Skocz do zawartości

Naczepa przerobiona na przyczepę rolniczą SAM !


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

Moja sprawa skończyła się oświadczeniem napisanym przez diagnostę, że w jego ocenie pojazd nie spełnia definicji pojazdu marki SAM z PORD ponieważ na elementach ramy były znaczki producenta (rama nie została wykonana SAModzielnie). Obfotografowali i zarchiwizowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja sprawa skończyła się oświadczeniem napisanym przez diagnostę, że w jego ocenie pojazd nie spełnia definicji pojazdu marki SAM z PORD ponieważ na elementach ramy były znaczki producenta (rama nie została wykonana SAModzielnie). .

No właśnie!

Rama ma być konstrukcją własną a nie własną przeróbką istniejącej już ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok - gość zeszlifuje ten nr i mamy "czysty" pojazd. ...

a co np z badaniami mechanoskopowymi jak ktoś stanie okoniem w dalszym żywocie takich SAMów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co np z badaniami mechanoskopowymi jak ktoś stanie okoniem w dalszym żywocie takich SAMów?

 

No a komu będzie się chciało i kto będzie miał w tym interes, zwłaszcza że to p-pa rolnicza :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja sprawa skończyła się oświadczeniem napisanym przez diagnostę, że w jego ocenie pojazd nie spełnia definicji pojazdu marki SAM

 

Ale dla kogo On pisał to oświadczenie?? Czyli co - badanie się odbyło i dał wynik negatywny, czy jak to wyglądało??

 

Rama ma być konstrukcją własną a nie własną przeróbką istniejącej już ramy.

 

Jak z trzech rowerów pospawam sobie ramę wyścigowego buggy, to jest to dla mnie konstrukcja własna!! Możemy się kłócić o to, jaki zakres prac można nazwać konstrukcją własną, a gdzie mamy do czynienia tylko z modyfikacją czy przeróbką. Zgodzę się, że tu jest pewnie pies pogrzebany i jest to pewnie niemożliwe do określenia. Bo zgodzę się, że czym innym jest dospawanie jednego wspornika do istniejącej ramy - trudno to nazwać ramą konstrukcji własnej, choć faktycznie fabryczna to ona już nie jest z tym dołożonym wsporniczkiem. Ale czym innym jest użycie pojedynczych elementów fabrycznych ram, jako bazy do budowy własnej konstrukcji. I w tym momencie obecność jakichś tam cech producenta pierwotnego pojazdu z którego pochodzi taki element nie ma znaczenia dla mnie.

Jak wychwycić tą różnicę? Nie wiem - pozostaje tylko zdrowy rozsądek... No i jeszcze pytanie komu to oceniać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markes30 napisał/a:

Moja sprawa skończyła się oświadczeniem napisanym przez diagnostę, że w jego ocenie pojazd nie spełnia definicji pojazdu marki SAM

 

 

Ale dla kogo On pisał to oświadczenie?? Czyli co - badanie się odbyło i dał wynik negatywny, czy jak to wyglądało??

Oświadczenie pisał odręcznie na kartce papieru dla WK. Na tej podstawie WK cofnął decyzję o nabiciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

Witam kolegów.Mam wydaje mi się ciekawy temat .Tj temat z gatunku przyszedł do mnie klient i pyta.Zmiany konstrukcyjne z naczepy ciężarowej na przyczepę ciężarową rolniczą. W mojej okolicy jest specjalista od przeróbek naczep 3 osie na pojazdy przystosowane do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy.Przeróbka polega na dołożeniu przedniego wózka z dyszlem do podpięcia do ciągnika rol.Moje pytanie brzmi czy taka przeróbka jest dopuszczalna w świetle obowiązujących przepisów.Przy założeniu że długość jest ok,zostaje jeszcze ten przedni wózek który jest w zasadzie rozłączalny i podejrzewam że nie wyposażony w układ hamulcowy. Przy zmianie z przyczepy cięż na przyczepę rol nie ma problemu ale tu? A może opcja naczepa ciężarowa rolnicza,ale co wtedy z wózkiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wózek ma siodło i jest połączony z naczepą to mamy dwa pojazdy: wózek i naczepę. Zatem o żadnej zmianie na przyczepę mowy być nie może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś też szukałem co to za twór i jakim cudem sprzedają to niby w ogłoszeniach jako przyczepa rolnicza a były to zwykłe wanny-naczepy wraz z wózkami. Wg mnie naczepy nie ma rolniczej.

NACZEPA CIĘŻAROWA

01 SKRZYNIA

02 FURGON

03 WYWROTKA

04 POJEMNIK

05 CYSTERNA

06 DŁUŻYCOWA

07 NISKOPODWOZIOWA

99 INNA*

i koniec pieśni. Poza tym wózek to jeden pojazd, naczepa to drugi.

