje przebudowy wystawia odpowiednie oświadczenie, producent wydaje TZ z nowymi danymi a SKP zatwierdza zmianę Problemem zwykle bywa koszt takiej zmiany, który już lata temu wynosił znacznie ponad 20000 PLN. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roman1234 Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 Koszt zmian nie jest problemem, obawiam się aspektów prawnych. Ma znaczenie dla tematu to, że pojazd jako kompletny z zabudową jest dopuszczony do ruchu na podstawie dopuszczenia jednostkowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 19 minut temu, roman1234 napisał: Koszt zmian nie jest problemem Zatem poproś ASO o wycenę i o ocenę możliwości wykonania takiej zmiany a jak ASO potwierdzi taką możliwość to można konsultować się z WK jak oni to widzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roman1234 Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 Już podjąłem częściowo takie kroki, chciałem zasięgnąć opinii praktyków, może ktoś miał taki temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Marzec 2023 Share Napisano 8 Marzec 2023 1 godzinę temu, roman1234 napisał: może ktoś miał taki temat. 2 czy 3 razy były takie podchody ale wszyscy klienci wymiękli kasowo z powodu kosztów samej zmiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Marzec 2023 Share Napisano 9 Marzec 2023 To nie odbywa się poza ASO. Problemem w takich pojazdach nie jest montaż odpowiednich elementów, ale ich właściwe działanie, uzależnione w dużej mierze od odpowiedniego sterownika i jego programowania. A, że temat niszowy i w każdej marce inaczej wygląda, to nie wydaje mi się , żeby ktoś "z zewnątrz" zrobił to prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.