Skocz do zawartości

Jak ugryźć temat Can Am Maverick X3?


krawiec78

Rekomendowane odpowiedzi

Mniej więcej oznacza to że "pojazd dostał calościowe dopuszczenie UE  z homo e13*168/2013*00022*01 i może być rejestrowany we wszystkich krajach członkowskich z ruchem prawo i lewo stronnym..."

 

Myślę że ktoś kto w DE klepnął na tym pieczątkę (bo widać nabita w DE) i wbił ten numer do DR raczej przeczytał i zapoznał się z treścią, a szczególnie tą którą wyżej zacytowałem

nazwa homologacji.jpg

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego w niemieckim DR nie ma kategorii i numeru homo zgodnych ze świadectwem zgodności? Czy pojazd na pewno odpowiada temu, co zapisano w tym świadectwie? Obstawiam, że niekoniecznie. Gdyby był rejestrowany "normalnie" to numer homo i kategoria byłyby na swoich miejscach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze dobrze, ale informacje o homologacji są niejako przypisane do tego DR i Nr VIN , poza numerem świadectwa pod literką K. Nie wiemy w jaki sposób Niemcy wypełniają dokumenty, ale jak miałem dwuetapowy kamper to część danych z drugiego etapu była w DR a część nie. Myślę mimo wszystko że obydwa dokumenty są ze sobą powiązane. Zresztą to bardziej wnioski ITS niż moje, a o homologacjach to myślę że coś wiedzą.

Oczywiście Panowie z ITS mnie uprzedzili że gdyby były jakieś widoczne przeróbki/ zmiany / duże odstępstwa od oryginału to będziemy to dalej konsultować. Pojazd zobacze, i wtedy będę mógł stwierdzić stan faktyczny. Mówimy narazie o formalnych rzeczach

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ jeszcze, że data przy II części DR to 2017 r. Natomiast pierwsza rejestracja i "dopuszczenie" w adnotacjach to 2018 r. Może to świadczyć o tym, że pojazd jednak nie jest całkowicie zgodny z homo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, michal_k napisał:

całkowicie zgodny z homo.

Być może właśnie te adnotacje odnoszą się do jakichś wewnętrznych przepisów DE bo myślę że gdyby w ogóle nie był z tą homo zgodny to niemiecki urząd nie "powiązał" by tych dokumentów ze sobą. Bo choć pieczęć na homo jest z 2017, to podczas wydawania DR w 2018 jest wzmianka o tym dokumencie homologacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne - może i pojazd jest zgodny z wewnętrznymi przepisami DE. Ale z Polskimi już w życiu i wpisy w DR to potwierdzają. Ten pojazd nie może być zarejestrowany w RP i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd zarejestrowany. Homologacja e13*168/2013*00022*01  .

Pojazd Kategorii L7e-B1 nie ma ograniczenia mocy i jeśli jest oryginalny i,"spełnia ogólne warunki" (Bo w tym przypadku dyrektywa nie mówi o jakichś szczególnych)  i jest homologowany według 168/2013  jako L7e-B1 to nie ma podstaw do odmowy rejestracji. Na tabliczce znamionowej nr homo jak w świadectwie. Takie stanowisko zarówno i jak i starostwu przedstawił Instytut Transportu Samochodowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rafi90 napisał:

Takie stanowisko zarówno i jak i starostwu przedstawił Instytut Transportu Samochodowego.

ITS to państwo w państwie i żyją w przeświadczeniu, że pewne przepisy ich nie obowiązują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2019 o 13:52, Paprock napisał:

Po mojemu za pochopnie. Po mojemu i według niemieckich papierów ten wynalazek NIE jest czterokołowcem.

Po zmianach owszem.

Tylko że według dyrektywy, homologacji którą kraje członkowskie powinny respektować  i klasyfikacji L7e B1 już jest. Zauważ że on jest homologowany jako czterokołowiec, ale Niemcy zarejestrowali go jako ciągnik leśny. Pomyśl ile u nas jest np samochodów specjalnych które takimi być nie powinny  nigdy. Możesz mieć rację, ale miej na uwadze że Niemcy to nie jest nieomylny naród, i tak samo jak u nas są tysiące źle sklasyfikowanych podczas pierwszej rejestracji pojazdów, tak samo tam taka sytuacja może mieć miejsce. Adnotacje w ZDR odnosiły się do błotników, i zaczepu , ale pojazd w żaden sposób nie było zmodyfikowany . 

@danielg539 Być może masz rację, jednak to instytut który ma akredytacje do badań homologacyjnych, dopuszczeń, interpretacji homologacji między narodowych zgodnych z EKG ONZ i UE, więc naprawdę dużo łatwiej i pewniej jest podeprzeć się oficjalnym stanowiskiem ITS niż tym że wyczytałem w necie że coś można albo nie. 

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście zjawisko absorbujące deko, bo wszyscy widzą traktor w tym wynalazku, oprócz iteesu.

Jakoś nie zauważyłem w rubryce [J] konkretnej kategorii, a w rubryce [K] konkretnej homologacji. Mowa o niemieckim dowodzie.

