kurant2000 Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 N na takim przedterminowym badaniu, bo w cepie N jak go zatrzymają nasi to może mieć problem, bo ostatni wynik w cepie jest N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Będą mieli gotowca z usterkami, bez szukania DR do wora. Ale co gdy usterki już usunięte, a klient właśnie udawał się na poprawkę BT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Ale co gdy usterki już usunięte, Wtedy brak podstaw do zatrzymania DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Wtedy brak podstaw do zatrzymania DR popatrzmy to z innej strony. Klient ma usterki i je usuwa , ok - a policja uwierzy mu na słowo i sprawdzi mu usterki które pousuwał ? a co jeśli jedna usterka dotyczyła układu hamulcowego ? jak to sprawdzą nasi? acha zastosują opóźnieniomierz. W cepie dalej będzie N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Sytuacja sprowadza się do tego, czy można to nazwać uzasadnionym przypuszczeniem, że pojazd zagraża bezpieczeństwu. Czy w sytuacji kiedy usterki usunięto, przypuszczenie nadal jest uzasadnione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Czy w sytuacji kiedy usterki usunięto, przypuszczenie nadal jest uzasadnione? czyli przypuszczenie zakwestionowane "na gębę" przez właściciela jest w/g Ciebie wystarczające - tak? no to po ch... w ogóle dokonywać kontroli policyjnej na drodze? nie kumam tego. a przede wszystkim, czy wynik N z badania uprawnia do poruszania się po drogach publicznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 czy wynik N z badania uprawnia do poruszania się po drogach publicznych? Jeśli pojazd naprawiony to czemu nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 michal_k, naprawiony - być może, tylko kto to stwierdził? dodam jeszcze, to po kiego dawać N na badaniu skoro wystarczy, że klient powie, że naprawi usterki? przecież można przypuszczać że powie prawdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 A pokwitowanie z Policji w określonych wypadkach uprawnia do poruszania się po drogach? Skoro dajesz N na SKP, ale nie zatrzymujesz DR tzn że pojazd może jeździć!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 nie zatrzymujesz DR tzn że pojazd może jeździć! ale gdybym zatrzymał to wydaję zaświadczenie (zresztą zawsze) czyżby ono miało mniejszą "wartość" niż pokw. policji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Ma dokładnie tako samo znaczenie - musisz w nim określić zasady użytkowania pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 tylko kto to stwierdził? To można stwierdzić tylko w danej chwili - czy pojazd jest sprawny. Literalnie nawet badanie z wynikiem P jeśli są UD powoduje, że pojazd do ruchu dopuszczony nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Ma dokładnie tako samo znaczenie - musisz w nim określić zasady użytkowania pojazdu. kiedy zatrzymujemy dr? jeżeli stwierdzimy USZ a one mówią 3) usterki stwarzające zagrożenie - usterki stanowiące bezpośrednie i natychmiastowe zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska w stopniu uniemożliwiającym używanie pojazdu w ruchu drogowym, niezależnie od okoliczności. [ Dodano: 28-03-2018, 22:07 ] Literalnie nawet badanie z wynikiem P jeśli są UD powoduje, że pojazd do ruchu dopuszczony nie jest poproszę o prawne uzasadnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 A pokwitowanie z Policji w określonych wypadkach uprawnia do poruszania się po drogach? nieSkoro dajesz N na SKP' date=' ale nie zatrzymujesz DR tzn że pojazd może jeździć!!![/quote']nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 @kurant- to trochę mało wiesz na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 prawne uzasadnienie. Art. 71 ust. 2 PORD. Pojazd jest dopuszczony do ruchu jeśli odpowiada warunkom określonym w art. 66, jest zarejestrowany itd. UD oznacza, że jednak warunki spełnione nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Ale UD oznacza też, że: - pojazd ma nadal DR - ma pozytywny wynik OBT... Ale o tym już było... Że na to samo co innego może powiedzieć diagnosta, a co innego policjant na drodze. Ale po co ta cała dyskusja, skoro nowi diagności nawet nie wiedzą, że na pokwitowaniu można określić warunki użytkowania pojazdu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 dpowiada warunkom określonym w art. 66 żadna UD nie powoduje kolizji z w/w - zresztą blakop to jasno napisał - tym razem strzeliłeś kulą w płot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 adna UD nie powoduje kolizji z w/w Taaa, zwłaszcza wycieki z korektora siły hamowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Michał - nie trzeba sięgać aż do tej drastycznej przypadłości. Faktem jest, że większość UD jak najbardziej może spowodować zatrzymanie DR na drodze, nawet jeśli auto dopiero co przeszło OBT z wynikiem pozytywnym. Ot - paradoks, który do tej pory jakoś nikogo nie zdziwił i w praktyce nie zaniepokoił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Marzec 2018 Share Napisano 29 Marzec 2018 Nikogo to nie zdziwiło i nie zaniepokoiło, bo kontrola stanu technicznego pojazdu tuż po wyjeździe z SKP to taki marginalny temat. Tak na marginesie, to kontrole stanu technicznego samochodów osobowych to jakiś ewenement w obecnych czasach. Jeżeli usterka nie rzuca się w oczy (np spalona żarówka) to ich wykrywalność podczas kontroli drogowych jest praktycznie zerowa. Komu z Was podczas kontroli drogowej policjant sprawdzał luzy w układnie kierowniczym, czy działanie hamulców? - chodzi oczywiście o samochody osobowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mari Napisano 29 Marzec 2018 Share Napisano 29 Marzec 2018 Nasunęła mi się taka myśl- rząd boi się podnieść ceny badań aby nie podpaść wyborcom (to taki "negatyw" od rządu dla ludzi). Diagnosta ma się nie bać klienta (w sumie "wyborcy" bo przecież wybiera do której stacji pojechać i zostawić pieniądze), właściciela stacji też nie, a przecież w jakimś stopniu jest od niego zależny. Rząd ulega a dziwią się diagnostom, że nie chce stracić klienta i nie ma 50% negatywów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 29 Marzec 2018 Share Napisano 29 Marzec 2018 Powiedział co wiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 30 Marzec 2018 Share Napisano 30 Marzec 2018 wartość usługi maleje Wartość usługi maleje też ze względu na to, że te 3,5 zł („opłata jakościowa” w projekcie zmiany ustawy)pójdzie z kieszeni przedsiębiorcy a nie klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adik Napisano 30 Marzec 2018 Share Napisano 30 Marzec 2018 Wg nowych przepisów po przekroczeniu 30 dni od ostatniego ważnego przeglądu będziemy musieli zapłacić podwójnie za przegląd 252 zł. Mam pytanie: Złamałem poważnie nogę. Czeka mnie 3-4 miesiące przerwy od prowadzenia auta. Przegląd właśnie mi się kończy. Nie jestem wstanie podjechać i go wykonać. Czy w tej sytuacji po przekroczeniu 30 dni od terminu poprzedniego przeglądu muszę płacić podwójnie za przegląd? Czy nowe prawo przewiduje sytuacje dla osób, które nie mogą prowadzić chociażby przez chorobę, wypadek w danym czasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.