bieła Napisano 26 Marzec 2018 Share Napisano 26 Marzec 2018 E-przyczepy przeznaczone do łączenia z pojazdami silnikowymi, do których jest upoważniona stacja Pytanie , czy zgodnie z tym zezwoleniem podstawowa stacja kontroli może wykonać badanie techniczne przyczepy dłużycowej o przykładowym dmc 2300kg . jeśli na to badanie przyciągnie ją pojazd o dmc większym niż 3500kg i wiadomym jest że używana jest tylko z tym pojazdem ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Marzec 2018 Share Napisano 26 Marzec 2018 Po mojemu nie bardzo się to składa w całość. Przyczepa jako przyczepa OK, ale coś, co ma powyżej 3,5 t d.m.c. nie ma co szukać na podstawowej stacji kontroli. Chociaż jak kanał wytrzyma... Dziwne zagadnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bieła Napisano 26 Marzec 2018 Autor Share Napisano 26 Marzec 2018 Warunki do sprawdzenia przyczepy są , klient zwrócił się z tym pytaniem telefonicznie i po wielu latach pracy mnie zaskoczył i zasiał dozę niepewności . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Marzec 2018 Share Napisano 26 Marzec 2018 Przyczepa jest do 3,5 t d.m.c. - czyli jeden warunek spełniony jest. Stacja może badać pojazdy do 3,5 t d.m.c. - czyli drugi warunek spełniony jest. Pytanie rodzi się takie, czy powyższe spełnienie warunków, a więc dokonanie badania, może być przeprowadzone za pomocą pojazdu/ciągnika o masie powyżej 3,5 t d.m.c. No i nie ukrywam, że wystąpił ZONK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Marzec 2018 Share Napisano 26 Marzec 2018 Formalnie można wykonać takie badanie ale ale od strony technicznej może być to trudne zwłaszcza jak przyczepę przyciągnie pojazd o masie własnej pow. 5 ton, bo wówczas powstaje pytanie czy nie zostaną uszkodzone rolki hamulcowe czy tester zbieżności, czy tester amortyzatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 26 Marzec 2018 Share Napisano 26 Marzec 2018 Jednak skupiając się na pojeżdzie podległym badaniu, czyli samej przyczepie, to ZONK jakby w cień odchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 26 Marzec 2018 Share Napisano 26 Marzec 2018 Pozostaje jeszcze plac i opóźnieniomierz. Czyżbyście zapomnieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Marzec 2018 Share Napisano 26 Marzec 2018 jast, opisz jak zbadać skuteczność hamowania przyczepy przy użyciu opóźnieniomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 26 Marzec 2018 Share Napisano 26 Marzec 2018 5.Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:6.Przepisu ust. 5 nie stosuje się do: 1) 2)jednoosiowej przyczepy dłużycowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Marzec 2018 Share Napisano 26 Marzec 2018 Jacdiag, ale to oznacza, że przyczepa nie musi posidać hamulców ale może a jak będzie je posiadała to muszą być sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 26 Marzec 2018 Share Napisano 26 Marzec 2018 czy zgodnie z tym zezwoleniem podstawowa stacja kontroli może wykonać badanie techniczne przyczepy dłużycowej o przykładowym dmc 2300kg Może. na to badanie przyciągnieją pojazd o dmc większym niż 3500kg To nie ma żadnego znaczenia, bo badaniu podlega przyczepa, a nie pojazd ją ciągnący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 27 Marzec 2018 Share Napisano 27 Marzec 2018 badaniu podlega przyczepa, a nie pojazd ją ciągnący. Pod warunkiem, że ów ciągnący nie uszkodzi urządzeń, przez które będzie musiał przejechać jako pierwszy,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baca9 Napisano 27 Marzec 2018 Share Napisano 27 Marzec 2018 Czyli pojazd ciągnący nie może mieć masy własnej więcej niż 3,5 tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 27 Marzec 2018 Share Napisano 27 Marzec 2018 Niekoniecznie 3.5 t, różni producenci zezwalają na różne obciążenia,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 27 Marzec 2018 Share Napisano 27 Marzec 2018 JANUSZ60, uznajmy, że 3,5 t. to jest minimum jakie powinny wytrzymać wszystkie urządzenia na SKP, które podlegają obciążeniom tj. rolki, szarpaki, płyta zbieżności itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Marzec 2018 Share Napisano 27 Marzec 2018 Bezpieczny nacisk, który powinny wytrzymać urządzenia na PSKP to ok. 2500 kg/oś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 27 Marzec 2018 Share Napisano 27 Marzec 2018 uznajmy, że 3,5 t. to jest minimum To nie podlega dyskusji, miałem na myśli wartości wyższe, jakie producenci nieraz dopuszczają,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 27 Marzec 2018 Share Napisano 27 Marzec 2018 Pytanie , czy zgodnie z tym zezwoleniem podstawowa stacja kontroli może wykonać badanie techniczne przyczepy dłużycowej o przykładowym dmc 2300kg . jeśli na to badanie przyciągnie ją pojazd o dmc większym niż 3500kg i wiadomym jest że używana jest tylko z tym pojazdem ?. Art. 83. 1. Badanie techniczne przeprowadza się po uiszczeniu przez właściciela lub posiadacza pojazdu opłaty za przeprowadzenie badania technicznego i opłaty ewidencyjnej, w: 1) podstawowej stacji kontroli pojazdów - w zakresie: a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c, b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a, c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego; Czyli jeżeli tą przyczepę można połączyć z pojazdem o DMC nieprzekraczającej 3,5t, i są spełnione warunki dotyczące stanowiska kontrolnego to można, zrobić to badanie, a jakim pojazdem ktoś to coś przyciągnie na badanie to moim zdaniem nie ma znaczenia, byle tylko nie uszkodzić urządzeń na stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Marzec 2018 Share Napisano 27 Marzec 2018 Czyli jeżeli tą przyczepę można połączyć z pojazdem o DMC nieprzekraczającej 3,5t, i są spełnione warunki dotyczące stanowiska kontrolnego to można, zrobić to badanie, a jakim pojazdem ktoś to coś przyciągnie na badanie to moim zdaniem nie ma znaczenia, byle tylko nie uszkodzić urządzeń na stacji. Dokładnie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.