Marek1 Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Koguty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 21 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 21 Grudzień 2012 Moja sprawa skończyła się oświadczeniem napisanym przez diagnostę, że w jego ocenie pojazd nie spełnia definicji pojazdu marki SAM z PORD ponieważ na elementach ramy były znaczki producenta (rama nie została wykonana SAModzielnie). Obfotografowali i zarchiwizowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Moja sprawa skończyła się oświadczeniem napisanym przez diagnostę, że w jego ocenie pojazd nie spełnia definicji pojazdu marki SAM z PORD ponieważ na elementach ramy były znaczki producenta (rama nie została wykonana SAModzielnie). . No właśnie! Rama ma być konstrukcją własną a nie własną przeróbką istniejącej już ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Napoleon się znalazł... _________________ Nie drzyj się tak, bo wiatr robisz i mi czapka spadowywuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Ok - gość zeszlifuje ten nr i mamy "czysty" pojazd. ... a co np z badaniami mechanoskopowymi jak ktoś stanie okoniem w dalszym żywocie takich SAMów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 a co np z badaniami mechanoskopowymi jak ktoś stanie okoniem w dalszym żywocie takich SAMów? No a komu będzie się chciało i kto będzie miał w tym interes, zwłaszcza że to p-pa rolnicza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Grudzień 2012 Share Napisano 21 Grudzień 2012 Moja sprawa skończyła się oświadczeniem napisanym przez diagnostę, że w jego ocenie pojazd nie spełnia definicji pojazdu marki SAM Ale dla kogo On pisał to oświadczenie?? Czyli co - badanie się odbyło i dał wynik negatywny, czy jak to wyglądało?? Rama ma być konstrukcją własną a nie własną przeróbką istniejącej już ramy. Jak z trzech rowerów pospawam sobie ramę wyścigowego buggy, to jest to dla mnie konstrukcja własna!! Możemy się kłócić o to, jaki zakres prac można nazwać konstrukcją własną, a gdzie mamy do czynienia tylko z modyfikacją czy przeróbką. Zgodzę się, że tu jest pewnie pies pogrzebany i jest to pewnie niemożliwe do określenia. Bo zgodzę się, że czym innym jest dospawanie jednego wspornika do istniejącej ramy - trudno to nazwać ramą konstrukcji własnej, choć faktycznie fabryczna to ona już nie jest z tym dołożonym wsporniczkiem. Ale czym innym jest użycie pojedynczych elementów fabrycznych ram, jako bazy do budowy własnej konstrukcji. I w tym momencie obecność jakichś tam cech producenta pierwotnego pojazdu z którego pochodzi taki element nie ma znaczenia dla mnie. Jak wychwycić tą różnicę? Nie wiem - pozostaje tylko zdrowy rozsądek... No i jeszcze pytanie komu to oceniać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 22 Grudzień 2012 Autor Share Napisano 22 Grudzień 2012 markes30 napisał/a: Moja sprawa skończyła się oświadczeniem napisanym przez diagnostę, że w jego ocenie pojazd nie spełnia definicji pojazdu marki SAM Ale dla kogo On pisał to oświadczenie?? Czyli co - badanie się odbyło i dał wynik negatywny, czy jak to wyglądało?? Oświadczenie pisał odręcznie na kartce papieru dla WK. Na tej podstawie WK cofnął decyzję o nabiciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert66 Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 Witam kolegów.Mam wydaje mi się ciekawy temat .Tj temat z gatunku przyszedł do mnie klient i pyta.Zmiany konstrukcyjne z naczepy ciężarowej na przyczepę ciężarową rolniczą. W mojej okolicy jest specjalista od przeróbek naczep 3 osie na pojazdy przystosowane do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy.Przeróbka polega na dołożeniu przedniego wózka z dyszlem do podpięcia do ciągnika rol.Moje pytanie brzmi czy taka przeróbka jest dopuszczalna w świetle obowiązujących przepisów.Przy założeniu że długość jest ok,zostaje jeszcze ten przedni wózek który jest w zasadzie rozłączalny i podejrzewam że nie wyposażony w układ hamulcowy. Przy zmianie z przyczepy cięż na przyczepę rol nie ma problemu ale tu? A może opcja naczepa ciężarowa rolnicza,ale co wtedy z wózkiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 Jeżeli wózek ma siodło i jest połączony z naczepą to mamy dwa pojazdy: wózek i naczepę. Zatem o żadnej zmianie na przyczepę mowy być nie może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 kiedyś też szukałem co to za twór i jakim cudem sprzedają to niby w ogłoszeniach jako przyczepa rolnicza a były to zwykłe wanny-naczepy wraz z wózkami. Wg mnie naczepy nie ma rolniczej. NACZEPA CIĘŻAROWA 01 SKRZYNIA 02 FURGON 03 WYWROTKA 04 POJEMNIK 05 CYSTERNA 06 DŁUŻYCOWA 07 NISKOPODWOZIOWA 99 INNA* i koniec pieśni. Poza tym wózek to jeden pojazd, naczepa to drugi. Wózki takie nawet będące samoróbkami często mają własną instalacje hydrauliczną, pneumatyka idzie chyba z ciągnika. Ogólnie jest to super narzędzie i bardzo przydatne w większych gospodarstwach które mają 1-2 ciągniki siodłowe a np 4-5 naczep i siodłówkami po polach nie jeżdżą. Nie jestem diagnostą ale wg mnie ktoś straci uprawnienia za takie cudaki jak dojdzie do wypadku a poszkodowanym będzie prawnik lub jakiś diagnosta czy kumaty policjant. Najlepsze że takie zestawy latają po publicznych drogach i misiaki czy itd nie rusza tematu (lepsze 50 zł za brak dokumentu lub 100 za jazdę bez świateł). