Skocz do zawartości

Kod usterki


mr.kajak

Rekomendowane odpowiedzi

56) dopuszczalna ładowność – największą masę ładunku i osób, jaką może prze-wozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze - to co nas interesuję jakieś tam przepisy - nie mam najmniejszego zamiaru wchodzić w szczegóły - z kierowcą bez kierowcy - 56 mówi wyraźnie co to jest ładowność - różnica - 600-350 to 250 a dla niego powinno być 200 jako lekki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak szczerze, szczerze to do ustawy wykombinowali rozporządzenie zwane warunkami technicznymi pojazdów, w którym wyraźnie zaznaczyli, że dopuszczalna ładowność określona przez producenta...

Nie przebrniesz tego problemu. Po mojemu jest OK.

 

[ Dodano: 19-03-2018, 11:13 ]

1.5. masa nieobciążonego pojazdu oznacza masę pojazdu gotowego do normalnego użytkowania oraz wyposażonego w następujący sposób:

 -        w dodatkowy sprzęt wymagany jedynie do zamierzonego normalnego użytkowania,

 -        w kompletny osprzęt elektryczny, włączając w to oświetlenie i światła sygnałowe dostarczone przez producenta,

 -         w przyrządy i urządzenia wymagane przez przepisy, według których została zmierzona masa nieobciążonego pojazdu,

-         w odpowiednie ilości płynów w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania wszystkich części pojazdu.

 Notabene: paliwo oraz mieszanka paliwowo-olejowa nie są włączone do pomiarów, jednakże takie składniki jak kwas akumulatorowy, ciecz hydrauliczna, ciecz chłodząca oraz olej silnikowy muszą być włączone;

 

 

1.6. masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy oznacza masę nieobciążonego pojazdu, do której dodana jest masa następujących składników:

 -        paliwa: bak napełniony, co najmniej w 90% pojemności podanej przez producenta,

 -        dodatkowego wyposażenia zwykle dostarczanego przez producenta razem z wyposażeniem potrzebnym do normalnego funkcjonowania (zestaw narzędzi, bagażnik, przednia szyba, sprzęt ochronny, itd.).

 Notabene: w przypadku pojazdu napędzanego mieszanką paliwowo-olejową:

a)      jeżeli paliwo i olej są wstępnie mieszane, wyraz “paliwo” musi być rozumiany jako wstępna mieszanina paliwa i oleju tego typu;

b)      jeżeli paliwo i olej są wprowadzane oddzielnie, wyraz “paliwo” musi być rozumiane tylko jako benzyna. W tym przypadku olej jest już włączony w pomiar masy nieobciążonego pojazdu;

 

1.7. masa kierowcy zwyczajowo przyjmuje się okrągłą liczbę 75 kg;

 

1.8. technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita oznacza masę obliczoną przez producenta dla szczególnych warunków funkcjonowania, przy uwzględnieniu takich czynników jak wytrzymałość materiałów, dopuszczalne obciążenie opon, itd.;

 

 

1.9. maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta oznacza ładowność otrzymaną przez odjęcie masy zdefiniowanej w ust. 1.6. wraz z masą kierowcy (zdefiniowaną w ust. 1.7.) od masy zdefiniowanej w ust. 1.8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DIP są wartości konstrukcyjne i administracyjne - i czy nie było by dobrze tak jak przy cztero-ośkach podać jeden i drugi F - nie było by zamieszania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłoby, bo [F.1] i [F.2] nie zmienia się wcale a wcale. Trzeba wiedzieć jak liczyć ładowność. No i żeby poprawnie ładowność wyliczyć to należy do masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy doliczyć ciężar kierowcy. I tyle w temacie.

'I co pan panie zrobisz, jak nic pan panie nie zrobisz.' ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock, Bardzo ładnie odrobiłeś lekcję z dyrektywy Dyrektywa Rady 93/93/EWG

z dnia 29 października 1993 r. Tylko jest mały problem - znajdź te sformułowania w naszych przepisach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Cię zaraz... :evil:

 

Wszysko w paragrafie 3 w ustępach jak niżej:

 

12. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych rozporządzeniem

Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru

rynku pojazdów dwu- lub trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 60 z 02.03.2013, str. 52, z późn.

zm.17)) stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku XI do rozporządzenia delegowanego Komisji

(UE) nr 44/2014 z dnia 21 listopada 2013 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)

nr 168/2013 w odniesieniu do konstrukcji pojazdów i wymogów ogólnych dotyczących homologacji pojazdów dwulub

trójkołowych oraz czterokołowców (Dz. Urz. UE L 25 z 28.01.2014, str. 1, z późn. zm.18)).

 

13. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych świadectwem

homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady

z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą

dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1, z późn. zm.19) – Dz. Urz. UE Polskie wydanie

specjalne rozdz. 13, tom 29, str. 399, z późn. zm.) albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do

dnia 1 stycznia 2016 r. stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku do dyrektywy Rady 93/93/EWG

z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- i trzykołowych pojazdów silnikowych12), przy czym dopuszczalna

masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej

przez producenta, a masa pojazdu nieobciążonego trzy- i czterokołowego, nie może przekraczać:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13. Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych świadectwem homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1) albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2016 r. stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku do dyrektywy Rady 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- i trzykołowych Pojazdów silnikowych, przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a masa pojazdu nieobciążonego trzy- i czterokołowego nie może przekraczać:

1) w przypadku pojazdów trójkołowych:

a) motorowery – 270 kg,

b) motocykle – 1000 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym);

2) w przypadku pojazdów czterokołowych:

a) pojazdy czterokołowe lekkie – 350 kg,

b) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu osób – 400 kg,

c) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu rzeczy – 550 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów

przy napędzie elektrycznym).

IVVO, jak widzisz odwołanie do dyrektywy w naszych przepisach się znajdują tylko po jakie lichi jeszcze jakieś dodatkowe ograniczenia mas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko byłoby OK, gdyby nasz dowód przewidywał albo słuszną adnotacją, albo słuszną rubrykę na ładowność w przypadku czterokołowca/trójkołowca, bo wiadomo, że ta ładowność jest inna niż mówi ustawowa definicja. Stąd misz-masze i inne takie przy Gadach i temu podobnych pojazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie po jakie licho ktoś wtykał palce i wpisał te masy? Powinno być zgodnie z dyrektywa albo zgodnie z naszymi przepisami, bo zgodnie z tym i tym to się nie da zrobić :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo zgodnie z tym i tym to się nie da zrobić

- no wałczę z tym od rana z Nim! :evil:

 

 

1.9. maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta oznacza ładowność otrzymaną przez odjęcie masy zdefiniowanej w ust. 1.6. wraz z masą kierowcy (zdefiniowaną w ust. 1.7.) od masy zdefiniowanej w ust. 1.8.

 

600 - (350 + 75) = 175

 

 

600 to jest parametr spod punktu 1.8

350 to jest parametr spod punktu 1.6

75 to jest parametr spod punktu 1.7

 

Pokapował znaczenie terminu 'wraz'? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu bałagan na forum z tematami. Gdzie są moderatorzy?

 

Jak ktoś kiedyś mi napisał

są na forum oficjalni moderatorzy, niech oni decydują co, gdzie, kiedy i co komu wolno :!: tak działa prawo :mad:

 

Przestałem sie przejmować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.