Skocz do zawartości

Mercedes-Benz Arocs 4142


IVVO

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dość dużo takiego sprzętu do zarejestrowania z Niemiec - mały problem w tym iż jest to cztero-ośka. Na TZ F.1 32000, MMC zestawu 44000 - w ZDR MB określił tylko O.2 - 750kg O.1 ----, brak tylnego zaczepu oraz instalacji do przyczepy - wypada podać do DIP dane konstrukcyjne i administracyjne - jak to przełknąć aby WK się nie czepiało - określać O.1 z jakiś wyliczeń czy nie, wpisywać MMC konstrukcyjne zestawu przy braku O.1 i co z DMC zestawu administracyjnym - niby 32750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką odpowiedź dostałem od Mercedesa zapewne w analogicznej sprawie:

 

"

Biorąc pod uwagę fabryczna kompletację przedmiotowego pojazdu, którą opisałem w poprzednim mailu naszym zdanie w dokumentach rejestracyjnych samochodu powinny być zamieszczone następujące wartości:

O1 - 0 kg

O2 - 0 kg

F2 - 32000 kg

 

Odnośnie wartości maksymalnej masy zestawu 44 000 kg, widniejącej na tabliczce znamionowej producent pojazdu stworzył możliwość ciągnięcia przyczepy ale pod warunkiem doposażenia samochodu w przyłącza do pneumatyki przyczepy i odpowiedni hak. Na chwilę obecną pojazd nie jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy. Tak więc wartość w pkt F3 pozostawiamy do Państwa decyzji."

 

[ Dodano: 21-03-2018, 10:12 ]

"Samochód marki Mercedes-Benz Arocs model 4142AK o nr identyfikacyjnym był fabrycznie wyposażony w sprzęg holowniczy przeznaczony do manewrowania i holowania, nie jest dozwolona jazda z przyczepą (kod wyposażenia Q8D).

 

Pojazd nie posiadał fabrycznych przyłączy do pneumatyki przyczepy. W przypadku doposażenia samochodu w takie przyłącza oraz zamontowanie homologowanego haka holowniczego o odpowiedniej wytrzymałości, dopuszczonego przez producenta pojazdu maksymalna masa zespołu pojazdów może wynosić 44000 kg."

 

[ Dodano: 21-03-2018, 10:13 ]

Osobiście uważam, że tabliczka znamionowa wystawiona jest nieprawidłowo - skoro nie może ciągnąć to nie powinno być masy zespołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki michal_k, bo już klika zrobiłem i w zależności od WK jedni się czepiają a drudzy przyjmują - osobiście robię taki opis w uwagach :

Producent nie określił pozycji O.1 przy jednoczesnym podaniu MMC zestawu na TZ- pojazd nie posiada zaczepu oraz wyprowadzeń instalacji do przyczepy

Wpisywać 32000 czy 32750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent nie określił pozycji O.1 przy jednoczesnym podaniu MMC zestawu na TZ

 

Osobiście widzę tu sprzeczność. Jak dla mnie to albo jest zespół i oznacza to, że może ciągnąć przyczepy, albo nie ma zespołu i nie ma mas przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd nie posiadał fabrycznych przyłączy do pneumatyki przyczepy. W przypadku doposażenia samochodu w takie przyłącza oraz zamontowanie homologowanego haka holowniczego o odpowiedniej wytrzymałości, dopuszczonego przez producenta pojazdu maksymalna masa zespołu pojazdów może wynosić 44000 kg."

 

Ten wpis jest moim zdaniem doby i będę go wklejał w zaświadczenie

Z tym moim to takie masło maślane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro "może wynosić dopiero po doposażeniu" to oznacza, że tabliczka wskazuje w tym momencie wartość nieprawidłową. Wynik N? :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chyba trzeba zastosować analogię jak dla zwykłej osobówki bez haka. To, że pojazd nie ma haka to nie znaczy, że nie może w ogóle ciągać przyczep. Skoro jest zespół określony to do DIPu powinno się podać wszystkie dane dotyczące danego pojazdu. Skoro zespół sugeruje, że pojazd ma jakieś tam masy przyczep to należy je ustalić lub wynik N i po opinię. Robienie misz maszu o którym wspominasz może odbić się czkawką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście przypuszczam iż nasze przepisy znowu nie nadarzają za Unijnymi - tak jak w wielu innych przypadkach - są też sytuacje odwrotne Jest O.1 a brak MMC zestawu /MB, Man, Scania/ - jest zaczep i wyprowadzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.1 ----, brak tylnego zaczepu oraz instalacji do przyczepy - wypada podać do DIP dane konstrukcyjne i administracyjne - jak to przełknąć aby WK się nie czepiało - określać O.1 z jakiś wyliczeń czy nie, wpisywać MMC konstrukcyjne zestawu przy braku O.1 i co z DMC zestawu administracyjnym - niby 32750
.

A nie ma czegoś na dole w uwagach? Bo sam brak zaczepu i instalacji o niczym nie świadczy, np. ma 750 bez hamulca i równie dobrze może mieć 3500 z hamulcem najazdowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój przypadek był identyczny

Nawet możliwe ze był od mas bo w tamtym kierunku dużo tego idzie - a sprzedaje je firma nie daleko od skp - maję tego ze 150 szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Actrosy 4-osiowe sprzedawane w Polsce w większości miały masy przyczep 750/3500 kg, a masa zespołu pojazdów na TZ nie była podawana. Trochę mnie dziwi, że w tym przypadku podana jest tylko masa przyczepy bez hamulca. Może w kraju poprzedniej rejestracji nie można si e takim pojazdem poruszać z przyczepą wyposażoną w hamulec najazdowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chyba trzeba zastosować analogię jak dla zwykłej osobówki bez haka. To, że pojazd nie ma haka to nie znaczy, że nie może w ogóle ciągać przyczep.

 

Ja tu analogii nie widzę. Osobówka bez haka ma z góry określone O1 i O2, a tutaj tego brak.

 

W IVECO pojazd w tej gamie standardowo ma 3500/750 - i takie ma parametry na TZ i w cocku.

Dopiero pojazd z pakietem "R" ma "podwyższone" parametry - zarówno w cocoku jak i na TZ. Ale to są dwa różne pojazdy. Mało tego - nie wiem czy w każdej marce, ale w niektórych konfiguracjach w IVECO dołożenie "R" jest z punktu widzenia producenta wręcz niemożliwe. Tylko kto o tym wie? 8) No nikt - a już na pewno nie na SKP, wręcz serwisy modzą jak tylko mogą. Życie...

 

Moim zdaniem miesza tutaj sam producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu analogii nie widzę.

Dlaczego?

Skoro pojazd osobowy homologowany jako typ pojazdu ma określone przyczepy, choć fizycznie nie ma na wyposażeniu haka. To sądząc po tabliczce (skoro jest zestaw o tak wysokiej wartości) ten typ również był homologowany do jakiś tam przyczep (trochę większych od lekkiej), inaczej nie widzę sensu homologowania pojazdu do takiej wartości zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może z tymi przyczepami jest trochę jak z MMC tego Mercedesa, bo wynosi ono 41t administracyjnie 32t. Czyli na zamkniętym terenie można pojazd obciążyć do 41 ton to i może przyczepę taką większą można podczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.