aboz Napisano 30 Lipiec 2020 Share Napisano 30 Lipiec 2020 57 minut temu, Czolgista napisał: zadzwonić do działu prasowego ministerstwa Myślisz, że tam coś powiedzą? 58 minut temu, Czolgista napisał: poczekać na to, aż oficjalnie coś się pojawi w wykazie prac legislacyjnych. Zmiana PORD w sprawie BT i SKP jest po konsultacjach. Nie sądzę, żeby zrobili ponowne, bo już taki numer wykręcili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czolgista Napisano 30 Lipiec 2020 Share Napisano 30 Lipiec 2020 No cóż prawda jest niestety taka, że jeśli będą chcieli coś przepchnąć to i tak to zrobią, bez pytania się kogokolwiek o zdanie... Zawsze mogą też zrobić nowy projekt ustawy i wtedy będą nowe konstrukcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 30 Lipiec 2020 Share Napisano 30 Lipiec 2020 Aparat online -najlepiej zamontowany na kasku ochronnym z antenką WiFi -tak aby z dachu tego wieżowca w Wa-wie można było wysłać szybki patrol reagowania na wręczoną korzyść w butelce wysokoprocentowej;)) a klient obowiązkowo uczesany i pod krawatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks Napisano 30 Lipiec 2020 Share Napisano 30 Lipiec 2020 bo klient w krawacie jest mniej awanturujący się 🤣 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej89 Napisano 30 Lipiec 2020 Share Napisano 30 Lipiec 2020 Bardzo dobry pomysł, jeszcze wyniki ze spalin oraz hamulców do zaświadczenia i mamy 50% negatywnych Będzie zabawa że hej i niezła złość ludzi. Oczywiście musi być cena 100% wyższa bo przerób się zmniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 30 Lipiec 2020 Share Napisano 30 Lipiec 2020 8 minut temu, Andrzej89 napisał: Oczywiście musi być cena 100% wyższa bo przerób się zmniejszy. Nie....!!!źle prawisz.Nie tyle przerób się zmniejszy co wyniknie potrzeba zakupu auta dyżurnego które będzie na wyposażeniu SKP i które będzie dobre wyniki produkowało 😉😆. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 30 Lipiec 2020 Share Napisano 30 Lipiec 2020 44 minuty temu, yogi1984 napisał: potrzeba zakupu auta dyżurnego które będzie na wyposażeniu SKP Raczej więcej niż jednego. Ropniak i benzyniak w gazie, to podstawa. A jak jeszcze popatrzymy na zależności co do daty pierwszej rejestracji. Nie mówiąc o tych powyżej 3,5 T. Nie zapominając o jednośladach. Uzbiera się całkiem ładny park sprzętowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 (edytowane) Siła hamowania na tylnej osi wyeliminowała by połowę starszych aut 😅 A i z czujnika nacisku trochę pajęczyn by znikło 🤣 Edytowane 31 Lipiec 2020 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 Godzinę temu, Rafi90 napisał: Siła hamowania na tylnej osi wyeliminowała by połowę starszych aut 😅 A i z czujnika nacisku trochę pajęczyn by znikło 🤣 To właśnie dzięki czujnikowi nacisku OWSH na tylnej osi w większości aut wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 (edytowane) Nie ma co gdybać gdy pewne rzeczy są już podane Istota rozwiązań ujętych w projekcie Projekt ustawy zakłada zmiany w systemie badań technicznych pojazdów, w tym w zakresie czynności kontrolnych wykonywanych w ramach nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów, czyli przedsiębiorcami prowadzącymi stacje kontroli pojazdów, jak i zatrudnionymi w nich diagnostami. Jednym z kluczowych elementów zapewniających odpowiednio wysoki poziom przeprowadzania badań technicznych pojazdów jest stworzenie skutecznego nadzoru nad prawidłowością przeprowadzania badań technicznych przez wprowadzenie bezpośrednio czynności kontrolnych diagnostów przeprowadzających badania techniczne. Przy wymaganiach określonych w załączniku V dyrektywy 2014/45/UE i zadaniach, jakie wskazuje do realizacji w ramach nadzoru, wymagane są systemowe zmiany i powierzenie nadzoru nad systemem badań technicznych tzn. nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów, nadzoru nad prawidłowością przeprowadzania badań technicznych oraz nadzoru nad ośrodkami szkolenia diagnostów, kilku podmiotom. Projekt ustawy pozostawia starostom nadzór nad stacjami kontroli pojazdów, w tym prowadzenie rejestrów przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów. Projekt ustawy powierza starostom nadzór nad przedsiębiorcami prowadzącymi ośrodki szkolenia, w tym wydawanie decyzji administracyjnych związanych z wpisem bądź wykreśleniem z rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia diagnostów. Dyrektorowi Transportowemu Dozorowi Technicznemu jako jednostce podległej ministrowi właściwemu do spraw transportu powierzono kompetencje organu odpowiedzialnego za