Skocz do zawartości

Brak podwyżek za badania !!!


aw78

Rekomendowane odpowiedzi

N na takim przedterminowym badaniu, bo w cepie N
jak go zatrzymają nasi to może mieć problem, bo ostatni wynik w cepie jest N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    14

  • cezary

    9

  • michal_k

    9

  • Grzegorz Łódź

    7

Będą mieli gotowca z usterkami, bez szukania DR do wora.

Ale co gdy usterki już usunięte, a klient właśnie udawał się na poprawkę BT :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy brak podstaw do zatrzymania DR
popatrzmy to z innej strony. Klient ma usterki i je usuwa , ok - a policja uwierzy mu na słowo i sprawdzi mu usterki które pousuwał ? a co jeśli jedna usterka dotyczyła układu hamulcowego ? jak to sprawdzą nasi? acha zastosują opóźnieniomierz. W cepie dalej będzie N
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja sprowadza się do tego, czy można to nazwać uzasadnionym przypuszczeniem, że pojazd zagraża bezpieczeństwu. Czy w sytuacji kiedy usterki usunięto, przypuszczenie nadal jest uzasadnione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w sytuacji kiedy usterki usunięto, przypuszczenie nadal jest uzasadnione?

czyli przypuszczenie zakwestionowane "na gębę" przez właściciela jest w/g Ciebie wystarczające - tak? no to po ch... w ogóle dokonywać kontroli policyjnej na drodze? nie kumam tego. 8/

a przede wszystkim, czy wynik N z badania uprawnia do poruszania się po drogach publicznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_k, naprawiony - być może, tylko kto to stwierdził?

dodam jeszcze, to po kiego dawać N na badaniu skoro wystarczy, że klient powie, że naprawi usterki? przecież można przypuszczać że powie prawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pokwitowanie z Policji w określonych wypadkach uprawnia do poruszania się po drogach?

 

Skoro dajesz N na SKP, ale nie zatrzymujesz DR tzn że pojazd może jeździć!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zatrzymujesz DR tzn że pojazd może jeździć!

ale gdybym zatrzymał to wydaję zaświadczenie (zresztą zawsze) czyżby ono miało mniejszą "wartość" niż pokw. policji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko kto to stwierdził?

 

To można stwierdzić tylko w danej chwili - czy pojazd jest sprawny. Literalnie nawet badanie z wynikiem P jeśli są UD powoduje, że pojazd do ruchu dopuszczony nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma dokładnie tako samo znaczenie - musisz w nim określić zasady użytkowania pojazdu.

kiedy zatrzymujemy dr? jeżeli stwierdzimy USZ a one mówią 3) usterki stwarzające zagrożenie - usterki stanowiące bezpośrednie i natychmiastowe zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska w stopniu uniemożliwiającym używanie pojazdu w ruchu drogowym, niezależnie od okoliczności.

 

[ Dodano: 28-03-2018, 22:07 ]

Literalnie nawet badanie z wynikiem P jeśli są UD powoduje, że pojazd do ruchu dopuszczony nie jest

poproszę o prawne uzasadnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pokwitowanie z Policji w określonych wypadkach uprawnia do poruszania się po drogach?
nie
Skoro dajesz N na SKP' date=' ale nie zatrzymujesz DR tzn że pojazd może jeździć!!![/quote']nie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawne uzasadnienie.

 

Art. 71 ust. 2 PORD. Pojazd jest dopuszczony do ruchu jeśli odpowiada warunkom określonym w art. 66, jest zarejestrowany itd. UD oznacza, że jednak warunki spełnione nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale UD oznacza też, że:

- pojazd ma nadal DR

- ma pozytywny wynik OBT...

 

Ale o tym już było... Że na to samo co innego może powiedzieć diagnosta, a co innego policjant na drodze.

Ale po co ta cała dyskusja, skoro nowi diagności nawet nie wiedzą, że na pokwitowaniu można określić warunki użytkowania pojazdu?? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dpowiada warunkom określonym w art. 66

żadna UD nie powoduje kolizji z w/w - zresztą blakop to jasno napisał - tym razem strzeliłeś kulą w płot :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał - nie trzeba sięgać aż do tej drastycznej przypadłości.

Faktem jest, że większość UD jak najbardziej może spowodować zatrzymanie DR na drodze, nawet jeśli auto dopiero co przeszło OBT z wynikiem pozytywnym.

Ot - paradoks, który do tej pory jakoś nikogo nie zdziwił i w praktyce nie zaniepokoił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo to nie zdziwiło i nie zaniepokoiło, bo kontrola stanu technicznego pojazdu tuż po wyjeździe z SKP to taki marginalny temat. Tak na marginesie, to kontrole stanu technicznego samochodów osobowych to jakiś ewenement w obecnych czasach. Jeżeli usterka nie rzuca się w oczy (np spalona żarówka) to ich wykrywalność podczas kontroli drogowych jest praktycznie zerowa. Komu z Was podczas kontroli drogowej policjant sprawdzał luzy w układnie kierowniczym, czy działanie hamulców? - chodzi oczywiście o samochody osobowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasunęła mi się taka myśl- rząd boi się podnieść ceny badań aby nie podpaść wyborcom (to taki "negatyw" od rządu dla ludzi). Diagnosta ma się nie bać klienta (w sumie "wyborcy" bo przecież wybiera do której stacji pojechać i zostawić pieniądze), właściciela stacji też nie, a przecież w jakimś stopniu jest od niego zależny. Rząd ulega a dziwią się diagnostom, że nie chce stracić klienta i nie ma 50% negatywów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wartość usługi maleje

Wartość usługi maleje też ze względu na to, że te 3,5 zł („opłata jakościowa” w projekcie zmiany ustawy)pójdzie z kieszeni przedsiębiorcy a nie klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg nowych przepisów po przekroczeniu 30 dni od ostatniego ważnego przeglądu będziemy musieli zapłacić podwójnie za przegląd 252 zł. Mam pytanie: Złamałem poważnie nogę. Czeka mnie 3-4 miesiące przerwy od prowadzenia auta. Przegląd właśnie mi się kończy. Nie jestem wstanie podjechać i go wykonać. Czy w tej sytuacji po przekroczeniu 30 dni od terminu poprzedniego przeglądu muszę płacić podwójnie za przegląd? Czy nowe prawo przewiduje sytuacje dla osób, które nie mogą prowadzić chociażby przez chorobę, wypadek w danym czasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.