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 Zdaje się, że w którymś z rozlicznych projektów coś tam ostatnio było że w końcu idą w kierunku legalizacji tych "dolly". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert66 Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 Jeżeli wózek ma siodło i jest połączony z naczepą to mamy dwa pojazdy: wózek i naczepę. Zatem o żadnej zmianie na przyczepę mowy być nie może. Zgadza się .Ale nawet tego wózka nie można zarejestrować no bo to jest przecież "sam". Chyba ze się mylę co do tych wózków.A jakiś magik to robi wstawia ciemnotę chłopom, później oni przychodzą na OSKP i dalej wiecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 A dlaczego SAM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 Dolly zalegalizowali tak, że podczas transportu drewna dłużycowego funkcję dyszla może przejmować ładunek. A ten 'inżynier od przeróbek', to nie mam jakie cuda wyprawia, ale wnioskuję, że do swoich niecnych czynów wykorzystuje poniższy wózek. Wózek, który jakoś tak się definiuje: SJ Wózek jednoosiowy podpierający naczepę – Pojazd kategorii O wyposażony w sprzęg siodłowy do podpierania naczepy w celu jej zmiany w przyczepę. Po mojemu jest to rozwiązanie chwilowe, a nie część/element do cudowania zmian konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=11965 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=48621#48621 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 NACZEPA CIĘŻAROWA 01 SKRZYNIA 02 FURGON 03 WYWROTKA 04 POJEMNIK 05 CYSTERNA 06 DŁUŻYCOWA 07 NISKOPODWOZIOWA 99 INNA* Dlaczego urwałeś: 08 wózek jednoosiowy podpierający naczepę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 Wózek jednoosiowy podpierający naczepę I zgodnie z klasyfikacją ten wózek jest naczepą ciężarową. podczas transportu drewna dłużycowego funkcję dyszla może przejmować ładunek A zmieniło się w tej kwestii rozporządzenie w sprawie warunków technicznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 Nie rozumiem. Co w jednym rozporządzeniu miałoby się zmienić względem drugiego rozporządzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 A zmieniło się w tej kwestii rozporządzenie w sprawie warunków technicznych? Nie ,ale weszło w życie rozporządzenie w sprawie sposobu przewozu ładunków i na drodze nikt się już nie przyczepi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 I zgodnie z klasyfikacją ten wózek jest naczepą ciężarową. Jak to się ma do definicji naczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Marzec 2018 Share Napisano 13 Marzec 2018 Ma się tak, że wózek naczepą zgodnie z PoRD jako aktem wyższego rzędu NIE JEST, albowiem jego część nie spoczywa na pojeździe ciągnącym tak jak to określa definicja ustawowa. Tylko kto niby ma to podważyć, rozstrzygnąć? Który z aktów prawnych ważniejszy w kontekście norm kolizyjnych? Ustawa ważniejsza - owszem. Ale rozporządzenie później nowelizowane. Poza tym podstawy teorii prawa piszą prawnicy-teoretycy. A normy prawne najczęściej laicy-praktycy. Znajdź tu zgodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert66 Napisano 14 Marzec 2018 Share Napisano 14 Marzec 2018 A dlaczego SAM? A co? Jeżeli byłby to pojazd homologowany to klient idzie z dokumentami do wk i dostaje dowód.I śmiga po drogach publicznych.A tak to tylko po polu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy143 Napisano 14 Marzec 2018 Share Napisano 14 Marzec 2018 Moim zdaniem w ogole nie można poruszać się z takim wózkiem na publicznych drogach .... Opócz tego naczepa na takim wózku traci stabilność w czasie jazdy , widziałem na swoje oczy jak sie zachowuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert66 Napisano 14 Marzec 2018 Share Napisano 14 Marzec 2018 Moim zdaniem w ogole nie można poruszać się z takim wózkiem na publicznych drogach .... Oprócz tego naczepa na takim wózku traci stabilność w czasie jazdy , widziałem na swoje oczy jak sie zachowuje. Naszym zadaniem jest działać zgodnie z prawem. A że wózek z homologacją taki jak ten http://www.mega-trailers.pl/wozek-rolny-mario-2-dolly kosztuje 50tyś a taki którego dotyczą te rozważania https://www.olx.pl/oferta/wozek-do-naczepy-wozek-dolly-CID757-IDrENUN.html#ac34fa6892 7 tyś. " I tu jest pies pogrzebany". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.