organizację, funkcjonowanie i poprawę jakości systemu badań technicznych przez wskazanie w przepisach projektu, iż Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego jest organem właściwym do wydawania, zawieszania, przywracania i cofania świadectwa kompetencji diagnosty oraz sprawowania nadzoru nad prawidłowością przeprowadzania badań technicznych, umieszczania cech identyfikacyjnych oraz dokonywania innych czynności diagnosty związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego jako organ czuwający nad systemem zapewnienia prawidłowej jakości badań technicznych pojazdów będzie sprawował nadzór o „charakterze technicznym” nad badaniami technicznymi pojazdów, w ramach którego m.in. przeprowadzi kontrole doraźne badań technicznych na wybranej losowo stacji kontroli pojazdów, w trakcie których diagnosta zatrudniony na stacji kontroli pojazdów pod nadzorem pracownika Transportowego Dozoru Technicznego przeprowadzi czynności odpowiadające zakresowi przeprowadzonego badania technicznego. W projekcie ustawy zaproponowano wyznaczenie Dyrektora Instytutu Transportu Samochodowego jako jednostki właściwej do organizowania i przeprowadzania egzaminów kwalifikacyjnych dla kandydatów na diagnostów. Prowadzenie seminariów dla wykładowców zatrudnionych w ośrodkach szkolenia diagnostów zostało powierzone Dyrektorowi Instytutu Transportu Samochodowego i Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego. W zakresie wykonywania badań technicznych pojazdów przez podmioty prywatne tj. przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów jako działalności regulowanej, stan prawny nie ulegnie zmianie. Mając na uwadze przepisy dyrektywy 2014/45/UE, niezbędne jest dostosowanie wymogów nałożonych na kandydata na diagnostę, określonych aktualnie w art. 84 ust. 2b-2e ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 110, z późn. zm), w zakresie wymaganego wykształcenia i praktyki, do wymogów wynikających z pkt 1 załącznika IV do tej dyrektywy. Konieczne jest również stworzenie systemu przeprowadzania odpowiednich egzaminów oraz obowiązkowych szkoleń dla diagnostów: wstępnych oraz cyklicznych przypominających i rozszerzających wiedzę z zakresu konstrukcji pojazdów oraz sposobu przeprowadzania badań technicznych (warsztaty doskonalenia zawodowego). Projekt zakłada także wprowadzenie przepisów określających: 1) instrumenty oddziaływania przez organy nadzoru nad systemem badań technicznych pojazdów, umożliwiające szybkie reagowania na ujawniane nieprawidłowości, a także wykonywanie działań prewencyjnych; 2) wyznaczenie Dyrektora TDT jako organu prowadzącego punkt kontaktowy odpowiedzialny za wymianę informacji związanych z badaniami technicznymi, z pozostałymi państwami członkowskimi UE oraz z Komisją Europejską; 3) wprowadzenie obowiązku dokumentowania fotograficznego obecności pojazdu na badaniach technicznych i przechowywania tej dokumentacji przez okres dwóch lat od dnia przeprowadzenia badania, co umożliwi identyfikację i weryfikację, czy dany pojazd faktycznie został poddany badaniu technicznemu. Planowany termin przyjęcia projektu przez RM III kwartał 2020 r. Edytowane 31 Lipiec 2020 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 8 minut temu, Solaris napisał: pewne rzeczy są już podane W rzeczywistości, a szczególnie naszej, polskiej pewne to są podatki i śmierć, wszystko inne może się zmieniać jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 "diagnosta zatrudniony na stacji kontroli pojazdów pod nadzorem pracownika Transportowego Dozoru Technicznego" pracownika, który będzie posiadał uprawnienia diagnosty po tym jak jakiś czas praktycznie wykonywał ten zawód, czy takiego, który sobie poczytał - co to tam ma do zrobienia - żeby udowadniać swoje racje? ciekawe..:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 Tylko po to by szybciej rozprzestrzeniać koronowirusa, jak będą sobie wzajemnie kichać za kołnierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 Jak tu dziś jesteśmy tak na 98% jestem pewien że zmiany które są wyżej opisane wejdą w życie może za 10 lat, i to nie wiem.... ITS mówi jedynie o planach wstępnych pomocy TDT przy kontrolowaniu jakości badań. Nic poza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TeDe Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 Ja bym tak optymistycznie do tych zmian, że wejdą za 10 lat nie podchodził... Ostatnio dążą nawet żeby znowu PGRy zrobić. Państwo najlepiej jakby wszystko przejęło, to i jak wprowadzą kontrolę TDT-u, to szybko udowodnią, że konieczne jest upaństwowienie Badań Technicznych ze względu