wojteklu Napisano 28 Sierpień 2018 Share Napisano 28 Sierpień 2018 1 godzinę temu, leski66 napisał: For junk - na złom Parts only - tylko na części Non-rebuilable - nienaprawialny Non-repairable - nienaprawialny Według mojej oceny przytoczone wpisy nie mogą stanowić podstawy do rejestracji pojazdu. A i jeszcze dokument Certificae of destruction jest wydawany dla pojazdu przeznaczonego do kasacji. Dobrze rozumiem SALVAGE - będzie title możliwy do przejścia czy nie? hehe... nie wiedziałem, że "papierki" można tłumaczyć "niepełnie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Sierpień 2018 Share Napisano 28 Sierpień 2018 Jeden WK przyjmie Ci "SALVAGE" inny nie. Coś jak w Stanach - każdy Stan/Starostwo ma swoje przepisy. I jeszcze żeby było ciekawiej - to, że masz już pojazd zarejestrowany, nie oznacza, że o nic nie musisz się martwić. Za rok, za dwa, podczas przeglądu albo kontroli na drodze albo jakiejś formalności w WK komuś może się coś nie spodobać i jak się okaże, że przy rejestracji troszeczkę "zamieszano" to zwyczajnie Ci tą rejestrację unieważnią i pozostanie Ci jazda po ogródku. I nawet nie marz o tym, że jakikolwiek urzędnik za to odpowie. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 28 Sierpień 2018 Share Napisano 28 Sierpień 2018 23 minuty temu, blakop napisał: pozostanie Ci jazda po ogródku nie to żebym się czepiał (absolutnie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 29 Sierpień 2018 Share Napisano 29 Sierpień 2018 14 godzin temu, leski66 napisał: nie to żebym się czepiał (absolutnie). Takie są przepisy. Skoro ktoś dokonał błędnej rejestracji, i nie pochylił się nad danymi technicznym to dlaczego następny Urzędnik ma powielić ten bład? Dodam Ci tylko ze praktycznie kazda wieksza Yamaha Grizzly (np. DMC ok 700kg, P2= z 25kw) nie ma prawa rejestracji na terenie unii europejskiej. Chyba ze ktoś zrobi z niego ciagnik rolniczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 29 Sierpień 2018 Share Napisano 29 Sierpień 2018 14 minut temu, LimonQ napisał: Chyba ze ktoś zrobi z niego ciagnik rolniczy A póżniej, czyli 14 godzin temu, blakop napisał: Za rok, za dwa, podczas przeglądu albo kontroli na drodze albo jakiejś formalności w WK komuś może się coś nie spodobać i jak się okaże, że przy rejestracji troszeczkę "zamieszano" to zwyczajnie Ci tą rejestrację unieważnią i pozostanie Ci jazda po ogródku. I nawet nie marz o tym, że jakikolwiek urzędnik za to odpowie. Chyba, że ktoś jeszcze pózniej zrobi z tego bobcat'a. Ale czy wtedy będzie po co rejestrować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Sierpień 2018 Share Napisano 29 Sierpień 2018 Ciągnik rolniczy to tak bardziej po naszemu. Do tej pory nie rozgryzłem tajemnicy, co należy zrobić/wykonać/skonstruować aby Gada jako ciągnik rolniczy zakwalifikować. A co do Unii, to cóż... Dla tej kategorii pojazdów gamę klasyfikacji mają szeroko rozbudowaną i czy na pewno zawsze o ciągnik rolniczy się rozchodzi, a nie jakiś sprzęt rolniczo-pomocniczo-ogrodowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 29 Sierpień 2018 Share Napisano 29 Sierpień 2018 1 godzinę temu, Paprock napisał: rozgryzłem tajemnicy A jak by spojrzeć w wyposażenie ciągników rolniczych (wałek-wałki odbioru mocy, złącza hamulca przyczepy, mechanizmy sprzęgające itp.) to tajemnicę w jakimś stopniu można" rozwiać ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Sierpień 2018 Share Napisano 29 Sierpień 2018 No można, można. Tylko jakoś nie miałem okazji spotkać tak wyposażonego Gada. Słyszałem tylko, że niektóre Gady bywają