krawiec78 Napisano 27 Marzec 2018 Share Napisano 27 Marzec 2018 Witam, przeszukałem już chyba wszystko co było do przeszukania i nadal nic nie wiem. Dlatego tu jestem i szukam pomocy Kupiliśmy wymieniony pojazd w Niemczech. Tam oczywiście zarejestrowany jako "ciągnik rolniczy/pojazd leśny". Zanim został kupiony oczywiście dzwoniłem do rodzimych sprzedawców jak z rejestracją tego czegoś. Każdy mówił że nie ma problemu. Jak się domyślacie problem jednak jest. Po kilku miesiącach walki z urzędem dostałem dzisiaj decyzję odmowną. Powód? Prędkość powyżej 40 km/h (ma wbite w DR 118). I teraz uzasadnienie od człowieka z ITS (pewnie wielu z Was go kojarzy, dlatego pominę nazwisko) "Według polskich przepisów kluczowym jest ustalenie prędkości maksymalnej, która nie może być większa w takim przypadku niż wartość określona w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia w art. 45.1 pkt.3 (Dz.U. 2016r. poz 2022)" tj. maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika rolniczego i leśnego nie przekraczała o więcej niż 3 km/h wartości 40 km/h, zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów; nie dotyczy ciągnika kat. T5." Pomijam już fakt, że sprawa rejestracji ciągnęła się od końca listopada 2017 roku. Pomijam fakt, że ten człowiek z ITS w trakcie rozmowy telefonicznej powiedział mi "nie ma ciągników rolniczych przekraczających prędkość 40 km/h", "załóż sobie ogranicznik prędkości i później najwyżej zdejmij", "kategoria T5 jakoś mnie nie obchodzi, bo jest ich bardzo mało, czyli jakby ich nie było", "zarejestruj jako quada" (112 kW, 782 kg MW), "zarejestruj jako samochody inny", "ciągnikiem rolniczym i tak nie możesz jeździć na prawko B" itd. Na dodatek on w uzasadnieniu decyzji po prostu nakłamał o braku informacji w niemieckim dowodzie rejestracyjnym (J i K). Owszem K nie ma, ale jest wyraźnie wpisane J - 89. Chodzi mi o to co teraz z tym fantem zrobić. Przecież nie pójdę do diagnosty z tekstem "kolego weź mi to zmień w papierach na samochodowy inny i olej że daję ci niemiecki DR, w którym wyraźnie jest to opisane jako ciągnik rolniczy/pojazd leśny". Może ktoś coś podpowiedzieć jak ten temat ugryźć? Wiem o tym doskonale, że takie modele jeżdżą już zarejestrowane w PL. W razie czego mogę podesłać dokumenty do wglądu (choćby tłumaczenia ekspertyz TUV). Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc. I nie musicie się tu na mnie wyżywać, że kupiłem w ciemno bez zastanowienia, chciałem oszukać itd. Gdybym chciał kręcić, to bym pojechał założyć ten nieszczęsny ogranicznik prędkości, a później go ściągnął Aha - jeszcze jedna ważna sprawa. Czy ktoś może mi sprawdzić jako co ten pojazd występuje w katalogu pojazdów? Według ITS jako samochodowy inny, ale po prostu temu kłamcy z ITS nie wierzę, bo zbyt wiele razy złapałem go na niewiedzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Marzec 2018 Share Napisano 27 Marzec 2018 A jakaś homologacja, albo coś? Jak widać jedne są homologowane, a innymi to się można po bezdrożach pobawić. Konkrety jak w linku są, czy nie ma: http://www.sklepatv.pl/can-am-commander-800-r-dps-homologacja-l7e.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec78 Napisano 27 Marzec 2018 Autor Share Napisano 27 Marzec 2018 A jakaś homologacja, albo coś? Problem polega na tym, że homologacji producenta jeszcze nie ma (a już wypuścili mocniejszy model). Dostałem stertę papierów z TUV odnośnie homologacji haku, zestawienie przepisów technicznych, na podstawie których ma być dopuszczony do ruchu jako ciągnik rolniczy itd. I co z tego, jak dla człowieka z ITS to jest samochodowy inny? Pewnie nawet pojęcia nie ma (przepisów nie zna) jak to wygląda. Dodam tylko, że przystosowanie go do poruszania się po drogach (kierunkowskazy, klakson, lusterka, hak itd.) zostało wykonane. Da się ten temat jakoś ugryźć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Marzec 2018 Share Napisano 27 Marzec 2018 Bez homo wątpię. Historia