Skocz do zawartości
krawiec78

Jak ugryźć temat Can Am Maverick X3?

Rekomendowane odpowiedzi

krawiec78

Witam, przeszukałem już chyba wszystko co było do przeszukania i nadal nic nie wiem. Dlatego tu jestem i szukam pomocy ;)

Kupiliśmy wymieniony pojazd w Niemczech. Tam oczywiście zarejestrowany jako "ciągnik rolniczy/pojazd leśny". Zanim został kupiony oczywiście dzwoniłem do rodzimych sprzedawców jak z rejestracją tego czegoś. Każdy mówił że nie ma problemu. Jak się domyślacie problem jednak jest.

Po kilku miesiącach walki z urzędem dostałem dzisiaj decyzję odmowną.

Powód? Prędkość powyżej 40 km/h (ma wbite w DR 118). I teraz uzasadnienie od człowieka z ITS (pewnie wielu z Was go kojarzy, dlatego pominę nazwisko) "Według polskich przepisów kluczowym jest ustalenie prędkości maksymalnej, która nie może być większa w takim przypadku niż wartość określona w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia w art. 45.1 pkt.3 (Dz.U. 2016r. poz 2022)" tj. maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika rolniczego i leśnego nie przekraczała o więcej niż 3 km/h wartości 40 km/h, zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów; nie dotyczy ciągnika kat. T5."

Pomijam już fakt, że sprawa rejestracji ciągnęła się od końca listopada 2017 roku. Pomijam fakt, że ten człowiek z ITS w trakcie rozmowy telefonicznej powiedział mi "nie ma ciągników rolniczych przekraczających prędkość 40 km/h", "załóż sobie ogranicznik prędkości i później najwyżej zdejmij", "kategoria T5 jakoś mnie nie obchodzi, bo jest ich bardzo mało, czyli jakby ich nie było", "zarejestruj jako quada" (112 kW, 782 kg MW), "zarejestruj jako samochody inny", "ciągnikiem rolniczym i tak nie możesz jeździć na prawko B" itd. Na dodatek on w uzasadnieniu decyzji po prostu nakłamał o braku informacji w niemieckim dowodzie rejestracyjnym (J i K). Owszem K nie ma, ale jest wyraźnie wpisane J - 89.

Chodzi mi o to co teraz z tym fantem zrobić. Przecież nie pójdę do diagnosty z tekstem "kolego weź mi to zmień w papierach na samochodowy inny i olej że daję ci niemiecki DR, w którym wyraźnie jest to opisane jako ciągnik rolniczy/pojazd leśny".

Może ktoś coś podpowiedzieć jak ten temat ugryźć? Wiem o tym doskonale, że takie modele jeżdżą już zarejestrowane w PL.

W razie czego mogę podesłać dokumenty do wglądu (choćby tłumaczenia ekspertyz TUV).

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc. I nie musicie się tu na mnie wyżywać, że kupiłem w ciemno bez zastanowienia, chciałem oszukać itd. Gdybym chciał kręcić, to bym pojechał założyć ten nieszczęsny ogranicznik prędkości, a później go ściągnął ;)

Aha - jeszcze jedna ważna sprawa. Czy ktoś może mi sprawdzić jako co ten pojazd występuje w katalogu pojazdów? Według ITS jako samochodowy inny, ale po prostu temu kłamcy z ITS nie wierzę, bo zbyt wiele razy złapałem go na niewiedzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krawiec78
A jakaś homologacja, albo coś?

Problem polega na tym, że homologacji producenta jeszcze nie ma :( (a już wypuścili mocniejszy model).

Dostałem stertę papierów z TUV odnośnie homologacji haku, zestawienie przepisów technicznych, na podstawie których ma być dopuszczony do ruchu jako ciągnik rolniczy itd.

I co z tego, jak dla człowieka z ITS to jest samochodowy inny? Pewnie nawet pojęcia nie ma (przepisów nie zna) jak to wygląda. Dodam tylko, że przystosowanie go do poruszania się po drogach (kierunkowskazy, klakson, lusterka, hak itd.) zostało wykonane.

Da się ten temat jakoś ugryźć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Bez homo wątpię.

