Skocz do zawartości

Sprawa dotyczy samochodu ciężarowego z fabrycznymi 7 miejsca


Maciej32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam sprowadziłem z Belgii samochód Pajero 2.8 z 7 miejscami siedzącymi (fabryczne siedzenia)

Auto jest zarejestrowane jako lekki samochód ciężarowy. w belgijskim dowodzie nie ma określone ile miejsc jest w aucie, jest zakropkowane pole. Auto ściągnąłem z myślą o jeździe z rodziną i zależy mi na zarejestrowaniu w Polsce minimum na 4 osoby. Jak sprawa będzie wyglądać na stacji diagnostycznej przy pierwszym badaniu. Czy w polskim dowodzie też będę miał puste pole w miejscu ilości miejsc siedzących?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla rodziny to się kupuje auto osobowe.

Ale OK, jakich patentów się oczekuje w związku z rejestracją, a dokładniej z rodzajem pojazdu?

Zakładam, że chodzić może o taki rodzaj jak ciężarowy lub osobowy. W belgijskim jest ciężarówką bez ilości miejsc, tak? Pytania już zadałem, co dalej...?

Rok produkcji, data rejestracji, przegrody/kraty za tylnymi siedzeniami autko posiada, czy jakaś unijna partyzantka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na belgijskim dowodzie jest to z tłumaczenia papierów: lekki samochód ciężarowy.

liczba miejsc:***

rok produkcji 1996

przegród i krat brak.

przed kupnem auta lekko zaczerpnąłem wiedzę z internetu (błędną wiedzę), że przerejestrowanie

z auta ciężarowego na osobowe to nie jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Samochód wiekowy jako ciężarowy może się obyć bez kraty przegrody.

A może ma być przerobiony na osobowy?

Teraz trzeba kumatego co powylicza parametry podstawiając dane do unijnego wzoru dla ciężarowego samochodu:

 

3.6. Pojazdy muszą wykazać zdolność przewozu ładunków równą lub wyższą niż zdolność przewozu osób wyrażoną w kg.

3.6.1. Do tego celu, we wszystkich konfiguracjach, szczególnie w przypadku gdy wszystkie miejsca siedzące są zajęte, spełnione muszą być następujące równania.

a) gdy N = 0:

P – M ≥ 100 kg;

b) gdy 0 < N ≤ 2:

P – (M + N × 68) ≥ 150 kg;

c) gdy N > 2:

P – (M + N x 68) ≥ N x 68;

gdzie litery oznaczają:

„P” technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą pojazdu,

„M” masę pojazdu gotowego do jazdy,

„N” liczbę miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy.

3.6.2. M obejmuje także masę sprzętu zamontowanego w pojeździe w celu przechowywania ładunków (np. cysterna, nadwozie itp.), przenoszenia ładunków (np. żuraw, platforma załadunkowa itp.) i zabezpieczenia ładunków (np. urządzenia zabezpieczające ładunek).

Do celów zastosowania powyższego równania M nie obejmuje masy sprzętu, który nie jest wykorzystywany do celów określonych powyżej (takiego jak sprężarka, wyciągarka, prądnica, sprzęt nadawczy itp.).

3.7. Wymogi, o których mowa w pkt 3.2–3.6, muszą być spełnione w przypadku wszystkich wariantów i wersji w ramach typu pojazdu.

 

Należy pamiętać, że oprócz wzoru, jest w dyrektywie szereg innych wymagań. Pozostaje pytanie co obowiązuje ten pojazd w sensie po jakiej dyrektywie było toto 20 lat temu homologowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje pytanie: jak pojadę do okręgowej stacji kontroli pojazdów z tym co mam, czyli auto z miejscami w liczbie 7 i dokumentami: auto ciężarowe ilość miejsc ***. to co mi wystawi w papierach diagnosta w rubryce miejsca siedzące? podobny temat: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=7967&highlight=pajero bardziej zależ mi na miejscach siedzących niż na przewozie towarów. jak jest łatwa opcja to wolałbym nawet przerejestrować auto na osobowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co tam diagnosta wymodzi, ale musi go jakoś sprawdzić czy się nadaje na ciężarówkę, no i jaka ilość miejsc/ładowności ciężarówce pasuje, przysługuje.

Trzeba rozważyć też składki ubezpieczeniowe uwarunkowane między innymi rodzajem pojazdu.

Żeby nie było potem, że mówione nic nie było.

 

Mądry nie zauważy, a głupi powie, że tak jest dobrze. To tylko przysłowie, ale co potem, co za rok, jak dziś badanie wykona się pochopnie.

 

Żeby nie było czasem tak, że polski WK zażyczy sobie potwierdzenia danych w belgijskim WK w jakim stanie był ten pojazd do ruchu dopuszczany lub u producenta pojazdu w zakresie kategorii homologacyjnej i kompletacji.

Nie wiem, może przesadzam, ale historie tu opisywane potwierdzają, że klienci z miejscami siedzącymi różne-różniste problemy mają: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=20717&postdays=0&postorder=asc&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co mi wystawi w papierach diagnosta w rubryce miejsca siedzące?

 

Prawdopodobnie ustali "z natury", więc wpisze 7 miejsc. Jedynym problemem może być to, co zostało już tu opisane - czy ten ciężarowy może mieć 7 miejsc i czy nie należy zmienić rodzaju na osobowy.

 

Jaka jest masa własna, a jaka dopuszczalna masa całkowita?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj się dowiedzieć czegoś w stacji diagnostycznej. Diagnosta domaga się wyciągu homologacji tego auta i powiedział, że dostanę je od dilera Mitsubishi. Dzwoniłem i powiedzieli mi , że nie wydają takich papierów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem i powiedzieli mi , że nie wydają takich papierów.

 

Oczywiście, że nie wydają...

 

 

Diagnosta domaga się wyciągu homologacji tego auta

 

Do ewentualnych zmian konstrukcyjnych taki dokument nie jest potrzebny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta domaga się wyciągu homologacji tego auta

- OK, domaga się. Ale dlaczego wyskoczył z tym pomysłem, o co poszło, o co chodziło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem także w WK i przedstawiłem sytuację. Facet nie widział żadnego problemu. diagnosta powinien wpisać istniejącą liczbę miejsc siedzących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego może warto na kolejnej stacji przedstawić auto do badania i cichosza. :x

A na forum warto parametr masy własnej zapodać wraz z parametrem dopuszczalnej masy całkowitej i też cichosza. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ze wszystkimi płynami, olejami, spryskiwaczami, paliwem po korek zalanym i zajętym miejscem przez kierowcę o wadze 75 kilogramów będzie Pajero 1800 kilogramów ważyło, no to wychodzi, że mogłby być ciężarowy siedmioosobowy.

Ale ja z matmy to zawsze trzy na szynach. :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.