Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
Lew850

Ford Transit Connect a ogrzewanie postojowe zasilane LPG.

Polecane posty

Lew850

Witam serdecznie wszystkich. Dziś na stacji zjawił się taki oto pojazd kategoria N1 2 miejsca ze stałą przegrodą z ogrzewaniem postojowym zasilanym gazem LPG ( wlew w zderzaku, butla zamocowana na pace z tyłu) podkreślę ze owa instalacja nie służy do zasilania silnika. Jak postąpić w takiej sytuacji? Głównie chodzi o opłatę za badanie i jaki typ badania wybrać bo dozór na zbiornik to rzecz oczywista (klient nie posiadał go przy sobie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Głównie chodzi o opłatę za badanie

 

A czy to pojazd przystosowany do zasilania gazem? Jeśli nie to nie ma opłaty "za gaz".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Normalne badanie - jakie byś chciał inne? Przecież to nie jest pojazd zasilany gazem. Z uwagi jednak, że zbiornik jest (do takich czy innych celów) to w mojej ocenie słusznie dozoru wymagasz. Opłata jak za normalne badanie.

 

Na forum OSDS temat jest bardzo ciekawie opisany. Może tam byś zajrzał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A tu wycinek z zakresu tyczący zbiorników do ogrzewania też:

6.1.3. Zbiornik paliwa przewody paliwowe (w tym zbiorniki paliwa służącego do celów grzewczych)

Oględziny pojazdu na kanale przeglądowym lub na dźwigniku; w przypadku układów zasilania gazem LPG/CNG/LNG należy zastosować elektroniczny detektor gazu do kontroli nieszczelności instalacji gazowej

a) Niepewne mocowanie zbiornika paliwa lub przewodów paliwowych.

b) Wyciek paliwa, brak korka wlewu paliwa lub korek nieszczelny.

c) Uszkodzenie lub przetarcie przewodów.

d) Nieprawidłowe działanie zaworu odcinającego paliwa (jeżeli jest wymagany).

e) Zagrożenie pożarowe z powodu:

- wycieku paliwa,

- niewłaściwego oddzielenia zbiornika paliwa od układu wydechowego,

- stanu komory silnika.

f) Układ zasilania gazem LPG/CNG/LNG niezgodny z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych.

g) Nadmierna korozja zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lew850

Dziękuje wam bardzo. Wybaczcie ale pierwszy taki przypadek w mojej krótkiej karierze diagnosty. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
słusznie dozoru wymagasz.

 

Czy wpisujesz go(dane) w rejestr badań ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Co co niby wymagać, jak w rejestrze miało by się to nie znaleźć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.