Historia zna przypadek jednego uparciucha, który kilka lat temu miał problem z zarejestrowaniem samochodu z kierownicą po angielskiej stronie. Drążył sprawę aż po europejskich trybunałach, które wyrokiem zmusiły Polskę do zmiany przepisów na bardziej przychylne co do rejestracji odmiennych samochodów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krawiec78
Bez homo wątpię.

No chyba się rzucę pod pociąg.

I gdzie tu sprawiedliwość? Ja nie zarejestruję w 100% bezpiecznego sprzętu, bo panu z ITS się coś nie podoba, a po drogach jeżdżą takie maszyny ;)

65a92aa73c60cc3214fefa74da7a2875.jpg

Czuję jutro gorącą linię :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
Zanim został kupiony oczywiście dzwoniłem do rodzimych sprzedawców jak z rejestracją tego czegoś. Każdy mówił że nie ma problemu...

 

Usłyszałeś to, co chciałeś usłyszeć ...

I żaden z nich ci teraz nawet nie pomoże ? Normalnie nieżyczliwi ludzie ... :roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krawiec78

Nie usłyszałem tego co chciałem usłyszeć, tylko usłyszałem to co mówili. Piszą również o tym w ofertach sprzedaży. Tak więc wiesz ;)

A co do pomocy, to jeden ze sprzedawców był jedynie zdziwiony jak chol era, że nie mogę zarejestrować pojazdu zarejestrowanego na terenie UE. Oni je tak właśnie rejestrują (jako ciągniki rolnicze) i nie maja z tym problemu. Niestety nie mamy jak Czesi, że mogę sobie wybrać urząd, w którym mam ochotę (lub mam po prostu do niego bliżej) zarejestrować :(

 

[ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 28-03-2018, 06:35 ]

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=222726#222726

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Problem polega na tym, że homologacji producenta jeszcze nie ma
Dodam tylko, że przystosowanie go do poruszania się po drogach (kierunkowskazy, klakson, lusterka, hak itd.) zostało wykonane.

Kolego, przecież to jest jakiś manufaktura, która służy do zabawy na pastwisku. Wg mnie ten twór chyba nie łapie się na definicję ciągnika rolniczego. Tu bardziej w grę by wchodziło dopuszczenie jednostkowe, choć pojazd był za granicą zarejestrowany, to zapewne i z tym będzie problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie do końca umiem poskładać sobie elementy tej historii.

 

Pomijam fakt, że chyba nie do końca rozumiesz, że zabrałeś się do sprawy od tyłka strony. Zamiast zadzwonić do konkretnego WK, to Ty sprzedawców pytałeś, czy to się da zarejestrować? Od kiedy to sprzedawcy decydują o tym i są w stanie Ci cokolwiek powiedzieć? :razz:

Dwa - o co chodzi z tym ITS? Co ma ITS do takiej czy innej decyzji o odmowie rejestracji, którą otrzymujesz z WK?

Od kilku lat w ramach całej UE obowiązują w miarę podobne regulacje dotyczące rejestracji pojazdów, więc nie do końca rozumiem na jakich zasadach i w oparciu o co zostało to zarejestrowane za granicą.

 

Poza tym w Polsce też wybierasz sobie urząd rejestracji. Wystarczy złożyć oświadczenie, że właśnie tam mieszkasz 8)

 

Może wrzuć tu na początek skan tego zagranicznego dowodu wraz z tłumaczeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Co ma ITS do takiej czy innej decyzji o odmowie rejestracji, którą otrzymujesz z WK?

 

Niestety ma bardzo dużo. Ci "naukowcy" wiedzą lepiej bez oględzin pojazdu i nie wpiszą do katalogu "bo nie", więc organ rejestrujący ma związane ręce i de facto nie może wydać decyzji o rejestracji, bo nie zamówi DR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Nie do końca umiem poskładać sobie elementy tej historii.

Zgaduję, że kolega @krawiec78 z bliżej nieokreślonego powodu spotkał się z odmową rejestracji i teraz po instytucjach wydzwania dowiedzieć się jakiego zapodał sobie gada. A przywołane zagraniczne wydziały komunikacji miały posłużyć jako sposób na 'bez łaski', że jak nie da rady zarejestrować w Szpinderowym Młynie, to może spróbować w Hradec Kralove. Jak nie tu, to w Blada Boleslav... I tak do skutku, aż przychylny urząd trafię.