na wszechobecne przekręty... Ja zdziwiony nie będę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnosta25 Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 Moim zdaniem na 100 % teraz wejdą te przepisy. To było pewne , że po wyborach to wprowadzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafpuk Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 (edytowane) Tak będzie 😀 ,pożyjemy zobaczymy. Edytowane 31 Lipiec 2020 przez rafpuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 51 minut temu, TeDe napisał: Państwo najlepiej jakby wszystko przejęło, to i jak wprowadzą kontrolę TDT-u, to szybko udowodnią, że konieczne jest upaństwowienie Badań Technicznych ze względu na wszechobecne przekręty.. Niestety ale z tymi przekrętami to prawda i upaństwowienie branży BT zdecydowanie podniosło by jakość badań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 Nie wiem czy coś zmieni ,chyba że patologie zniszczą ,na drodze już powinni eliminować takie pojazdy ITD i Drogówka ,miały być badania skierowane przez starostwa są ? 48 minut temu, diagnosta25 napisał: Moim zdaniem na 100 % teraz wejdą te przepisy. To było pewne , że po wyborach to wprowadzą. Jestem za niech wprowadzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 49 minut temu, rafpuk napisał: Tak będzie A co to ja podstarzała prostytutka, by za marne 4 dychy dawać tyłka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 (edytowane) Ciekawe czy będziecie takimi optymistami jak połowie z nas TDT zabierze uprawnienia bo im się kolor koszulki nie spodoba. Serio myślicie że jak oni przejmą BT to będzie ich jakość lepsza? Będzie taka sama jak teraz tylko napychać będą kieszeń państwową a nie prywaciarz im kase zabiera. Komuna powraca a naród wiwatuje . Ale cóż, tak sobie wybrał tak będzie miał... Edytowane 31 Lipiec 2020 przez Rafi90 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 1 godzinę temu, TeDe napisał: Ostatnio dążą nawet żeby znowu PGRy zrobić a to to mi się akurat podoba - ludzie mieli pracę, świadczenia, urlop....a dzisiaj jeden szlachcic kupił hektary i parobek bez narzekania, umowy, urlopu - nagina jak za chłopa pańszczyźnianego - pomysł był dobry ale czasy h....we:( dziś państwo sprzedało leżące odłogiem hektary dla takiego panattoni, a ten za wynajem kawałka wylewki i blachy zamykanej na kłódkę obrasta w sztabki złota - a co ma z tego nasze Państwo? Dotacje z unii wyjałowiły glebę, rolnicy łykali emerytury strukturalne jak zboże, a francuski, duński, holenderski czy niemiecki rolnik pozbył się konkurencji za garść euro. PGRy - ale takie z prawdziwego zdarzenia, zootechnicy i agronomowie na poziomie - można by to zrobić normalnie, nowocześnie, ekonomicznie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 Jeśli system kontroli będzie choć w połowie podobny do holenderskiego, to patologia zacznie znikać w ciągu dwóch/trzech lat. Nie ma się co obawiać TDT-u. Oni nie są zainteresowani przejęciem SKP, bo to są ogromne koszty finansowe. Nawet jakby ilość stacji zmalała o połowę, to utrzymanie, rozliczenie i odpowiednie zarządzanie dwoma tysiącami oddziałów wygeneruje kolejne sztaby ludzi w biurach. Po co? I uwierzcie, że w TDT pracują tacy sami ludzie jak wszędzie. Jeden patrzy uwalać wszystko i łoić kary, drugi zwróci uwagę na najistotniejsze rzeczy, które mają znaczący wpływ na jakość BT. Sednem jest to, żeby ci ludzie mieli pojęcie o swojej i naszej robocie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnosta25 Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 Z jednej strony to się cieszę, że wejdą te przypisy, bo jak patrze co się dzieje na stacjach w moim rodzinnym mieście to ręce opadają. Walka o klienta , jakby mogli to by dywan czerwony rozścielali na wejście. Podbijane jest wszystko co wjedzie , aby 99 zł wpadło. Samochody bez ważnych badań UDT , auta z instalacją gazową LPG bez decyzji TDT. idt. Na połowie stacji diagnosta nie potrafi analizy spalin zrobić , nie mówiąc o zadymieniu nawet. ktoś napisze, że nie w tych czasach , a własnie że takie rzeczy mają miejsce do dziś dnia. Kontrola ze starostwa polega na wypiciu kawy, podpisaniu papierów , wzięcie kilku wydruków z badań i dziękujemy 30 min i po robocie. A z drugiej strony , jest jakiś strach że za jakieś pierdoły będzie można polecieć, bądź o czymś zapomni człowiek i do widzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 31 Lipiec 2020 Share Napisano 31 Lipiec 2020 2 minuty temu, aboz napisał: żeby ci ludzie mieli pojęcie o swojej i naszej robocie właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.