Skocz do zawartości

Jak ugryźć temat Can Am Maverick X3?


krawiec78

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, leski66 napisał:

For junk - na złom

Parts only - tylko na części

Non-rebuilable - nienaprawialny

Non-repairable - nienaprawialny

Według mojej oceny przytoczone wpisy nie mogą stanowić podstawy do rejestracji pojazdu.:icon_wink:

 

A i jeszcze dokument Certificae of destruction jest wydawany dla pojazdu przeznaczonego do kasacji.:icon_wink:

 

Dobrze rozumiem SALVAGE - będzie title możliwy do przejścia czy nie?


hehe... nie wiedziałem, że "papierki" można tłumaczyć "niepełnie" :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden WK przyjmie Ci "SALVAGE" inny nie. Coś jak w Stanach - każdy Stan/Starostwo ma swoje przepisy.

 

I jeszcze żeby było ciekawiej - to, że masz już pojazd zarejestrowany, nie oznacza, że o nic nie musisz się martwić.

Za rok, za dwa, podczas przeglądu albo kontroli na drodze albo jakiejś formalności w WK komuś może się coś nie spodobać i jak się okaże, że przy rejestracji troszeczkę "zamieszano" to zwyczajnie Ci tą rejestrację unieważnią i pozostanie Ci jazda po ogródku. I nawet nie marz o tym, że jakikolwiek urzędnik za to odpowie.

  • Polub 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, leski66 napisał:

:OK: nie to żebym się czepiał (absolutnie).;-)

 

Takie są przepisy. Skoro ktoś dokonał błędnej rejestracji, i nie pochylił się nad danymi technicznym to dlaczego następny Urzędnik ma powielić ten bład? Dodam Ci tylko ze praktycznie kazda wieksza Yamaha Grizzly (np. DMC ok 700kg, P2= z 25kw) nie ma prawa rejestracji na terenie unii europejskiej. Chyba ze ktoś zrobi z niego ciagnik rolniczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, LimonQ napisał:

 

Chyba ze ktoś zrobi z niego ciagnik rolniczy ;)

A póżniej, czyli 

 

14 godzin temu, blakop napisał:

Za rok, za dwa, podczas przeglądu albo kontroli na drodze albo jakiejś formalności w WK komuś może się coś nie spodobać i jak się okaże, że przy rejestracji troszeczkę "zamieszano" to zwyczajnie Ci tą rejestrację unieważnią i pozostanie Ci jazda po ogródku. I nawet nie marz o tym, że jakikolwiek urzędnik za to odpowie.

 Chyba, że ktoś jeszcze pózniej zrobi z tego bobcat'a. Ale czy wtedy będzie po co rejestrować ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnik rolniczy to tak bardziej po naszemu. Do tej pory nie rozgryzłem tajemnicy, co należy zrobić/wykonać/skonstruować aby Gada jako ciągnik rolniczy zakwalifikować.
A co do Unii, to cóż... Dla tej kategorii pojazdów gamę klasyfikacji mają szeroko rozbudowaną i czy na pewno zawsze o ciągnik rolniczy się rozchodzi, a nie jakiś sprzęt rolniczo-pomocniczo-ogrodowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paprock napisał:

rozgryzłem tajemnicy

A jak by spojrzeć w wyposażenie ciągników rolniczych (wałek-wałki odbioru mocy, złącza hamulca przyczepy, mechanizmy sprzęgające itp.) to tajemnicę w jakimś stopniu można" rozwiać ".:icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No można, można. Tylko jakoś nie miałem okazji spotkać tak wyposażonego Gada. Słyszałem tylko, że niektóre Gady bywają pohomologowane jako sprzęty ogrodniczo-rolnicze najprawdopodobniej.  Ale ani papierów, ani pojazdów nie trafił mnie zaszczyt mieć do czynienia z czymś takim. Nigdy też nikt tu nie zapodał choćby fragmentu takiego dokumentu. Jak już, to kawałek zagranicznego dowodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym rozporządzeniu rozpisane są podkategorie czterokołowców, w których ja się gubię powiem szczerze, a naszym przepisom są całkiem obce zdaje się, co nie:

 

ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 168/2013
z dnia 15 stycznia 2013 r.
w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów dwu- lub trzykołowych oraz czterokołowców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Dnia 29.08.2018 o 09:15, LimonQ napisał:

 

 Chyba ze ktoś zrobi z niego ciagnik rolniczy ;)

Jak np. ten https://www.olx.pl/oferta/can-am-maveric-1000r-turbo-CID5-IDvmNYP.html#da4809b157

W opisie ciągnik rolniczy a w CEPiKu 2.0 już samochodowy inny na PC od daty pierwszej rejestracji. Jak to szybko można zmienić niestety. Może ktoś teraz nie wie jak wybrnąć z tego? Bo DR jeszcze nie odebrany?