Cała reszta, według mnie, to pod klienta naciągane opinie i teorie. Chciałbym zobaczyć iteesowskie uzasadnienie.

Używkę rejestruje się na podstawie dowodu, co nie! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2019 o 13:52, Paprock napisał:

ten wynalazek NIE jest czterokołowcem.

Po zmianach owszem.

No dobrze. Więc jak te zmiany miały by wyglądać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolorami zaznaczyłem to co się różni między dowodem rejestracyjnym a świadectwem.

 

1. Masa własna nawet po odjęciu 75 kg nie daję wartości umieszonej w DR.

2. Nie ma wartości przyczepy z hamulcem na certyfikacie, a jest wpisana w DR

3. Możliwe że pieczęć na tym świadectwie jest potwierdzeniem, że na podstawie tego dokumentu wydano drugą część dowodu rejestracyjnego.

4. Kategoria pojazdu na świadectwie L7e-B Ciężki czterokołowiec terenowzgodnie z dyrektywą nie ma ograniczenia mocy.

 

Pojazd musiał być przebudowany w jakimś stopniu, więc nie spełnia już warunków homologacyjnych, czy chodzi tu o masę własną? przyczepę z hamulcem? może mu jaką nadbudowę dołożyli.

 

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rafi90 napisał:

No dobrze. Więc jak te zmiany miały by wyglądać?

 

- nie mam zielonego pojęcia! Pisałem: pytać w Karlsruhe a nie na na Jagiellońskiej w Warszawie.

Nasz urząd też bije pieczęć na świadectwie homologacji. I ta pieczęć nic nie znaczy, jeżeli chodzi o warunki techniczne pojazdu w dniu jego badania na stacji.

Zarejestrowali, to zarejestrowali. Potwierdzili stemplem i w temacie tyle. Potem pojazd przechodzi jakieś zmiany, jakieś warunki, jakieś podatki, o których pojęcie ma lokalny wydział do spraw rejestracji i tam należy pytać. U nas też rejestruje się ciężarowy, trzaska pieczęć na ciężarowej homologacji a potem robi się zmiany na osobowy. A mało tego, bo osobowy może być w kratę/przegrodę wyposażony.

I co, będę pytał się iteesu co sądzi po homologacji?

Nie! Będę dociekał sprawy w konkretnym urzędzie, w archiwach którego zalegnąć powinno zaświadczenie z badania, załączniki z badania, opis dokonanych zmian.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, LimonQ napisał:

2. Nie ma wartości przyczepy z hamulcem na certyfikacie, a jest wpisana w DR

 

Jest na końcu w uwagach świadectwa zgodności, ale z ograniczeniem prędkości.

 

17 godzin temu, Rafi90 napisał:

Zauważ że on jest homologowany jako czterokołowiec, ale Niemcy zarejestrowali go jako ciągnik leśny.

 

BYŁ homologowany, ale kto wie, czy nie "stracił" homo przy zmianach na ciągnik. Gdyby był zgodny z homo to w niemieckim DR znajdowałaby się kategoria i numer homo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze. Więc jakiej kategorii jest to ciągnik ? Jaka klasyfikacja ?

13 minut temu, michal_k napisał:

 

 ale kto wie...

Dobrze napisane

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Rafi90 napisał:

Więc jakiej kategorii jest to ciągnik ?

 

Żadnej. Coś jak u nas po zmianach konstrukcyjnych - nikt nie nadaje nowej kategorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale wyżej pisali mi że to ciągnik, tylko ja widzę czterokołowca,  i to w pełni oryginalnego bez żadnej przeróbki (dokładnie sprawdziłem podczas BT) Pisali że w CAN AMIE nie widzą nic z ciągnika , a jednak ciągnikiem jest i nie powinno tak  być . A tu jest czterokołowiec i nagle wszyscy oburzeni że on musi być ciągnikiem leśnym bo w ZDR tak pisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rafi90 napisał:

tylko ja widzę czterokołowca,  i to w pełni oryginalnego bez żadnej przeróbki

 

A jak Ci się trafi "wyglądający na czterokołowca" homologowany ciągnik T3b to co będziesz widział? Też czterokołowca?

 

5 minut temu, Rafi90 napisał:

nagle wszyscy oburzeni że on musi być ciągnikiem leśnym bo w ZDR tak pisze

 

Decydującym (bo aktualnym) zapisem jest ten w DR i diagnosta ma obowiązek się do niego odnieść. Czyżby w ZDR była oczywista omyłka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, michal_k napisał:

 homologowany ciągnik T3b to co będziesz widział? Też czterokołowca?

 

 

 

Czyli taki który na tabliczce i świadectwie będzie miał nr homo dotyczący ciągników ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że zmiana lub "domontowanie " do pojazdu jakichś akcesorii nie musi się wiązać od razu z utratą całościowej homologacji. To tak jakby założyć pług i uznać że auto nie jest już autem tylko koparką bo ma pług który można w każdej chwilii zdemontować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.