zna przypadek jednego uparciucha, który kilka lat temu miał problem z zarejestrowaniem samochodu z kierownicą po angielskiej stronie. Drążył sprawę aż po europejskich trybunałach, które wyrokiem zmusiły Polskę do zmiany przepisów na bardziej przychylne co do rejestracji odmiennych samochodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec78 Napisano 27 Marzec 2018 Autor Share Napisano 27 Marzec 2018 Bez homo wątpię. No chyba się rzucę pod pociąg. I gdzie tu sprawiedliwość? Ja nie zarejestruję w 100% bezpiecznego sprzętu, bo panu z ITS się coś nie podoba, a po drogach jeżdżą takie maszyny Czuję jutro gorącą linię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 27 Marzec 2018 Share Napisano 27 Marzec 2018 Zanim został kupiony oczywiście dzwoniłem do rodzimych sprzedawców jak z rejestracją tego czegoś. Każdy mówił że nie ma problemu... Usłyszałeś to, co chciałeś usłyszeć ... I żaden z nich ci teraz nawet nie pomoże ? Normalnie nieżyczliwi ludzie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec78 Napisano 27 Marzec 2018 Autor Share Napisano 27 Marzec 2018 Nie usłyszałem tego co chciałem usłyszeć, tylko usłyszałem to co mówili. Piszą również o tym w ofertach sprzedaży. Tak więc wiesz A co do pomocy, to jeden ze sprzedawców był jedynie zdziwiony jak chol era, że nie mogę zarejestrować pojazdu zarejestrowanego na terenie UE. Oni je tak właśnie rejestrują (jako ciągniki rolnicze) i nie maja z tym problemu. Niestety nie mamy jak Czesi, że mogę sobie wybrać urząd, w którym mam ochotę (lub mam po prostu do niego bliżej) zarejestrować [ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 28-03-2018, 06:35 ] http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=222726#222726 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Problem polega na tym, że homologacji producenta jeszcze nie ma Dodam tylko, że przystosowanie go do poruszania się po drogach (kierunkowskazy, klakson, lusterka, hak itd.) zostało wykonane. Kolego, przecież to jest jakiś manufaktura, która służy do zabawy na pastwisku. Wg mnie ten twór chyba nie łapie się na definicję ciągnika rolniczego. Tu bardziej w grę by wchodziło dopuszczenie jednostkowe, choć pojazd był za granicą zarejestrowany, to zapewne i z tym będzie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Nie do końca umiem poskładać sobie elementy tej historii. Pomijam fakt, że chyba nie do końca rozumiesz, że zabrałeś się do sprawy od tyłka strony. Zamiast zadzwonić do konkretnego WK, to Ty sprzedawców pytałeś, czy to się da zarejestrować? Od kiedy to sprzedawcy decydują o tym i są w stanie Ci cokolwiek powiedzieć? Dwa - o co chodzi z tym ITS? Co ma ITS do takiej czy innej decyzji o odmowie rejestracji, którą otrzymujesz z WK? Od kilku lat w ramach całej UE obowiązują w miarę podobne regulacje dotyczące rejestracji pojazdów, więc nie do końca rozumiem na jakich zasadach i w oparciu o co zostało to zarejestrowane za granicą. Poza tym w Polsce też wybierasz sobie urząd rejestracji. Wystarczy złożyć oświadczenie, że właśnie tam mieszkasz Może wrzuć tu na początek skan tego zagranicznego dowodu wraz z tłumaczeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Co ma ITS do takiej czy innej decyzji o odmowie rejestracji, którą otrzymujesz z WK? Niestety ma bardzo dużo. Ci "naukowcy" wiedzą lepiej bez oględzin pojazdu i nie wpiszą do katalogu "bo nie", więc organ rejestrujący ma związane ręce i de facto nie może wydać decyzji o rejestracji, bo nie zamówi DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Nie do końca umiem poskładać sobie elementy tej historii. Zgaduję, że kolega @krawiec78 z bliżej nieokreślonego powodu spotkał się z odmową rejestracji i teraz po instytucjach wydzwania dowiedzieć się jakiego zapodał sobie gada. A przywołane zagraniczne wydziały komunikacji miały posłużyć jako sposób na 'bez łaski', że jak nie da rady zarejestrować w Szpinderowym Młynie, to może spróbować w Hradec