Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

bieła

Przyczepa dłużycowa

Polecane posty

bieła

E-przyczepy przeznaczone do łączenia z pojazdami silnikowymi, do których jest

upoważniona stacja

Pytanie , czy zgodnie z tym zezwoleniem podstawowa stacja kontroli może wykonać badanie techniczne przyczepy dłużycowej o przykładowym dmc 2300kg . jeśli na to badanie przyciągnie

ją pojazd o dmc większym niż 3500kg i wiadomym jest że używana jest tylko z tym pojazdem ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Po mojemu nie bardzo się to składa w całość. Przyczepa jako przyczepa OK, ale coś, co ma powyżej 3,5 t d.m.c. nie ma co szukać na podstawowej stacji kontroli.

Chociaż jak kanał wytrzyma... Dziwne zagadnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bieła

Warunki do sprawdzenia przyczepy są , klient zwrócił się z tym pytaniem telefonicznie i po wielu latach pracy mnie zaskoczył i zasiał dozę niepewności .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Przyczepa jest do 3,5 t d.m.c. - czyli jeden warunek spełniony jest.

Stacja może badać pojazdy do 3,5 t d.m.c. - czyli drugi warunek spełniony jest.

 

Pytanie rodzi się takie, czy powyższe spełnienie warunków, a więc dokonanie badania, może być przeprowadzone za pomocą pojazdu/ciągnika o masie powyżej 3,5 t d.m.c.

 

No i nie ukrywam, że wystąpił ZONK. 8/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Formalnie można wykonać takie badanie ale ale od strony technicznej może być to trudne zwłaszcza jak przyczepę przyciągnie pojazd o masie własnej pow. 5 ton, bo wówczas powstaje pytanie czy nie zostaną uszkodzone rolki hamulcowe czy tester zbieżności, czy tester amortyzatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Jednak skupiając się na pojeżdzie podległym badaniu, czyli samej przyczepie, to ZONK jakby w cień odchodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jast

Pozostaje jeszcze plac i opóźnieniomierz. Czyżbyście zapomnieli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

jast, opisz jak zbadać skuteczność hamowania przyczepy przy użyciu opóźnieniomierza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
5.Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:

6.Przepisu ust. 5 nie stosuje się do:

1)

2)jednoosiowej przyczepy dłużycowej.

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Jacdiag, ale to oznacza, że przyczepa nie musi posidać hamulców ale może a jak będzie je posiadała to muszą być sprawne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
czy zgodnie z tym zezwoleniem podstawowa stacja kontroli może wykonać badanie techniczne przyczepy dłużycowej o przykładowym dmc 2300kg

 

Może.

 

na to badanie przyciągnie

ją pojazd o dmc większym niż 3500kg

 

To nie ma żadnego znaczenia, bo badaniu podlega przyczepa, a nie pojazd ją ciągnący.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
badaniu podlega przyczepa, a nie pojazd ją ciągnący.

Pod warunkiem, że ów ciągnący nie uszkodzi urządzeń, przez które będzie musiał przejechać jako pierwszy,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baca9

Czyli pojazd ciągnący nie może mieć masy własnej więcej niż 3,5 tony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Niekoniecznie 3.5 t, różni producenci zezwalają na różne obciążenia,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

JANUSZ60, uznajmy, że 3,5 t. to jest minimum jakie powinny wytrzymać wszystkie urządzenia na SKP, które podlegają obciążeniom tj. rolki, szarpaki, płyta zbieżności itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Bezpieczny nacisk, który powinny wytrzymać urządzenia na PSKP to ok. 2500 kg/oś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
uznajmy, że 3,5 t. to jest minimum

To nie podlega dyskusji,

miałem na myśli wartości wyższe, jakie producenci nieraz dopuszczają,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rewers

Pytanie , czy zgodnie z tym zezwoleniem podstawowa stacja kontroli może wykonać badanie techniczne przyczepy dłużycowej o przykładowym dmc 2300kg . jeśli na to badanie przyciągnie

ją pojazd o dmc większym niż 3500kg i wiadomym jest że używana jest tylko z tym pojazdem ?.

Art. 83. 1. Badanie techniczne przeprowadza się po uiszczeniu przez właściciela lub posiadacza pojazdu opłaty za przeprowadzenie badania technicznego i opłaty ewidencyjnej, w:

1) podstawowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie:

a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c,

b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a,

c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego;

 

Czyli jeżeli tą przyczepę można połączyć z pojazdem o DMC nieprzekraczającej 3,5t, i są spełnione warunki dotyczące stanowiska kontrolnego to można, zrobić to badanie, a jakim pojazdem ktoś to coś przyciągnie na badanie to moim zdaniem nie ma znaczenia, byle tylko nie uszkodzić urządzeń na stacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Czyli jeżeli tą przyczepę można połączyć z pojazdem o DMC nieprzekraczającej 3,5t, i są spełnione warunki dotyczące stanowiska kontrolnego to można, zrobić to badanie, a jakim pojazdem ktoś to coś przyciągnie na badanie to moim zdaniem nie ma znaczenia, byle tylko nie uszkodzić urządzeń na stacji.

Dokładnie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.