Paprock Napisano 14 Marzec 2018 Share Napisano 14 Marzec 2018 Zaś się gubię, o co z tymi wózkami chodzi, który ile ma osi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert66 Napisano 14 Marzec 2018 Share Napisano 14 Marzec 2018 Zaś się gubię, o co z tymi wózkami chodzi, który ile ma osi? Akurat na jęciu jest dwuosiowy proszę się tym nie sugerować są tez jednoosiowe homologowane. https://wielton.com.pl/produkty-agro/# Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Marzec 2018 Share Napisano 14 Marzec 2018 No dobrze. Homologacja homologacją, a klasyfikacja klasyfikacją. W klasyfikacji jest mowa o wózku jednoosiowym, to się pytam jakiej klasyfikacji podlega wózek z dwoma osiami? U nas, na razie bieda z trójczłonowymi zestawami. Bieda z modułowymi przyczepami. Na dzisiaj ciągnik plus dwie przyczepy to tylko w rolnictwie. To jak podejść do wózka z jedną osią w sensie rejestracji, a jak do wózka z dwoma osiami? Jak jedno lub drugie może poruszać się po drodze? Czy zaś może te dwie osie to są osie składowe wózka, ale 'jednoosiowego wózka'? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 14 Marzec 2018 Share Napisano 14 Marzec 2018 A z praktyki to oprócz naczep-wanien ze zbożem to też fajnie ciągają ciągnikami rolniczymi naczepy burtówki po demontażu burt przy wożeniu słomy z zastosowaniem takich wózków. Leci to 40-50km/h za JD lub 70-80za JCB Fastrac. Bywa że i 3 warstwę kulek ułożą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 14 Marzec 2018 Share Napisano 14 Marzec 2018 Bywa że i 3 warstwę kulek ułożą jakie "bywa" google ma tego "skolko ugodno" a jeśli "kulka" waży tylko +/- 300 kg 74x300 64x300 34x300 + 34x300 https://40ton.net/jelcz-316-z-trzyosiowa-przyczepa-czarnymi-tablicami-oraz-okolo-70-balotami-slomy-to-dopiero-widok/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert66 Napisano 15 Marzec 2018 Share Napisano 15 Marzec 2018 [Paprock napisał Czy zaś może te dwie osie to są osie składowe wózka, ale 'jednoosiowego wózka'? Co do tego to ja bym sprawdził rozstaw osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 15 Marzec 2018 Share Napisano 15 Marzec 2018 bardziej chodziło mi o te dwa pierwsze rozwiązania, z czego to drugie u mnie czasem widuję na drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Marzec 2018 Share Napisano 15 Marzec 2018 Co do tego to ja bym sprawdził rozstaw osi. - no i co mi po rozstawie? Wiadomo, że to są osie składowe, ale jakby nie patrzył, to widzi dwie osie. Czy poniższe wózki są o takiej samej, o identycznej konstrukcji? O co chodzi z tm wózkiem jednoosiowym? Który z tych wózków jest jednoosiowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert66 Napisano 15 Marzec 2018 Share Napisano 15 Marzec 2018 No koń jaki jest każdy widzi. Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Marzec 2018 Share Napisano 15 Marzec 2018 No chodzi mi o to, który z tych wozków spełnia warunki klasyfikacji: | 41 | 11 | naczepa ciężarowa | 08 | wózek jednoosiowy podpierający naczepę | O2, O2, O4 | Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert66 Napisano 15 Marzec 2018 Share Napisano 15 Marzec 2018 Skoro mówisz że tak jest aktualna klasyfikacja no to jest problem. Bo nie wiem. Jak przyjedzie taki wózek na BTO już z dowodem powiedzmy nowy to jakoś w homologacji jest sklasyfikowany,no bo nie był by zarejestrowany.Gorzej jak przyjedzie na 1BT . Rozmawiałem z dilerem tych wózków w Polsce i przekazał mi że nawet te sprowadzone nie mogą być zarejestrowane ,ale podstawy prawnej nie podał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Marzec 2018 Share Napisano 15 Marzec 2018 A stronę wcześniej w materiale zapodanym przez Jacdiaga, to dwuosiowy ma nawet próbną tablicę podwieszoną. Badawczą zaiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert66 Napisano 16 Marzec 2018 Share Napisano 16 Marzec 2018 Chyba się nie rozumiemy. W klasyfikacji jest tak jak piszesz jednoosiowy.Nie wiem dlaczego nie jest sklasyfikowany dwuosiowy.I jak to interpretować. Trzeba by o to spytać mądrzejszych.Zresztą po to jest chyba to forum i po to założyłem ten temat. Nowa wieltonka dwuosiowa ma homologację, jednoosiowa nie. Tylko dlatego że producent jeszcze o nią nie wystąpił bo jest małe zainteresowanie ze strony kupujących. To ustaliłem.Wiec jeżeli ma homologację to nie ma mowy o odmowie rejestracji. To chyba jasne.Teraz pytanie. Jak producentowi udało się homologować dwuosiowy wózek skoro nie jest sklasyfikowany w Polsce.Może homologował na Łotwie.Jak drążyłem temat homologacji przeczep po zawieszeniu samów to okazało się że jeszcze w 2014- roku w Polsce nie można było przeprowadzić homologacji z racji że posłowie nie mieli czasu się tym zająć. A morze za granicą jest taniej. To co Jacdiag pokazał na fotkach to mógłby być przykład naczepy rolniczej po ZK.Zastrzegam ze nie wiem czy tak jest w rzeczywistości.Z info dostępnych w necie (czyli nie wiarygodnych) wynika ze wózek podłączony do naczepy nie musi być rejestrowany a ciągniony przez traktor samodzielnie jest traktowany jako