Kralove. Jak nie tu, to w Blada Boleslav... I tak do skutku, aż przychylny urząd trafię. Jest turystyka między stacjami - widać są kraje gdzie krąży się między urzędami. To tak mniej więcej. Poza tym, gama produktów tej marki jest dość rozbudowana i raczej nie wszystkie wytwory muszą podlegać homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec78 Napisano 28 Marzec 2018 Autor Share Napisano 28 Marzec 2018 Nie do końca umiem poskładać sobie elementy tej historii. Zgaduję, że kolega @krawiec78 z bliżej nieokreślonego powodu spotkał się z odmową badania/rejestracji i teraz po instytucjach wydzwania dowiedzieć się jakiego zapodał sobie gada. Przywołany do odpowiedzi chciałbym zauważyć, że w pierwszym komentarzu napisałem jakie było uzasadnienie odmowy rejestracji . Prędkość powyżej 40 km/h (mimo tego, że sam w dalszej części uzasadnienia napisał, że nie dotyczy to kat. T5). I na nic zdały się również rozmowy z panem z ITS. Przytoczone dyrektywy unijne i polskie przepisy niezbyt go interesowały, "bo nie". Jakoś nie jest w stanie napisać mi jednak dokładnie, czego ten pojazd nie spełnia jako ciągnik rolniczy (uwierzcie spędziłem w tych papierach sporo czasu). Rozbijam się o prędkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Więc odwołaj się od decyzji swojego WK do SKO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 A tak z ciekawości, rozumiem że pojazd był zarejestrowany. A tu w kraju przechodził jakieś badanie techniczne, no nie wiem... choćby dodatkowe, a może przed pierwszą rejestracją w Polsce, czy same dokumenty trafiły do WK plus wniosek o rejestrację? Kurcze, nie wiem gdzie szukać tych unijnych wytycznych w sprawie klasyfikacji (niby) pojazdów leśnych, (niby) ciągników rolniczych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 . Jakoś nie jest w stanie napisać mi jednak dokładnie, czego ten pojazd nie spełnia jako ciągnik rolniczy (uwierzcie spędziłem w tych papierach sporo czasu). Rozbijam się o prędkość. Ciekawe, co spełnia jako ciągnik rolniczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Ciekawe, co spełnia jako ciągnik rolniczy? Nie żebym tam coś ten-teges zaraz... Ale tam jest wyjaśnienie: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=297524#297524 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec78 Napisano 28 Marzec 2018 Autor Share Napisano 28 Marzec 2018 Nie do końca umiem poskładać sobie elementy tej historii. Pomijam fakt, że chyba nie do końca rozumiesz, że zabrałeś się do sprawy od tyłka strony. Zamiast zadzwonić do konkretnego WK, to Ty sprzedawców pytałeś, czy to się da zarejestrować? Od kiedy to sprzedawcy decydują o tym i są w stanie Ci cokolwiek powiedzieć? Z jednej strony zdaję sobie z tego sprawę, z drugiej jednak jak miałem rozmawiać z WK i co by mi to dało, skoro pani z WK też twierdzi, że ten sprzęt to według niej quad. Jak to można zarejestrować jako quada ... Na dodatek byłem z papierami od niego (zanim kupiłem) w WK w miejscu gdzie mieszkam i facet powiedział mi rzucając na to dosłownie okiem "nie będzie problemu". Tak więc WK też nie jest jakimś wyznacznikiem wiedzy .Dwa - o co chodzi z tym ITS? Co ma ITS do takiej czy innej decyzji o odmowie rejestracji, którą otrzymujesz z WK? Ano tyle, że ta kobitka od quada uznała, że poprosi ich o ocenę sytuacji (jak zwał fachowo, tak zwał) i przyszła odpowiedź z ITS. Czytałeś pewnie w pierwszym komentarzu jaka . Poza tym w Polsce też wybierasz sobie urząd rejestracji. Wystarczy złożyć oświadczenie, że właśnie tam mieszkasz No właśnie nie mogę. Sprzęt jest kupiony na firmę.Powoli zaczynam dochodzić do wniosku, że w tym kraju lepiej kombinować, niż chcieć zrobić coś legalnie. [ Dodano: 28-03-2018, 10:24 ] . Jakoś nie jest w stanie napisać mi jednak dokładnie, czego ten pojazd nie spełnia jako ciągnik rolniczy (uwierzcie spędziłem w tych papierach sporo czasu). Rozbijam się o prędkość. Ciekawe, co spełnia jako ciągnik rolniczy? A co byś dokładnie