 

 

Edytowane przez Hudas
Błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe - najpierw przebudowa lub ustalenie danych przed pierwszą w marcu a potem w sierpnie badanie okresowe - pozytywne - długo szukali frajera co to klepnął  

Świeżutka sprawa z sierpnia 

A mówią ze takie numery to tylko na "dzikim wschodzie" a tu zachodniopomorskie 

Więc "dziki zachód"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Na okresowe badanie techniczne przyjechał w/w pojazd. -pierwsza rejestracja za granica 2016.05 , pierwsza rejestracja w kraju 2016.06. w DR ciągnik rolniczy , kategoria pojazdu nie wpisana , nr. świadectwa homologacji nie wpisany , nr. VIN zaczyna się od cyfry 3 ,pojazd osiąga prędkość ok.130 km/h.

Wynik badania negatywny za ; nieczytelna tabliczka znamionowa, brak hamulca ręcznego , brak lusterka po prawej stronie , światła mijania symetryczne , światła pozycyjne przód brak, kierunkowskazy nie działają, oświetlenie tablicy rejestracyjnej. 

Sprawa trafiła do sądu bo importer zapewniał sprzedającego że pojazd może poruszać po drogach publicznych , a diagnosta zostaje wezwany do sądu jako świadek. Ciekawe co sąd na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego wynika, że jak usunie wymienione usterki 

5 minut temu, jacek336 napisał:

 nieczytelna tabliczka znamionowa, brak hamulca ręcznego , brak lusterka po prawej stronie , światła mijania symetryczne , światła pozycyjne przód brak, kierunkowskazy nie działają, oświetlenie tablicy rejestracyjnej. 

to po ponownym sprawdzeniu usterek, będzie ciągnikiem rolniczym, więc będzie się mógł poruszać po drogach publicznych. :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie usunął usterek. Zastanawia mnie tylko ta prędkość . Musiało to być zarejestrowane na podstawie homologacji. A to przecież zwykły ciagnik rolniczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz prędkość i homologacja nie mają już znaczenia. Teraz jak usunie usterki to dasz mu N za to co było w porządku podczas OBT ?

No owszem, porównać dane trzeba. Tylko jak wytłumaczysz, że wcześniej się zgadzały a teraz nie ?

Jednak nie sądzę by się wyrobił w terminie na poprawkowe, skoro sprawa w sądzie. 

 

A wracając do sedna sprawy, jeśli w DR nie wpisany nr homo jak i kategoria pojazdu, to pewnie takowych na ciągnik rolniczy nie ma. 

A do poczytania 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek336 napisał:

Sprawa trafiła do sądu bo importer zapewniał sprzedającego że pojazd może poruszać po drogach publicznych , a

 

a to wygląda na ciąg dalszy tematu

 

 

 

 

A maverick prezentuje się +/-

 

brp2019-07-photo-3d-overlap-maverick-fam

https://can-am.brp.com/off-road/us/en/models/side-by-side-vehicles/maverick-x3.html

 

59 minut temu, jacek336 napisał:

A to przecież zwykły ciągnik rolniczy .

 

zwykłe ciągniki wyglądają "delikatnie" inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Jacdiag locked this temat

Chciałem dodać w innym bardziej aktualnym temacie, ale tam się zamkło.

Czy twórcy teledysku też traktorem jeździli.

Czy lans na tę markę spowodowany jest teledyskiem ?

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Jacdiag unlocked this temat
  • 4 weeks later...

Witam . Zagadka na weekend . Quad CFMOTO 400 (jakaś chińszczyzna pewnie),

-moc 19kW

-DMC 565kg .

-Kategoria L7E B1

Sąsiedni urząd odmówił rejestracji, właściciel chce podstawy odmowy na piśmie . Poniżej foty, ta od homologacji jakiejś mi się rozmazała , więc jeśli będzie nieczytelna to dodam zdj nowe jak będę w poniedziałek w robocie. Co wy na to ?

IMG_20191220_183427_5.jpg

IMG_20191220_183436_0.jpg

IMG_20191220_183444_3.jpg

Znalazłem jeszcze coś takiego ...

408.Nielepkowicz_Czterokolowce.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[błąd]

Zastanawiające jest, że w niemieckim DR jest inny rodzaj pojazdu "maszyna ciągnąca" i nie ma kategorii J ani numeru świadectwa homologacji w polu K.

Edytowane przez michal_k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra w takim razie w poniedziałek poleci do tłumacza kwitek, może uda się zrobić od ręki. Więc wychodzi na to że został ten czterokołowiec przebudowany? Jak to się ma do naszych przepisów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może został przebudowany - najpierw nie zauważyłem w uwagach świadectwa zgodności - że jednak jest mowa o przyczepie hamowanej o masie równej MMC pojazdu.

Obstawiam, że dostał jakieś dopuszczenie krajowe w Niemczech.

Dlatego trzeba rozszyfrować adnotacje w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.