przyczepa. Tylko pytanie jak traktować taki zestaw jako przyczepę czy naczepę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Marzec 2018 Share Napisano 16 Marzec 2018 Oj tam... Oj tam... No jak widać temat jest pogmatwany. Rodzą się co najmniej trzy pytania: pierwsze, to odwieczny problem potraktowania ilości osiek w 'osi składowej'; drugi, to podstawy do rejestracji tych wynalazków; trzeci, jak już wyżej padło, to jak zdefiniować naczepę podpartą na wózku i ciągniętą przez trakor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Marzec 2018 Share Napisano 16 Marzec 2018 jak zdefiniować naczepę podpartą na wózku i ciągniętą przez trakor? Jeśli wózek nie stanowi z nią jednej całości (w sensie, że nadal są to de facto dwa łatwo rozłączalne pojazdy) to nadal jest to naczepa, a wózek spełnia definicję przyczepy. Jeśli projekt PORD wejdzie w życie to zmieni się definicja naczepy, która będzie mogła obciążać właśnie wózek (a nie pojazd silnikowy jak obecnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert66 Napisano 17 Marzec 2018 Share Napisano 17 Marzec 2018 Michał k napisał Jeśli wózek nie stanowi z nią jednej całości (w sensie, że nadal są to de facto dwa łatwo rozłączalne pojazdy) to nadal jest to naczepa, a wózek spełnia definicję przyczepy. A jak zdemontują dźwignię zwalniającą zatrzask na siodle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 17 Marzec 2018 Share Napisano 17 Marzec 2018 ...A jak zdemontują dźwignię zwalniającą zatrzask na siodle? Albo połączą jakoś "trwale" te dwa pojazdy (cokolwiek oznacza trwale) to też będzie ciekawe - 2 pojazdy podlegające rejestracji tworzą co? Jeden pojazd? jak z OBT? Ciekawszym jest podpięcie wózka bez rejestracji do rejestrowanej naczepy bo tutaj jest jeden pojazd rejestrowany a drugi tylko zmienia jego sposób użytkowania (z c. siodłowego na rolniczy) tylko wtedy nie można mówić o zmianie na naczepę rolniczą. I tu jest pies pogrzebany - zmiana z ciężarowej na rolniczą i odwrotnie (powrót do ciężarowej o ile spełnia wymogi) powinna wynikać z oświadczenia właściciela/użytkownika. Jeździ za ciągnikiem rolniczym - ok niższy koszt OBT, brak podatku drogowego ale też i w razie stwierdzenia że jedzie to za TIRem no to za wszystkie latka wyrównanie podatku + utrata dowodu/mandat. Skończyłyby się ZK w których jedyną zmianą jest założenie trójkąta od rolniczej i zdjęcie pasków od ciężarowej no i fakt że przyjedzie za ciągnikiem rolniczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Marzec 2018 Share Napisano 17 Marzec 2018 w razie stwierdzenia że jedzie to za TIRem A znasz podstawę prawną, że przyczep rolniczych nie można używać z zespole z pojazdami innymi niż ciągniki rolnicze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 17 Marzec 2018 Share Napisano 17 Marzec 2018 a jest? Bardziej chodzi o ograniczenie prędkości z jakimi mogą poruszać się przyczepy rolnicze choć nawiązując do tematu UNIMOGA i JCB Fastraca to nic nie trzyma się kupy jeżeli idzie o prędkość Poza tym napisałem że tak powinno być a nie jest Stąd pewnych rzeczy nie idzie ogarnąć na logikę w tym państwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Marzec 2018 Share Napisano 19 Marzec 2018 A jak zdemontują dźwignię zwalniającą zatrzask na siodle?to zdekompletują pojazd. Albo mamy oś przednią montowaną na stałe na obrotnicy i wtedy jest to przyczepa, albo mamy wózek pod naczepę (przyczepa) i samą naczepę, czyli suma summarum w połączeniu z ciągnikiem, 3 (słownie trzy) pojazdy w zespole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matheo13106 Napisano 10 Grudzień 2020 Share Napisano 10 Grudzień 2020 Witam. Mam klienta który przerobił naczepę. Zdemontował siodło i zamontował zaczep (zaczep homologowany). Cała rama jest oryginalna, naczepa posiada VIN i TZ. Do tego instalacja 12V i trójkąt. Oczywiście klient chce przerobić Naczepę na Przyczepę ciężarowa-rolnicza. Posiada oświadczenie o zmianach oraz dokument z wagi. Całość wykonana bardzo profesjonalnie. Czy waszym zdaniem jest możliwość wykonania takich zmian, czy lepiej odpuścić temat. Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Grudzień 2020 Share Napisano 10 Grudzień 2020 Jak wszystko po legalu, to można robić. Pochyliłbym się nad masami, naciskami, ładownościami, może nawet i nad środkiem ciężkości w sensie, że o opinię bym poprosił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 10 Grudzień 2020 Share Napisano 10 Grudzień 2020 Też bym się skłaniał że przy ingerencji w główną konstrukcję warto mieć opinię rzeczoznawcy. Poza tym przeszkód nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 10 Grudzień 2020 Share Napisano 10 Grudzień 2020 Ogólnie - to naczepa przenosi na siodło 10-12t - na sprzęg max chyba 3-3,5t - więc jak chcesz wyliczyć DMC tego ustrojstwa - dane na TZ nie będą miały nic wspólnego z modelem pierwotnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Grudzień 2020 Share Napisano 10 Grudzień 2020 @Matheo13106poczytaj teraz temat od początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.