pohomologowane jako sprzęty ogrodniczo-rolnicze najprawdopodobniej. Ale ani papierów, ani pojazdów nie trafił mnie zaszczyt mieć do czynienia z czymś takim. Nigdy też nikt tu nie zapodał choćby fragmentu takiego dokumentu. Jak już, to kawałek zagranicznego dowodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 29 Sierpień 2018 Share Napisano 29 Sierpień 2018 51 minut temu, Paprock napisał: Gady bywają pohomologowane jako sprzęty ogrodniczo-rolnicze Tylko czy wtedy nie był to pojazd wolnobieżny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Sierpień 2018 Share Napisano 29 Sierpień 2018 W tym rozporządzeniu rozpisane są podkategorie czterokołowców, w których ja się gubię powiem szczerze, a naszym przepisom są całkiem obce zdaje się, co nie: ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 168/2013 z dnia 15 stycznia 2013 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jablok Napisano 31 Sierpień 2018 Share Napisano 31 Sierpień 2018 Znalazłem artykuł odnośnie Can-Ama https://www.motocykl-online.pl/testy/Nowe-Can-Amy-Maverick-X3-i-Outlander-czyli-zadyma-na-cztery-lapy,10911,1 Niestety, oprócz wysokiej ceny (ok. 120 000 zł) sprawę ciut może skomplikować brak homologacji. A taki jest koniec artykułu. Niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hudas Napisano 11 Wrzesień 2018 Share Napisano 11 Wrzesień 2018 (edytowane) Dnia 29.08.2018 o 09:15, LimonQ napisał: Chyba ze ktoś zrobi z niego ciagnik rolniczy Jak np. ten https://www.olx.pl/oferta/can-am-maveric-1000r-turbo-CID5-IDvmNYP.html#da4809b157 W opisie ciągnik rolniczy a w CEPiKu 2.0 już samochodowy inny na PC od daty pierwszej rejestracji. Jak to szybko można zmienić niestety. Może ktoś teraz nie wie jak wybrnąć z tego? Bo DR jeszcze nie odebrany? Edytowane 11 Wrzesień 2018 przez Hudas Błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Wrzesień 2018 Share Napisano 11 Wrzesień 2018 Ciekawe - najpierw przebudowa lub ustalenie danych przed pierwszą w marcu a potem w sierpnie badanie okresowe - pozytywne - długo szukali frajera co to klepnął Świeżutka sprawa z sierpnia A mówią ze takie numery to tylko na "dzikim wschodzie" a tu zachodniopomorskie Więc "dziki zachód" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek336 Napisano 22 Listopad 2019 Share Napisano 22 Listopad 2019 Na okresowe badanie techniczne przyjechał w/w pojazd. -pierwsza rejestracja za granica 2016.05 , pierwsza rejestracja w kraju 2016.06. w DR ciągnik rolniczy , kategoria pojazdu nie wpisana , nr. świadectwa homologacji nie wpisany , nr. VIN zaczyna się od cyfry 3 ,pojazd osiąga prędkość ok.130 km/h. Wynik badania negatywny za ; nieczytelna tabliczka znamionowa, brak hamulca ręcznego , brak lusterka po prawej stronie , światła mijania symetryczne , światła pozycyjne przód brak, kierunkowskazy nie działają, oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Sprawa trafiła do sądu bo importer zapewniał sprzedającego że pojazd może poruszać po drogach publicznych , a diagnosta zostaje wezwany do sądu jako świadek. Ciekawe co sąd na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 22 Listopad 2019 Share Napisano 22 Listopad 2019 Ale z tego wynika, że jak usunie wymienione usterki 5 minut temu, jacek336 napisał: nieczytelna tabliczka znamionowa, brak hamulca ręcznego , brak lusterka po prawej stronie , światła mijania symetryczne , światła pozycyjne przód brak, kierunkowskazy nie działają, oświetlenie tablicy rejestracyjnej. to po ponownym sprawdzeniu usterek, będzie ciągnikiem rolniczym, więc będzie się mógł poruszać po drogach publicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek336 Napisano 22 Listopad 2019 Share Napisano 22 Listopad 2019 Na razie nie usunął usterek. Zastanawia mnie tylko ta prędkość . Musiało to być zarejestrowane na podstawie homologacji. A to przecież zwykły ciagnik rolniczy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 22 Listopad 2019 Share Napisano 22 Listopad 2019 Teraz prędkość i homologacja nie mają już znaczenia. Teraz jak usunie usterki to dasz mu N za to co było w porządku podczas OBT ? No owszem, porównać dane trzeba. Tylko jak wytłumaczysz, że wcześniej się zgadzały a teraz nie ? Jednak nie sądzę by się wyrobił w terminie na poprawkowe, skoro sprawa w sądzie. A wracając do sedna sprawy, jeśli w DR nie wpisany nr homo jak i kategoria pojazdu, to pewnie takowych na ciągnik rolniczy nie ma. A do poczytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Listopad 2019 Share Napisano 22 Listopad 2019 Godzinę temu, jacek336 napisał: Sprawa trafiła do sądu bo importer zapewniał sprzedającego że pojazd może poruszać po drogach publicznych , a a to wygląda na ciąg dalszy tematu A maverick prezentuje się +/- https://can-am.brp.com/off-road/us/en/models/side-by-side-vehicles/maverick-x3.html 59 minut temu, jacek336 napisał: A to przecież zwykły ciągnik rolniczy . zwykłe ciągniki wyglądają "delikatnie" inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 24 Listopad 2019 Share Napisano 24 Listopad 2019 Chciałem dodać w innym bardziej aktualnym temacie, ale tam się zamkło. Czy twórcy teledysku też traktorem jeździli. Czy lans na tę markę spowodowany jest teledyskiem ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 24 Listopad 2019 Share Napisano 24 Listopad 2019 2 godziny temu, DARIO64 napisał: tam się zamkło. i mnie namówiłeś - już nie ma "tam" - stały się jednym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 24 Listopad 2019 Share Napisano 24 Listopad 2019 4 godziny temu, DARIO64 napisał: Czy twórcy teledysku też traktorem jeździli. No a co, taki sam traktor jak tamten wynalazek: -> https://www.youtube.com/watch?v=WW0dNZqVvkA Było już tu wklejane ale jakoś źródła nie znalazłem, więc replay'a zapodałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 Witam . Zagadka na weekend . Quad CFMOTO 400 (jakaś chińszczyzna pewnie), -moc 19kW -DMC 565kg . -Kategoria L7E B1 Sąsiedni urząd odmówił rejestracji, właściciel chce podstawy odmowy na piśmie . Poniżej foty, ta od homologacji jakiejś mi się rozmazała , więc jeśli będzie nieczytelna to dodam zdj nowe jak będę w poniedziałek w robocie. Co wy na to ? Znalazłem jeszcze coś takiego ... 408.Nielepkowicz_Czterokolowce.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 (edytowane) [błąd] Zastanawiające jest, że w niemieckim DR jest inny rodzaj pojazdu "maszyna ciągnąca" i nie ma kategorii J ani numeru świadectwa homologacji w polu K. Edytowane 21 Grudzień 2019 przez michal_k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 No dobra w takim razie w poniedziałek poleci do tłumacza kwitek, może uda się zrobić od ręki. Więc wychodzi na to że został ten czterokołowiec przebudowany? Jak to się ma do naszych przepisów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Grudzień 2019 Share Napisano 21 Grudzień 2019 Może został przebudowany - najpierw nie zauważyłem w uwagach świadectwa zgodności - że jednak jest mowa o przyczepie hamowanej o masie równej MMC pojazdu. Obstawiam, że dostał jakieś dopuszczenie krajowe w Niemczech. Dlatego trzeba rozszyfrować adnotacje w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.