Jest turystyka między stacjami - widać są kraje gdzie krąży się między urzędami.

To tak mniej więcej.

;-)

Poza tym, gama produktów tej marki jest dość rozbudowana i raczej nie wszystkie wytwory muszą podlegać homologacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krawiec78
Nie do końca umiem poskładać sobie elementy tej historii.

Zgaduję, że kolega @krawiec78 z bliżej nieokreślonego powodu spotkał się z odmową badania/rejestracji i teraz po instytucjach wydzwania dowiedzieć się jakiego zapodał sobie gada.

Przywołany do odpowiedzi chciałbym zauważyć, że w pierwszym komentarzu napisałem jakie było uzasadnienie odmowy rejestracji ;) . Prędkość powyżej 40 km/h (mimo tego, że sam w dalszej części uzasadnienia napisał, że nie dotyczy to kat. T5). I na nic zdały się również rozmowy z panem z ITS. Przytoczone dyrektywy unijne i polskie przepisy niezbyt go interesowały, "bo nie". Jakoś nie jest w stanie napisać mi jednak dokładnie, czego ten pojazd nie spełnia jako ciągnik rolniczy (uwierzcie spędziłem w tych papierach sporo czasu). Rozbijam się o prędkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Więc odwołaj się od decyzji swojego WK do SKO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A tak z ciekawości, rozumiem że pojazd był zarejestrowany. A tu w kraju przechodził jakieś badanie techniczne, no nie wiem... choćby dodatkowe, a może przed pierwszą rejestracją w Polsce, czy same dokumenty trafiły do WK plus wniosek o rejestrację?

 

Kurcze, nie wiem gdzie szukać tych unijnych wytycznych w sprawie klasyfikacji (niby) pojazdów leśnych, (niby) ciągników rolniczych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
. Jakoś nie jest w stanie napisać mi jednak dokładnie, czego ten pojazd nie spełnia jako ciągnik rolniczy (uwierzcie spędziłem w tych papierach sporo czasu). Rozbijam się o prędkość.

Ciekawe, co spełnia jako ciągnik rolniczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krawiec78
Nie do końca umiem poskładać sobie elementy tej historii.

 

Pomijam fakt, że chyba nie do końca rozumiesz, że zabrałeś się do sprawy od tyłka strony. Zamiast zadzwonić do konkretnego WK, to Ty sprzedawców pytałeś, czy to się da zarejestrować? Od kiedy to sprzedawcy decydują o tym i są w stanie Ci cokolwiek powiedzieć?

Z jednej strony zdaję sobie z tego sprawę, z drugiej jednak jak miałem rozmawiać z WK i co by mi to dało, skoro pani z WK też twierdzi, że ten sprzęt to według niej quad. Jak to można zarejestrować jako quada ... Na dodatek byłem z papierami od niego (zanim kupiłem) w WK w miejscu gdzie mieszkam i facet powiedział mi rzucając na to dosłownie okiem "nie będzie problemu". Tak więc WK też nie jest jakimś wyznacznikiem wiedzy :( .
Dwa - o co chodzi z tym ITS? Co ma ITS do takiej czy innej decyzji o odmowie rejestracji, którą otrzymujesz z WK?
Ano tyle, że ta kobitka od quada uznała, że poprosi ich o ocenę sytuacji (jak zwał fachowo, tak zwał) i przyszła odpowiedź z ITS. Czytałeś pewnie w pierwszym komentarzu jaka ;) .

 

Poza tym w Polsce też wybierasz sobie urząd rejestracji. Wystarczy złożyć oświadczenie, że właśnie tam mieszkasz
No właśnie nie mogę. Sprzęt jest kupiony na firmę.

Powoli zaczynam dochodzić do wniosku, że w tym kraju lepiej kombinować, niż chcieć zrobić coś legalnie.

 

[ Dodano: 28-03-2018, 10:24 ]

. Jakoś nie jest w stanie napisać mi jednak dokładnie, czego ten pojazd nie spełnia jako ciągnik rolniczy (uwierzcie spędziłem w tych papierach sporo czasu). Rozbijam się o prędkość.

Ciekawe, co spełnia jako ciągnik rolniczy?