Wózki takie nawet będące samoróbkami często mają własną instalacje hydrauliczną, pneumatyka idzie chyba z ciągnika. Ogólnie jest to super narzędzie i bardzo przydatne w większych gospodarstwach które mają 1-2 ciągniki siodłowe a np 4-5 naczep i siodłówkami po polach nie jeżdżą.

Nie jestem diagnostą ale wg mnie ktoś straci uprawnienia za takie cudaki jak dojdzie do wypadku a poszkodowanym będzie prawnik lub jakiś diagnosta czy kumaty policjant.

Najlepsze że takie zestawy latają po publicznych drogach i misiaki czy itd nie rusza tematu (lepsze 50 zł za brak dokumentu lub 100 za jazdę bez świateł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że w którymś z rozlicznych projektów coś tam ostatnio było że w końcu idą w kierunku legalizacji tych "dolly".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wózek ma siodło i jest połączony z naczepą to mamy dwa pojazdy: wózek i naczepę. Zatem o żadnej zmianie na przyczepę mowy być nie może.

Zgadza się .Ale nawet tego wózka nie można zarejestrować no bo to jest przecież "sam". Chyba ze się mylę co do tych wózków.A jakiś magik to robi wstawia ciemnotę chłopom, później oni przychodzą na OSKP i dalej wiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolly zalegalizowali tak, że podczas transportu drewna dłużycowego funkcję dyszla może przejmować ładunek.

A ten 'inżynier od przeróbek', to nie mam jakie cuda wyprawia, ale wnioskuję, że do swoich niecnych czynów wykorzystuje poniższy wózek. Wózek, który jakoś tak się definiuje:

SJ Wózek jednoosiowy podpierający naczepę – Pojazd kategorii O wyposażony w sprzęg siodłowy do podpierania naczepy w celu jej zmiany w przyczepę.

Po mojemu jest to rozwiązanie chwilowe, a nie część/element do cudowania zmian konstrukcyjnych.

 

653878475_1_1000x700_wozek-do-naczepywozek-dolly-losice.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NACZEPA CIĘŻAROWA

01 SKRZYNIA

02 FURGON

03 WYWROTKA

04 POJEMNIK

05 CYSTERNA

06 DŁUŻYCOWA

07 NISKOPODWOZIOWA

99 INNA*

Dlaczego urwałeś: 08 wózek jednoosiowy podpierający naczepę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wózek jednoosiowy podpierający naczepę

 

I zgodnie z klasyfikacją ten wózek jest naczepą ciężarową.

 

podczas transportu drewna dłużycowego funkcję dyszla może przejmować ładunek

 

A zmieniło się w tej kwestii rozporządzenie w sprawie warunków technicznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zmieniło się w tej kwestii rozporządzenie w sprawie warunków technicznych?

Nie ,ale weszło w życie rozporządzenie w sprawie sposobu przewozu ładunków i na drodze nikt się już nie przyczepi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma się tak, że wózek naczepą zgodnie z PoRD jako aktem wyższego rzędu NIE JEST, albowiem jego część nie spoczywa na pojeździe ciągnącym tak jak to określa definicja ustawowa.

 

Tylko kto niby ma to podważyć, rozstrzygnąć?

 

Który z aktów prawnych ważniejszy w kontekście norm kolizyjnych? Ustawa ważniejsza - owszem. Ale rozporządzenie później nowelizowane.

Poza tym podstawy teorii prawa piszą prawnicy-teoretycy.

A normy prawne najczęściej laicy-praktycy.

 

Znajdź tu zgodę :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego SAM?

A co? Jeżeli byłby to pojazd homologowany to klient idzie z dokumentami do wk i dostaje dowód.I śmiga po drogach publicznych.A tak to tylko po polu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem w ogole nie można poruszać się z takim wózkiem na publicznych drogach .... Opócz tego naczepa na takim wózku traci stabilność w czasie jazdy , widziałem na swoje oczy jak sie zachowuje. :shock::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem w ogole nie można poruszać się z takim wózkiem na publicznych drogach .... Oprócz tego naczepa na takim wózku traci stabilność w czasie jazdy , widziałem na swoje oczy jak sie zachowuje. :shock::shock:

Naszym zadaniem jest działać zgodnie z prawem.

A że wózek z homologacją taki jak ten

http://www.mega-trailers.pl/wozek-rolny-mario-2-dolly

kosztuje 50tyś

a taki którego dotyczą te rozważania https://www.olx.pl/oferta/wozek-do-naczepy-wozek-dolly-CID757-IDrENUN.html#ac34fa6892 7 tyś. " I tu jest pies pogrzebany".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.