chciał wiedzieć? Masa własna, moc, rozstaw, prześwit, wysokość zamontowania świateł, sposób montażu i rodzaj foteli (wymiary), pasy, głośność klaksonu, hak, kabina (konstrukcja i przestrzeń), kierownica, umiejscowienie lusterek (widoczność), maksymalny nacisk osi, hamulce, wydech, czy chodzi o coś innego? Dla tych, którzy nadal zastanawiają się jak to wygląda wrzucam fotkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 No przecież wygląda jak klasyczny traktor! OK. Podstawowe pytanie, jak to miałoby byc zarejestrowane, czy jako ciągnik, czy jako czterokołowiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Wrzucaj skany. Przecież to chyba nie tajemnica. Musisz się określić czego od nas oczekujesz i w jakim celu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec78 Napisano 28 Marzec 2018 Autor Share Napisano 28 Marzec 2018 Wrzucaj skany. Przecież to chyba nie tajemnica.Musisz się określić czego od nas oczekujesz i w jakim celu. Chwilę to trwało, ale musiałem pousuwać dane firm. Wrzucam chyba wszystko co posiadam (poza fakturą ) . Czego oczekuję? Może jakiejś podpowiedzi jak to ugryźć. Na pewno się od decyzji odwołam. Ma ktoś z Was wgląd do katalogu pojazdów? ITS napisał w odpowiedzi, że ten pojazd znajduje się w nim jako samochodowy inny. Jak już pisałem człowiek z ITS nie znał części przepisów o których mi mówił, tak więc może być różnie z wiarygodnością tego co napisał. Ekspertyza_V.pdf Ekspertyza_IV.pdf Ekspertyza_III.pdf Ekspertyza_II.pdf Ekspertyza_I.pdf Zestawienie_przepisów_technicznych.pdf Zaświadczenie_o_rejestracji_część_II.pdf Zaświadczenie_o_rejestracji_część_I.pdf Brief_II.pdf Brief_I.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 A polskie badanie i decyzja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec78 Napisano 28 Marzec 2018 Autor Share Napisano 28 Marzec 2018 No przecież wygląda jak klasyczny traktor! OK. Podstawowe pytanie, jak to miałoby być zarejestrowane, czy jako ciągnik, czy jako czterokołowiec? Odpowiedź jest prosta. Kupiony zarejestrowany jako ciągnik i tak też chcę go zarejestrować tutaj. Tym bardziej, że on rzeczywiście porusza się w miejscach, w które nie da rady wjechać zwykłym ciągnikiem. Jeśli jednak nie będzie się dało zarejestrować jako ciągnik (chore), to pytanie co z tym fantem zrobić żeby zarejestrować już nawet jako UFO, byle można tym było się przemieścić po drodze bez wspomagania lawety [ Dodano: 28-03-2018, 12:18 ] A polskie badanie i decyzja? Reszta papierów się nie zmieściła Zaświadczenie_o_przeprowadzonym_badaniu_technicznym.pdf Dokument_identyfikacyjny_pojazdu.pdf Decyzja_odmowna.pdf Hak.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Panie kolego ten pojazd w Niemczech dostał odstępstwo. U nas nie istnieje taki podrodzaj - ciągnik gospodarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2018 Share Napisano 28 Marzec 2018 Trudna sprawa jak dla mnie. Musi spełniać wymagania dla ciągnika - jeżeli miałby zostać ciągnikiem lub dla UFO - gdyby miałby zostać UFO. I zaś kłaniają się konstrukcyjne zmiany, masy, ładowności, ciężary, opinie i rzeczoznawcy... Z tych dokumentów nic nie wynika. Poszyfrowane skróty niemieckie i nic więcej. Może chodzi o jakąś produkcję w krótkich seriach, że to homologacji nie podlega... Jedyne co wyczytałem, to prędkość ograniczona elektroniczne, a dalej same czary-mary. Sorry. Temat zamotany. I może być tak, jak IVVO wyżej napisał, że toto działa i jeździ na podstawie nieznanych wytycznych i w okolicy wydziału, który toto zarejestrował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiec78 Napisano 28 Marzec 2018 Autor Share Napisano 28 Marzec 2018 Panie kolego ten pojazd w Niemczech dostał odstępstwo. U nas nie istnieje taki podrodzaj - ciągnik gospodarczy. Możesz sprawdzić jako co występuje taki pojazd a polskim katalogu pojazdów? Jestem bardzo ciekaw tego tekstu o "samochodowym innym". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.