 

A co byś dokładnie chciał wiedzieć? Masa własna, moc, rozstaw, prześwit, wysokość zamontowania świateł, sposób montażu i rodzaj foteli (wymiary), pasy, głośność klaksonu, hak, kabina (konstrukcja i przestrzeń), kierownica, umiejscowienie lusterek (widoczność), maksymalny nacisk osi, hamulce, wydech, czy chodzi o coś innego?

Dla tych, którzy nadal zastanawiają się jak to wygląda wrzucam fotkę.

 

XICWIs.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No przecież wygląda jak klasyczny traktor! ;-)

OK. Podstawowe pytanie, jak to miałoby byc zarejestrowane, czy jako ciągnik, czy jako czterokołowiec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Wrzucaj skany. Przecież to chyba nie tajemnica.

Musisz się określić czego od nas oczekujesz i w jakim celu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krawiec78
Wrzucaj skany. Przecież to chyba nie tajemnica.

Musisz się określić czego od nas oczekujesz i w jakim celu.

 

Chwilę to trwało, ale musiałem pousuwać dane firm.

Wrzucam chyba wszystko co posiadam (poza fakturą ;) ) .

Czego oczekuję? Może jakiejś podpowiedzi jak to ugryźć. Na pewno się od decyzji odwołam.

Ma ktoś z Was wgląd do katalogu pojazdów? ITS napisał w odpowiedzi, że ten pojazd znajduje się w nim jako samochodowy inny. Jak już pisałem człowiek z ITS nie znał części przepisów o których mi mówił, tak więc może być różnie z wiarygodnością tego co napisał.

Ekspertyza_V.pdf

Ekspertyza_IV.pdf

Ekspertyza_III.pdf

Ekspertyza_II.pdf

Ekspertyza_I.pdf

Zestawienie_przepisów_technicznych.pdf

Zaświadczenie_o_rejestracji_część_II.pdf

Zaświadczenie_o_rejestracji_część_I.pdf

Brief_II.pdf

Brief_I.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

A polskie badanie i decyzja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krawiec78
No przecież wygląda jak klasyczny traktor! ;-)

OK. Podstawowe pytanie, jak to miałoby być zarejestrowane, czy jako ciągnik, czy jako czterokołowiec?

Odpowiedź jest prosta. Kupiony zarejestrowany jako ciągnik i tak też chcę go zarejestrować tutaj. Tym bardziej, że on rzeczywiście porusza się w miejscach, w które nie da rady wjechać zwykłym ciągnikiem.

Jeśli jednak nie będzie się dało zarejestrować jako ciągnik (chore), to pytanie co z tym fantem zrobić żeby zarejestrować już nawet jako UFO, byle można tym było się przemieścić po drodze bez wspomagania lawety ;)

 

[ Dodano: 28-03-2018, 12:18 ]

A polskie badanie i decyzja?

Reszta papierów się nie zmieściła ;)

Zaświadczenie_o_przeprowadzonym_badaniu_technicznym.pdf

Dokument_identyfikacyjny_pojazdu.pdf

Decyzja_odmowna.pdf

Hak.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Panie kolego ten pojazd w Niemczech dostał odstępstwo. U nas nie istnieje taki podrodzaj - ciągnik gospodarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Trudna sprawa jak dla mnie.

Musi spełniać wymagania dla ciągnika - jeżeli miałby zostać ciągnikiem lub dla UFO - gdyby miałby zostać UFO. I zaś kłaniają się konstrukcyjne zmiany, masy, ładowności, ciężary, opinie i rzeczoznawcy...

Z tych dokumentów nic nie wynika. Poszyfrowane skróty niemieckie i nic więcej. Może chodzi o jakąś produkcję w krótkich seriach, że to homologacji nie podlega...

Jedyne co wyczytałem, to prędkość ograniczona elektroniczne, a dalej same czary-mary.

Sorry. Temat zamotany. :?

I może być tak, jak IVVO wyżej napisał, że toto działa i jeździ na podstawie nieznanych wytycznych i w okolicy wydziału, który toto zarejestrował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
krawiec78
Panie kolego ten pojazd w Niemczech dostał odstępstwo. U nas nie istnieje taki podrodzaj - ciągnik gospodarczy.

Możesz sprawdzić jako co występuje taki pojazd a polskim katalogu pojazdów? Jestem bardzo ciekaw tego tekstu o "samochodowym innym".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.